Hop til indhold

Første tur i ringen - GD


Recommended Posts

Jeg plejer jo at vise billeder af hundene når de suser rundt og har hud i alle retninger, så jeg tænkte at et par billeder fra Valdemar's første tur i udstillingsringen måske var på sin plads ;-) Ikke at han ikke havde lisså travlt som altid, men han fulgtes da trods alt nogen lunde med mig og stod osse stille næsten hver gang jeg bad ham om det :-)

 

aIMG_3572.jpg

 

aIMG_3577.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak skal I ha' :mrgreen:

 

Hvor I dog klæder hinanden, det første billede, samme hældning på hans hals / din ryg :banan: og hvor må det være mere krævende at udstille en GD end en papillon, hvor man bare lige holder snoren, så står hunden stille :lol: (synes også han er vildt fin, men er jo uvidende så det basker på GD'er)

Ja jeg overvejer ihvertfald flere gange i løbet af en udstilling om ikke jeg mon skulle skifte race til noget småt ;-)

 

Valdemar er flot :-)

Men jeg bryder mig ikke om det tynde halsbånd der sidder stramt lige bag hans ører - er det nødvendigt at bruge det til GD?

Tak!

Måske vil du forklare hvorfor du ikke bryder dig om det og hvad du som alternativ ville vælge at bruge?

Link til indlæg
Del på andre sites

I ser godt ud, jeg personligt ville nok blive helt væk bag ham, med mine små 160 cm :sjov:

Haha min mor er 150 cm. og hun kan godt forsvinde lidt i mængden af store vovser her hjemme ;-)

 

Hold da op, jeg troede du var sådan 155 cm - endnu mere imponeret! (for du er slet ikke så lille, som du ser ud :-D)

Hæhæ jeg føler mig nu egentlig osse lidt lille sammen med Valdemusen :lun:

 

 

Hvis I har lyst til at se flere billeder fra dagen er der nogle i dette album Showdanes.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er dig, med sådan en chokoladebrun en Showdanes.dk

Hvad hedder den farve? Eller er det 'bare' en hvalp, der ender med en helt anden farve?

 

Er det de billeder hvor jeg står bag en harlekin?

Det er lyset der snyder, det er en blå tæve på 2 år men lyset i hallen giver et underligt genskin i hendes pels.

Nogle af de sidste billeder i dette album Showdanes.dk er hun med i et gruppebillede hvor vi står med 4 hunde. Hun er lysere i farven end de tre andre, men stadig blå :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gerne :-)

Det sted bag ørerne, hvor halsbåndet (på billederne) sidder er jo superfølsomt og det bliver nok ikke mindre følsomt af at halsbåndet er så tyndt - derfor bryder jeg mig ikke om det.

 

På nogle træningspladser bliver de tynde halsbånd (sammen med det at sætte det helt op bag hundens ører) brugt som en metode til at få hunden til at "makke ret", netop fordi det med et enkelt nyk giver hunden smerte.

 

Din GD ser jo rigtig godt ud - vil han ikke se lige så smuk ud og præsentere sig lige så flot med et løstsiddende halsbånd på?

 

Jeg er fuldstændig klar over hvordan hundens anatomi er og hvordan forskellige redskaber fungerer ;-)

Ser du en hund der virker trykket eller generet?

Ser du at hunden løber ud i galgen og bliver kvalt?

Ser du et samarbejde mellem hund og handler der gør at vi følges ad?

 

Når man udstiller hunde generelt, så forsøger man at have en line på der ses mindst muligt, derfor vælger de fleste af os en line af den type du ser på disse billeder. Ydermere så ER der hunde der ikke er helt så styrbare eller venligsindede som man kunne ønske sig. Ved de hunde mener jeg faktisk det er betrykkende at de er udstyret med en line der gør det muligt at stoppe dem, hvis de skulle beslutte sig for at lave et udfald. Har de et bredere løst halsbånd på har du ikke en chance.

 

En sidste detalje er at linen sættes bag ørerne for at holde den løse halshud oppe og derved fremhæve den lange buede hals, udstillingsteknik ja, men ikke nødvendigvis til gene for hunden, det afhænger helt af hvordan man arbejder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg fandt denne gamle tråd frem og tænkte det måske var tid for at vise hvordan min pretty-boy ser ud her 1½ års tid efter :-)

 

Jeg har ikke udstillet pecielt meget, men er da kommet lidt igang her i år og har lige tilbragt en weekend i Sverige.

Valdemar har nu nationale certifikater i Danmark, Norge og Sverige, så jeg håber at kunne få stillet ham nok til at få de sidste i hus ;-)

 

Her er et par billeder fra weekenden:

aIMG_0819_zpsb6956152.jpg

 

aIMG_0864_zpsc9421866.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha min mor er 150 cm. og hun kan godt forsvinde lidt i mængden af store vovser her hjemme ;-)

 

 

Hæhæ jeg føler mig nu egentlig osse lidt lille sammen med Valdemusen :lun:

 

 

Hvis I har lyst til at se flere billeder fra dagen er der nogle i dette album Showdanes.dk

 

 

Øv albummet er der ikke mere (men så opdagede jeg også at det var fra 2012 :mrgreen:)

 

Han var smuk dengang og er det bestemt også nu.

 

Vi kører jo lidt rundt i hunde for tiden (med hensyn til hvad den næste skal være) og når jeg så ser dine hunde får jeg sådan nogle ambivalente følelser, for ligeså flotte og imponerende, så har jeg så svært ved at forestille mig sådan en høj hund i mit rækkehus :lol:

Aslan er jo bare et lille myr ved siden af (ja ja jeg ved godt at en hund er hvad man gør den til :5up: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv albummet er der ikke mere (men så opdagede jeg også at det var fra 2012 :mrgreen:)

 

Han var smuk dengang og er det bestemt også nu.

 

Vi kører jo lidt rundt i hunde for tiden (med hensyn til hvad den næste skal være) og når jeg så ser dine hunde får jeg sådan nogle ambivalente følelser, for ligeså flotte og imponerende, så har jeg så svært ved at forestille mig sådan en høj hund i mit rækkehus :lol:

Aslan er jo bare et lille myr ved siden af (ja ja jeg ved godt at en hund er hvad man gør den til :5up: )

 

Min første grande købte jeg dengang jeg boede i rækkehus på 84 kvm i to plan med en lille have, jeg havde osse en dobermann.

Jeg tænkte aldrig at det var for småt til de to hunde, og de kom ikke engang på 1. sal. Jeg boede midt i Kalundborg dengang og kig og cyklede meget med hundene over alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...