Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sådan synes jeg det var da vi fik Kaia.

Det er lidt noget andet når det er 3 hunde der skal fungere sammen og de to allerede har et super forhold til hinanden og har en speciel legestil.

Det kommer til at kræve lidt tid før Yoda helt er en del af det fællesskab de to har.

 

Men han gør et hæderligt forsøg :lun:

 

Er også så småt begyndt med klikkeren - men først skulle han lige lære at mad også kan komme fra min hånd :mrgreen:

Men så gik det også vældigt!

 

Han er fra kennel Krauholt på Fyn.

 

 

 

NIX!

Ikke flere hunde :genert:

 

Det tror jeg ikke mine nerver kan holde til :mrgreen:

 

Tror også Bamse med tiden lære at påskønne, at han ikke altid skal bruges som legetøj, men kan få lidt ro og få opmærksomheden af os i stedet.

 

Mon ikke også at Yoda sørger for at holde mig beskæftiget de næste par år :engel:

 

 

 

Takker!

 

Han er simpelthen så skøn.

 

Der er ikke sket et eneste uheld indenfor i dag :5up:

Det er jeg godt nok noget imponeret over!

 

Bamse er stadig ikke helt overbevist om, at han er værd at bruge tid på men han har da leget lidt med ham og snust lidt til ham i dag, så det går fremad :mrgreen:

Sjovt nok, så lægger Bamse sig altid ret tæt på Yoda, når han sover :vedikke:

Og han bliver total panikslagen når Yoda piver, hvis et eller andet ikke lige passer herren - Så helt forfærdelig kan han da ikke være :blink:

 

Kaia derimod - Hun er dybt forelsket og har bare taget ham til sig som sin nye bedste ven :lun:

Hvis Bamse er sur, så går hun lige imellem og giver Bamse et dask og leger med Yoda, når han piver er hun over ham med det samme og tager sig i det hele taget bare super godt af ham!

 

Han er en rigtig lille bisse til at hænge i mine bukser hver gang jeg tager et skridt når vi er udenfor, så det prøver jeg at få pillet af ham, for går og skvatter over ham hele tiden :engel:

Og så vil han absolut ikke falde til ro i armene på os, men skal konskvent lige skabe sig lidt og vil selv vælge stedet hvor han går omkuld.

Men det er vist også de største "problemer" vi har med ham, så vi er vist sluppet temmelig nemt indtil videre :mrgreen:

 

Og så lige dagens billeder:

 

534303_10150853159628471_1546611376_n.jpg

 

182160_10150853161593471_742768470_9530487_1082018787_n.jpg

 

546626_10150853162713471_115450625_n.jpg

 

581309_10150853163298471_799188372_n.jpg

 

208974_10150853164063471_742768470_9530498_1005064970_n.jpg

 

255542_10150853164633471_1483031074_n.jpg

 

307050_10150853165118471_742768470_9530509_1905147990_n.jpg

 

578184_10150853166698471_1845772109_n.jpg

 

564886_10150853167128471_1140802070_n.jpg

 

522342_10150853167698471_2087637077_n.jpg

 

428500_10150853168488471_742768470_9530525_1671517033_n.jpg

 

Årrrhhhhhh, 3 monster skønne, smukke, charmerende tornadoer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅÅÅÅh Menelli, hvor jeg bare under dig ham SÅ meget :lun: Nu har du din helt egen lille hvalp som du bare kan præge fra starten af - jeg er sikker på at han bliver en rigtig dejlig hund.

 

Og han er heldig at have sådan nogle søde 'søskende' omkring sig :-D Kaia ser da ihvertfald ud til at være godt tilfreds med lille Yoda :hjerte: Og bamse (mon ikke han bløder helt op inden længe :lol:)

 

 

 

Han er da i øvrigt tricolor, er han ikke ? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
ÅÅÅÅh Menelli, hvor jeg bare under dig ham SÅ meget :lun: Nu har du din helt egen lille hvalp som du bare kan præge fra starten af - jeg er sikker på at han bliver en rigtig dejlig hund.

