Hop til indhold

Hovedløse hundejere


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Jeg blev simpelthen så forarget over 2 hundeejere idag, og jeg vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle fortælle om mine oplevelser, så nu laver jeg en tråd dedikeret til de hovedløse hundeejere som vi møder alt for tit.

 

Del gerne jeres historier hvis I har lyst, og andre må selvfølgelig gerne komme med deres meninger og kommentarer!

 

 

Klar, parat - START!

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Efter at Ninja idag havde fået fjernet sine sting fra steriliseringen, tænkte vi at vi ville lade turen hjem gå forbi Bernstorffsparken, for at hun lige kunne få løbet det værste krudt af sig.

 

 

Det gik fint, og hun gik ikke fuldstændig løbe-rundt-beserk hvilket var helt perfekt.

 

 

MEN, på vej tilbage mod bilen, kommer der pludselig en stor labradorhan løbende, og han ville smaddergerne lege med Ninja. Brydeleg.

 

Ninja var med på den, og de legede lidt, og pludselig blev det bare lige en tand for vildt, og vi var lidt bekymrede omkring såret, og hev så fat i Ninja for lige at få styr på hende.

 

Ejeren nåede i mellemtiden op til os, og siger 'Hvor er det godt, han trænger også til at blive banket igennem', Casper smiler og svarer at vores desværre ikke har så godt af at det bliver for vildt, for hun er blevet opereret for ikke så lang tid siden.

 

Labradorhannen var stadig hel vild, og ville fortsætte legen mellem benene på Casper, der stadig holdt fast i Ninja som selvfølgelig ikke synes det var skidefedt.

 

Ejerens svar var så 'Nåååå, det var da synd'. Så stod hun ellers og kiggede på Caspers kamp med at holde fast i Ninja, samtidig med at labradoren hoppede og og ned af både ham og Ninja.

 

Ikke engang da jeg trådte ind foran labradoren for at afspærre dens vej til Ninja, fattede hun hentydningen - og den var seriøst så tyk at man nærmest kunne skære i den!

 

 

Endelig gav labben op, og luntede over for at lege med nogle andre hunde i stedet. Suk.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Der kom et par gående med en Vizla, og det så ud som om damen egentlig gerne ville over og gå et sted hvor der ikke var nær så mange hunde, men manden fortsatte henover græsplænen hvor alle hundende rendte rundt.

 

 

Da Vizlaen så Ninja kom den løbende over, men skiftede så fuldstændig kropssprog da Ninja luntede den i møde, og stak af fra hende med halen mellem benene. Jeg nåede nærmest ikke at se hvad der skete, før Ninja blev trigget af løbe'legen', så hun satte i kæmpe spurt efter den stakkels Vizla.

 

 

Damen fortalte os så at den igår var blevet overfaldet af en Rhodesian Ridgeback, og at den derfor var blevet bange for store hunde.

 

 

Casper og jeg reagerede prompte ved at kalde Ninja til os, men hun var fuldstændig døv og fræsede bare efter Vizlaen, som syntes mindre og mindre om sin forfølger.

 

Endelig får vi så fat på Ninja, og tager snor på hende. Parret vælger så at gå videre, og vi går efter med lidt afstand.

 

 

 

100 meter længere nede så vi så igen Vizlaen med en forfølger i hælene, denne gang en hund som den altså ikke lige kunne løbe af sig. Hver gang den anden hund nåede tæt på den, udstødte den små skingre bjæf, og halen var bare HELT under maven på den.

 

Den anden hund nåede så op på siden af den, og får tumlet Vizlaen rundt på numsen, hvor den bare stak i det mest frygtelige hyl. Alt i mens stod ejerne bare og kaldte lidt halvhjertet på den.

 

Den satte så pludselig hen imod Casper og jeg, og jeg valgte at sætte mig på hug, for at få den hen til mig. Den havde skum om munden, øjnene var vilde, og den var virkelig stakåndet.

 

 

Den ville så virkelig gerne hilse på Ninja, som Casper stod med i snor 2 meter væk. Men hver gang Ninja lagde an til at gå over til den, farede den forskrækket væk igen.

 

 

Den fandt så hen til sine ejere, som bare gik videre med den som om intet var hændt!

