Hop til indhold

Erfaring med kastration af DIN hund?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig en lidt andet vinkel på kastrationsdebatten end den vi oftest hører herinde..

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der HAR fået jeres hund kastreret og hvad fordele og ulemper i har oplevet ved dette.

 

Hvorfor blev han kastreret?

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Hvordan er pelsen blevet?

 

Kan han holde vægten?

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Den hund jeg omtaler her - lever ikke mere - men var dog min fra han var 8 uger gammel og til han døde knap 7 år tilbage i 07

 

Han var af racen dalmatiner. Dalmatinere er ret selvstændige hunde - men meget nemme at træne mv.

 

Min Pongo blev kastreret efter anbefaling af dyrlægen da han var 1½ år gammel. Pongo var adfærds mæssig svær i forhold til andre hanhunde i sær store sorte hunde. Om det skyldes at han blev overfaldet og bidt af en schæfer da han var 4 måneder er muligt, for han ændrede sig en del efter det. - Han havde det fint med mindre hunde både hanner som tæver - så jeg tror han fik en psykisk brist efter overfaldet af schæferen.

 

Min dyrlæge dengang mente han var uregerlig og det bedste var at kastrere ham. Dengang var jeg ikke inde i alt det jeg ved nu - om at kasteration intet ændrer i forhold til adfærds problemer - så jeg lod ham få dette indgreb.

 

Efterfølgende - i dagene efter kastrationen kom han sig langsomt. Han havde svært ved at komme i gang med at tisse og havde tydeligt ondt. Dyrlægen havde ikke givet ham smertestillende og det forlangte jeg så han skulle have - hvilket så også hjalp, så han bedre kunne tisse.

 

Han var dog længe om at komme sig over det generelt - noget var ændret - hans ellers glade humør forsvandt sammen med dette indgreb.

 

Jeg oplevede ikke at han blev nemmere i forholdet til de andre hunde - der var stadig hadehundene og så de hunde han godt kunne lide. Jeg oplevede at han blev mere gal når vi mødte store sorte hunde - så dette var noget jeg hele tiden forsøgte at undgå.

 

Pels mæssig ændrede han sig ikke - Pelsen forblev at være som den altid havde været. Men vægten kunne vi ikke holde nede og det blev en kamp hver dag at skulle passe på med hvad han fik at spise. Det skal lige siges at Pongo ved siden af det her også led af kraftig allergi og det kan muligvis havde spillet en rolle på hans adfærd.

 

 

Alt i alt fortrød jeg at jeg lod ham kastrere - for han blev ikke den samme - og af samme grund er ingen af mine 3 beagler kasteret og vil heller ikke blive det, med mindre der opstår sygdom som kan kommes til livs ved en sådan operation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor blev han kastreret?

Fordi han skulle omplaceres, og herovre er det god stil at sørge for at hunde der bliver omplaceret ikke kan reproducere, da der er et massivt problem med overskudshunde

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

Nej. Han var 6-7 mdr da han blev kastreret, og var helt den samme før og efter. Det skal siges at han boede i kennel på det tidspunkt, og kørte generelt højt og var kennelstresset.

 

Hvordan er pelsen blevet?

Charles er korthåret uden underuld, så pelsen er uforandret

 

Kan han holde vægten?

Vi har i lang tid døjet med at holde vægten OPPE, men nu har han set rigtig godt ud det sidste halve års tid :5up: På en blanding af tørfoder og råt. Han har dog meget nemt til at tabe sig stadig.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?
Det er ikke noget der påvirker ham, og da han blev kastreret så tidligt, har han aldrig rigtig opdaget den slags.

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?
Igen, han var så ung, så ingen forandring. Charles enes med 99% af de hunde han møder.
Link til indlæg
Del på andre sites

Anton blev kastreret da han døjede med stress og spisevægring i perioder med tæver i løbetid. Da vi bor i et stort boligbyggeri, er der stort set hele tiden tæver i løbetid, hvilket gjord at han begyndte at blive syg af stressen. Udover det var der ingen adfærdsproblemer og han kan med alle hunde. Vi arbejdede sideløbende med stressen.

Den eneste måde han har ændret adfærd er at han ikke længere stresser over tæver og er blevet mere madmotiveret. Han kan stadig med alle hunde og fungerer super godt hvor vi bor. Han var knap halvandet da han blev kastreret. Han er langhårshund der ikke fælder og er uden underuld, pelsen har ikke ændret sig. Han tager nemmere på nu, men det fungerer fint at bruge hans foder som godbidder og undgå det meste ud over det. Det går fint med at holde vægten uden at sulte ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Hvorfor blev han kastreret?

