Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja for fa'en hvor var vi seje! I var altså virkelig gode - jeg glæder mig til det bliver mig en dag :-)

Udover os herinde var også 2 ud af 3 af mine trænere på skamlen og 1 fra vores fortsætter hold.

 

Jeg er så stolt over vi kunne vinde! OG vi fik ingen disk idag (selvom jeg nok burde have fået det!?), som jeg ellers havde forventet!

 

Det var mit første stævne nogensinde. Jeg stillede op i Debutant Spring lille og Debutant Tunnelkuller lille.

Der var ingen forskel på begynder og debutant i tunnelkuller (vel?), men der var (heldigvis) forskel på springbanerne.

 

Nala og jeg har kun været til Agility-træning 5 gange, men det synes jeg sgu ikke man kan se på hende. Jeg har hele tiden synes hun var mega sej. Jeg fravalgte dog at deltage i Agility i dag, for at undgå bl.a vippen som vi ikke har arbejdet så meget på endnu.

 

SP Debutant: Vi får to væringer i løbet - samlet er der 15 forhindringer. To er tuneller, et flyv og et hjul. Resten er spring. 2 spring løber hun lige forbi uden at hoppe over det. Klart min fejl. Jeg er for langt fremme og får ikke guidet hende ordentlig derhen. Herefter går det godt med noget lidt kringlet handling hvor man skal over de samme spring flere gange og skifte handling et par gange - frygtede jeg lidt for, men det gik godt. Utroligt! Og så var der da også en 90 gr tunnel - første gang hun overhovede prøvede sådan en - no problemo! Efter et par spring mere var der en lige tunnel, et flyv og så et hjul. På hjulet fik vi endnu en væring. Nala løber igennem det, uden at hoppe igennem hjulet - øv! På tilbagevejen ser det ud til at hun går igennem det igen, men jeg husker det ikke præcis og dommeren dømte det ikke. Hvis hun gjorde det, burde jeg nok være blevet disket. Det blev jeg heldigvis ikke og ender med at VINDE - hurra. Klart hurtigste tid og lavest fejl. Samlet 10 fejl i tid 35 sek - banen var sat til 50 sek. 2. vinder var også fra HKL hun fik 15 fejl og havde tiden 53 sek. Jeg er SÅ stolt af Nala. Og så fik vi endda en pokal (beklager CAS!) :banan:

 

Her er videoen: [video=youtube_share;lmADMkh0w-k]

Desværre er mine filmere ikke så vågne, så de starter først med at filme ca. halvejs på banen ... Til sidst kan i se min væring på hjulet - desværre er det for langt væk til jeg kan se om jeg burde have en disk på den!

 

Tunelkuller Debutant: En million-milliard tuneller - samlet var der vidst 20 forhindringer. Kæmpe tak til CAS for at hjælpe mig i banegennemgangen!! Vi får (åbenbart) 2 væringer og 5 fejl. Igen er jeg måske heldig for jeg burde vist have haft 3 væringer!? Jeg får en væring på først 90 gr's tunnel hvor hun ender med at komme ud af samme hul som hun kom ind af - hun når dog ikke at træde helt ud derfra, så måske er det der jeg kun får 5 fejl og ikke en væring? Herefter får vi en væring på den anden 90 gr tunnel (mener jeg) som hun løber forbi. Tilsidst får vi en væring på allersidste spring (som der blev skrevet bestod tunnelkuller af en trillion tunneller afsluttet med to spring) - det var bare mega ærgerligt. Jeg når ikke at løbe hende op, og fremad-kommandoen har vi desværre ikke arbejdet ret meget på. Jeg tror forøvrigt også jeg fik råbt tunnel til hende i stedet for spring. Haha! Alt i alt 15 fejl i tid 57,44 - banetiden var 200 sek. Jeg fik en 2. plads, men vi var også kun to der gennemførte. Jeg synes dog hende jeg løb imod burde havde stillet op i begynder. Hun havde et helt fejlfrit gennemløb i en super tid .. Hvis jeg var så sej var jeg da klart selv i begynderklassen! Men jeg er stolt :-) Hun har aldrig set så mange tunneller før og har før i dag ikke taget noget der var helt knækket, men hun var sgu sej og mistede ikke fart overhoved - hun er en lille spurter :-)

 

Vejret var ærgerligt ja, men jeg synes altså bare det var en super dag. Jeg er stadig helt høj og er bare så stolt af min lille hund. Jeg har fået mange "burde du allerede stille op nu", "er det ikke lidt tidligt", "er i klar", osv. og det synes jeg faktisk vi gjorde lidt til skamme! Hun præsterede ihvertfald langt over hvad jeg havde turde håbe på. Og så var hende jeg vandt over i SP en der har trænet og gået til stævner i laaang tid. Hun går på fortsætterholdet i klubben - hæhæ :slem:

 

Det var så god træning for os begge og hun var så sej. Jeg er en meget stolt hundemor i dag :lun:

 

 

 

Hæhæ - jeg fik en pokal :drille: Det kan godt betale sig at være debutant!

