Hop til indhold

Verdens kedeligste hundeejer.


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Inspireret af denne tråd har jeg nu bestilt rengøringshjælp fra og med i næste uge! Tak! Jeg HADER også at gøre rent og synes min mand og jeg er en hel weekend om det og 2 minutter efter ligner der noget der er løgn igen. Vi havde et rengøringsfirma ude igår og give tilbud. Hun mener at kunne gøre vores hus rent på 2 timer! Vi er 5-6 timer om det, når vi er to, men vi er selfølgelig heller ikke professionelle og man er vel også længere tid om det, når man rydder op samtidig. Summa summarum starter vi nu med 2 timer hver anden uge, så vi kan nøjes med at støvsuge et par gange om ugen og selv tage det værste en gang pr. uge.. Så er jeg spændt på, om jeg er tilfreds med resultatet.. Er jo lidt pernitten især med badeværelsesrengøringen. Men anyways vi har talt om det i lang tid og denne tråd var det der skulle til for at jeg tog skridtet så tak for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Inspireret af denne tråd har jeg nu bestilt rengøringshjælp fra og med i næste uge! Tak! Jeg HADER også at gøre rent og synes min mand og jeg er en hel weekend om det og 2 minutter efter ligner der noget der er løgn igen. Vi havde et rengøringsfirma ude igår og give tilbud. Hun mener at kunne gøre vores hus rent på 2 timer! Vi er 5-6 timer om det, når vi er to, men vi er selfølgelig heller ikke professionelle og man er vel også længere tid om det, når man rydder op samtidig. Summa summarum starter vi nu med 2 timer hver anden uge, så vi kan nøjes med at støvsuge et par gange om ugen og selv tage det værste en gang pr. uge.. Så er jeg spændt på, om jeg er tilfreds med resultatet.. Er jo lidt pernitten især med badeværelsesrengøringen. Men anyways vi har talt om det i lang tid og denne tråd var det der skulle til for at jeg tog skridtet så tak for det!

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Selvom jeg egentlig ikke gider at gøre rent, så elsker jeg at bo rent og jeg gør da rent hver uge og støvsuger ellers to gange om dagen. Det jeg ikke når er "hjørnerne" rundt omkring for så skulle der nok sættes mere tid af, men mit hjem er da ganske nydeligt alligevel ;-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har valgt at betale os fra rengøringen. To fuldtidsjob, en doven teenager, en næsten teenager der smider alt allesteder og en langhåret hund. Det var kun bøvl og skænderi. 300,- for rengøring af 200 kvm en gang om ugen. Hvor af man kan trække noget fra i skat.

 

Kan kun anbefale det, og jeg kan love for at selv ungerne gerne giver afkald på en omgang pizza, hvis de kan slippe for at støvsuge... Det bedste er at hele huset ved, fredag er dagen hvor alt skal ryddes op, ellers kan de ikke komme til.

 

Selvfølgelig er det ikke som man selv altid ville gøre det, men er der brok kan man selv tage kluden frem. Sjovt er der ingen der brokker sig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har valgt at betale os fra rengøringen. To fuldtidsjob, en doven teenager, en næsten teenager der smider alt allesteder og en langhåret hund. Det var kun bøvl og skænderi. 300,- for rengøring af 200 kvm en gang om ugen. Hvor af man kan trække noget fra i skat.

 

Kan kun anbefale det, og jeg kan love for at selv ungerne gerne giver afkald på en omgang pizza, hvis de kan slippe for at støvsuge... Det bedste er at hele huset ved, fredag er dagen hvor alt skal ryddes op, ellers kan de ikke komme til.

 

Selvfølgelig er det ikke som man selv altid ville gøre det, men er der brok kan man selv tage kluden frem. Sjovt er der ingen der brokker sig!!

 

Hvor lang tid er hun der så? Vores nye mener at kunne gøre rent på 2 timer (vi har 158 m2 og 2 hunde). Synes det lyder lidt vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

bare lige for at være irriterende :engel: min rengøringshjælp kommer om ½ time, så pakker jeg skipper sammen og går en lang tur i det gode vejr og kommer hjem til et skinnende rent hjem :hjerte:

 

vi giver for øvrigt 350 kr og så er der ikke nogen afsat tid til det. De kommer 2 personer og går når de er færdige. De plejer vist at bruge omkring 1½ time på vores lille 79 m2 hus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kunne være fedt med rengøringshjælp, men hånden på hjertet, så ved jeg at de ikke ville kunne gøre det godt nok og jeg derfor ville føle det var spild af penge :oops: så jeg foretrækker at gøre det selv.