 

Sonne blev kastreret fordi han strintede ALLE STEDER. Det hjalp allerede dagen efter ;)

 

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Overhovedet ikke ;) Han er ikke mindre aktiv, men han er blevet lidt rundere :D

 

Hvordan er pelsen blevet?

 

Måske en anelse tyndere.

 

 

Kan han holde vægten?

 

Som sagt er han belvet lidt rundere, men det eri kke slemt.

 

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Han er på samme måde som før og prøver også til tider at hopppe på damerne.

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

Ikke efter kastation, nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

3 kastrater har jeg

 

Pjalte, standard cocker. Kas. 2 år pga aggressivitet overfor mennesker og hunde. Meget mad glad før, stadig madglad. Trimmerpels. Ødelagt. Har aldrig bidt siden, og han blev mere focuseret på at arbejde.

 

Barney. X border/Gordon setter. Fået som 1 årig med mange problemer. Kasteret for undgå homonelle problemer oveni. Fin pels, ikke madglad. Om han har forandret sig pga omplacering eller kasteration kan være svært at sige.

 

Joey. Border/kelpie blanding. Kastereret pga agressivitet i flokken for 1/4 år siden. Har ikke haft et eneste slagsmål siden. Mere afbalanceret. Ikke forandret pels eller fodervaner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da haft nogle kastrater.

Den 1 ste var en langhåret dværggravhund, der havde fået sædstrengen bortopereret for at mine tæver ikke kunne blive drægtige. Jeg arbejde fuldtids og var alenemor. Han var genbrugshund og havde nogle helbredsproblemer efter en ubehandklet parvo infektion. Blev kastreret for at få mere sul på kroppen.

Nr 2 var en cockerhan, der efter overfald udviklede epilepsi. Han var næsten 7 år, da han blev kastreret og han modvilje mod andre hanhunde blev ikke anderledes, men han parrede ikke tæver mere. Epilepsien forsvandt og pelsen blev forfærdelig. Han blev hverken fed eller dvask.

Nr 3 er Snoopy som nu er 4 år.

Han blev kastreret som 7-8 md´s da han parrede en af cockertæverne, før han var begyndt at lette ben. Han er græsk gadehund. Hans selvtillid har nok taget skade, men svært at vide, da han er meget blid og har haft en meget trist hvalpetid dernede. Han parre stadig min tæver, er meget slank og har så lidt for meget underuld, der må fjernes.

Han er utryg ved macho hanhunde, desværre også min egen cockerhan der er 2 år yngre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået kastreret en hund fordi han var kryptorchid og dyrlægen mente ikke der var alternativer. Han var da 10-11 måneder.

Jeg holder et skarpt øje med hans vægt, for ellers bliver han for rund. Han har altid været madglad.

Han er venligt interesseret i løbske tæver men ikke hektisk som da han var intakt.

Han pels er meget langsomt blevet mere mat og ulden på fanerne.

Mange, mange hunde, humper ham-> han siger fra. Meget, meget anstrengende, nogle gange ender det i slagsmål.

På "plussiden" er at vi har fået lov til at passe venners løbske tæver (skide-tak:-)

Jeg vil ikke kastrere igen uden særdeles vægtig grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældres hund, blev kastreret sidst år, da han var 10 år gammel

 

Hvorfor blev han kastreret? Testikel-cancer

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende? Helt vildt meget!

 

Hvordan er pelsen blevet? Han er ruhåret og bliver trimmet - farven ændrede sig fra slatten grålig til smuk sort og det brune blev gyldent som i hans unge dage (welshterrier, de er black/tan)

 

Kan han holde vægten? Lige så buttet som altid, ikke mere.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før? Før var han klar til alle tæver, uanset om de var i løbetid eller ej.

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde? Før skulle ALLE hanhunde dø, både dem, der var 10 gange større og dem, der var bittesmå, overgivelse blev ikke accepteret, de skulle dø! Nu er han blevet venlig, opsøgende, virkeligt en behagelige personlighed, hvor man før skulle være på forkant og han kan nu gå uden snor, for han spurter ikke afsted efter piger / hanhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig en lidt andet vinkel på kastrationsdebatten end den vi oftest hører herinde..

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der HAR fået jeres hund kastreret og hvad fordele og ulemper i har oplevet ved dette.

 

Hvorfor blev han kastreret?

