Hop til indhold

Hunden snuser gæsterne bagi - ok eller fy?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Chinook vil også gerne tage sig en sniffer, hvis han kan komme af sted med det. Han er så desværre meget indiskret i sit snifferi og han dutter også. Jeg gider det ikke selv og jeg vil ikke se på, at han gør det ved gæster. Et lille diskret snif er ok, men privatsfæren skal ikke overskrides.

Så jeg stopper ham med det samme og forsøger at få ham afledt hvis jeg kan se at liiiiige om lidt.....

 

Hvorvidt andre må skælde Chinook ud? Til en vis grænse er det okay. Hvis han er uopdragen og ikke kan finde ud af at opføre sig ordentlig, så synes jeg det er okay, at han får en "NEJ" og bliver afledt. Og jeg har det også fint med at andre fjerner ham fra en evt. voldsom legesituation, ved at tage fat i hans sele og trække ham væk.

 

Disideret møgfald for en "minor situation" vil jeg blive tosset over.

 

Og jeg er enig med Marlene. Hvis jeg overværer situation hvor jeg mener at en hund overtræder "almindelig høflighed" og ejeren ikke gør noget, så træder jeg til.

Jeg gider heller ikke se på hunde, der overpisser det hele eller har travlt med at splitte møbler, børns legetøj, andre hunde ad og jeg siger også fra hvis jeg synes at en hund overtræder min privatsfære. Ikke jeg jeg skælder og smælder, for det gør jeg jo heller ikke med Chinook, men jeg forsøger at gøre det samme som jeg vil gøre ved Chinook, når han er "dum" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg reagerer altså, hvis en hund står og snuser mig i r*ven, eller gæstehund i mit hjem gør noget, jeg ikke synes er i orden. Og det samme, hvis jeg er gæst:genert: Ikke med spark og bevidst råben (men man kan altså godt uden at ville det, komme til at hæve stemmen), men jeg kan altså godt "skubbe" hunden væk, hvis den nu står og savler over min kage eller lignende..

 

OG jeg hiver også selv diverse hanhunde af Luna, når de hopper på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

I princippet er jeg enig, men vi er altså kun mennesker og kan råbe i forskrækkelse eller hvis man har erfaring fra en meget anmassende hund og en ejer som intet selv foretog sig.

Vi er kun mennesker og det må altså være godkendt at vise menneskelig adfærd engang imellem :-D

 

Enig, og som jeg skrev i mit næste indlæg, så kan jeg heller ikke altid selv leve op til mine høje krav om selvkontrol, men intentionerne er gode :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra de flestes indlæg her i tråden, så kan jeg næsten blive helt angst ved tanken om, at få besøg af hundefolk jeg ikke kender rigtig godt, hvis de også har deres hund(e) med :scared:

 

Jeg forstår selvfølge godt, at man ikke gider, at andre opdrager på ens egne hunde - men hvis ejer ikke selv træder i karakter og enten holder hunden i kort snor eller har et øje på den konstant OG bryder ind, så kan jeg godt se potentielle problemer/uvenskaber bryde frem, for selvom jeg elsker hunde, så elsker jeg også mit hjem og jeg ville ikke kunne 'tøjle' mig selv, hvis jeg ser en hund (min egen eller andres) 'bryde en af husreglerne' og ejeren ikke selv bryder ind og gør hunden opmærksom på det.

 

Efter sådan en debat som her, så forstår jeg bedre en veninde, der også har hund - hun fortæller folk, at hendes hund æder andre hunde og de derfor skal lade deres egne hunde blive enten hjemme eller i bilen, når de kommer på besøg, for som hun siger, så blev hun træt af, at lægge hus til diverse hunde, hvor ejeren har mere travlt med at snakke, end holde øje med deres 4-benede ven og når oldemors sofapude for 3. gang er blevet tisset på og hundens ejer ikke får reageret i tide, men efterfølgende bare undskylder, så stopper hundebesøgene altså.

 

Jeg kan mærke, at jeg selv er ved, at få det på samme måde. Enkelte forstår godt, at deres hunde er underlagt de samme regler som vores egne hunde, når de er på besøg, mens andre ser stort på det og det kan være lig med:

Agilityredskaber, der tisses på gang på gang.

Katte og høns der jagtes.

Får, heste osv, der skal gø´es af i halve og hele timer, så naboerne efterfølgende ser godt knotne ud.

Terrassemøbler der bliver overstrintet.

Sofaer, der skal agere landingsbane af våd og møgbeskidt hund osv osv osv....