 

[ATTACH=CONFIG]87184[/ATTACH]

 

Nala var dog væsentlig mere begejstret for al guffen vi også vandt!

 

Hvor er I dygtige, jeg ville aldrig have gættet på, at I kun har været til fem ganges træning. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Resultater fra Hillerød.

 

AgÅ: Det løb droppede jeg, for at skåne Louie frem til klasseløbene.

 

Sp2: Jeg trak os fra løbet efter et par forhindringer, for han kunne ikke rigtig komme over springene, satte sig på røven og begyndte at frustrationshyle :cry:

 

Ag2: Springhøjden var lavere her, så jeg tænkte, at vi kunne tage et par forhindringer og så gå ud, hvis det ikke gik. Måske koncentrerede jeg mig derfor ikke så meget i banegennemgangen (eller også var banen simpelthen for kringlet), for Louie ville gerne løbe, men jeg præsterede at glemme banen og give os 10 fejl, så det blev til en 6. plads. Men det er okay, for niveauet var højt, og det var en bane, hvor mange blev disket :-D

 

SpÅ: Igen var springhøjden lidt lavere, så jeg tog chancen. Fejlfrit løb :banan: En 16. plads, men et halvt sekund fra vores første DM-udtag. Bittert...

Sikke noget. Hvorfor var springene for høje til ham i SP?

Var det et DKK stævne?

 

Men flot med jeres SPÅ - den får i da klart næste gang så :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hillerød i dag - lidt træt Tyson efter at have været med min mor i kolonihaven hele dagen og aftenen i går, og meget træt og tømmermændsramt mig efter at have været til bryllup i nat og kun fået ca. 2 1/2 times søvn.

 

AG Åben: Fejlfrit, 8. plads, DM-udtag. :banan:

 

SP2: Fejlfrit indtil tæt på slutningen, hvor vinden tog i posen, idet Tyson skulle til at løbe ind i den, så den åbnede sig op som en tunnel - Tyson så springet umiddelbart efter posen (som var sidste spring, og hans elskede pivebold lå på den anden side) og låste på det, jeg troede, at jeg havde god tid, mens han var i posen og var løbet hen for at stille mig parat længere henne, idet jeg vendte mig om for at kalde på ham, så jeg ham sætte af til sidste spring. :stupid:

 

AG2: Meget kringlet bane, gik dog fint, indtil Tyson tæt på slutningen besluttede sig for at tage et andet spring end det, jeg meget tydeligt viste ham. Aner ikke, hvad der skete der. :vedikke:

 

SP Åben: SÅ meget en Tyson-bane, rigtig godt løbebaneflow, den burde vi have kunnet løbe fejlfrit i søvne og med super tid. Men Tyson var træt og efter få forhindringer kom han forbi det sidste spring, hvor han kunne se sin pivebold ligge ude på den anden side, og valgte så at tage det spring ud. :damn:

 

 

 

 

Spørgsmål: Jeg har altid tænkt, at man hverken må have godbidder eller legetøj med i ringen. Men har nu ligge kigget i reglerne, og der står der, at man bliver disket for:

 

Godbidder i ringen

Hvis føreren bærer noget i hånden, over skulderen eller synligt op af lommer, med mindre det er påbudt (stafet).

Hvis der tabes godbidder eller legetøj i ringen.

 

Betyder det, at jeg godt må løbe med bold i lommen, så længe den er i en lukket lomme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: Hvis jeg var dig ville jeg enten stille spørgsmålet til en dommer eller evt. et AG-udvalg for at være 100%. Kunne dog forestille mig at jeg selv ville blive generet over en bold i lommen. Jeg ved dog at mange har godbidder i lommen når de løber med hunden.

 

Min hund har sit legetøj på sin snor, og den putter vi ikke lige i lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: Hvis jeg var dig ville jeg enten stille spørgsmålet til en dommer eller evt. et AG-udvalg for at være 100%. Kunne dog forestille mig at jeg selv ville blive generet over en bold i lommen. Jeg ved dog at mange har godbidder i lommen når de løber med hunden.

