Ulla H Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Igår kom Charlotte 1970 forbi mig med sit hundefoder, hendes hund ikke tålte. Hun skulle videre straks og samle nogle op på H. Tåstrup banegård. Mine hunde fik lov at komme til vejen og stod så og gøede som hunde gør.Så hun lige kunne se dem. Og Charlotte sagde, nej hvor er den smuk, den sorte. Jeg bliver så glad ,når mine mixhunde bemærkes, især fordi de har været så uønskede. Og så er han jo smuk, skøn pels og meget velbygget, og helt uden at ligne en godkendt race.Og et stort , godt nok kun 20 kg bløddyr, uden meget mod og selv tillid. Snoopy burde have en stor fanskare, der kunne se at sorte mixhunde er som andre farver i sind,så flere af netop den farve også blev reddet.Og vi takker meget for fodertilskud Også Snoopy selv om han selv kastreret er på ofte Max Energi. Så tak til Charlotte. Da vi var ude på kammondo raid for at få Guffy tilbage , var 9 årige Laura jo opereret samme dag, så min venindes voksnme datter var hundepasser her. Snoopy lå klods op at hende hele tiden og nappede hende i armen , hvergang hun ikke nussede ham. Hun er kun vant til cockerer og synes dette var lidt undeligt, men man er vel hyrdehund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Jeg skal lige have en oversættelse Skriver du at folk fravælger sorte blandingshunde generelt eller at der hos redningshundene (græske/spanske/?) er tendens til at folk hellere vælger en med en spændende farve end en sort når de skal redde en stakkels udenlandsk hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Snoopy er en hund lige efter mit hovede. Sort, smuk og speciel. Sådan en ikke alle har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Jeg synes også han er smuk. Var ikke klar over at sorte hunde blev fravalgt pga. deres farve, og det har heller aldrig været mit indtryk. Jeg kender mange sorte hunde, og jeg synes også sort er flot som så mange andre farver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Han er da super dejlig og flot og smuk og speciel! Dem der har fundet ham "uønsket" er da godt dumme! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Snoopy er fundet i en papkasse kastet ned over klipperne, i et kuld primært sorte hvalpe. De blev fundet og Snoopy + en tæve overlevede. Vurdering 4 uger gamle.De kom i privar pleje. Og ingen af de græske plejefamilier dernede har let ved at komme af med sorte hunde. Når Græske hunde har sorte hunde til adoption, så kommer der stort set ingen forespørgler på disse.Slet ikke i forhold til lyse og brogede. Måske fordi foto af de sorte ofte er lidt utydelige eller dårlige. Da jeg hørte fra en dansk hunderedder, der havde set ham, og hun kom med den vurdering at han var meget adoptionsegnet, fik jeg senere kontakt med en anden ,der også havde gennemgået de hunde der var hos plejemor. Jeg spurgte hvorfor kommer han ikke til adoption. Jamen Ulla , du ved da ,at et fåtal tænder på de sorte.Og ja. han var utrolig glad for mennesker og skildte sig tydelig ud, fra de andre i løbegården.Så jeg mailede derned og de, altså Græske hunde fandt ham og kunne så sende ham til Kastrup. En af mine gode bekendte havde en sort hvalp ala langhåret gravhund i pleje over et år.Pludselig blev han set af en gravhundeelsker og som vel 1 1 /2 år-2 årig , er han nu fantastisk forgudet og højtelsket. Selvfølgelig skal man vælge hund efter , hvad man ønsker , også at se på, men har aldrig forstået at de lyse er så eftertragtede i forhold til de mørke. Og jeg indrømmer at ved forespørgsel vedr. ham, fik jeg et foto retur, som var umuligt at bedømme, nok fordi plejemor havde opgivet denne sorte hvalp.Han var så 5 mdr ved landing i Kastrup. Har aldrig kunne finde ud af, hvad der skete med hans søster. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Ja, en smuk hund er han da ihvertfald. Men ja, Ulla jeg tror også, at der findes mennesker, der vælger sorte hunde fra, men også andre hunde , som ikke lige lever op til deres idealbilled af hvordan en hund, skal se ud. Prøv at se på polske Toudi her, han er godt nok ikke specielt sort, men folk syntes, at han er grim. Toudi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Faktisk lider jeg nok også selv af dette. Når jeg kigger galgoer i det spanske falder jeg også for de lysere tæver. Men har jo hunde nok. De sorte ser også for mig lidt for måske Macho ud, ved ikke , kan ikke forklare det, men de lysere måske mere sarte med større behov for et godt hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Jeg er heller ikke selv til sorte hunde (bortset fra border collier, de skal være sort/hvide!)