 

Den nåede så lige at blive jagtet af den samme hund igen, før Casper og jeg drejede hen af en sti for at komme til udgangen.

 

 

Jeg var rødglødende af raseri! Stakkels stakkels hund med sådan et par ..... hovedløse ejere !!!!!

Hvad f***** skulle det gøre godt for ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

80% af alle som går uden snor, er hovedløse hernede på als.. Syntes ikke folk har forstået, at hele verden IKKE er deres baghave.. Nu har jeg intet imod at slippe min egen fri når der ingen er i nærheden, og hvis folk har en hund som ikke irriterer mig og min hund - så mere magt til dem!! MEN; De 80% har ikke en dyt styr på hunden, de forstår ikke hvis min hund napper ud, når deres kommer galoperende og hopper direkte på min hund i leg... Jeg slås som en totalt nubi med at få min egen hunds "vilde hilse adfærd" dæmpet lidt, og HVER eneste dag møder jeg en løbsk hund i brunst; føler lidt jeg arbejder et skridt frem om dagen, og så ødelægger de her tosser det hele og tager det skridt tilbage.. whyyy....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabelle

Min erfaring er, at man er nødt til at være meget, meget direkte overfor de hovedløse hundeejere. Hentydninger dur ikke - "VIL DU VÆRE SÅ VENLIG AT TAGE DIN HUND I SNOR!!!" er oftest det eneste, der virker. Jeg er så i den heldige situation, at jeg aldrig har været udsat for andet end besværlige hanhunde, der var stukket af fra deres ejere for at forfølge en af mine løbske tæver :genert: Når det er lykkedes mig at finde ejerne, har de været sååååå flove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg møder en hel gruppe af ejere (og nu synes folk sikkert jeg er fordomsfuld) der som regel har hovedet under armen. Det er motionisterne, der har taget hunden med ud for at slå to fluer med et smæk. Ofte har de så travlt med at kigge på deres pulsur at de helt glemmer at se hvordan deres hund har det. Det er så udtalt at ca. 8 ud af 10 løbere med hund, også har bange hunde. Når jeg møder sådan en ekvipage tager jeg fat i min hund, trækker ind til siden og råber efter ejeren: Hey, din hund er altså ikke med. Som regel bliver jeg ignoreret eller de svarer et eller andet med at den nok skal indhente dem. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst mødte hovedløse ejer:

 

Forleden gik jeg gennem vores lille hovedgade med begge hunde..

Ser så, at en af byens tørstige sjæle kommer gående tværs over gaden med sin hund, som ser stille og rolig ud..

Og det var den også, ingenting der..

 

Den vil så gerne snakke med drengene, og hvalpen får lov at hilse, imens jeg skynder mig at spørge, om det er en han.

Ja, det er det så. Skynder mig at sige at den store ikke kan li andre hanner, og imens får jeg spottet at mohawk'en er begyndt at rejse sig.

 

Nå, siger manden surt.. Det går da ellers meget godt..

 

Ja, det havde sikkert gået godt i omkring 10-15 sek længere. Og så havde min tossede macho hanhund skulle markere sig over for hans stilfærdige stakkel

 

Hvis folk dog gad at forstå at man nok kender sin hund godt nok til at vide, at den har et problem med store hanhunde, han ikke kender..

Nu var det en stille og rolig pelstot han havde, så ikke fordi hundene ikke måtte hilse.. Gider bare ikke ballade, knur og rejste børster

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst mødte hovedløse ejer:

 

Forleden gik jeg gennem vores lille hovedgade med begge hunde..

Ser så, at en af byens tørstige sjæle kommer gående tværs over gaden med sin hund, som ser stille og rolig ud..

Og det var den også, ingenting der..

 

Den vil så gerne snakke med drengene, og hvalpen får lov at hilse, imens jeg skynder mig at spørge, om det er en han.

Ja, det er det så. Skynder mig at sige at den store ikke kan li andre hanner, og imens får jeg spottet at mohawk'en er begyndt at rejse sig.

 

Nå, siger manden surt.. Det går da ellers meget godt..

 

Ja, det havde sikkert gået godt i omkring 10-15 sek længere. Og så havde min tossede macho hanhund skulle markere sig over for hans stilfærdige stakkel

 

Hvis folk dog gad at forstå at man nok kender sin hund godt nok til at vide, at den har et problem med store hanhunde, han ikke kender..