 

Og han er heldig at have sådan nogle søde 'søskende' omkring sig :-D Kaia ser da ihvertfald ud til at være godt tilfreds med lille Yoda :hjerte: Og bamse (mon ikke han bløder helt op inden længe :lol:)

 

 

 

Han er da i øvrigt tricolor, er han ikke ? :lun:

 

Det må han være, for han har lidt tan i ansigt og ved poterne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Glædelig Yoda!

 

Ih, hvor er han skøn - og hvor er det godt at høre, at det hele går SÅ nemt! Bare vent :mrgreen:

 

Hov, hov!! Ikke ødelægge min lyserøde boble af forventninger til en røv-nem hvalp der springer unghundetiden over :fornaermet:

 

He he - jeg tænkte også på om vi skulle klippe de dele af indlæggene ud, og gemme til lidt senere...? :slem:

 

Shhh..... :genert:

Bringer minder tilbage om hvordan Kaia var i 4-8 mdr. alderen...... :stupid:

 

 

Vente på hvad? :vedikke: Min er stadig nem, sød og dejlig :lun:

 

Se det kan jeg lide at høre :5up: :engel:

ÅÅÅÅh Menelli, hvor jeg bare under dig ham SÅ meget :lun: Nu har du din helt egen lille hvalp som du bare kan præge fra starten af - jeg er sikker på at han bliver en rigtig dejlig hund.

 

Og han er heldig at have sådan nogle søde 'søskende' omkring sig :-D Kaia ser da ihvertfald ud til at være godt tilfreds med lille Yoda :hjerte: Og bamse (mon ikke han bløder helt op inden længe :lol:)

 

 

 

Han er da i øvrigt tricolor, er han ikke ? :lun:

 

Taaaak :bighug:

 

Kaia knuselsker ham og pt. fiser de rundt inde i stuen og leger :lun:

 

Bamse startede dagen med at lægge sig op ved siden af Yoda i sengen og give ham et lille snus og et lille slik.

Så helt forfærdelig kan han da ikke være :mrgreen:

Men han er vist sødest når han sover :engel:

 

Det må han være, for han har lidt tan i ansigt og ved poterne :-)

 

Yes, yes!

Og det bliver mere og mere - Synes det brune breder sig lidt. :lun:

 

_________________________________________________________

 

Og gæt hvem der i øvrigt vågnede kl. halv ni og kun havde været oppe to små sølle gange i nat og som havde sovet fra, at manden er taget afsted på arbejde? :klap:

Han havde lige et tidspunkt omkring kl. 4 igen, hvor han ikke rigtig gad sove, men han var heller ikke rigtig vågen og vidste ikke helt hvad han egentlig ville.

Så han røg ud og tisse, fik noget vand og så brummede Bamse af ham og så sov han igen :mrgreen:

 

Bamse er simpelthen genial om natten, for han kan lægge en dæmper på Yoda INDEN han går over i hvalpeflip og det er som om Yoda tænker, at han vist hellere lige må lægge sig et øjeblik inden han tumler videre - Og så snorksover han :sjov:

 

Og stadig ingen uheld indenfor! :5up:

 

Sidder og overvejer hvordan jeg får Yoda introduceret for hundegården? :hmm:

Tror vi går derud og gør rent i dag, så kan han få sin middagsmad derude sammen med de to andre og få en masse tid til at fise rundt og undersøge stedet.

Og så kan vi tage den derfra.

 

Overvejede at anskaffe en babyalarm, så jeg kan høre når han vågner.

Hvad koster sådan en fætter?

 

Og så tror jeg vi skal prøve at køre en tur ned at vejen og tilbage i dag, så har vi vist også nået det vi skal i dag :mrgreen:

Måske kan vi udvide det med lidt burtræning i aften, inden hvalpeflip og efter den værste energi er brugt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Yoda!!!