..... til gengæld synes jeg at sorte katte er det smukkeste der findes. redigeret: jeg ved godt jeg har en sort hund Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at fravælge kun pga farven. Men hvis jeg frit kunne vælge, var sort ikke mit første valg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 De er jo ganske interessant det du beskriver, Ulla. Specielt set i lyset af den tidligere debat hvor de fleste finder det helt ubegribeligt at en opdrætter kan finde på at aflive en fejlfarvet hvalp. Noget kunne tyde på at det ikke er acceptabelt aktivt at tage livet af en hund med uønsket farve, men at det er ganske acceptabelt at undlade at redde hunde med uønsket farve. Man kan så overveje om den ene skæbne er at foretrække frem for den anden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Ja, en smuk hund er han da ihvertfald. Men ja, Ulla jeg tror også, at der findes mennesker, der vælger sorte hunde fra, men også andre hunde , som ikke lige lever op til deres idealbilled af hvordan en hund, skal se ud. Prøv at se på polske Toudi her, han er godt nok ikke specielt sort, men folk syntes, at han er grim. Toudi han er sguda yndig :hjerte: De er jo ganske interessant det du beskriver, Ulla. Specielt set i lyset af den tidligere debat hvor de fleste finder det helt ubegribeligt at en opdrætter kan finde på at aflive en fejlfarvet hvalp.Noget kunne tyde på at det ikke er acceptabelt aktivt at tage livet af en hund med uønsket farve, men at det er ganske acceptabelt at undlade at redde hunde med uønsket farve. Man kan så overveje om den ene skæbne er at foretrække frem for den anden? jeg tror ikke, at man helt kan sætte det sådan op. eller snarere - det mener jeg ikke. virkeligheden er, at på f.eks. graeskehunde.dk, vil der altid være flere hunde til omplacering, end der er potentielle, danske hjem. mange af hundene kommer altså aldrig ud af grækenland, og ofte vurderes de efter måske flere år på internat som værende uegnede til nyt hjem, og så ryger de af hjemmesiden. erfaringsmæssigt ved formidlerne, at de sorte hunde meget sjældent formidles. ofte er der kun et enkelt eller to halvdårlige billeder af hundene, og en sort hund kan jo være næsten umulig at se udtrykket på. når du har måske 30 hunde med billeder og korte beskrivelser - så synes jeg ikke, at der er noget unaturligt eller odiøst ved at man mentalt "bladrer forbi" de hunde, hvor man slet ikke kan se ansigt o.lign. jeg ville sikkert komme til at gøre det samme. i øvrigt har mine forældre også en sort græker, men hun har aldrig været på hjemmesiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Ofte er det i hvert fald de sorte katte der fravælges og derfor er i overskud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 jeg tror ikke, at man helt kan sætte det sådan op. eller snarere - det mener jeg ikke. virkeligheden er, at på f.eks. graeskehunde.dk, vil der altid være flere hunde til omplacering, end der er potentielle, danske hjem. mange af hundene kommer altså aldrig ud af grækenland, og ofte vurderes de efter måske flere år på internat som værende uegnede til nyt hjem, og så ryger de af hjemmesiden. erfaringsmæssigt ved formidlerne, at de sorte hunde meget sjældent formidles. ofte er der kun et enkelt eller to halvdårlige billeder af hundene, og en sort hund kan jo være næsten umulig at se udtrykket på. når du har måske 30 hunde med billeder og korte beskrivelser - så synes jeg ikke, at der er noget unaturligt eller odiøst ved at man mentalt "bladrer forbi" de hunde, hvor man slet ikke kan se ansigt o.lign. jeg ville sikkert komme til at gøre det samme. i øvrigt har mine forældre også en sort græker, men hun har aldrig været på hjemmesiden. Det var nu en lidt anden vinkel jeg fandt interessant, eller måske nærmere dobbeltmoralsk. Ihvertfald en vinkel jeg mener man som "hellig dyrefortaler" bør huske på. Man vil gerne redde en hund - men den skal se sød ud. Jeg syns den gode gerning runger noget hult på den måde... At formidlerne så prioriterer at få de nemmeste hunde afsat først kan man sikkert ikke fortænke dem i, men måske skulle de så overveje at aflive dem de ved de aldrig kommer af med, så ikke de