 

Min hund har sit legetøj på sin snor, og den putter vi ikke lige i lommen.

 

Jeg ville ikke blive generet af en bold i lommen, det ville ikke være i bukselommen, men i jakke-/trøjelommen. Og ja, kan jo spørge en dommer. Men Spilops mand er dommer, så det kan være, at hun kan fortælle mig det. :slem:

 

Man må da ikke løbe med godbidder i lommerne? Der står jo i reglerne, at man slet ikke må have dem med i ringen?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også usikker på reglerne om legetøj. Men hvis det er en mindre bold (uden piv) eller et trækketov, så tror jeg faktisk godt man må.:vedikke: Jeg har i hvert fald set begge dele blive hevet op af lommen hos folk. Smillas bold er bare alt for stor til at komme med ind på banen (cirka 25 cm i diameter). :stupid:

 

Ja, Spilop bør vide det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget. Hvorfor var springene for høje til ham i SP?

Var det et DKK stævne?

 

Men flot med jeres SPÅ - den får i da klart næste gang så :mrgreen:

 

Ja, det var DKK. Der må dommeren selv vælge mellem to forskellige springhøjder (der er 5 cm imellem dem), og i den bane havde hun vist valgt den højest mulige. Og det er for højt for ham i øjeblikket, fordi han er meget låst i hele kroppen. Han skal snart til fysioterapeut og rettes. Den lave højde kan han med nød og næppe komme over. Det var en ret let åbenklasse bane, så det kan have været vores eneste chance for et DM-udtag, vi missede der. Men nu må vi se. Har ingen DM-ambitioner i år, men det kunne være sjovt at få nogle udtag alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaah Line..... ;-) Tunnel-kuller debutant var ikke samme bane som i begynder!

Hehe. ÆV! Jeg synes så godt nok den minede meget om jeres !?

Jeg så dem slet ikke gå rundt og sætte nye skilte frem. Tunellerne blev da liggende fra begynder, gjorde de ikke?

 

Så var det måske alligevel rimeligt nok med hende der slog mig i tunnelkuller. Hun løb den fejlfrit og så meget prof ud, men det var jo ikke sikkert det var gået sådan hvis det var i begynder hun løb!

Men stort tillykke med 1 præmien - og pokalen (grrr, skumle, hmm) - i tunnel-kuller!!!!!!!!!!!!!!! :banan: Så flot.... Hov, var det ikke mig som gik bane med dig? :mrgreen:

 

Jo det var sørme dig der hjalp mig i tunnelkuller - og kæmpe tak for det!! Vi havde sikkert fået en disk hvis det ikke var for din hjælp. Kæmpe forvirring med alle de tunneller! Jeg er helt klart meget grøn i handling - nogle af dine små fit hjalp rigtig meget. Det glæder jeg mig til at blive bedre til! .... MEEEN, det var nu SP jeg vandt 1. pladsen i og den klarede jeg selv :slem:

 

Desværre var der ingen der filmede os i tunnelkuller. Igen var mine filmere bare slet ikke vågne. Tsk!

De sad bare og drak øl og spiste slik hele dagen. Hehe ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy og jeg havde det vildeste comeback idag i Hillerød!

 

1. plads i SP1 og 3. plads i AG1, jaaay :banan: 2 fejlfrie løb ud 2 løb - og 2. pinde til bogen!

 

Duffy er en stjerne :hjerte:

FEDT FEDT FEDT!! Kæmpe tillykke!

 

Jeg har også tænkt meget på jer i dag - godt det gik så fantastisk ... Havde du også Aina med dig i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var DKK. Der må dommeren selv vælge mellem to forskellige springhøjder (der er 5 cm imellem dem), og i den bane havde hun vist valgt den højest mulige. Og det er for højt for ham i øjeblikket, fordi han er meget låst i hele kroppen. Han skal snart til fysioterapeut og rettes. Den lave højde kan han med nød og næppe komme over. Det var en ret let åbenklasse bane, så det kan have været vores eneste chance for et DM-udtag, vi missede der. Men nu må vi se. Har ingen DM-ambitioner i år, men det kunne være sjovt at få nogle udtag alligevel.

Det lod jeg slet ikke mærke til igår. Jeg synes han virkede meget glad og rørlig :-( Sikke noget. Har han en skade, eller hvad er det kommet af?