 

Og bare rolig - al den snak om ustyrlige hvalpe- og unghunde.. jeg har altså endnu til gode at have en af dem :-D Så længe du ret hurtigt får lært ham at falde ned (altså fordi det er border collier ikke altid gode til selv at styre), så skal det sgu nok gå! Ingen grund til at tage sorgerne på forskud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en sidebemærkning: Jeg tror, at grunden til at Otto var så nem, da han var hvalp og unghund, var på grund af SMM.

Jeg husker nemlig tydeligt hvordan hun forklarede, at hun ringede til opdrætter efter nogle dage, hvor hvalpen havde været aktiv 24 timer i døgnet - og SMM var ved at bliove vanvittig. Og her fik hun så at vide, at BC-hvalpe skal lære at slappe af.

Den historie har jeg aldrig glemt og den har været til STOR hjælp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en sidebemærkning: Jeg tror, at grunden til at Otto var så nem, da han var hvalp og unghund, var på grund af SMM.

Jeg husker nemlig tydeligt hvordan hun forklarede, at hun ringede til opdrætter efter nogle dage, hvor hvalpen havde været aktiv 24 timer i døgnet - og SMM var ved at bliove vanvittig. Og her fik hun så at vide, at BC-hvalpe skal lære at slappe af.

Den historie har jeg aldrig glemt og den har været til STOR hjælp :-D

 

Det er nok én af de vigtigste - hvis ikke den vigtigste - ting at lære en BC! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, hov!! Ikke ødelægge min lyserøde boble af forventninger til en røv-nem hvalp der springer unghundetiden over :fornaermet:

 

Fniiis... :lol: Rent faktisk har begge mine kun haft en periode ved 1-års-alderen, hvor Frostie ikke ville lægge sig ned på kommando, og Iso havde også sådan en lille latterlig ting som jeg ikke en gang husker... Så det bli'r da det samme med Yoda!

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig Yoda!

 

Ih, hvor er han skøn - og hvor er det godt at høre, at det hele går SÅ nemt! Bare vent :mrgreen:

 

hihihi :lol: overvejede om jeg skulle skrive det, men nu gjorde du det så istedet... Johna var den nemmeste hvalp i verden de første små 14 dage, ingen uheld, intet ødelagt alt var fino bambino... og så tog fanden ved møghvalpen :lol: vi havde uheld overalt, hun åd ALT inden for rækkevidde og var generelt bare en pest :mrgreen: så held og lykke med det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
:lun: Yoda!!!

 

Og bare rolig - al den snak om ustyrlige hvalpe- og unghunde.. jeg har altså endnu til gode at have en af dem :-D Så længe du ret hurtigt får lært ham at falde ned (altså fordi det er border collier ikke altid gode til selv at styre), så skal det sgu nok gå! Ingen grund til at tage sorgerne på forskud :blink:

 

Hehe, tror også bare jeg lever i nuet, for der er så rigeligt at se til :engel:

 

Lige en sidebemærkning: Jeg tror, at grunden til at Otto var så nem, da han var hvalp og unghund, var på grund af SMM.

Jeg husker nemlig tydeligt hvordan hun forklarede, at hun ringede til opdrætter efter nogle dage, hvor hvalpen havde været aktiv 24 timer i døgnet - og SMM var ved at bliove vanvittig. Og her fik hun så at vide, at BC-hvalpe skal lære at slappe af.

Den historie har jeg aldrig glemt og den har været til STOR hjælp :-D

 

Dem historie fortale hun også mig - og den har jeg i baghovedet :lol:

Heldigvis har jeg en hvalp, som sover en masse, og som bare er hvalp.

 

Men allerede fra han kom ind af døren, har jeg heller ikke accepteret hysterisk, frådende og hovedløs hvalp - At være hvalp er OK, og få hvalpeflip er OK.