stakkels hunde skal sidde og rådne op på ubestemt tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Prøv at se på polske Toudi her, han er godt nok ikke specielt sort, men folk syntes, at han er grim. Toudi Neeeejj han er fin, hvis man slår "stor hund i lille hunds krop" op i en ordbog skulle der seriøst være et billede af ham Ang farven, ville jeg også vælge en multifarvet hvis jeg kunne, men det findes samojeder ikke som. Jeg elsker pletter, striber, farver, merle, sort-hvide og mange andre - men synes bestemt også at sorte hunde kan være voldsomt flotte, Skipper-Odense's Skipper er et pragteksemplar for den farve, han skinner jo helt. SÅ flot en pels altså. Det eneste er, at det er mit indtryk at hunde hurtigere generaliserer den sorte farve, hvis de har været uheldige med en tidligere? Men det gør de måske også med andre farver, synes dog Motor kan reagere mere intenst (på afstand) overfor en sort hund end så mange andre, jeg ved ikke hvorfor. Om de kan have svært ved at se de små signaler og måske øjnene på længere afstand, når hunden er helt sort?? Og til start indlægget, han er helt vildt flot, Ulla, og sikke et skønt udtryk han har i hovedet :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Til Tullemus. Ham den polske er da også lidt speciel, og sikkert ikke verdens letteste at afsætte. Forrige år betalte jeg til en sort polsk hanhund ala gravhund, tænkte ham kommer de aldrig af med.Husker ikke lige navnet. Pludselig skulle han til Danmark. Til Hovsa. Ja mange her vil godt redde en hund, men den skal helst være køn og ung , de underlige er at f.eks Tyskland ofte kan fomidle de græske gamlinger, eller hunde der kræver noget specielt, f.eks vedr lettere behandling. Mht kuldreduktion af planlagte racehvalpekuld ville jeg aldrig aflive en fejlfarve alene pga farven.Tænker her på en sort med for meget hvidt i mit tilfælde. Mit håb mht de græske er da klart at deres dyrlæger ville dødsdømme flere hunde som ingen mulighed har for hjem, altså som uhelbredelige. Så er det tilladt dernede. Min Snoopy kunne jo også aflives fordi han var under 8 uger, men plejemor har nok været for blød. Og håbet på, de danske eller tyske, hollandske organisationer tog ham.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Det var nu en lidt anden vinkel jeg fandt interessant, eller måske nærmere dobbeltmoralsk. Ihvertfald en vinkel jeg mener man som "hellig dyrefortaler" bør huske på.Man vil gerne redde en hund - men den skal se sød ud. Jeg syns den gode gerning runger noget hult på den måde... At formidlerne så prioriterer at få de nemmeste hunde afsat først kan man sikkert ikke fortænke dem i, men måske skulle de så overveje at aflive dem de ved de aldrig kommer af med, så ikke de stakkels hunde skal sidde og rådne op på ubestemt tid. jeg ved ikke rigtigt ... en reddet hund er en reddet hund, og ligegyldigt om du vælger en pæn eller en grim, er én redning stadig tusind fravalgte hunde. jeg håber, at folk vælger en som nogenlunde passer dem i type og størrelse, hvilke kriterier de ellers vælger ud fra, er mig ikke så vigtigt. og helt ærligt, når man kun har en hjemmeside, så er der jo ikke så meget andet end billederne? som jeg vist har nævnt før, må man ikke aflive voksne hunde i grækenland. de sorte hunde bliver selvfølgelig passet på lige så godt som alle de andre, dvs. neutraliseret, fodret, sat på internater, hvis de ikke kan klare sig på gaden osv. arbejdet med formidling i udlandet foretages jo heller ikke blot af den danske forening, også tyskland og holland henter en del hunde, og jeg har indtryk af, at de mindre "letformidlelige" (dvs. de store, de mørke, de ældre osv.) oftere ender her. jeg forstår vist dybest set bare ikke din forargelse. og jeg synes i hvert fald ikke, at det kan sammenlignes overhovedet med aflivelse af fejlfarvede hvalpe, hvilket jeg virkelig synes er usympatisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Snoopy er beskrevet som en spanielmix. HA-HA.Også i passet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 jeg ved ikke rigtigt ... en reddet hund er en reddet hund, og ligegyldigt om du vælger en pæn eller en grim, er én redning stadig tusind fravalgte hunde. jeg håber, at folk vælger en som nogenlunde passer dem i type og størrelse, hvilke kriterier de ellers vælger ud fra, er mig ikke så vigtigt. og helt ærligt, når man kun har en hjemmeside, så er der jo