 

Barnepigen tømmer opvaskemaskinen, rydder op, tørrer støv af på Augusts værelse og sørger for at der er rent omkring hans stol og støvsuger engang imellem. Det gør hun godt nok, og så sørger jeg for resten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

bare lige for at være irriterende :engel: min rengøringshjælp kommer om ½ time, så pakker jeg skipper sammen og går en lang tur i det gode vejr og kommer hjem til et skinnende rent hjem :hjerte:

 

vi giver for øvrigt 350 kr og så er der ikke nogen afsat tid til det. De kommer 2 personer og går når de er færdige. De plejer vist at bruge omkring 1½ time på vores lille 79 m2 hus.

 

Det er da helt vildt billigt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

bare lige for at være irriterende :engel: min rengøringshjælp kommer om ½ time, så pakker jeg skipper sammen og går en lang tur i det gode vejr og kommer hjem til et skinnende rent hjem :hjerte:

 

:fornaermet: misundelig.dk... Her venter en lidt stor opvask, støvsugning og fortsættelsen på den evige oprydning... Ingenting blev bedre af at det lykkedes tumpede Iso at vælte kurven med brænde-briketter her til morgen - savsmuld over hele stuegulvet... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marina
(null)

Ja det har du nok ret i. Men det er sværere end det lyder - at slappe af. Og i det heletaget en meget bred diffinition. Kæresten slapper af foran computeren - mens jeg mener at man slapper af når man sover om natten. Ofte tænker jeg på at man bruger 1/3 af sit liv på at sove og 1/3 på at arbejde. Så man har ikke så meget tid til alt andet. Så synes selv at jeg skal bruge alt fritid på alt andet end at sidde i sofa. Men det er bare min mening. :) og synes nu selv alt man gør livet nemmere for sig selv hvis piller ligger det rigtige sted så man ikke skal rode huset igennem for at finde dem og koppen står på sin plads osv :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid er hun der så? Vores nye mener at kunne gøre rent på 2 timer (vi har 158 m2 og 2 hunde). Synes det lyder lidt vildt.

Vores vilde rengøringshjælp gjorde skinnende rent på 3-3½ time (vores hus er på 154 m2). Undertiden bagte hun en dejlig kage til os, "nu hun alligevel var her", og andre gange strøj hun Peters skjorter. Hun styrede helt selv, hvad hun lavede og der var tornado-rent overalt, selv i nøglehullerne (er jeg sikker på).

 

Enkelte gange arbejdede jeg hjemmefra og kunne således høre hende fise og fare rundt og jeg sad faktisk og blev ganske stakåndet på hendes vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores vilde rengøringshjælp gjorde skinnende rent på 3-3½ time (vores hus er på 154 m2). Undertiden bagte hun en dejlig kage til os, "nu hun alligevel var her", og andre gange strøj hun Peters skjorter. Hun styrede helt selv, hvad hun lavede og der var tornado-rent overalt, selv i nøglehullerne (er jeg sikker på).

 

Enkelte gange arbejdede jeg hjemmefra og kunne således høre hende fise og fare rundt og jeg sad faktisk og blev ganske stakåndet på hendes vegne.

 

Uha det lyder godt. De to timer vi skal have er ikke hovedrengøring, men badeværelse, køkken og aftørring af støv, støvsugning og gulvvask.. Men til 350,- i timen må vi hellere lade det være ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marina

Gør også selv rent ved min mor. Det tager 3 timer at gøre et hus på 200 kvm rent med 3 badeværelser. Hvor det er tørre af og støvsuge og vaske gulv Samt hun lægger en seddel hvis vinduerne skal have en tur eller andet. Så får jeg 300 kr for det ugentligt. Det er nu meget rart når man er på su. :) så kan jeg gave selina med, så fiser hun rundt og kigger på hvad jeg laver eller hygger med et kødben. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil sige som marina, jeg kan også stresse over en kaffekop som står på bordet :mrgreen: .

Jeg stresser over ting der ikke står vinkelret på kanter... når kopper, håndklæder, hundesnore (hunde?) ikke er ordnet i farver, frynser på tæpper ligger forkert... ting ikke står i størrelsesorden..Skruer der ikke vender samme vej i kærven, eller hvis der er 2 uens skruer ved siden af hinanden...

 

KAn man få så megt for at gøre rent??

Hvis nogen i Nordjylland mangler en rengøringshjælp så er jeg da klar :mrgreen:

 

 

Jeg siger som Lykkeliv at jeg gør det selv..Andre gør det bare ikke ligeså godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har du sat alt dette i system og farer du virkelig rundt hver evig eneste dag med klud og spand? Hvilke planer lægger du for alt det? :shock:
Ja hver eneste dag... Alternativt skulle jeg begrænse hundenes adgang i huset...

