Hop til indhold

Hvad hedder din hund og hvorfor?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Inspireret af den netop offentliggjorte liste over mest populære hundenavne, vil jeg gerne høre hvad jeres hunde hedder og hvordan i fandt på det:-)

 

Bella hedder Bella fordi, dengang vi havde Malde, snakkede vi tit om at få en omplaceringshund som nr. 2. Og hver gang vi kiggede, faldt vi for en der hed Bella. Så da vi skulle finde Maldes afløser, var vi ikke i tvivl om at vi skulle have en pige, og for at ære hans minde, skulle hun selvfølgelig opkaldes efter hans kærester:-)

 

Vi har så efterfølgende tit hørt folk belære os om at en schæfer altså ikke kan hedde Bella:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 135
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Barney hedder barney fordi min kæreste ikke var helt huk på alt det her "ny-hund-halløj" og ikke kunne døje stamtavlenavnet Aslan, ej heller det navn jeg fandt på; nemlig Eddie :D

 

Så til sidst fik han lov at bestemme, da jeg havde bestemt race, køn, udvalgt hvalpen osv :)

 

Og så blev det Barney stinson - opkaldt efter ham fra "how i meet you mother" :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Odd-eye. Fordi det hedder katte med to forskellige farver øjn.

Zuper. Fordi en af min kursister altid råber super på banen.

Okay. Fordi jeg skulle have et navn der matchede Sådan

Sådan. Fordi der er sjovt

Pjalte. Fordi han altid har lignet en pjalt. Opdrættere hader os endnu

Snøvsen. Fordi hun var sidste hvalp. Alle går fra Snøvsen

Spilop. Snøvsen var fuld af spilopper og snøvsen var spilops mor.

 

Jo jo vi er ikke raske herude på landet

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba hedder Simba fordi han skulle have et unikt navn. Bagefter fandt vi ud af, at hver anden hanhund hedder Simba.

 

Zigsa hedder Zigsa fordi det hedder hun på tavlen og det havde de kaldt hende dér, hvor hun boede før hun kom til os, så det kunne hun så lige så godt blive ved med at hedde.

 

I daglig tale Lille Fugl og Store Fugl og til sammen Fuglene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally hedder Sally, fordi det var det der mindede mest om Smelly (hun STANK da vi hentede hende). Hun hed Simba før, men det synes jeg er et drengenavn :genert:

Charles hed oprindeligt Lancelot (:???:) og jeg kendte ham under det navn i ca 9 mdr, men han blev jo omplaceret (fejlslagen) lige inden vi overtog ham, og de havde kaldt ham for Charlie, og vi ville ikke lave det om en gang mere. Synes ellers Charlie er så ordinært, og ikke noget jeg selv kunne finde på at kalde en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, her kan vist komme mange sjove historier!

 

Min første hund hed Daiwa. På stambogen hed hun Orkidé, og det gik jo ikke rigtig! :lol: Navnet Daiwa fandt min far og svoger på, mest for sjov, det er et mærke fiskegrej. Jeg sa' NEJJJ fra start af, men med tiden syntes jeg alligevel at navnet lå godt i munden, og der var i hvert fald ikke andre der hed det!

 

Nr. to hed Frostie, både i stambogen og som kaldenavn. Hun havde hvide "frostede" ørespidser, så navnet passede hende godt, så det beholdt jeg bare.

 

Nr. 3, som jeg har nu, hedder Iso. Og det navn har jeg gået og pønset på lææænge! Min største hobby udover hundene er nemlig foto, og der er ISO en fagterm, og jeg har altid syntes det ville være et perfekt hundenavn da det har en rigtig god lyd. Iso er importeret fra Belgien, og der har kennelklubben en lidt sjov ting - der skal alle hundenavne starte med en bestemt bogstav hvert år! Og jeg var virkelig svineheldig, for lige netop det år Iso er født, var de kommet til bogstav I!!! Så hun hedder Iso både i stambogen og som kaldenavn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabell_

Årh :lun: Der er ofte en sjov historie bag navne. Jeg havde jo egentlig reserveret en ufødt hanhvalp inden jeg mødte min Malou. Jeg havde en idé om, at min hvalp skulle hedde Coda, Kaos eller Mingus, men pludselig havde jeg istedet valgt mig en tæve :stupid: Jeg var vild med navnet Karla efter Karla i huset på Christianshavn, og ellers kunne jeg godt lide navnene Nova, Silke, Mynthe og Luna :hjerte: Da jeg så stod med den lille hvalp i armene første gang lignede hun overhovedet ikke en Karla. To af mine gravide veninder havde netop fortalt, at de ville kalde deres børn henholdsvis Silke og Mynthe, så det droppede jeg også. :genert: Luna var der to andre hvalpe i kuldet der skulle hedde og Nova var heller ikke rigtigt :damn: Opdrætters søn på 7 år kom hen til mig anden gang jeg var på hvalpebesøg, og hviskede i mit øre "hun ligner en Malou" - og ja, det gjorde hun faktisk. Så alle mine navneovervejelser var forgæves, og hun endte med et navn, jeg aldrig havde overvejet :mrgreen: At min jyske familie så konsekvent insisterer på at kalde hende "BALOOOOU" er en helt anden snak :damn::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Mine dyr har altid haft islandske navne og derfor hedder Teitur altså Teitur og jeg havde på forhånd besluttet at min kommende hvalp skulle hedde Teitur hvis det blev en han og det blev det og Teitur passer godt, for det betyder Den glade/lystige/ munter og det er han :blink:

 

I øvrigt kender jeg ingen andre hunde der hedder Teitur, men kender en del islandske heste der hedder det.

 

Men mange tror han hedder det efter den færørske sanger Teitur, men det gør han bestemt ikke, anede ikke hvem manden var dengang jeg døbte Teitur, men det fandt jeg så ud af siden hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bestemmer jeg hunden og manden navnet. Mine hedder Karla Malone og Johna Stockton :roll: I daglig tale Karla og Johna og tilsammen "pigerne" (fælles indkald = pi-pi-piiiiger)...

 

Karla er opkaldt efter Basketballspilleren Karl Malone - Johna efter en medspiller John Stockton... tilsammen udgjorde Malone og Stockton åbenbart en formidabel angrebsduo værdig til NBAs hall of fame :vedikke:

 

Min mand synes det er meget morsomt at Karla er sort og Johna hvid

Karl-Malone11.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy's mor er fra Irland... Så tænkte at et "irsk" klingende navn var passende :-) Hvis Duffy var endt som en han, så sku' hun (han) ha' heddet Murphy... Desuden så er hun opkaldt efter min venindes (som har Duffys far) gamle hund, der netop hed Duffy - og også kom fra Irland... Endeligt, så synes jeg dengang ikke navnet var så alm blandt hunde... Dog har jeg efterfølgende mødt 2 hunde (1 herinde) med samme navn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan fordi den stakkels gemal måtte sælge sin højtelskede Nissan King cab..

 

så for at han skulle føle han også var lidt en del af det, blev Nissan opkaldt efter bilen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna hedder Nanna fordi hun allerede hed det da jeg fik hende.

 

Soko hed Luna da jeg fik hende, men for det første kunne jeg ikke holde redde på to navne der lød sådan lidt ens i det og for det andet passede Luna overhovedet ikke til hende. For det tredje anede hun ikke at hun hed Luna, selv om hun var 1½ år.

 

Det første lange stykke tid hun boede hos os var hun så fuldstændigt urimeligt irriterende at vi fortrød anskaffelsen af vanvids-dyret flere gange dagligt.

Lige på det tidspunkt var der er fransk sangerinde der hed Soko, som havde et radiohit der hed "I'll kill her".

Efter at have brugt et par uger sammen med bæstet, havde man en lille smule lyst til at slå hende lidt (ihjel). Derfor blev hun opkaldt efter sangerinden.

 

Heldigvis levet det søde dyr stadig og selvom hun stadig ikke er det man kan kalde en let hund, er jeg totalt forelsket i den lille sorte djævel :hjerte:

 

Med min første hund lavede min kæreste og jeg et grand prix, hvor alle venner og kollegaer fik lov til at stemme. Kan huske at jeg selv holdt på navnet Godzilla, men det blev Robin.....hvilket måske også passer bedre til en 4 kgs rød dværgpincher :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herr Flick kom til at hedde Herr Flick fordi da jeg fik ham hed han Tumle og det var altså ikke et navn jeg kunne se ham blive gammel og kroget med....

- så en dag han sad og gjorde grimasser udbrød jeg tørt til ham "herr flick!" og så var det jo bare det :mrgreen:

men det passer nu meget godt med lavendelbøssens tendens til løse poteled og hans fascination af skrappe damer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Odd-eye. Fordi det hedder katte med to forskellige farver øjn.

Zuper. Fordi en af min kursister altid råber super på banen.

Okay. Fordi jeg skulle have et navn der matchede Sådan

Sådan. Fordi der er sjovt

Pjalte. Fordi han altid har lignet en pjalt. Opdrættere hader os endnu

Snøvsen. Fordi hun var sidste hvalp. Alle går fra Snøvsen

Spilop. Snøvsen var fuld af spilopper og snøvsen var spilops mor.

