Hop til indhold

Hvad vejer Jeres hund?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige opdaget at mysla har taget lidt på, så nu står den på slankekur, hun er jo i forvejen ikke en sylfide..

 

Hun vejer ellers normalt ca 16,5 alt efter hvilken vægt hun er på. Men det er langt mere en standarden for islandske fårehunde, så jeg spekulerer da på om hun skal meget længere ned..

Jeg kan sagtens mærke hende ribben og dyrlægen synes egentlig hun var ok på 16,5.

 

Men måske vi kan sammenligne lidt, hundene imellem?

 

Så hvad race hund har du og hvad vejer den?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville under ingen omstændigheder lade mig diktere af en racestandard når der er tale om hundens vægt.

Det sker jo altså (ikke så sjældent) at en hund stikker lidt af fra standarden, den bliver lidt for høj, lidt for tung, lidt for pelset....

 

Hvis du kan mærke at din hund er i korrekt foderstand og er din dyrlæge i øvrigt enig, hvorfor så ændre på det?

Skulle du føle dig meget i tvivl så lad din opdrætter vurdere hunden, det plejer ikke at slå fejl hvis ellers opdrætteren har ordentlig erfaring med racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er en husky og han vejer 23,5 kg...

 

Han er et år, og er stadig ved at "vokse til"... Han må gerne tage et kilo eller to mere på, lige nu er han meget slank, ikke for tynd men "på grænsen"...

 

Er enig med Hopsa i at man nogen gange bare må lade standard være standard og se på den enkelte hund.. Det er vigtigt at man har en sund og rask hund, og skidt pyt hvis den vejer et kilo mere end standarden (Det er klart at har du en dværgpuddel der vejer 15 kg, skal du måske overveje om det er en dværgpuddel du egentlig har^^)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca - (blanding, ca. 80% mastiff og 20% bulldog i udseende), er 29 uger i morgen og vejer 28,9 kg :-) Så hun ligger helt perfekt i vægtkurven. Tror også at man bare skal se på sin hund og se om den ser sund og alm. slank ud. Lidt talje, men ikke så man kan se/mærke ribbenene tydeligt. På Inca kan man se hendes ribben en lille smule når hun løber rundt, men det er også alt hendes hud der kører rundt over det hele :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal man ikke lade sig diktere af en standard, men standarden for islændere siger 9-14 kg og det er helt hen i vejret i forhold til dagens islændere..

 

Men det undre da også mig at mange labber i tråden er over 30 kg..men de bliver selvfølgelig også tungere.

 

Sheila labblanding vejer 27-28 kg og er helt perfekt og stadig slank at se på, selvom hun endda vejer 3 kg mere end hun gjorde som unghund! men der var hun så også kun skind og ben og muskler, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso er en BC-tæve på 2,5 år. Hun er meget lille, 45 cm, og vejer lige over 12 kg. Hun kunne måske tabe sig et par hundrede gram, men det kommer helt af sig selv når træningssæsonen går i gang for alvor.

 

og det er jo tankevækkende.. Nu er Iso sikkert bygget meget mere spinkelt end mysla, men stadig 5 kg lettere selvom hun er lidt højere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Berner han vejede 52, 4, da vi smed ham på Maxi Zoos vægt den anden dag. Jeg tror det er der omkring han skal ligge for at være i perfekt udstillingskampform...måske et kilos penge mere ville være ok, men nu flyver han endelig, når vi løber med ham i ringen, den smukke dreng.

 

Vores Tibetanske Spaniel tæve vejede 5,5 kg og hun er også rigtig fin.

 

Dejligt med to vovser, der er ok vægtmæssigt, for det er da godt nok ikke det vi har været kendt for med de hunde vi ellers har haft gennem årene. Lettere overvægtig er i hvert fald en vending, vi har hørt en del gange før hen, når vi var hos dr. Dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

og det er jo tankevækkende.. Nu er Iso sikkert bygget meget mere spinkelt end mysla, men stadig 5 kg lettere selvom hun er lidt højere!

 

Islænderne er jo nok lidt kraftigere bygget end BC'erne... Min gamle tøs var 52 cm høj og vejede lidt over 16 kg når hun så rigtig ud. Indimellem blev hun dog lidt erotisk buttet... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal man ikke lade sig diktere af en standard, men standarden for islændere siger 9-14 kg og det er helt hen i vejret i forhold til dagens islændere..

 

Men det undre da også mig at mange labber i tråden er over 30 kg..men de bliver selvfølgelig også tungere.

 

Sheila labblanding vejer 27-28 kg og er helt perfekt og stadig slank at se på, selvom hun endda vejer 3 kg mere end hun gjorde som unghund! men der var hun så også kun skind og ben og muskler, hehe

 

jeg ved ikke engang hvad labrador standarden er :genert: men som Maries Katla så er Skipper af en af de tungere udstillingslinjer. Så han er bare bred i det. Han har fin talje og må imø ikke tabe sig så bliver han for tynd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...