Nu var det en stille og rolig pelstot han havde, så ikke fordi hundene ikke måtte hilse.. Gider bare ikke ballade, knur og rejste børster

 

Ja okay, egentlig synes jeg I er lige gode om den situation. Det er ikke tit jeg lader min hund hilse når han er i snor, men hvis den anden ejer virker til at det er okay, så bliver jeg sgu sur hvis der først bliver spurgt om det er en hanhund, når de er nået helt hen og man kan se at der er noget under opsejling. Det samme med løbetidstæver, hvis ejer først fortæller om "tilstanden" efter at min hund har stukket næsen i måsen på hende.

 

Det er muligt at du kender din hunds reaktion, men når du ikke advarer før mødet er indledt, kan andre jo ikke nå at vurdere situationen udfra deres hunds vinkel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hundene med til kbh i denne weekend. Nogle af gåturene foregår så omkring søerne. Jeg har mine 2 kræ i et par alm. Dressurliner. Dexter er ikke altid glad for at hilse på fremmede hanhunde, så han kan godt markere for at jage dem væk fra ham, hvis fremmede hanhunde er for insisterende. Derfor lader jeg ham ikke hilse på fremmede hunde.

 

Med fare for at fornærme alle jer københavnere herinde. Så synes jeg der er en sær hundekultur dernede ved søerne. Folk lader hundene løbe løs eller i flexline. Jeg har nu flere gange trukket mig til side fordi jeg ikke vil sætte Dexter i situationer hvor han må sige fra. Så jeg har trukket mine hunde til mig og nogle gange gået op på en anden sti, så jeg går oppe ved træerne frem for nede ved søen. Men folk lader bare deres hund rende op til mine hunde alligevel selvom de burde kunne se at jeg har trukket mine hunde væk. Det endte igår med at en anmasende terrier rendte Dexter op i røven uden han havde set den og derfor sagde fra. Dette var selvom terrieren var i flexline og selvom jeg var gået op på den øvre sti ved træerne så vi sagtens havde kunnet passere hinanden uden problemer (ejeren gik ved stien ved søen).

 

Jeg synes ejere er hovedløse, når jeg trækker mine hunde væk fra dem og de så alligevel lader deres hund rende hen. De kender jo ikke grunden til hvorfor jeg gør det. Det kunne jo være, at den ene af mine hunde var virkelig aggressiv eller højløbsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

næh, rams det er også min oplevelse, og det er værre ved søerne end i parkerne synes jeg. eller. jeg har lidt fordomme om dem, der kun lufter deres hunde der. jeg er altid MEGET tydelig, når jeg går i en stor bue uden om, og jeg har helt seriøst nok nærmest aldrig oplevet, at det var den anden hundeejer, der gjorde mine til at passere kontrolleret uden hils. så vil man have styr på situationen, må man tage det selv, og desværre tænker mange alligevel med røven og lader deres hunde komme rendende. faktisk er jeg nærmest mest tryg ved de løse hunde om søerne - det har 7-9-13 kun været megetmeget venlige, rolige, lydige hunde, som vi har mødt uden snor dernede. tilgengæld er der mange semiarrige typer i flexi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem bunder måske primært i at visse hundejerer tror, at når man kommer med f.eks 7 hunde, enten løse eller i snor, så kan de da sikkert omgåes alle, på en pæn måde.Det kan mine så desværre ikke. , kun med hunde, de kender godt.

Og folk er ved grød længe om at kalde deres vovse til sig . Og ofte må jeg sige, den bliver måske bidt, hvis den kommer nærmerer, for jeg kan ikke ane ,om een af mine ikke kan lide den, og slet ikke hvis de er i snor og ikke kan komme væk.

Indrømmer, jeg er blevet grov i munden mange gange, for det er ikke optimalt at ens hunde skal ophidses unødigt, fordi andre hunde trænger ind opå dem.