Jeg tager et rum af gangen..Står op halv fem, lukker de hunde ud der tilfældigvis er på mit værelse.. tørrer vandrette flader af, reder seng, rene tæpper i alle kurvene på soveværelset, vasker gulv..

Spisedelen af køkkenet hvor hvalpene sover om natten er næste rum..Hvalpene ud... alle vandrette flader. Rene tæpper i kurvene..vaske gulv.. Badeværelset er det næste... Det bliver gjort hovedrent hver dag(undtagen inde i skabene). Kattene opholder sig som regel der (deres mad er derude)

Stuen samme procedure.. den anden halvdel af køkkenet samme procedure..Så plejer det at passe med når køkkenet er ordnet så vækker jeg ungerne så de kan få morgenmad og komme i bad..Og jeg smører madpakker...

Fodre hundene..Ud og ordne hundegårdene mens hundene æder - fjerne lort.. Fylde vandbaljer (efter de er vasket af)..

Snede unger afsted - køre Oliver til skole..

Hundene ud og luftes igen..

Ordne soveværelserne - vandrette flader, rene tæpper, vaske gulv..

Vaske op...

Nå ja og vaskemaskinen bliver fyldt og tømt løbende igennem formiddagen.

 

Omkring kl 11 plejer jeg at være færdig med det meste, der plejer jeg at taeg en kop kaffe..Så er der ekstra tingene.. Et rum hver dag hvor der bliver gjort hovedrent.. 2 dage om ugen er helt afsat til hundevask, føn og børstning, og en dag til spuling af gårde + desinficering. Tur i junglen med hundene...

Når Natascha kommer hjem tager vi på stranden eller på åsen med hunde...

Efter turen er der sikkert noget der hænger som lige skal gøres.. Og gulvene i de store rum skal vaskes igen..

Så er der aftensmad der skal laves, måske en der skal have hjælp til lektier..Ellers ordner jeg et par ekstra hunde... og fodrer igen...

efter aftensmaden opvask.. besvare mails.. vaske et par vægge hvis det har været elendigt vejr og hundene har tørret skidt af i den højde de kan nå.. Marsvinene der skal snakkes med.. bure der skal renses (marsvin).. Hvalpe der skal leges med.. De er altid rigtig friske om aftenen.. hvis hvalpene er store nok er de i byen etc hver dag.

 

Jeg lever fint med kaffekopper på bordet, men jeg har lige kigget lidt i denne tråd og jeg lever sgutte fint med, at jeg ikke kan stave ordentligt til stryGe. :evil:
Var det ikke bare en slåfejl :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lever fint med kaffekopper på bordet, men jeg har lige kigget lidt i denne tråd og jeg lever sgutte fint med, at jeg ikke kan stave ordentligt til stryGe. :evil:

 

Jeg ville også ønske at jeg kunne lade kopper osv. blive stående på bordet natten over.

Det irritere mig faktisk rigtig meget :(

 

Jeg stresser over ting der ikke står vinkelret på kanter... når kopper, håndklæder, hundesnore (hunde?) ikke er ordnet i farver, frynser på tæpper ligger forkert... ting ikke står i størrelsesorden..Skruer der ikke vender samme vej i kærven, eller hvis der er 2 uens skruer ved siden af hinanden...

 

KAn man få så megt for at gøre rent??

Hvis nogen i Nordjylland mangler en rengøringshjælp så er jeg da klar :mrgreen:

 

 

Jeg siger som Lykkeliv at jeg gør det selv..Andre gør det bare ikke ligeså godt

haha det er jo i ekstremer det der :P ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hver eneste dag...

Jeg er så vildt imponeret, at jeg må sætte mig ned! Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro, at "min Jonna" var flyttet til Nordjylland. Hun var præcis som du, fuld af energi og virketrang. Jeg er virkelig, virkelig imponeret!!!!!

 

Og jow, det var en tyrkfejl, men det var en af de grimme. Jeg var dansklærer og korrekturlæser på et bogforlag i mit forrige liv, så bestemte tyrkfejl ridser (sjovt nok ikke, når andre laver dem) i min sjæl, ligesom du sikkert ville lide, hvis du en dag var forhindret i at ordne dit hus.

 

Nu vil jeg læse din dagsbefaling endnu en gang og håbe, at den kan inspirere mig. Mit hus kunne vist godt trænge til en gedigen gang støvsugning og meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...