ikke så meget andet end billederne? som jeg vist har nævnt før, må man ikke aflive voksne hunde i grækenland. de sorte hunde bliver selvfølgelig passet på lige så godt som alle de andre, dvs. neutraliseret, fodret, sat på internater, hvis de ikke kan klare sig på gaden osv. arbejdet med formidling i udlandet foretages jo heller ikke blot af den danske forening, også tyskland og holland henter en del hunde, og jeg har indtryk af, at de mindre "letformidlelige" (dvs. de store, de mørke, de ældre osv.) oftere ender her. jeg forstår vist dybest set bare ikke din forargelse. og jeg synes i hvert fald ikke, at det kan sammenlignes overhovedet med aflivelse af fejlfarvede hvalpe, hvilket jeg virkelig synes er usympatisk. Jeg er egentlig ikke specielt forarget bare temmelig forundret. At man sætter sig for at indgå i et redningsprojekt og ofte fremlægger det som den gode gerning og lalala. I virkeligheden er der så tale om et farvekatalog hvor man kan bestille den der er pænest eller sødest. For mig at se ville det være langt mere sympatisk og osse give mere mening, hvis man sendte en mail med hvad man ville kunne tilbyde en hund og herefter fik udleveret den hund som formidlingen vurderede ville kunne få det optimale ud af netop den familie. Jeg synes da ved gud osse det er usympatisk at aflive en hvalp fordi den har en anden farve end man lige drømte om, det her er ikke et forsøg på at gøre det ene mere acceptabelt end det andet, men et forsøg på at minde om at nogle mennesker måske skulle prøve at se indad inden forargelsen over andre taget over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Jeg er egentlig ikke specielt forarget bare temmelig forundret. At man sætter sig for at indgå i et redningsprojekt og ofte fremlægger det som den gode gerning og lalala.I virkeligheden er der så tale om et farvekatalog hvor man kan bestille den der er pænest eller sødest. For mig at se ville det være langt mere sympatisk og osse give mere mening, hvis man sendte en mail med hvad man ville kunne tilbyde en hund og herefter fik udleveret den hund som formidlingen vurderede ville kunne få det optimale ud af netop den familie. Jeg synes da ved gud osse det er usympatisk at aflive en hvalp fordi den har en anden farve end man lige drømte om, det her er ikke et forsøg på at gøre det ene mere acceptabelt end det andet, men et forsøg på at minde om at nogle mennesker måske skulle prøve at se indad inden forargelsen over andre taget over. græske hunde vurderer selvfølgelig, hvilken type hund der passer til en given familie. og der er jo desværre rigeligt med hunde at tage af, også selv om du ønsker noget semispecifikt (ala mine forældre: lille tæve, max. 5-7kg, min. 2 år, husvant, ingen store adfærdsproblematikker, god med andre hunde) men hvordan ville du vælge en fremmed hund i udlandet, hvis ikke udfra hvilket billede der fangede din opmærksomhed? selvfølgelig sammen med beskrivelsen, som dog oftest er rimeligt overfladisk. ville du slå plat og krone? vælge den grimmeste/sorteste? én reddet hund er da én reddet hund. det er vel ikke anderledes end at hente en dansk internathund, henter man ikke også en som tiltaler en? og passer på type og temperament? der kan man vel heller ikke sige sig fri for at udseendet påvirker ens "falden for" hunden. eller hvis man leder efter en omplaceringsblandingshund på den blå avis, er det ikke billedet der vækker ens interesse? nej, jeg forstår slet ikke din forundring, ville være mere forundret, hvis det var omvendt, det er for mig at se totalt naturligt og uundgåeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 og selv om jeg, hvis ikke min mand var allergiker, måske havde valgt en af de hunde på den græske hjemmeside, som jeg er faldet pladask for delvis på baggrund af deres udseende - så vil jeg forevigt forbeholde mig retten til at stadig være vildt forarget over aflivelsen af tavlehunde med kosmetiske fejl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Neeeejj han er fin, hvis man slår "stor hund i lille hunds krop" op i en ordbog skulle der seriøst være et billede af ham Ang farven, ville jeg også vælge en multifarvet hvis jeg kunne, men det findes samojeder ikke som. Jeg elsker pletter, striber, farver, merle, sort-hvide og mange andre - men synes bestemt også at sorte hunde kan være voldsomt flotte, Skipper-Odense's Skipper er et pragteksemplar for den farve, han