Hop til indhold

Tøj til hunde !


Gæst Hunde Toj
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Jeg bruger dækken med mavevarmere eller uldtrøjer til mine beagler - De seneste vintre har været ekstremt kolde og de har ikke kunnet holde varmen. Jeg er gået i gang med at strikke dækken/trøje selv - for med 3 hunde skal der noget til.

 

Udover det er jeg i mod at hunde skal klædes ud som fastelavnsdukker

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bruger dækkener i denne tid. Jeg selv er ingen pyntepige og hundene har ingen pynteting, men hvis folk vil iføre deres hunde dækkener med pynt og sløjfer på, så for min skyld ingen alarm... Men der skal være en grund til tøjet... Tøj bare dor tøjets skyld, det er ikke ok i min verden... Men en trøje når det er koldt, det er absolut i orden... Faktisk mere synd at lade være, hvis kræet fryser

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er ikke en pyntegenstand og slet ikke en påklædningsdukke.

Et dækken til at beskytte mod den ekstreme kulde er rart, men hvis det kunne være usynligt ville det være bedst.

Jeg har også sko som kan bruges når der er behov for beskyttelse med salt eller andet.

 

Halsbånd, sele og liner er af de praktiske typer og her er det dejligt med reflekser og lygter i den mørke tid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Råber med i koret.

 

Så længe tøjet har en funktion til gavn for hunden, så er det helt OK.

Det skal være praktisk udformet og være ergonomisk korrekt udformet i et behageligt materiale til formålet, så det ikke hæmmer og irritere hunden - Eller endnu værre, er udformet så det sidder forkert, så hunden kan komme til skade med det ved en alm. løbetur på hundsk.

 

Om man så ønsker lyserøde palietter på det, eller at det skal være så neutralt som muligt, er op til en selv og ens egen smag.

 

Men det der med hættetrøjer og nederdele på hunde indendørs - Det er simpelthen for meget og jeg kan ikke forstille mig hundene synes det er spor behageligt.

Det er unødvendigt og ubehageligt for hunden og det tager jeg kraftigt afstand fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver Cille tøj på når det er så koldt som nu, men det er ikke pyntetøj.

 

Det er simpelthen for at hun kan være ude uden at fryse.

 

Hun har en hjemmestrikket uldtrøje som hun får på når vi skal ud på vores almindelige tur morgen og eftermiddag når det er pænt koldt.

Og så har jeg lige bestilt en Hurtta Windstopper m/lange ben som hun skal ha' på når det er rigtig koldt sammen med paws hundesko da hun har det rigtig træls med at gå på sneen når den er så hård.

Vi kan ikke komme afsted til hundetræning når det er så koldt og det synes jeg er synd, da hun elsker at komme afsted.

 

Så snart det begynder at blive varmere i vejret bliver tøjet pakket væk indtil næste vinter.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart for, hvis hunden fryser! En hund skal ikke være en påklædningsdukke, men folk som lader deres hund fryse "fordi en stor hund ser åndssvag ud med tøj på", det er mere hjernedødt i min verden! Vores Bullmastiff-Grand Danois fryser og derfor får han dækken på. Så er jeg sådan set ligeglad med, at uvidende fjolser synes det ser dumt ud. Heldigvis vil han gerne have det på (netop fordi han fryser uden) og så har jeg det sådan, at hvis jeg kan få et pænt dækken i en flot farve, så køber jeg da hellere det end et kedeligt, hvis de vel at mærke er lige gode til holde ham varm. Jeg kunne til gengæld ikke drømme om at købe en skjorte eller andet pjat, som ikke tjente noget andet formål end at se "smart" ud - så bliver det usmart i min verden!

 

Halsbånd osv. køber jeg i en version, som først og fremmest er behagelig at have på for hunden, men også er pænt at se på. Vores labbepige har forskellige broderede halsbånd med velour-inderside, som både er pæne og behagelige for hende, fordi de er bløde indeni og brede, så de ikke "kvæler" hende. Vores store dreng har også komforten som 1. prioritet i sine halsbånd, men også her køber jeg dem, jeg synes er pæne. Jeg ville aldrig give mine hunde smykker på for eksemple, men de ting, som de nu engang skal have, dem køber jeg i en version, som jeg synes er så pæn som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er for, hvis hunden har et behov. Jeg er ligeglad med hvordan tøjet ser ud, bare det er behageligt for hunden og ikke kun er til pynt. Tylskørter kan jeg fx. ikke se nogen ide i. Nogle hunde har behov for beskyttelse mod kulde andre mod solen om sommeren. I øvrigt kan det være praktisk på en langhårshund, med et regndækken, så den ikke skal føntørres x-antal gange om dagen i perioder. Min hund har et par dækkener (skrylle og billebjerg) og en fleeceeoverall til hård frost. I år har det ikke været nødvendigt for min hund med dækken mod kulden. For en langhårs hund uden underuld, er kombien af vådt og koldt vejr ikke altid fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden fryser så er jeg for. Men det der med nederdele, tanktoppe og hatte synes jeg er fjollet.

Jeg har selv købt nogle rigtig smukke halsbånd til min Laika, men de skulle også være rigtig rare at have på for de har sådan noget lækkert stof/for ting inde på indersiden.

Jeg har to striktrøjer i tøsefarver til hende når hun skal udenfor til at have inde under dækkenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Imod. Dækkerne, der hjælper mod kulden er fint. Det samme med sko mod kulde og salt. Men de der "uniformer", pelskraver etc fatter jeg simpelthen ikke.

 

Sådan har jeg det også.

 

Tøj som har praktisk betydning, tjek.

 

Tøj for synes skyld, no go :genert:

 

Jeg kunne dog ikke finde på at kommentere det og "hænge folk ud" fordi de gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...