 

Nu har jeg jo ikke set så mange løb, men jeg synes nu i var pænt gode igår!

Jeg er helt sikker på i får chancen igen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hillerød i dag - lidt træt Tyson efter at have været med min mor i kolonihaven hele dagen og aftenen i går, og meget træt og tømmermændsramt mig efter at have været til bryllup i nat og kun fået ca. 2 1/2 times søvn.

 

AG Åben: Fejlfrit, 8. plads, DM-udtag. :banan:

 

SP2: Fejlfrit indtil tæt på slutningen, hvor vinden tog i posen, idet Tyson skulle til at løbe ind i den, så den åbnede sig op som en tunnel - Tyson så springet umiddelbart efter posen (som var sidste spring, og hans elskede pivebold lå på den anden side) og låste på det, jeg troede, at jeg havde god tid, mens han var i posen og var løbet hen for at stille mig parat længere henne, idet jeg vendte mig om for at kalde på ham, så jeg ham sætte af til sidste spring. :stupid:

 

AG2: Meget kringlet bane, gik dog fint, indtil Tyson tæt på slutningen besluttede sig for at tage et andet spring end det, jeg meget tydeligt viste ham. Aner ikke, hvad der skete der. :vedikke:

 

SP Åben: SÅ meget en Tyson-bane, rigtig godt løbebaneflow, den burde vi have kunnet løbe fejlfrit i søvne og med super tid. Men Tyson var træt og efter få forhindringer kom han forbi det sidste spring, hvor han kunne se sin pivebold ligge ude på den anden side, og valgte så at tage det spring ud. :damn:

FLOT!! Stort tillykke med din udtagelse :banan:

 

 

Hvornår løbes der DM og hvor?

Og hvad skal der egentlig til før man bliver udtaget?

 

Spørgsmål: Jeg har altid tænkt, at man hverken må have godbidder eller legetøj med i ringen. Men har nu ligge kigget i reglerne, og der står der, at man bliver disket for:

 

Godbidder i ringen

Hvis føreren bærer noget i hånden, over skulderen eller synligt op af lommer, med mindre det er påbudt (stafet).

Hvis der tabes godbidder eller legetøj i ringen.

 

Betyder det, at jeg godt må løbe med bold i lommen, så længe den er i en lukket lomme?

 

Ja, sådan vil jeg tolke det. Det er også sådan reglerne er i Rally-O. Bolden må gerne være i lommen, men må ikke være synlig (dvs. lommen behøver ikke nødvendigvis at være lynet).

 

Jeg vidste godt at man ikke måtte bruge belønning på banen, men jeg vidste ikke at der var regler for om man måtte have dem der derind. Godt jeg ikke vidste det igår :blink: Så var det nok derfor nogle efterlod frikadeller udenfor banen (lige ved start, mums synes Nala). Hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

FLOT!! Stort tillykke med din udtagelse :banan:

 

 

Hvornår løbes der DM og hvor?

Og hvad skal der egentlig til før man bliver udtaget?

 

I år bliver DKK's DM afholdt i Roskilde den 1. og 2. september.

 

For at komme med, kræver det to udtag i Agility og to udtag i Spring. Man får udtag, hvis man løber en fejlfri åben bane (dvs. også indenfor banetiden, så der ikke er tidsfejl) til de stævner, hvor der er DM-kvalifikation.

 

Sidste år fik vi to udtag i Spring og et i Agility, selvom vi ikke var med til alle kvalifikationsstævnerne. I år har vi heller ikke været med til alle kvalifikationsstævnerne, men har nu to udtag i Agility. Men der er kun to kvalifikationsstævner tilbage, dvs. at vi skal have et udtag i Spring til begge de stævner for at komme med. Så det er ikke sikkert, at det kommer til at ske. ;-) Ikke fordi vi ville få en placering, hvis vi kom med til DM, fpr Tyson løber ikke så hurtigt som sheltierne og pudlerne - men det kunne da være sjovt at prøve bare for oplevelsens skyld. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld Line... Er døddtræt og kunne derfor ikke læse ;-) Men hvor I seje altså!!!

 

Louie: det var bare så sur numse med de 0.55 tidsfejl - men så flot ellers!

 

Sonja: Ih, Tyson og dig er også bare så dygtige... Ærgeligt at der ikke var mere energi til sidst :-/ Og jeg sku hilse endnu en gang fra Duffy og sige mange tak for bamsen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld Line... Er døddtræt og kunne derfor ikke læse ;-) Men hvor I seje altså!!!

 

Louie: det var bare så sur numse med de 0.55 tidsfejl - men så flot ellers!

 

Sonja: Ih, Tyson og dig er også bare så dygtige... Ærgeligt at der ikke var mere energi til sidst :-/ Og jeg sku hilse endnu en gang fra Duffy og sige mange tak for bamsen :-)

 

Faktisk var der ikke så meget energi tilbage i nogen af os. Hvis jeg virkede lidt asocial i dag, var det altså bare fordi jeg var så træææææt. :gab: (Og havde lidt tømmermænd :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

I år bliver DKK's DM afholdt i Roskilde den 1. og 2. september.

 

For at komme med, kræver det to udtag i Agility og to udtag i Spring. Man får udtag, hvis man løber en fejlfri åben bane (dvs. også indenfor banetiden, så der ikke er tidsfejl) til de stævner, hvor der er DM-kvalifikation.

 

Sidste år fik vi to udtag i Spring og et i Agility, selvom vi ikke var med til alle kvalifikationsstævnerne. I år har vi heller ikke været med til alle kvalifikationsstævnerne, men har nu to udtag i Agility. Men der er kun to kvalifikationsstævner tilbage, dvs. at vi skal have et udtag i Spring til begge de stævner for at komme med. Så det er ikke sikkert, at det kommer til at ske. ;-) Ikke fordi vi ville få en placering, hvis vi kom med til DM, fpr Tyson løber ikke så hurtigt som sheltierne og pudlerne - men det kunne da være sjovt at prøve bare for oplevelsens skyld. :-)

 

Aha. 1-2. september er hermed noteret i kalenderen som dage jeg skal bruge til at sige "woooooww" hele dagen :-) Jeg MÅ bare ned og se de dygtige hunde!

 

Ja, os med små hunde kan ikke gøre så meget mod de hurtige Sheltier, andet end at håbe de ikke løber fejlfrit ... Jeg synes nu tit at de fejler, så det kan man da håbe på også ville ske til DM hvis det var, du kom med. Uanset hvad vil det da være en fed oplevelse ja :-)

 

En åben klasse er så vidt jeg har forstået en "tilfældig" bane hvor alle niveauer kan løbe i?

Hvis det er dem man skal løbe for at komme med til DM, betyder det så at der ikke løbes i klasser til DM? Altså SP1, AG1, SP2, AG2 osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
I år bliver DKK's DM afholdt i Roskilde den 1. og 2. september.

 

For at komme med, kræver det to udtag i Agility og to udtag i Spring. Man får udtag, hvis man løber en fejlfri åben bane (dvs. også indenfor banetiden, så der ikke er tidsfejl) til de stævner, hvor der er DM-kvalifikation.

 

Sidste år fik vi to udtag i Spring og et i Agility, selvom vi ikke var med til alle kvalifikationsstævnerne. I år har vi heller ikke været med til alle kvalifikationsstævnerne, men har nu to udtag i Agility. Men der er kun to kvalifikationsstævner tilbage, dvs. at vi skal have et udtag i Spring til begge de stævner for at komme med. Så det er ikke sikkert, at det kommer til at ske. ;-) Ikke fordi vi ville få en placering, hvis vi kom med til DM, fpr Tyson løber ikke så hurtigt som sheltierne og pudlerne - men det kunne da være sjovt at prøve bare for oplevelsens skyld. :-)

 

Sonja, hvis i allerede har to udtag i agility, hvorfor kan i så ikke komme med? Det forstår jeg ikke ( Er godt nok også træt, så måske jeg bare ikke kan læse) :-)

Skal man både have to udtag i agility og spring for at kunne komme med til DM?

 

Og tillykke med idag, Anne snakkede noget om at I havde fået et udtag idag.. Sejt gået siger jeg bare :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lod jeg slet ikke mærke til igår. Jeg synes han virkede meget glad og rørlig :-( Sikke noget. Har han en skade, eller hvad er det kommet af?

 

Nu har jeg jo ikke set så mange løb, men jeg synes nu i var pænt gode igår!

Jeg er helt sikker på i får chancen igen ...

 

 

Hvor er du sød :)

 

Det er nok kun fordi du ikke har set ham, når han rigtig slår sig løs (han er lidt hurtigere så).

Vi ved ikke hvad det er kommet af, men han var låst i hele kroppen. Hun fik løsnet lidt op, men ikke helt, så glæder mig til vi skal tilbage. Må hellere få bestilt en tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...