 

Jo - måske man skulle 'arve' metoden med 'bidsk hund'... så risikerer man da ikke, at et ellers godt venskab bliver ødelagt....

 

Men jeg tager sgu hatten af for Jer, der stadig kan stå med et stort smil på, mens I ser til, at Jeres egne grænser bliver overskredet gang på gang.

 

 

Nu var jeg en af dem der stejler ved tanken om at andre skælder Luna ud, så jeg tillader mig at svare på dette indlæg :-D

 

Ingen andre end jeg skal opdrage på Luna, som nævnt må de godt sige "nej" til hende, men skælde ud eller råbe, det vil jeg ikke have!

Til gengæld takker jeg som regel nej når folk spørger om jeg ikke tager Luna med på besøg, fordi at hvis ingen andre må opdrage på Luna, så er det jo helt og holdent min opgave, og jeg kan ikke koncentrere mig om at sidde og hyggesludre samtidig med at jeg skal holde øje med hvad Luna kan finde på at lave af ulykker...

 

Folk må gerne tage deres hunde med på besøg hos mig, for så er det nemlig deres opgave at holde øje med deres hund, og jeg kan koncentrere mig om at hyggesnakke, men vi tager som nævnt meget sjældent på besøg hos andre, fordi at mange af de ting Luna må herhjemme, dem må hun ikke ude hos fremmede (være i møblerne osv.) og jeg har altså ikke overskud til både at hyggesnakke og konstant overvåge Luna :-D

 

Og herhjemme beder jeg altid gæster om at sige til hvis noget af det Luna gør generer dem, for så skal jeg nok håndtere det, så her er der absolut heller ingen grund til at de skælder hende ud, de kan bare bede mig om at stoppe hende.

 

Så måske er de gæster du har på besøg bare anderledes end jeg og min omgangskreds, for jeg syntes da det lyder som mangel på respekt at man ikke sørger for at ens hund opfører sig ordentlig når man har den med på besøg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved lige præcis hvordan du har det!

 

Jeg har gang i overvejelser om hvordan, jeg på en pæn og sober måde, siger til folk at jeg ikke længere vil have at de (uden vi har aftalt det) tager hunde med herhjem..

Det sidste stykke tid har jeg givet hanhundeejere en ble til deres hund..Men får meget tit "min hund pisser altså ingen steder"..hvorefter jeg i løbet af 5 min kan vise vedkommende at se din hund pisser for 5 gang op af væggen i stuen...Jamen undskyld da det plejer han ikke.. Nej det gør han ikke..Men her lugter altså af mange hunde, og problemet er ikke så meget at andres hunde pisser 1-5-10 gange..Problemet er når mine kommer derind og kan lugte det..Så har jeg 20 hanhunde som de næste 5 dage pisser ovenpå - mange gange..Og så bliver jeg sq lidt træt..

Jeg tager heller aldrig hunde med i byen, med mindre det er et ønske fra den jeg besøger..og så har jeg ALTID ble med til hanhundene..Det er kun dyr og jeg vil gerne kunne være dem bekendt.

 

En anden ting som kan gøre mig pissesur (har jeg lige opdaget for nylig)..En anden opdrætter som fik mig overtalt til et par ekstra hunde fra hende.. Jeg spørger om de er vaccineret, loppebehandlet og har fået ormekur..Jep jep det har de..

Godt, efterfølgende klipper jeg dem (næste dag efter de er kommet) og opdager de er myldrende fulde af lopper...MIne får godt nok loppekur en gang om måneden så det tager jeg nogenlunde roligt...

Men pludselig piver den ene hund..den var lige kommet ind udefra og sætter sig og skider..Det jo hvad der kan ske med hvalpe.. Jeg ser noget hvidt..virkleig besynderligt kort og lidt bredt.. Tænker den nok har spist et stykke plastic.. Senere ser jeg den skide igen og nu er der 2 underlige stykker "plastic" på lorten..Så kigger jeg nærmere og plasticen BEVÆGER sig... Det er fredag aften og jeg tænker det nok er en orm..Tager nogle billeder og sender dem mandag morgen til min dyrlæge..

Hun ringer prompte og siger "tillykke, du har anskaffet dig en hvalp med bændelorm..lad mig gætte! Den havde sikkert også lopper??" Nu Har hvalpen jo så boet her i næsten en uge og ALLE hundene skal behandles mod lopper og bændelorm... Det kostede så lige 4000 kr og hun synes endda vi skal gentage behandlingen når der er gået 1½ måned, altså yderligere 4000 kr... Så er det jeg bliver en lille smule træt og synes jeg er lidt for venlig..