 

Fordi vi ikke vil avle på ham, og fordi han stak af når han duftede en lækker dame udenfor.

Tildels var det også for at få ham til at slappe mere af.

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Ja, han er ikke stukket af efterfølgende. Og er blevet en smule mere rolig.

 

Hvordan er pelsen blevet?

Lidt filtret bagtil. Men ellers flot. der er mange der roser den.

 

Kan han holde vægten?

 

Ja, synes ihvertfald ikke han ser tyk ud. (har ikke vejet ham efterfølgende).. Men nu er hans appetit heller ikke øget :)

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

Nej, han er stadig så fjollet som han altid har været.

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

Synes ikke rigtigt der er andet der har ændret sig :mgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor blev han kastreret?

mange grunde, bor i boligblok, vidste han ikke skulle bruge udstyret til noget - så hvorfor risikere at komme til at slåsse med egetkønsagressivitet eller problemer med hunhunde i løbetid

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

nej ikke hvad jeg kan mærke, han er på vej ind i teenagealderen, så der er lidt ændring - men det er lige hvad det skyldes ;) Det er i hvert fald i småtings afdelingen (med undtagelse af hans gøeri af andre hunde, men havde han også en periode med tidligere før han blev kastreret)

 

Hvordan er pelsen blevet?

fælder rigtig meget for tiden, men ellers synes jeg ikke der er den store ændring

Kan han holde vægten?

uden problemer, har lige tabt sig lidt

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

han lægger stadig ikke synderligt mærke til dem

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

nope, elsker stadig alle hunde, når han har fået lov at sige hej

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

som sagt ingenting, han har beholdt alle de gode sider ;)

 

ps: blev kastreret som 9½måneders

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig en lidt andet vinkel på kastrationsdebatten end den vi oftest hører herinde..

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der HAR fået jeres hund kastreret og hvad fordele og ulemper i har oplevet ved dette.

 

Hvorfor blev han kastreret?

 

Buster blev kastreret som 2½ årig, da han havde tendens til strinteri indendøre og op ad hvalpeejere (heldigvis lykkedes det "kun" to gange - var jo meget obs på det:genert:). Han strintede ikke systematisk i alle hjem (kun hvis folk havde hunde), men det skete. Dertil kom at han var MEGET tævefikseret, og det blev værre for hver gang det var løbetidsperiode. Da han ikke skulle bruges til avl blev jeg enig med vores dyrlæge om, at det ville være godt at kastrere ham. Han havde ingen adfærdsproblemer derudover, ingen agressionstendenser og kunne (og kan) med de fleste hunde, det skal dog siges at han var, og er en blød, lidt forsigtig hund, men ikke angst.

 

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Nej, ikke udover det ønskede - stop med strinteriet og ingen nævneværdig interesse for tæver i og omkring løb.

 

 

Hvordan er pelsen blevet?

 

Ingen ændring.

 

Kan han holde vægten?

 

Ja. Han skulle tage på, da han blev kastreret, hvilket han også gjorde - og lidt til, så skar lidt ned og han har nu tabt ca. 1 ½ kg og vejer i dag ca. 10 kg.

Det skal siges at vi råfodrer.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Synes stadig de dufter godt/interessant, men ingen problemer i at få ham med, ingen hylen etc. :-D

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

Nej, det synes jeg ikke.

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

 

Jeg er glad for at vi valgte at kastrere Buster og vi havde en god oplevelse med - god rådgivning, operation vellykket og god smertedækning. Har oplevet at få endnu bedre kontakt med ham, da han ikke længere er underlagt drifter. Jeg er dog glad for, at vi valgte at gøre det, da han var fysisk og mentalt færdigudviklet.

 

Jeg vil ikke fraråde kastration og vil ikke tøve med at gøre det igen, såfremt det skyldes ovennævnte problemer. Men jeg mener ikke, at det (nødvendigvis) er løsningen på alle problemer og synes det er vigtigt at gøre sig tanker om, hvorfor man overvejer kastration. Ligeså vil jeg også vente med kastration til hunden er udvokset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig en lidt andet vinkel på kastrationsdebatten end den vi oftest hører herinde..

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der HAR fået jeres hund kastreret og hvad fordele og ulemper i har oplevet ved dette.

 

Hvorfor blev han kastreret?

 

Min Zigo blev kastreret som 10 årig pga testikel cancer

 

Vores barndoms labrador Sambo blev kastreret som 2 årig (ca) da han humpede veninderne

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Zigo: hmm Zigo var ikke vild med andre hanhunde. Men han opsøgte ikke balladen, sagde fra hvis de opsøgte ham og det blev for meget. Blev måske lidt mere modtagelig overfor hanhunde herefter.