F.eks er nogle nærmest kolde, når deres hund forfølger en hund , der kommer i snor ved cykel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay, egentlig synes jeg I er lige gode om den situation. Det er ikke tit jeg lader min hund hilse når han er i snor, men hvis den anden ejer virker til at det er okay, så bliver jeg sgu sur hvis der først bliver spurgt om det er en hanhund, når de er nået helt hen og man kan se at der er noget under opsejling. Det samme med løbetidstæver, hvis ejer først fortæller om "tilstanden" efter at min hund har stukket næsen i måsen på hende.

 

Det er muligt at du kender din hunds reaktion, men når du ikke advarer før mødet er indledt, kan andre jo ikke nå at vurdere situationen udfra deres hunds vinkel.

 

Fik nok formuleret det lidt forkert

 

Nu viser jeg så ikke lysten til at hundene skal hilse..

Tværtimod står jeg og prøvede at lokke hvalpen med videre i oppe i de helt lyse toner: Kom såå.. Nej, nu skal vi videre.. .o.s.v.

 

Jeg stopper aldrig op, og hiver altid Cody til mig, så folk tydeligt kan se, at jeg ikke er interesseret i at hilse.. Det gælder både tæver og hanhunde..

Lige når hvalpen er med, er det af naturlige årsager lidt svært bare at sige på plads, og spadsere videre i rask tempo

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men...

 

Casper og jeg reagerede prompte ved at kalde Ninja til os, men hun var fuldstændig døv og fræsede bare efter Vizlaen, som syntes mindre og mindre om sin forfølger.

 

Hvis det var min hund der var skræmt og bange efter et overfald (ville jeg slet ikke tage den med på fritløbsområde men det er en anden sag) ville jeg være ligeså rasende over at blive forfulgt af en hund som ejerne ikke kunne kalde til sig. Det bliver jeg faktisk rasende over uanset hvad.

Så det kunne jo også være at der var nogen der syntes at I var hovedløse lige der...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med fare for at fornærme alle jer københavnere herinde. Så synes jeg der er en sær hundekultur dernede ved søerne. Folk lader hundene løbe løs eller i flexline. Jeg har nu flere gange trukket mig til side fordi jeg ikke vil sætte Dexter i situationer hvor han må sige fra. Så jeg har trukket mine hunde til mig og nogle gange gået op på en anden sti, så jeg går oppe ved træerne frem for nede ved søen. Men folk lader bare deres hund rende op til mine hunde alligevel selvom de burde kunne se at jeg har trukket mine hunde væk. Det endte igår med at en anmasende terrier rendte Dexter op i røven uden han havde set den og derfor sagde fra. Dette var selvom terrieren var i flexline og selvom jeg var gået op på den øvre sti ved træerne så vi sagtens havde kunnet passere hinanden uden problemer (ejeren gik ved stien ved søen).

 

Ingen grund til at undskylde. Hundekulturen er fuldstændig blæst her i København.

 

Jeg tror heldigvis det er lykkes mig at blive kendt som hende den sure kælling som ikke vil have hendes hund skal hilse. Passer mig overordentlig udmærket!

Link til indlæg
Del på andre sites

Quote virker ikke på telefonen, men til Iben:

 

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener vi burde have gjort ? Ninja tænder på løbelege, og vi havde ingen ide om at Vizlaen ville reagere på den måde.

 

Havde det været fugle hun tændte af på, ville vi holde hende i snor hvor det nu var muligt at der var fugle.

 

Men det er altså svært at forudse at hunden er så bange, når den selv opsøger Ninja. Især når man tager den med sådan et sted.

 

 

Misforstå mig ikke, jeg synes ikke det var fedt for den Vizla, og det var også derfor vi satte snor på Ninja da vi fik hende ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Quote virker ikke på telefonen, men til Iben:

 

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener vi burde have gjort ? Ninja tænder på løbelege, og vi havde ingen ide om at Vizlaen ville reagere på den måde.

 

Have hende i lang line, indtil I får et stabilt indkald ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen grund til at undskylde. Hundekulturen er fuldstændig blæst her i København.

 

Jeg tror heldigvis det er lykkes mig at blive kendt som hende den sure kælling som ikke vil have hendes hund skal hilse. Passer mig overordentlig udmærket!

