Hop til indhold

Marts billedetråd


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Nårh, Smilla. Hihi, jeg eeeelsker, at hun liige sidder på et tæppe på bænken. Man skulle nødig sidde for hårdt, når man nu er en ægte prinsesse, jo :lun:.

Sikke et dejligt kødben - mine får også altid deres tyggeben efter en tur, det er sådan en dejlig ting at hygge med og falde ned på efter man har været ude i verden. Og så er man både mæt af indtryk og lidt guf - så man bare er HELT klar til en lille lur. :-D

 

 

Haha, ja Smilla sidder altid på tæppet - og jeg sidder ved siden af udenfor tæppet som den undersåt jeg er.:mrgreen: (Hun skulle nødigt få fusselankerne i klemme i bænken). Ja! Synes også det er rigtig rart med kødben afslutningsvis. Så kan man selv tage sig en kop kaffe i ro og mag og bagefter er Smilla klar til en god lur. Min mor havde skaffet disse fine ben hos slagteren, som jeg næsten ikke har plads til i fryseren. Hun forkæler Smilla meget. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 425
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har jo haft sheltiedrengene på besøg! Da jeg er syg gik hundene meget ude i haven, og syntes det var vildt underligt da jeg på et tidspunkt stod og hængte over halvdøren og kiggede på dem. De ser sgida totalt blanke ud alle 3... :lol:

 

IMG_0512b.jpg

 

Men søde er de, og sheltiedrengene er bare så supernemme at passe, har nærmest ikke lagt mærke til at jeg har haft 3 hunde i stedet for kun 1...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Lækker vandhund :lun:

Sådan lige ved første øjekast, kunne han godt minde lidt om Joey-Salomes Buster, lige bortset fra ørene.

 

Haha - det må være den hvide mule og det glade "se mig, jeg har rigtig grebet dagen"-udtryk, der gør det. :mrgreen:. Men ja, lækker er han :hjerte:.

Buster bader heller ikke. Han sopper lidt med et par poter, men det er kun fordi han glemmer, at man ikke kan gå på vandet i Søerne mere, nu der ikke er is på. Hver gang, han får jokket ned i, så kommer det bag på ham. Og så "uuuuhh!! Add!" - op igen. Mærkeligt nok kan han i andre øjeblikke rende direkte ned til søvandet for at drikke det, adrk. Jaja, mine hunde er ikke verdens kvikkeste :stupid:. Bare sødeste :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Vi har jo haft sheltiedrengene på besøg! Da jeg er syg gik hundene meget ude i haven, og syntes det var vildt underligt da jeg på et tidspunkt stod og hængte over halvdøren og kiggede på dem. De ser sgida totalt blanke ud alle 3... :lol:

 

IMG_0512b.jpg

 

Men søde er de, og sheltiedrengene er bare så supernemme at passe, har nærmest ikke lagt mærke til at jeg har haft 3 hunde i stedet for kun 1...

 

Årh, sheltier :hjerte:. He, hvis de er så nemme, skal Iso så ikke have sig et par hyrdeglade søskende :slem: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det ikke er min hund eller noget men... den er simpelthen så kær! Det er præcis sådan Inca reagerer over for katte :D

 

 

[ATTACH=CONFIG]81223[/ATTACH]

 

 

Den har jeg hængende ved min kontorplads på arbejde. Når arbejdet bliver lidt for kedeligt eller kollegaerne lige for trælse, så bliver jeg altid i godt humør, når jeg ser den :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor synes sheltier er åååh så søde (vi har set nogle af dem til dogdancing). Emmy's Bisquit er hun hel vild med. Men ja, de har en del lyd:genert:

 

Jamen de er da også søde... Og "mine" sheltiedrenge er meget charmerende og heller ikke de aller værste til at gø. Men.... nej... Sheltier er bare ikke mig. Jeg kan godt li' dem, er gerne sammen med dem, og kan godt li' at nusse med dem og så - men jeg skal bare ikke eje en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jamen de er da også søde... Og "mine" sheltiedrenge er meget charmerende og heller ikke de aller værste til at gø. Men.... nej... Sheltier er bare ikke mig. Jeg kan godt li' dem, er gerne sammen med dem, og kan godt li' at nusse med dem og så - men jeg skal bare ikke eje en.