 

Sambo: Ja stor effekt. Mine veninder kunne gå i fred

 

Hvordan er pelsen blevet?

 

Zigo: måske den blev lidt mere rodet/filtret (men måske det var alderen - syn's især det var hans sidste leveår og altså et år efter kasterationen?)

 

Sambo: ingen ændring

 

Kan han holde vægten?

 

Zigo: ingen problem

 

Sambo: Var til den runde side før og efter.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Zigo: det var aldrig noget han gik vildt meget op i

 

Sambo: blev mindre interesseret heri

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

Zigo: uændret, måske med en lille grad af større evne til at kunne se charmen i andre hanner

 

Sambo: ingen ændring. Kunne med alt og alle (var ikke super interesseret - logrede når de kom, men fandt så en kæp, en snuse-plet eller andet og koncentrerede sig om den i stedet)

 

Oplevede ingen negative forandringer i adfærd kontra andre hunde. Tværtimod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor blev han kastreret?

Carlos er blevet kastreret fordi han går sammen med sin mor og vores anden tæve,

og vi vidste at vi ikke ville bruge ham til avl.

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

Carlos er nu 5 måneder og han blev kastreret for 1 måned siden, så nej ingen ændringer

i hans adfærd.

 

Hvordan er pelsen blevet?

Overhovedet ingen ændring

 

Kan han holde vægten?

Indtil videre ingen problemer, og eftersom han har fået konstanteret en hjertefejl så SKAL

vægten holdes.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

Ingen ændring. Han er så ung at han endnu ikke har registreret hvad det drejer sig om. Og

pt. går han sammen med 2 højløbske tæver uden overhovedet at vise interesse

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

Niks

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

Faktisk intet. Men igen er det formentlig fordi han er så ung, at der ingen ændringer er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Hvorfor blev han kastreret?

Han 1 blev kastreret lige inden vi fik ham. Han var svært egetkønsaggressiv.

Han 2 pga tæver i løb samt problemer med andre hanhunde.

Han 3 fordi jeg ikke vil have en intakt hund (uanset køn)

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

Han 1 blev noget bedre. Der skulle stadig træning til, men der var klart en forandring (tidligere ejer gik med mundkurv på ham - det behøvede jeg ikke)

Han 2. Han viste ringe interesse i tævernes løbetid efterfølgende. Det med hanner blev så som så bedre. Han havde generelt nogle adfærdsmæssige issues, som vi arbejdede på hele hans liv.

Han 3 nej, stadig lalleglad efter

 

Hvordan er pelsen blevet?

Han 1 ingen ændring

Han 2 en del mere underuld

Han 3 ingen ændring

 

Kan han holde vægten?

Han 1 ja

Han 2 tog lidt på og skulle holdes øje med mht vægten

Han 3 ja

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

Han 1 ligeglad med damer

Han 2 snuste og "mimrede lidt", men ellers ringe interesse

Han 3 ingen ændring (har aldrig vist interesse)

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

Han 1 ja, med træning

Han 2 ja, med træning

Han 3 nej

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig?

Han 1 ingen ændringer. Meget arbejdsivrig og fuld af fart....damp med damp på :lol:

Han 2 ingen ændringer ellers. Stadig aktiv og arbejdsglad

Han 3 intet

Link til indlæg
Del på andre sites

Har umiddelbart ikke oplevet nogle ændringer på cujo, måske en anelse mere dvask.

 

Han var knap 4 år da det blev gjort.

 

Hans pels er fin.

 

Han har faktisk tabt sig, vi gik hurtigt i gang med et letvægts foder.

 

Pixie er muligvis på vej i sin første løbetid, hun er 9mrd, og han viser ingen interesse.

 

Men han har vist en interesse som var vej på ind i sin løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor blev han kastreret?

Fordi der var så mange tæver i området som han stressede op over. I perioder lavede han ikke andet end at holde øje med hoveddøren. Lå konstant på måtten og småpeb og ville ikke spise. Hylede når jeg gik fra dem, noget han ellers aldrig gjorde og var generelt kuldret og umulig at få kontakt til når han kom ud.

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

Førhen var han meget knurrende når der kom andre hanhunde hen, det gør han aldrig mere. Han mistede den dèr irriterende "osteklokke" han tidligere havde befundet sig i, når vi var ude.

 

Hvordan er pelsen blevet?