 

hehe, jeg bor ikke i Kbh. Men jeg har fået samme prædikat - de flinkere af hundeejerne her i byen kalder mig "hende den seriøse der altid træner" - jeg er ret sikker på, at de fleste synes det er skrækkeligt synd for min hund, at den ikke får lov at lege med i "nu slipper vi bare alle vores hunde løs her og skider højt og flot på hvad de har gang i"-klubben hver eftermiddag... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har et fint indkald, så den lange line kommer ikke frem foreløbig ;)

 

Hvis hun havde et fint indkald, var hun vel kommet da I kaldte, i stedet for at løbe efter den stakkes vizla? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Hvis hun havde et fint indkald, var hun vel kommet da I kaldte, i stedet for at løbe efter den stakkes vizla? :confused:

 

 

Nogle gange synes jeg så også, at man stiller umulige krav til hunden. Det er ikke alle hunde, der reagerer på deres ellers fine indkald hvis først jagtinstinktet er trigget. Det er heller ikke alle hanner, der ellers altid kommer når kaldt på, som reagerer hvis de ser en tæve i løbetid.

 

Taiki er begyndt at blive teenager, så han bliver aldrig sluppet løs uden for hundeindhegningerne lige pt., med mindre han leger med hunde i parken som vi kender godt (så ved vi, at han ikke stikker af). Hans indkald er det, jeg vil kalde godt, ud af 100 gange kommer han de 95. De sidste 5 gange hvor han IKKE kommer, er hvis han ser en skade eller et egern, eller hvis en hund løber med en pind i munden.

 

Jeg tillader mig at mene at vores indkald er fint, selvom det ikke er perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Jeg synes også, der er mange sære hundeejere i KBH.

 

Taiki er en meget social hund som elsker at lege og hvalpe-tosse. Men når han begynder at blive træt, er det lidt som de små børn der slår hinanden med skovlene, fordi de ikke længere har overskuddet til at tackle konflikter. Han bliver bisset, napper lidt for hårdt, driller og provokerer lidt for meget osv.

Nogle gange har han bare brug for en pause og lidt vand. Andre gange er det vores tegn til, at vi skal hjem så han kan hvile sig.

 

Når man siger til andre hundeejere, at ens hund er ved at være træt, så er de altid sådan: "Ja, det kan jeg se, høhø"-ironiske. De fatter ikke en meter. Og desuden er det jo ikke smart at køre sin hund så træt, at den bare kan ligge og ikke andet, når man også skal gå hjem?

 

 

 

Jeg har også en hund, der er meget tydelig når der er noget han ikke bryder sig om - han har krølle på halen når han er glad og når halen kommer under maven, er det i en grad så numsen næsten slæber hen af jorden. Alligevel har det flere gange været mig, der måtte skride ind og "gemme" Taiki imellem mine ben, mens jeg "pppssssst"'ede af andres hunde for at de holdt sig væk fra Taiki. "Se skal bare se hinanden an!" råber ejeren af den anden hund så flere meter væk -

Øh, NEJ det skal de så OVERHOVEDET ikke når min hund er så bange for din hund, så skal det foregå meget mere civiliseret med dem begge i snor, end det der show med at din hund jagter Taiki rundt i cirkler mens Taiki skriger. :roll:

Det kunne hun SLET ikke forstå og til sidst bad jeg hende bare rigtig surt: "Gider I ikke godt bare at gå videre, vi gider IKKE hilse, OK?????" og så skred hun, men syntes vist at jeg var meget sur. NÅ!

 

Vi mødte dem så en anden gang hvor kræet var i snor og så turde Taiki godt hilse, og de endte faktisk med at lege. Tænk at det kan være så svært at forstå, at nogen hunde skal have lov til roligt at hilse på andre, før de gider det helt store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun havde et fint indkald, var hun vel kommet da I kaldte, i stedet for at løbe efter den stakkes vizla? :confused:

Jeg vil give Louise86 ret. Sommetider sker der ting man ikke kan forudse, hvor det så går galt (det hører man bare sjældent om herinde hvor alt er så perfekt).