 

Nå men det var jo OT..Jeg ville blive sur hvis en hund sniffede mig i røven.. Det syens jeg er virkelig dårlig opdragelse.. Og hvis jeg ikke var forberedt ville jeg sq også nok råbe op.

Udfra de flestes indlæg her i tråden, så kan jeg næsten blive helt angst ved tanken om, at få besøg af hundefolk jeg ikke kender rigtig godt, hvis de også har deres hund(e) med :scared:

 

Jeg forstår selvfølge godt, at man ikke gider, at andre opdrager på ens egne hunde - men hvis ejer ikke selv træder i karakter og enten holder hunden i kort snor eller har et øje på den konstant OG bryder ind, så kan jeg godt se potentielle problemer/uvenskaber bryde frem, for selvom jeg elsker hunde, så elsker jeg også mit hjem og jeg ville ikke kunne 'tøjle' mig selv, hvis jeg ser en hund (min egen eller andres) 'bryde en af husreglerne' og ejeren ikke selv bryder ind og gør hunden opmærksom på det.

 

Efter sådan en debat som her, så forstår jeg bedre en veninde, der også har hund - hun fortæller folk, at hendes hund æder andre hunde og de derfor skal lade deres egne hunde blive enten hjemme eller i bilen, når de kommer på besøg, for som hun siger, så blev hun træt af, at lægge hus til diverse hunde, hvor ejeren har mere travlt med at snakke, end holde øje med deres 4-benede ven og når oldemors sofapude for 3. gang er blevet tisset på og hundens ejer ikke får reageret i tide, men efterfølgende bare undskylder, så stopper hundebesøgene altså.

 

Jeg kan mærke, at jeg selv er ved, at få det på samme måde. Enkelte forstår godt, at deres hunde er underlagt de samme regler som vores egne hunde, når de er på besøg, mens andre ser stort på det og det kan være lig med:

Agilityredskaber, der tisses på gang på gang.

Katte og høns der jagtes.

Får, heste osv, der skal gø´es af i halve og hele timer, så naboerne efterfølgende ser godt knotne ud.

Terrassemøbler der bliver overstrintet.

Sofaer, der skal agere landingsbane af våd og møgbeskidt hund osv osv osv....

 

Jo - måske man skulle 'arve' metoden med 'bidsk hund'... så risikerer man da ikke, at et ellers godt venskab bliver ødelagt....

 

Men jeg tager sgu hatten af for Jer, der stadig kan stå med et stort smil på, mens I ser til, at Jeres egne grænser bliver overskredet gang på gang.

Redigeret af kennel-lowchen
Man bør altid læse hvad man skriver før man udgiver det :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra de flestes indlæg her i tråden, så kan jeg næsten blive helt angst ved tanken om, at få besøg af hundefolk jeg ikke kender rigtig godt, hvis de også har deres hund(e) med :scared:

 

Jeg forstår selvfølge godt, at man ikke gider, at andre opdrager på ens egne hunde - men hvis ejer ikke selv træder i karakter og enten holder hunden i kort snor eller har et øje på den konstant OG bryder ind, så kan jeg godt se potentielle problemer/uvenskaber bryde frem, for selvom jeg elsker hunde, så elsker jeg også mit hjem og jeg ville ikke kunne 'tøjle' mig selv, hvis jeg ser en hund (min egen eller andres) 'bryde en af husreglerne' og ejeren ikke selv bryder ind og gør hunden opmærksom på det.

 

Efter sådan en debat som her, så forstår jeg bedre en veninde, der også har hund - hun fortæller folk, at hendes hund æder andre hunde og de derfor skal lade deres egne hunde blive enten hjemme eller i bilen, når de kommer på besøg, for som hun siger, så blev hun træt af, at lægge hus til diverse hunde, hvor ejeren har mere travlt med at snakke, end holde øje med deres 4-benede ven og når oldemors sofapude for 3. gang er blevet tisset på og hundens ejer ikke får reageret i tide, men efterfølgende bare undskylder, så stopper hundebesøgene altså.

 

Jeg kan mærke, at jeg selv er ved, at få det på samme måde. Enkelte forstår godt, at deres hunde er underlagt de samme regler som vores egne hunde, når de er på besøg, mens andre ser stort på det og det kan være lig med:

Agilityredskaber, der tisses på gang på gang.

Katte og høns der jagtes.

