Hop til indhold

Må vist være på tide...


 Share

Recommended Posts

At sige hej og sådan for alvor melde mig ind i "klubben" herinde, eftersom jeg har kigget med et godt stykke tid efterhånden :-)

 

Men hvad pokker skal man skrive *G*

Jeg hedder som navnet siger Henriette og kommer fra NordSjælland, hvor jeg deler hjemmet med mine to skønne rotter :)

 

Wictor blir lige straks 7år, og jeg har haft ham i knapt 4år..

Han var min første hund, og var en længe ventet drøm der gik i opfyldelse da jeg overtog ham..

Han er min store krammebamse, som har glemt at man med stigende alder skal blive mindre aktiv, for han blir mere og mere hvalpet som årene går *G*

 

Fadia er lige blevet 3år, og hun har været min øjesten siden jeg så det første billede af hende blot een dag gammel..

Hun er husets hystade, og vi er langt fra altid enige om hvem der bestemmer *G*

Dog er hun også noget af det mest kærlige man kan finde, og har hun først kastet sin kærlighed på en person, kan denne ikke slippe for hende..

Hun er ekstremt fører fikseret, og det har været en fornøjelse at træne med hende da hun lærer tingene på ingen tid :)

 

Tja hvis der er andet I vil vide, så spørg, for jeg er en ged til at finde på ting at skrive *GG*

 

Fadiapigen:

9 April 2011.jpg

 

Willemanden:

Wictor.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - lækre basser!

 

Bruger du dem til IPO træning? Eller hvordan? :-)

 

Tak :)

 

Det var meningen at Fadia skulle ha gået hele vejen sammen med mig, men grundet sygdom hos mig har jeg været nødt til at opgive det..

Så det er hygge træning vi kører på, da Fadia har enormt meget drift og blir ulidelig at dele hjem med hvis hun ikke blir brugt *G*

 

Wictor har jeg ikke kunne træne det store IPO med, da han generelt NÆGTER at halse *G* Så det svært at træne c-arbejde *G*

Men alm lydighed og spor blir de begge brugt til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :)

 

Det var meningen at Fadia skulle ha gået hele vejen sammen med mig, men grundet sygdom hos mig har jeg været nødt til at opgive det..

Så det er hygge træning vi kører på, da Fadia har enormt meget drift og blir ulidelig at dele hjem med hvis hun ikke blir brugt *G*

 

Wictor har jeg ikke kunne træne det store IPO med, da han generelt NÆGTER at halse *G* Så det svært at træne c-arbejde *G*

Men alm lydighed og spor blir de begge brugt til :)

 

Haha - ja det kan jeg godt se. Ærgerligt med sygdommen - men godt at høre du stadig kan lave andet sjov og ballade med vovserne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Hej og velkommen. :vinken:

 

 

Jeg glæder mig til at høre dig fortælle om dine hunde. Din race er en af dem der kan give mig koldsved af skræk og få mig til at dreje om på stedet, så forhåbentlig kan du lære mig at de ikke allesammen er så indavlede, psykotiske og agressive som jeg er blevet hjernevasket med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen. :vinken:

 

 

Jeg glæder mig til at høre dig fortælle om dine hunde. Din race er en af dem der kan give mig koldsved af skræk og få mig til at dreje om på stedet, så forhåbentlig kan du lære mig at de ikke allesammen er så indavlede, psykotiske og agressive som jeg er blevet hjernevasket med.

 

Jeg har fuld respekt og forståelse for at mange har et negativt syn på racen, for der har været rigtig mange grimme historier fremme om dem gennem årene..

Men jeg håber da at jeg kan ændre din fornemmelse for racen bare lidt, for synes jo selv jeg har to pragt eksemplarer :)

 

En lille historie der måske kan gøre en lille smule forskel..

Min veninde har en SKØN søn på 10mdr, som begge mine hunde FORGUDER..

I så stor en grad at min tæve anser ham for HENDES baby, og hun beskytter ham for alt..

 

Vi var meget nervøse i starten mht. lille bebs kontra to store rotter, og sad altid på gulvet med dem sammen, hvor der var totalt kaos..

Indtil vi en dag tænkte ej fandme nej.. Rejste os, og begge hunde stoppede med at være vilde med det samme, og tog mere hensyn end der egentlig var nødvendigt..

Den dag i dag tuller de bare rundt når han er på gulvet eller på græsset, og han kan tage deres yndlings legetøj fra dem uden et kny..

Blir han for påtrængende, tja så lunter man da bare væk og lægger sig et andet sted :)

 

Det ER en meget speciel race, og de er rigtig skarpe i sindet mange af dem..

Men i bund og grund er det en fantastisk familiehund hvis blot de har den rette opdragelse bag sig, samt blir aktiveret som de har behov for..

Det er virkelig en BRUGShund, hvilket min tæve er rigtig godt eksempel på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...