 

Jo jo vi er ikke raske herude på landet

 

Hahaha tak skæbne der er styr på det :lol:

 

Her har en del navne en eller anden historie med sig.

 

Fozzy - min første hund som var en dobermann, jeg havde bare noget med Muppet Show den gang og elskede den brune bjørn og hans dårlige vittigheder.

Lava - fordi når hun sad ned lignede hendes skind lava der løb ned af ryggen.

Saga - fordi den opdrætter jeg havde købt hans mor hos og som ejede han far, døde af cancer det år Saga blev født.

Vega - hmmm jeg kan egentlig ikke huske andet end at jeg ville ha' en to-stavelsesnavn der sluttede på a.

Prima - fordi der er hun og jeg kunne godt se humoren i at der i hendes fremtidige kritikker (forhåbentligt) ville blive brugt netop dét adjektiv (mon det er det?)

Junior - ja hov..... men Junior var en lille udgave af sin far og selvom jeg bare omtalte ham som Junior fordi jeg ikke havde fundet på hans navn endnu, så var han bare en Junior og sådan blev det.

Alfa - kuperet dobermann der lignede en lille alf når man pakkede ørerne ud i starten ;-)

Lui - lille Lui var den mindste i kuldet og da hans udstationeringsmor foreslog det navn var jeg helt enig.

Harald - jeg har for mange år siden passet en amstaff der hed Harald og har siden vidst at jeg en dag ville have en hanhund der hed sådan. Det er jo egentlig osse nærliggende med sådan en race som granden at den skal have et kongenavn ;-)

Valdemar - ja, endnu en konge og han er så opkaldt efter en af hans stamfædre.

Ella - tilbage til 2 stavelser og slut på a, hun er i øvrigt opkaldt efter min mormor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto - fordi det er fint... fordi min dengang 4-årige søn kunne stave til det.. Fordi min gamle undulat hed Otto (elskede den meget højt). Og sidst men ikke mindst, fordi man ikke kan kalde en hanhund med sløjfe i håret for Romeo.

 

Elly - Opkaldt efter mamutten i IceAge... Og fordi Elly er sådan et "lille forvirret meget glad dame, der hele tiden tilbyder gamle bløde småkager - agtigt navn" - og det passer faktisk meget godt på hende:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo hedder Pablo efter verdens største narkobaron Pablo Escobar...

 

det har aldrig været min tanke at Pablo skulle være potensforlænger, men omvendt synes jeg jo bare ikke at sådan en stor vuf kunne have et lyserødt navn...oprindeligt ville jeg faktisk have en af de sorte hvalpe, og så var han nok endt med at hedde Fifty eller Johnson...i dag er jeg glad for at jeg ikke kaldte ham nogen af de ting...:mrgreen:

 

Victoria...tja...jeg ville jo rigtigt gerne have en Victoria som menneskedatter, fordi jeg synes det er verdens smukkeste navn...men da planerne om et menneskebarn blev sat lidt på hold, besluttede jeg at kalde min lille lækre vuf det istedet...anden gang havde jeg sjovt nok også kig på en sort, og den skulle ha heddet Negra...men skæbnen ville at den lille sorte basses kuld ikke klarede den og jeg istedet fik smukke Victoria...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lupus er faktisk ikke opkaldt direkte efter det latinske ord for ulv - men efter sygdommen. Vi ser en del "House" og der siger de ofte "its never lupus" og det synes vi passede perfekt til en fræk hvalp der ødelagde alt ;) dessuden er hans stambogsnavn Lupo.

 

Flensa hedder Flensa fordi han også skulle opkaldes efter en sygdom og vores feriebarn ringede en dag og fortalte at hun havde flensa (læs: influenza) så det kom han til at hedde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica hed Flica da jeg fik hende (hun hun var knap 2 år) og det faldt mig aldrig ind og ændre det, selvom det ikke ligefrem er et navn jeg selv ville have valgt..

 

Chivas er opkaldt efter den smukkeste grå Tervueren jeg kendte da jeg var barn.

 

Da jeg skulle have Joya, var jeg helt på herrens mark med hensyn til at finde på et tævenavn, så jeg endte faktisk med at oprette en navnehjælps tråd her inde :mrgreen: Og efter en lille milliard forkastede forslag, hvor jeg var lige ved at opgive, kom Stjernetosse på banen med Joy eller Joya, og ja, så faldt jeg for Joya :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...