Får, heste osv, der skal gø´es af i halve og hele timer, så naboerne efterfølgende ser godt knotne ud.

Terrassemøbler der bliver overstrintet.

Sofaer, der skal agere landingsbane af våd og møgbeskidt hund osv osv osv....

 

Jo - måske man skulle 'arve' metoden med 'bidsk hund'... så risikerer man da ikke, at et ellers godt venskab bliver ødelagt....

 

Men jeg tager sgu hatten af for Jer, der stadig kan stå med et stort smil på, mens I ser til, at Jeres egne grænser bliver overskredet gang på gang.

 

I mit hjem, er det mine regler der gælder; Også for andres hunde!

 

Jeg ville ærligt synes det var PINLIGT hvis man tog en hund med som strintede over det hele eller ædelagde ting... Selvfølgelig kan uheld ske, de er jo også kun hunde... Men hvis jeg vidste Dexter f.eks. strintede på andres ting, eller opførte sig dårligt i byen, så ville han aldrig få lov at komme med...

 

Vi har en klar regel om hvem der må "opdrage" Dexter når vi er ude... F.eks. nu hvor vi skal til Danmark, i min mors hjem har min mor fået lov at "opdrage", men mine søskende må f.eks. ikke.. Nu er det så selvfølgelig også lidt forskelligt fordi når vi er hos dem er det jo ikke bare en time eller to, men gerne 5-7 dage...

 

Jeg synes man altid har ret til at sige fra overfor en "gæste hund", jeg ville dog vælge hvis f.eks. hunden står og bjæffer af hestene på marken ved siden af i en halv time, at sige til ejeren at det skal altså stoppes, før jeg selv begynder at finde en løsning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og herhjemme beder jeg altid gæster om at sige til hvis noget af det Luna gør generer dem, for så skal jeg nok håndtere det, så her er der absolut heller ingen grund til at de skælder hende ud, de kan bare bede mig om at stoppe hende.

 

Hvad så hvis du ikke lige er i nærheden? Du er måske på toilettet; er ude og sætte en kande kaffe over osv. Skal dine gæster så bare finde sig i at få deres grænser overskredet, indtil du dukker op, og de kan bede dig om at stoppe din hund?

 

Som jeg ser det, er problemet, hvis man ikke selv må irettesætte hunden, at i den tid der går fra hunden generer én eller overskrider ens grænse og til man har nået at kommunikere til ejeren, at han/hun skal stoppe sin hund og til hunden så vitterligt stopper, kan gå alt, alt for lang tid....kagen er allerede oversavlet; man har fået adskillige slik i hovedet; hunden har haft snuden solidt plantet i røven eller skridtet på én i alt, alt for lang tid; ens nye bluse er blevet plettet af hundesavl.... osv. osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad så hvis du ikke lige er i nærheden?

 

Petrine nøjes ikke med at sniffe :oops: jeg forventer ikke folk sidder pænt i sofaen og tilkalder mig, mens Petrine får sig en snaver. Et hurtigt snif er ok, men nogle hunde er bare en tand for nærgående. Hvis folk ikke kan opdrage deres hund eller barn, så hjælper jeg gerne, tror dog jeg har gennemskuet, at Lonny ikke ville sætte særligt stor pris på det :oops: Aner dog ikke, hvordan jeg skal få Petrine opdraget, det er simpelthent den lækreste guffer at sniffe og det der er værre.

 

Mine er hærdede og vant til at blive råbt af og tager ikke skade, Fønix er skrøbelig og når han er i nærheden af fremmede, så er jeg over ham som en høg, i håb om at komme evt fremmed persons råb i forkøbet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad så hvis du ikke lige er i nærheden? Du er måske på toilettet; er ude og sætte en kande kaffe over osv. Skal dine gæster så bare finde sig i at få deres grænser overskredet, indtil du dukker op, og de kan bede dig om at stoppe din hund?

 

Som jeg ser det, er problemet, hvis man ikke selv må irettesætte hunden, at i den tid der går fra hunden generer én eller overskrider ens grænse og til man har nået at kommunikere til ejeren, at han/hun skal stoppe sin hund og til hunden så vitterligt stopper, kan gå alt, alt for lang tid....kagen er allerede oversavlet; man har fået adskillige slik i hovedet; hunden har haft snuden solidt plantet i røven eller skridtet på én i alt, alt for lang tid; ens nye bluse er blevet plettet af hundesavl.... osv. osv.