skinner jo helt. SÅ flot en pels altså. Det eneste er, at det er mit indtryk at hunde hurtigere generaliserer den sorte farve, hvis de har været uheldige med en tidligere? Men det gør de måske også med andre farver, synes dog Motor kan reagere mere intenst (på afstand) overfor en sort hund end så mange andre, jeg ved ikke hvorfor. Om de kan have svært ved at se de små signaler og måske øjnene på længere afstand, når hunden er helt sort?? Og til start indlægget, han er helt vildt flot, Ulla, og sikke et skønt udtryk han har i hovedet :hjerte: skipper takker :kys: det er sjovt det med farve og preferencer, men godt der trods alt er købere til de fleste. Jeg er selv ikke voldsomt glad for merle og de helt hvide hunde. Men der er da eksemplarer indenfor begge dele som jeg synes er enormt smukke, Lindas Koda og dine drenge fx :hjerte: Vi gik specifikt efter en sort labrador, selvom vi havde snuppet en gul hvis den havde passet bedre til os. Vi snakkede faktisk om så sent som i går at gule labhvalpe klart er de mest nuttede, men som voksne foretrækker vi de sorte Helt sorte hunde er ikke nemme at fotografere og der er da sikkert potentielle købere der klikker forbi en sort hund fordi de ikke kan se hundens udtryk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Til Tullemus. Ham den polske er da også lidt speciel, og sikkert ikke verdens letteste at afsætte. Forrige år betalte jeg til en sort polsk hanhund ala gravhund, tænkte ham kommer de aldrig af med.Husker ikke lige navnet. Pludselig skulle han til Danmark.Til Hovsa. Ja mange her vil godt redde en hund, men den skal helst være køn og ung , de underlige er at f.eks Tyskland ofte kan fomidle de græske gamlinger, eller hunde der kræver noget specielt, f.eks vedr lettere behandling. Mht kuldreduktion af planlagte racehvalpekuld ville jeg aldrig aflive en fejlfarve alene pga farven.Tænker her på en sort med for meget hvidt i mit tilfælde. Mit håb mht de græske er da klart at deres dyrlæger ville dødsdømme flere hunde som ingen mulighed har for hjem, altså som uhelbredelige. Så er det tilladt dernede. Min Snoopy kunne jo også aflives fordi han var under 8 uger, men plejemor har nok været for blød. Og håbet på, de danske eller tyske, hollandske organisationer tog ham.. Det er nok Jacob, som du har betalt til. Sød lille gravhundlignende hund. Han er i dag i dansk pleje inde på Nørrebro, så helt adopteret er han ikke endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Nej , nu husker jeg ham, Han hed Marco, og det er et par år siden , før jeg blev pensionist. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Til Hovsa.' Dette med at ansøge om at adopterer gennem Græske hunde foregår da ofte sådan, at folk kontakter foreinngen vedr en hund på hjemmesiden. De skal så beskrive deres hverdag og ønsker og mugligheder for hundehold , børneflok og deres alder,og deres erfaring. Da jeg fik den første for 7 år siden, beskrev jeg så min hverdag, bopæl , erfaring , og de hunde jeg havde i forvejen. Mit ønske. Tævehvalp ,.blid, helst ikke over 25 kg som voksen, uden langhårspelspleje , bygning så den kunne følge med på langture med cockerne, osv. Så blev jeg så tilbudt en hunde hvalp der endnu ikke var på hjemmesiden, den havde akut behov for pleje. Og sagde ja tak.. Snoopy var jo hellerikke som sort på hjemmesiden, så da han blev spottet dernede, blev jeg ringet op, fordi de vidste min dejlige sorte cockerhan var død.Så det var lidt tilfældigt at hende der havde set ham, sagde til en anden i lufthavnene at der stod en sød hvalp hos Myra,desværre var den sort, og denne sagde, jeg ringer til Ulla. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Februar 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2012 Jeg synes han er lækker Også Toudi er smuk :hjerte: Der er ikke ret mange hunde jeg synes er grimme. Jeg synes alle har ét eller andet specielt, som gør at lige præcis dén hund er lækker. Jeg har aldrig mødt én hvor jeg tænkte at "den er ikke så køn". Jeg mødte en hund i weekenden, som jeg egentlig ikke tog stilling til om var køn eller charmerende, den var der bare og var alt for tyk. Men selvfølgelig spurgte jeg om jeg måtte ae den... Og så logrede den med hele hundekroppen og jeg blev helt forelsket. Hold op en charmetrold Jeg er bare så vild med hunde, synes de er jordens smukkeste væsner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts