Hop til indhold

Hundeis til de varme dage


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Nu bruger jeg primært kogt lever og hjerte som godbidder, ligesom jeg bruger det til fyld i marvben.

 

Suppen det er kogt i, bliver gemt i portionsposer i fryseren, som jeg plejer at varme og give på maden af og til.

 

Imidlertid har den frosne suppe den bonus, at det kan bruges som is til hundene på de varme dage. Og de ELSKER det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Til mine gamle hunde kogte jeg også lever, hjerte osv. i forbindelse med at jeg lavede hjemmelavet mad til dem - pga. den enes allergi - og så frøs jeg også vandet ned til isterninger - det var et sikkert hit på de varme sommerdage :5up: tror også jeg vil have kogt noget lever/hjerte til Ayo, og så lave isterninger af vandet - hun har det allerede nu meget varmt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får nogle gange "flødeis" - jeg blander lidt cultura eller lign nogle gange hvis jeg har en rest fedtfattig creme fraiche - med vand og fryser til "is" til beaglerne - Mums :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen

Jeg plejer at tage lægge en fugtig klud i køleskabet og så lægger jeg kluden i nakken på hundene og i løbet af kort tid falder deres vejrtrækning til noget mere normalt. Et trick jeg har overført fra min tid som faglærer i førstehjælp hvor man bruger det ved hedeslag.

 

Men vil helt sikkert prøve tricket med hjerte/lever isterninger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en god ide da der jo er mega varmt og de små vuffere skal også forkæles. Må de eventuelt få de der vandis som sun lollies??

 

Det er jo ikke sådan.. skadeligt, altså de kan ikke dø af det, men der er jo ufatteligt meget sukker og skidt i de fleste af de is...

 

Hvis man har en hund som min, så er almindelig oversized isterninger også et kæmpe hit :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stikker altså også prinsessen en Sun lolli af og til:-) Tænker at lidt salt og sukker altid er godt i varmen. Og så længe det ikke er hver dag.....?

 

Dexter får også "almindelig is"... Men jeg ville aldrig give ham is for at køle ham ned, så ville jeg vælge at lave is specielt til ham, uden sukker osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Der er da intet galt med vand, men i frossen tilstand har det bare ikke samme interesse som is:???: Jeg går ud fra at din hund også får en eller anden form for tilberedt foder? Og måske godbidder? Hundeis er samme koncept - noget lækkert der oven i købet svaler hunden i varmen (ikke at vi oplever så meget varme for tiden):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...