 

Nu har jeg jo skrevet at folk godt må sige "nej" til Luna, og det forstår hun ganske glimrende, så derfor skal folk overhovedet ikke begynde at skælde ud eller råbe af hende!

 

Og hvis du er bange for at få din nye bluse plettet, så skal du nok bare lade være med at besøge os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine nøjes ikke med at sniffe :oops: jeg forventer ikke folk sidder pænt i sofaen og tilkalder mig, mens Petrine får sig en snaver. Et hurtigt snif er ok, men nogle hunde er bare en tand for nærgående. Hvis folk ikke kan opdrage deres hund eller barn, så hjælper jeg gerne, tror dog jeg har gennemskuet, at Lonny ikke ville sætte særligt stor pris på det :oops: Aner dog ikke, hvordan jeg skal få Petrine opdraget, det er simpelthent den lækreste guffer at sniffe og det der er værre.

 

Mine er hærdede og vant til at blive råbt af og tager ikke skade, Fønix er skrøbelig og når han er i nærheden af fremmede, så er jeg over ham som en høg, i håb om at komme evt fremmed persons råb i forkøbet.

 

Godt gennemskuet :lol:

 

Luna er bestemt ikke vant til at blive råbt af, herhjemme råber vi hverken af hunde eller mennesker. Men jeg kan dog fortælle at i de få tilfælde hvor jeg alligevel har råbt af Luna, der har det den stik modsatte effekt, så stresser hun nemlig helt vildt op og bliver totalt overgearet, hun bliver ikke bange, men hun reagerer ved at bleve en endnu større pestilens, hoppe højere, skrige højere og generelt øge intensiteten af hvad hun var i gang med, så det kan ikke anbefales at råbe af hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller hvis man er bekymret for at få en tungeslasker :klap: (af Luna altså, ikke af Lonny :shock:)

 

Nej, jeg syntes nu heller ikke at jeg sådan plejer at gå rundt og slaske på folk :lol:

 

Men ellers har du ret, hvis man ikke er hundemenneske og ikke sætter pris på at blive kysset på, hoppet på, kravlet på og leget med, så skal man nok ikke besøge os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg syntes nu heller ikke at jeg sådan plejer at gå rundt og slaske på folk :lol:

 

Men ellers har du ret, hvis man ikke er hundemenneske og ikke sætter pris på at blive kysset på, hoppet på, kravlet på og leget med, så skal man nok ikke besøge os :blink:

Ikke er hundemenneske?? :shock:

 

Jeg vil nu betegne mig selv som hundemenneske. Jeg holder enormt meget af hunde - især min egen. :blink: Jeg nyder det samvær og samspil, man kan have med en hund. Jeg nyder at træne med min hund. Alene i denne uge skal jeg tilbringe ca. 12 timer på træningspladser....derudover kommer al den træning, leg og hygge som jeg og min hund foretager os uden for træningsbanerne. Jeg tilbringer langt mere kvalitetstid sammen med min hund, end jeg gør med min familie.

 

Men fordi jeg ikke gider lade mig overslikke af en klam hundetunge, der 30 sek. forinden er blevet brugt til at slikke i hundens egen røv, eller fordi jeg ikke gider lade mig hoppe på af andres hunde, så er jeg åbenbart ikke hundemenneske?!?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke er hundemenneske?? :shock:

 

Jeg vil nu betegne mig selv som hundemenneske. Jeg holder enormt meget af hunde - især min egen. :blink: Jeg nyder det samvær og samspil, man kan have med en hund. Jeg nyder at træne med min hund. Alene i denne uge skal jeg tilbringe ca. 12 timer på træningspladser....derudover kommer al den træning, leg og hygge som jeg og min hund foretager os uden for træningsbanerne. Jeg tilbringer langt mere kvalitetstid sammen med min hund, end jeg gør med min familie.

 

Men fordi jeg ikke gider lade mig overslikke af en klam hundetunge, der 30 sek. forinden er blevet brugt til at slikke i hundens egen røv, eller fordi jeg ikke gider lade mig hoppe på af andres hunde, så er jeg åbenbart ikke hundemenneske?!?:hmm:

 

Ok, hvis vi absolut skal hænge os i ordene, så sæt "hvis man ikke er samme type hundemenneske som mig" i stedet, det var bare så pokkers langt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Syntes da det er dejligt, at der er mindst en anden, der har det som jeg selv har det - så er jeg da ikke helt alene :mrgreen:

 

Jeg syntes det er svært det med, at sige direkte til folk, at "a´s hunde må godt komme her, men b´s og din hund må ikke".

 

Tidligere har alt og alle været velkomne her, men oftere og oftere syntes jeg bare, at det er lettere, at det kun er vores egne hunde, der er her - så slipper jeg for, at holde øje og skælde ud og efterfølgende, når hund og ejer er taget hjem, at ærgre mig over, at skælde egne hunde ud over, at de nu fristes til, at markere ovenpå de steder, hvor den fremmed har markeret.

 

Det er heller ikke nemt, at være gæstehund her - heller ikke i vores have/på terrassen. Vores hunde har læst fra dag 1 at man ikke tisser eller andet på terrassen - dvs op af krukker, bænke, havemøbler, hoveddøren osv, altså ting som er samlet nede på terrassen, men at alt det foregår oppe bagerst i haven, men det har fremmede hunde jo ikke lært og selvom alle hundeejere siger, at deres ikke vil markere, så sker det alligevel 9 ud af 10 gange...

 

Vores hunde hygger sig jo som regel med andres hunde i haven, men som jeg skrev tidligere, så syntes jeg, at det bliver mindre og mindre hyggeligt pga enkelte, der ikke forstår det.

Jeg overvejer virkelig, at 'forbyde' alle hundevennerne hjemme og vi så bare mødes på gåture osv - så slipper jeg da for at ærgre mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle gør det ikke ret meget men jeg plejer at give hinne et roligt nej og går et par skrit tilbage vis hun begynder på det. jeg syns ikke det er vilt ubehaligt det er mest om hun kan finde på at gi et vip med snuden det gør AV.

 

når det gæller fremmet er det forbut og hun for meget klar besked vis hun begynder på det folk kan ikke lig det så det respektere vi helt.

 

jeg syns det er helt naturlig hunde adfær men jeg tror nu ikke hun lider under at det ikke ligefrem er ønsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg syntes nu heller ikke at jeg sådan plejer at gå rundt og slaske på folk :lol:

 

Men ellers har du ret, hvis man ikke er hundemenneske og ikke sætter pris på at blive kysset på, hoppet på, kravlet på og leget med, så skal man nok ikke besøge os :blink:

 

Arhhh altså, jeg betragter mig selv som hundemenneske, men sådan et kan altså godt have nogle fysiske skavanker, som gør sig mere eller mindre gældende afhængig af dagsformen og bevirker at "hoppet og kravlet på" kan gøre besøget til et af den slags man har lyst til at gentage... Jeg sætter overhovedet ikke pris på sådanne tilnærmelser uden forudgående invitation, det gør for nas hvis det er sådan en dag!

 

Hvis man skal værdsætte "hop og kravl" for at være hundemennske, ja så tog jeg fejl af mig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes da det er dejligt, at der er mindst en anden, der har det som jeg selv har det - så er jeg da ikke helt alene :mrgreen:

 

Jeg syntes det er svært det med, at sige direkte til folk, at "a´s hunde må godt komme her, men b´s og din hund må ikke".

 

Tidligere har alt og alle været velkomne her, men oftere og oftere syntes jeg bare, at det er lettere, at det kun er vores egne hunde, der er her - så slipper jeg for, at holde øje og skælde ud og efterfølgende, når hund og ejer er taget hjem, at ærgre mig over, at skælde egne hunde ud over, at de nu fristes til, at markere ovenpå de steder, hvor den fremmed har markeret.

 

Det er heller ikke nemt, at være gæstehund her - heller ikke i vores have/på terrassen. Vores hunde har læst fra dag 1 at man ikke tisser eller andet på terrassen - dvs op af krukker, bænke, havemøbler, hoveddøren osv, altså ting som er samlet nede på terrassen, men at alt det foregår oppe bagerst i haven, men det har fremmede hunde jo ikke lært og selvom alle hundeejere siger, at deres ikke vil markere, så sker det alligevel 9 ud af 10 gange...

 

Vores hunde hygger sig jo som regel med andres hunde i haven, men som jeg skrev tidligere, så syntes jeg, at det bliver mindre og mindre hyggeligt pga enkelte, der ikke forstår det.

Jeg overvejer virkelig, at 'forbyde' alle hundevennerne hjemme og vi så bare mødes på gåture osv - så slipper jeg da for at ærgre mig.

 

Jeg siger fra overfor gæsters hunde hvis ikke gæsten selv gør det. Jeg fortæller også gæsten at det vedkommendes hund skal til nu ikke vil blive accepteret

 

Jeg har mistet et venskab ved at sig nej tak til en venindes besøg med visse af hendes hunde. Hvalpene var velkomne og et par af de voksne, men den og den og den, nej tak.