 

Nåååårh, men så kan du da bare få dig en rigtig collie til Iso-søster - de er også endnu lækrere, fordi der er mere af dem. :mrgreen:

(En dag skal jeg altså have mig en Lassie, det skal jeg. :hjerte:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååårh, men så kan du da bare få dig en rigtig collie til Iso-søster - de er også endnu lækrere, fordi der er mere af dem. :mrgreen:

(En dag skal jeg altså have mig en Lassie, det skal jeg. :hjerte:)

 

Nej du - én gang bordercollie, altid bordercollie... :lun: Men jeg vil gerne ha' en pudel en dag! Og btw, så var den rigtige Lassie en bordercollie! :fyfy::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nej du - én gang bordercollie, altid bordercollie... :lun: Men jeg vil gerne ha' en pudel en dag! Og btw, så var den rigtige Lassie en bordercollie! :fyfy::lol:

 

Der tager du nu fejl, søde Korvis. Den rigtige Lassie, som i Eric Knights bog "Lassie Come Home" fra 1940, var en langhåret collie. Ikke en border collie, nej. Eric Knight opfandt Lassie og introducerede hende først i en historie i The Saturday Evening Post i 1938 - den historie udviklede han så romanen udfra. Jeg har selv en førsteudgave af bogen, hvis forside du kan se herunder. Tydeligt en collie, som den også beskrives i bogen - skal gerne uddybe med citater fra bogen og collie-racens historie, hvis du vil have mere info, men så bliver det i morgen, er træt og på vej i seng. Lassie i den originale filmatisering fra 1943 med Roddy McDowell og Elizabeth Taylor spilledes i øvrigt af collien Pal (som havde rene collie-aner helt tilbage til 1800-tallet). Som jeg også har vist et billede af her.

 

200px-LassieComeHome.JPG250px-Lassie_and_Joe.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Der tager du nu fejl, søde Korvis. Den rigtige Lassie, som i Eric Knights bog "Lassie Come Home" fra 1940, var en langhåret collie. Ikke en border collie, nej. Eric Knight opfandt Lassie og introducerede hende først i en historie i The Saturday Evening Post i 1938 - den historie udviklede han så romanen udfra. Jeg har selv en førsteudgave af bogen, hvis forside du kan se herunder. Tydeligt en collie, som den også beskrives i bogen - skal gerne uddybe med citater fra bogen og collie-racens historie, hvis du vil have mere info, men så bliver det i morgen, er træt og på vej i seng. Lassie i den originale filmatisering fra 1943 med Roddy McDowell og Elizabeth Taylor spilledes i øvrigt af collien Pal (som havde rene collie-aner helt tilbage til 1800-tallet). Som jeg også har vist et billede af her.

 

200px-LassieComeHome.JPG250px-Lassie_and_Joe.JPG

 

Er det rigtigt? Har godt nok aldrig læst den selv, men altid hørt at det var en "colliedog" han skrev om i starten... Ved godt at det blev til collie på billeder og i film. Øv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor synes sheltier er åååh så søde (vi har set nogle af dem til dogdancing). Emmy's Bisquit er hun hel vild med. Men ja, de har en del lyd:genert:

 

Biscuit er vildt kær og dygtig. :lun: Men jeg skal heller ikke have en sheltie pga. larmen - én gøhund er mere end nok til mig. :lol: Johanna Allanach siger altid, at en sheltie skal man købe til agility, ikke til dogdancing, for det ligger naturligt for dem at gø, når de arbejder (hvilket de ikke må i dogdancing), og det er for svært at pille lyden af dem - og hvis det endelig lykkes, ender man ofte med at fjerne deres arbejdsmotivation samtidig. Selvfølgelig er der sheltier, der er stille, når de arbejder, f.eks. er der sjældent lyd på Biscuit... men jeg ville aldrig turde tage chancen. :genert:

 

Jeg er f.eks. vild med hollandske Esther Niemeijers sheltie Jamie, han er simpelthen så charmerende og virkelig dygtig - men shiiit hvor kan han larme, når han performer, tit gør han hele programmet igennem. Dette er en af de konkurrencer, hvor han IKKE gør så meget, som han plejer - og der er altså stadig en del lyd på. :mrgreen:

 

 

Til Crufts i år gøede han fra start til slut, og det blev de desværre trukket så meget for, at de endte på en sidsteplads:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Er det rigtigt? Har godt nok aldrig læst den selv, men altid hørt at det var en "colliedog" han skrev om i starten... Ved godt at det blev til collie på billeder og i film. Øv...

 

Jeps, det er det. Jeg er ret så meget Lassie-fanatiker :mrgreen: ... og førsteudgaven af bogen fik jeg som barn af min far. Han købte den i en antikvarboghandel, fordi han vidste, jeg var så vild med hunde og med filmen. Og han læste den højt for mig, det er en af de eneste bøger, han nogensinde læste for mig.

Der er i øvrigt også illustrationer i bogen - nogle meget flotte tegninger, hvor man også tydeligt kan se, at Lassie er en ren collie. Og der står rigtig meget om hendes fine raceegenskaber og udseende - det er også derfor, hendes familie bliver tvunget til at sælge hende, fordi hun er en så fin hund, som er mange penge værd, og de er ved at dø af sult, da faderen bliver fyret (den foregår under depressionen i 30´erne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...