Hop til indhold

Hvad vejer Jeres hund?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig skal man ikke lade sig diktere af en standard, men standarden for islændere siger 9-14 kg og det er helt hen i vejret i forhold til dagens islændere..

 

Men det undre da også mig at mange labber i tråden er over 30 kg..men de bliver selvfølgelig også tungere.

 

Sheila labblanding vejer 27-28 kg og er helt perfekt og stadig slank at se på, selvom hun endda vejer 3 kg mere end hun gjorde som unghund! men der var hun så også kun skind og ben og muskler, hehe

 

Jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg fik forståelsen af at du overvejede om din hund skulle tabe sig yderligere, fordi den var tung ift. standarden. Jeg må ha' misforstået dig...

 

Til det fremhævede, så er jeg ikke sikker på hvorfor det er en selvfølge?

Jeg ville bestemt ikke tage som en selvfølge at vores racehunde generelt går rundt og blir større/tungere end standarden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg fik forståelsen af at du overvejede om din hund skulle tabe sig yderligere, fordi den var tung ift. standarden. Jeg må ha' misforstået dig...

 

Til det fremhævede, så er jeg ikke sikker på hvorfor det er en selvfølge?

Jeg ville bestemt ikke tage som en selvfølge at vores racehunde generelt går rundt og blir større/tungere end standarden.

 

Skrev selvfølgelig fordi jeg synes at have oplevet en klar tendens til at rigtig mange racer bliver større og større.. Desværre kan man så mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev selvfølgelig fordi jeg synes at have oplevet en klar tendens til at rigtig mange racer bliver større og større.. Desværre kan man så mene.

 

Ok, det synes jeg ikke jeg har bemærket. Men jeg synes bestemt det virker som om at det er blevet langt mere selvfølgeligt at en hund der står i en udstillingsring skal være lige lovligt velfodret. Mere brugt i nogle racer end i andre, men trist er det da at det skal være sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie vejer 6,3 kg, svinger lidt i perioder med +/- 200 g

 

Han er i rigtig fin foderstand synes jeg :-D

:mrgreen:

Han måtte godt tage en lille smule på...

Katla, 13 mdr., labrador, 32 kg.

Ace, Löwchen, 4 år, vejer 7 kg.

Ace ser også rigtig fin ud

 

3 papilloner på 2,9 til 4,2 kg - det er da noget af en spredning.

1 bastard på alt for meget, 4,2 kg :oops:

Så jeg har en voksen löwchen som vejer mindre end en papillon?..Alligevel vildt

 

Ok, det synes jeg ikke jeg har bemærket. Men jeg synes bestemt det virker som om at det er blevet langt mere selvfølgeligt at en hund der står i en udstillingsring skal være lige lovligt velfodret. Mere brugt i nogle racer end i andre, men trist er det da at det skal være sådan.
Er det for at de skal synes mere muskuløse? Det kan jeg se med løverne hvertfald.. At hvis man mangler muskler (de korte stærke) så lader man dem blive lidt for tykke.. Men de fleste dommere opdager det sq da

 

Mine de voksne ligger forresten mellem 2.3 og 8.5 kg...

Som Hopsa kigger jeg ikke så meget på vægten men mere på helhedsindtrykket... Her sidst på vinteren er der altid et par stykker som godt kunne tåle at tabe 100-200 gram..MEn så kommer foråret hvor vi er meget mere ude og hvor de bevæger sig rigtig meget, så taber de sig selvom jeg øger fodermængden..Så de ender med at være rigtig fine :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

Er det for at de skal synes mere muskuløse? Det kan jeg se med løverne hvertfald.. At hvis man mangler muskler (de korte stærke) så lader man dem blive lidt for tykke.. Men de fleste dommere opdager det sq da

 

Tjah, det kan være.. Altså, i min egen race kommentere dommeren på en overvægtig hund, heldigvis.

Det er ikke så ofte en grande er fed og det er heller ikke i den race jeg ser tendensen.

 

Men man ser det osse med heste der er til kåringer, de blir simpelthen kampfodret og skulle der komme en pige med sin ridepony, så står den og ligner et fugleskræmsel ved siden af de andre tromler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris vejer 5,9 kg og er for en gangs skyld i fin foderstand.. han har nemli tendens til at være for tynd.

Dexter vejer 6,9 kg og jeg ville gerne se ham med 100-200 g mere for at se om han kunne 'bære' det... for han er i ok foderstand, men er ret slank. men ligemeget om jeg overfodrer ham eller giver ham for lidt, så vejer han altid det samme:-p

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja, lab-blanding med korthåret hønsehund samt kleiner münsterländer, er en stor mellem/lille stor hund .. Giver det mening ? :lol:

 

Det viste sig at hun havde en smule for meget på sidebenene da hun var på 30kg, men det har været utrolig svært at se, fordi hun har så pokkers meget ekstrahud samt labbens naturlige 'fedtlag'.

 

Men nu er hun kommet ned på 28,5 og så nupper vi lige et halvt kg mere før vi stopper 'slankekuren' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ridgeweileren.. bare rolig, han har en fin lang hale, den gemmer sig bare :mrgreen:

sleepyagnes282.jpg

 

og tigerdyret

worthywoodycharlessallybirds097.jpg

 

 

Du har dig nogle seriøst flotte hunde :lun:

 

 

Men det er sjovt, som jeg lige sad og så på billederne - jeg tager mig selv i gang på gang at synes de korthårede hunderacer/blandinger er smukkere/flottere eller måske bare mere min smag, fremfor de mere 'pelsede', selvom enhver jo kan se at Sally er gudebedårendesmuk :hjerte:

 

 

Edit: Og sorry for OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 løwchen. Otto på snart 2 år vejer 6,8 kg og har holdt sin vægt på grammet siden kastrationen i september. Han er måske lidt bred i forhold til de andre løver vi kender - men ifølge mig selv og dyrlægen er han lige som han skal være. Selv mener han, at han bare har en kraftig pels og mangler mad - mere mad...!!:mrgreen:.. flotte fyr altså...

Elly på 1 år er lillebitte og vejede sidst 3,6 kg - hun ville nok ikke tage skade af et par hundrede gram mere på sidebenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to der altid holder vægten:

Otto ligger fast på 19 kilo

Carla ligger fast på 5,5 kilo

 

Så har jeg to, der er svære at styre:

Spot på ca. 18 kilo - jeg forsøger konstant at få ham til at tage et kilo på

Lily på 8 kilo. Hun burde veje 6,5 men pga. væske i bughulen er hun større.

Lily skal konstant styres med maden for ikke at tage på. Hun kan æde til

hun falder om, hvis hun får lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ridgeweileren.. bare rolig, han har en fin lang hale, den gemmer sig bare :mrgreen:sleepyagnes282.jpgog tigerdyretworthywoodycharlessallybirds097.jpg
De ser perfekte ud. Og tigerdyret er bare smuk:lun:

 

************************************************

 

Jeg kan jo så benytte denne tråd (håber det er ok, med trådstarter til at høre, hvad I synes om disse to billeder. Ja farver og årstid er forskellige, men vægtmæssigt)

 

Er hun for tynd her? Jeg tror hun ligger på 26.5 kg her (Mange mente at hun var for tynd dengang)

0201_4254.jpg

 

I forhold til her, hvor hun vejer ca 28 kg (man kan mærke ribbenene og se dem bølge svagt):

 

DSC_6151.jpg

 

 

Jeg har dette billede også:

 

frnuny.jpg

Redigeret af JeanetteH
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...