Vi måtte også stoppe med at gå ture sammen da hendes hanhund begyndte at terrorisere min og hun intet gjorde ved det.

Min veninde havde skam forståelse for mig, men da hun kun nødigt forlod sine hunde efter arbejdet gled venskabet lige så stille ud efter et par år uden hundebesøg.

 

Gæstehunde her i huset er velkomne hvis de kan klare de samme regler som Pelle har:

 

Kattenes mad, er kattenes og skal stå på gulvet

 

Der må ligges i sofaen, LIGGES!

 

Ingen gøen af forbipasserende i haven

 

Ingen jagt på mine katte, hverken passiv eller mere aktivt

 

Hunden skal være 100% renlig medmindre det er en hvalp og så skal der være et øje på hver finger

 

Mine ting og Pelles ting/legetøj skal ikke tygges i stykker

 

Ingen løbeleg indenfor

 

Kan gæster ikke selv håndtere dette kan jeg, men det er ikke mit job, så hunden må i line

Det er reglerne i mit hjem og det siger sig selv at hundene får hjælp til at forstå hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre. Jeg lader f.eks. ikke kattenes mad stå ubevogtet på gulvet før en gæstehund har lært at kunne håndtere det.

 

Hunde er mit liv, eller langt den største del, men det betyder ikke at jeg vil finde mig i alt og have mit hjem raseret, kattene gjort nervøse osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt klart at det er mit ansvar som hundejer at min hund ikke generer gæsterne eller selv bliver plaget af gæsterne ikke mindst! Så har jeg en hund der træder over nogel menneskers grænser, feks kan den ene finde på at spring op, jamen så sørger JEG for at hun ikke kan komme til at gøre dette.. Jeg venter ikke på at mine gæster skal til at sige fra eller evt finde sig i mere end de bryder sig om for at være flink..

 

Nu er sheila stadig nogle gange usikker på fremmede mennesker, specielt små børn og mænd og har jeg besøg af nogen i den kategori, så passer JEG rigtig godt på min hund. Både for hendes skyld, men også for gæsternes. Sidste jul havde jeg bla min onkel på besøg og han er jagthundemand og ret hård i filten med hunde, så de skal helst opføre sig som et gulvtæppe for at være velopdragne i hans øjne. Sheila var lukket væk da de kom og kom ind da folk sad ned og så tøffede hun bare lidt rundt..

Jeg har altid et øje på hende i sådan en situation og tager da også min onkel i at drille hende på et tidspunkt, for at se hvor meget hun fandt sig i... Men ikke på en måde som en sund tryg hun ikke ville kunne klare, så jeg kaldte bare diskret på sheila og så var det sådan set overstået..

 

Jeg tror aldrig jeg har oplevet at en gæst havde behov for at sige fra overfor mine hunde, men de får også at vide hvilke signaler de reagerer på hvis vi skal være sammen længe, så de ved at de bare kan sige nej eller slut hvis der er noget de ikke vil have..

 

Så havde jeg besøg af en som trådstarters veninde, så havde jeg skærmet min hund, så hun ikke skulle udsættes for evt råb pga en adfærd hun normalt tillades, feks i mit tilfælde at hoppe op..

 

 

Og med hensyn til besøge hunde så oplever jeg ikke problemet når ejer er med, men er jeg den der er hurtigst til at opdage et strinte uheld i at ske, ja så er jeg den der råber op.. Og mine dør heller ikke af at det skulle ske for dem, bare folk ikke er fysiske..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen af Jer der vil besøge/have besøg af mine hunde, kan jeg høre :genert: De hopper op, og vil kramme, og sidde på skødet. Charles ELSKER at besøge andre menneskers huse :banan: men vi er altid over ham, for at han ikke fristes til at lette ben... selvom det ikke er sket endnu, er han jo bare en hund.

 

Vi passer jo ofte hunde for andre mennesker, og for et par mdr siden kom der to hunde ind. Den ene starter med at tisse på gulvtæppet. Ejerens reaktion? "jeg tænkte nok han ville gøre det, han skal altid tisse efter han har siddet i bilen" øhhh say what!?! :damn: Så gå da igennem haven! eller gå en runde i indkørslen eller lignende..