Der er kommet lidt mere underuld omkring albuer og knæled,... idag er han blevet lidt krøllet i dækpelsen men det skyldes at jeg er begyndt at klippe ham, fordi jeg synes han er blevet for gammel til at skulle til trimmer.

Kan han holde vægten?

Ja, og jeg tror det er gammel overtro at neutraliserede hunde bliver fede af selve indgrebet. Når de slapper mere af, skal de selvfølgelig have lidt mere motion eller lidt mindre mad.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

Førhen blev han jo nærmest syg et par dage, af at møde en løbetidstæve, idag bruger jeg ham til at lære ejere af løbetidstæver, at det er en dårlig idè at slæbe dem med i hundeskovene,... (jeg siger selvfølgelig ikke at han skyder med løs krudt) :slem: min hund kan nemlig godt slå det ud afhovedet når tæven er gået.

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

Tæver elsker at være sammen med ham, for han er blevet lidt af en gentleman. Hans knurreri er væk og kommer kun frem hvis en hanhund forsøger at gumpe på ham.

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

 

Til forskel fra hvad man ofte hører herinde, synes jeg min hund er blevet mere selvsikker i møder med andre hunde. Ellers har jeg ikke lagt mærke til nogen ændringer, han er ikke blevet doven eller dvask af indgrebet.

Link til indlæg
Del på andre sites

en lille samling på det..

 

Indtil videre 23 "hunde" har deltaget i tråden. Ud fra hvad jeg kan læse er det kun 2 ejere der har fortrudt indgrebet, den ene fordi det ikke hjalp på frygtbaseret aggression mod andre hanhunde (hvis jeg tolker det korrekt) og en fordi hunden efterfølgende blev humpet meget af andre hanner.

 

Generelt er der en tendens til , ud fra jeres erfaringer, at hvis hunden har udviklet store problemer med andre hanhunde, så forsvinder det ikke alene med kastration, men flere har oplevet at det bliver bedre med træning samtidig. Så ingen( måske pånær beaglepacks dalmatiner) har oplevet at deres hund blev usikker/mere usikker af kastration generelt?

 

Alle de hunde der er blevet kastreret unge i denne tråd har ikke ændret adfærd overfor andre hunde!

 

Det lader til at alle hundene(på nær en?) har slappet mere af omkring lækre damer og mindsket strinteri hvis de havde det problem.

 

Pels ændringer er det vist lidt fiftyfifty med, de korthårede ingen ændringer, trimmepelse med underuld værre og andre typer pels med underuld lidt forskelligt.

 

Vægten er også meget forskelligt ser det ud til. Nogen er som de plejer, andre har lettere til at tage på. (kan vel også være raceafhængig, hvor nogen racer jo generelt skal passes på)

 

jeg håber der kommer flere svar, synes det er veldg interessant og jeg ved der er flere kastrater her på HF:)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor blev han kastreret? Fordi at han ikke skulle bruges i avl, og fordi at han gerne, skulle kunne gå sammen med tæverne.

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

Nej

 

Hvordan er pelsen blevet?

Den ulder forskellige steder, men da han ikke er langhåret, betyder det ikke så meget.

 

Kan han holde vægten?

Ja han er lige så slank som før.

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

Han blev katreret som 1 årig, så han har ikke rigtig nået, at været til lækre damehunde.

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

 

Det er skønt, at han ikke skal lukkes "væk" når der er løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Jeg kunne godt tænke mig en lidt andet vinkel på kastrationsdebatten end den vi oftest hører herinde..

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der HAR fået jeres hund kastreret og hvad fordele og ulemper i har oplevet ved dette.

 

Hvorfor blev han kastreret?

 

Forstørret prostata

 

Har han ændret adfærd på nogen måde efterfølgende?

 

Måske en anelse mere usikker. Mere 'på vagt', også overfor mennesker.

 

Hvordan er pelsen blevet?

 

Som den plejer

 

Kan han holde vægten?

 

Sgu' kun fordi jeg sørger for det! Han er klart mere madglad. Jeg tror faktisk han kunne æde dagen lang, hvis han ville.

 

Hvordan er forholdet til duften af lækre damehunde nu kontra før?

 

Han var heller ikke interesseret i damer før ;-)

 

Har han ellers ændret sig omkring andre hunde?

 

Svært at sige. Han er blevet mere negativt indstillet overfor dem, men det kan lige så godt have at gøre med alder og flytning til mere 'hundetæt' område at gøre.

 

Og hvad i ellers har synes har ændret sig:)

 

...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...