 

Det er meget sjældent at man møder en hund der har en indkaldsprocent på 100 (og så kan man som regel også se hvordan de har lært det), men mindre bør også kunne gøre det. Et sted som Bernsdorffparken ville jeg godt kunne leve med en procent på 80-85, hvis hunden ellers er fredelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Ja, jeg synes det er træls at jeg et par gange har været nødt til at være rigtig sur kælling for at passe på min hund, for jeg er faktisk et rigtig sødt og lidt genert menneske, så det er ærgerligt at det skal være sådan!! Men jeg vil hellere være en kælling end risikere at min hund får en skidt oplevelse og ikke ser, at jeg skrider ind og passer på ham. Vores relation fungerer SÅ godt netop fordi han ved, at jeg nok skal passe på ham og har styr på tingene --- hvis jeg mister dét, aner jeg ikke om jeg kan samarbejde med ham fremadrettet.

 

Den tillid skal bare være der og så må jeg jo være en kælling, hvis ikke folk forstår hvad jeg siger de første 2 gange hvor jeg siger det pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange synes jeg så også, at man stiller umulige krav til hunden.

 

Jeg synes ikke det er hverken et umuligt eller urimeligt krav at hunde skal komme når der kaldes. For mig at se, er det hele forudsætningen for at den kan løbe løs. Man kan sagtens træne en hund til ikke at spæne efter fugle og andre hunde, men det kræver naturligvis noget arbejde.

 

Selvfølgelig kan der ske et eller andet helt ekstraordinært, så indkaldet fejler. Men fugle og andre løse hunde i bevægelse er vel ikke noget der kan komme bag på en?

 

Jeg har forstået at mange herinde ikke synes at et sikkert indkald er så vigtigt, særlig ikke når man er på et fritløbsområde. Og jeg kan bare ikke sige andet end at det forarger mig. Jeg synes det er, ja undskyld, respektløst overfor omgivelserne og uansvarligt over for ens egen hund, der nemt kan komme til skade på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hans indkald er det, jeg vil kalde godt, ud af 100 gange kommer han de 95. De sidste 5 gange hvor han IKKE kommer, er hvis han ser en skade eller et egern, eller hvis en hund løber med en pind i munden.

 

Jeg tillader mig at mene at vores indkald er fint, selvom det ikke er perfekt.

 

Så hvis jeg står i nærheden og træner med min hund (hans belønning er ofte at få lov at løbe rundt med en bold eller pind i munden, eller det indgår i træningen at noget bliver kastet) så er det helt OK at vi bliver afbrudt i træningen (og at din hund muligvis får en røvfuld ud af det) fordi dit indkald er 'fint men ikke perfekt'?

 

I må undskylde hvis jeg lyder hård, men jeg forstår det simpelthen ikke :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ibenb:

 

Det er også svært for mig at retfærdiggøre hvad der for dig lyder som en hund der ikke har et godt indkald, når du ikke var i situationen.

 

Ninja leger ofte med hunde der elsker løbelegen, og hun elsker det. Vi har aldrig før haft behov for at kalde hende til os midt i sådan en leg, for der har altid været plads omkring os, og ingen at forstyrre.

 

Når en hund tager kontakt til Ninja, og på et splitsekund vender på en tallerken, for derefter at sætte i den vildeste spurt, ved jeg godt at mine chancer for at nå at gribe ind er små.

 

Vi fandt så ud af at Ninja var for 'tændt' på det hun troede var leg, at hørelsen svigtede.

 

Vi gjorde så det vi kunne gøre, satte hende i snor ligeså snart vi fik chancen. Det var mere end hvad mange af de andre hundeejere gjorde, bl.a den anden hund som 3 gange nåede at jagte Vizlaen.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du konkluderer at vi er ligeglade med indkaldet - det er vi bestemt ikke, men jeg tror simpelthen ikke på at nogen hund har et 100% sikkert indkald - uanset hvor 'elite'trænet den så end er.

 

Så nej, jeg har bestemt ikke tænkt mig at sætte lang snor på hende, for det ville jeg finde overflødigt.

 

 

Og så lige til det med at kaste pind/bold og blive forstyrret af andre hunde. På fritløbsområder synes jeg faktisk ikke at man kan forvente andet end at andre hunde bliver interesseret i det din hund løber efter.

 

Så kan vi så diskutere om hvorvidt det er okay, for det synes jeg ikke selv det er, men modsat ville jeg også undre mig meget over hvis en ejer til en hund med ressourceforsvar, bevidst valgte at hive hundens legetøj med over i en park, hvor det vrimlede med andre hunde.

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...