 

 

p.s. Ja Malene, hundene bliver helt sikkert i bilen :sjov: (men skulle de undslippe, må de gerne råbes af :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen af Jer der vil besøge/have besøg af mine hunde, kan jeg høre :genert: De hopper op, og vil kramme, og sidde på skødet. Charles ELSKER at besøge andre menneskers huse :banan: men vi er altid over ham, for at han ikke fristes til at lette ben... selvom det ikke er sket endnu, er han jo bare en hund.

 

Vi passer jo ofte hunde for andre mennesker, og for et par mdr siden kom der to hunde ind. Den ene starter med at tisse på gulvtæppet. Ejerens reaktion? "jeg tænkte nok han ville gøre det, han skal altid tisse efter han har siddet i bilen" øhhh say what!?! :damn: Så gå da igennem haven! eller gå en runde i indkørslen eller lignende..

 

 

p.s. Ja Malene, hundene bliver helt sikkert i bilen :sjov: (men skulle de undslippe, må de gerne råbes af :lol:)

 

Jo, jeg vil mega gerne! Jeg er Selv meget tolerent, accepterer bare hvis mine gæster ikke er det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen af Jer der vil besøge/have besøg af mine hunde, kan jeg høre :genert: De hopper op, og vil kramme, og sidde på skødet. Charles ELSKER at besøge andre menneskers huse :banan: men vi er altid over ham, for at han ikke fristes til at lette ben... selvom det ikke er sket endnu, er han jo bare en hund.

 

Vi passer jo ofte hunde for andre mennesker, og for et par mdr siden kom der to hunde ind. Den ene starter med at tisse på gulvtæppet. Ejerens reaktion? "jeg tænkte nok han ville gøre det, han skal altid tisse efter han har siddet i bilen" øhhh say what!?! :damn: Så gå da igennem haven! eller gå en runde i indkørslen eller lignende..

 

 

p.s. Ja Malene, hundene bliver helt sikkert i bilen :sjov: (men skulle de undslippe, må de gerne råbes af :lol:)

 

jo, jeg vil gerne! her må man både sniffe og sætte mudderpoter på mit tøj og ... ja, strinte må man sgu også godt, når nu det er en festlig lejlighed. og jeg tænkte præcis det samme, jeg skal vist forskåne resten af hf for miniputdjævlen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ude på besøg, så har Charlie gerne ble på, fordi jeg ved han kan finde på at strinte.. Når han har været i bad derhjemme får han også en ble på, for så skal han altid tisse.. Han har dog ikke strintet de sidste par gange vi har været ude.. Jeg ved ikke, hvordan jeg har det med gæstehunde, den eneste der har været der i længere tid er Freddie og der gik det fint.. Lidt strint, men det betød ikke så meget. Men jeg har også kun en hund jo :)

 

Charlie sniffer hverken røv eller skridt.. Men han har heller ikke helt højden :mrgreen: Han har forsøgt sig med det få gange, men så stopper jeg ham.. Jeg bryder mig ikke selv om at en hund lige klasker snuden i skridt eller røv.. Jeg synes det vildt ubehageligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ude på besøg, så har Charlie gerne ble på, fordi jeg ved han kan finde på at strinte.. Når han har været i bad derhjemme får han også en ble på, for så skal han altid tisse.. Han har dog ikke strintet de sidste par gange vi har været ude.. Jeg ved ikke, hvordan jeg har det med gæstehunde, den eneste der har været der i længere tid er Freddie og der gik det fint.. Lidt strint, men det betød ikke så meget. Men jeg har også kun en hund jo :)

 

Charlie sniffer hverken røv eller skridt.. Men han har heller ikke helt højden :mrgreen: Han har forsøgt sig med det få gange, men så stopper jeg ham.. Jeg bryder mig ikke selv om at en hund lige klasker snuden i skridt eller røv.. Jeg synes det vildt ubehageligt..

KAn du huske i sommers i Vejen? hvor Rams bukkede sig frem og kiggede på en føntørrer? da der pludselig stod en stor hund (var det GD?) med snuden begravet dybt i skrævet på hende og med p..... helt fremme? det var seriøst det klammeste jeg meget længe har oplevet..
Link til indlæg
Del på andre sites

KAn du huske i sommers i Vejen? hvor Rams bukkede sig frem og kiggede på en føntørrer? da der pludselig stod en stor hund (var det GD?) med snuden begravet dybt i skrævet på hende og med p..... helt fremme? det var seriøst det klammeste jeg meget længe har oplevet..

 

Gud ja, det kan jeg godt huske.. Det var en GD.. Men kan også huske vi talte om, gad vide, hvor den havde den vane fra? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...