Men når han kammer over og det er rendyrket hysteri og stress, fordi han ikke selv kan finde ud af at lægge sig ned og sove, så får han lige lidt hjælp til det :blink:

Nu prøver jeg så at finde ud af, hvornår jeg skal gribe ind FØR han kammer over.

 

Faktisk lader det til, at det er mine to torndaoer jeg skal være lidt efter - Især Kaia som skal lære at lade ham være når han ligger stille og roligt og gumler i sit legetøj :stupid:

 

Det er nok én af de vigtigste - hvis ikke den vigtigste - ting at lære en BC! :5up:

 

Yes!

Orker ikke frådende stressdyr, så den del er højeste prioritet.

Har det heldigvis ret nemt indtil videre og gør mit til at det fortsætter sådan :mrgreen:

 

Fniiis... :lol: Rent faktisk har begge mine kun haft en periode ved 1-års-alderen, hvor Frostie ikke ville lægge sig ned på kommando, og Iso havde også sådan en lille latterlig ting som jeg ikke en gang husker... Så det bli'r da det samme med Yoda!

 

Og den har jeg lige i baghovedet - Håber vi slipper lige så nemt :x:

 

Har i øvrigt gang i - Du skal sove videre selvom jeg tømmer opvaskemaskine træning.

Den der opvasker, den er godt nok røvspændende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bc' hvalp og ro er nemmere sagt en gjort, når man har to tornadoer der ikke just forstår konceptet.

 

Den ene giver sig til at gø i vildskab da hvalpen endelig har lagt sig og den anden går hen og vil tage legetøjet fra hvalpen, som han ligger og putter med :stupid:

 

Nu er der dømt tvangsro til alle parter! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hold nu kæft hvor jeg elsker den hvalp altså :lun:

 

Var nede ved bækken en tur og tornadoerne hopper over på den anden side for at grave efter mus og Yoda tror bestemt han kan gøre dem kunsten efter og PLASK, så står Yoda i vand til godt over maven :sjov:

Man skulle så tro han blev lidt påpasselig eller forskrækket - Men Nix, det dersens vand er der da ikke noget farligt i :mrgreen:

Så 3 minutter efter trissede han rundt i vandet igen!

 

Han har også været "alene hjemme" i hundegården et par minutter sammen med tornadoerne og synes vist ikke det var så slemt. :klap:

 

Så kom manden hjem og fik den herligste velkomst af en lille møfling, der helt sikkert havde savnet ham.

 

For lidt siden kom han anstigende med ikke mindre end 3 stykker legetøj i munden på en gang og puttede dem pænt i den kurv han har fået vendt på hovedet og ligger nu og gumler i dem på skift - Sammen med de 30 andre stykker legetøj han har slæbt derop :lun:

 

Og så skal manden akut et smut til Sverige, så nu står jeg alene med 3 stks. vapser, mens jeg skal til træning med Bamse - og skal jo starte konkurrence på søndag, så det er ikke helt uvæsentligt jeg kommer afsted. :stupid:

Men min søs træder til som hundepasser, så Yoda får en på opleveren i dag.

Det er lige rigeligt på en dag og så tidligt, men vi må tage en slapper de næste par dage i stedet.

 

Som om lidt pakkes kræ og udstyr i bilen og så køre vi til træning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror måske jeg har verdens aller sejeste hvalp!

 

Han var jo med til træning i aften.

For første gang skulle han være i bur i bilen - 5 minutter var han lidt utilfreds, derefter lå han bare og hyggede med det medbragte legetøj.

 

Så blev han jo iført en snor for første gang - Heller ingen problem.

 

Så skulle han tjekke pladsen ud - Heller ingen problem, bare derudaf!

 

Så fik han hilst på hele holdet med logrende hale og hyggede vældigt med en af trænerne.

 

Så fik han hilst på et par søde hunde - Ingen problem og han er SÅ sej!

 

Så skulle han overlades til min søs, mens jeg trænede med Bamse.

Troede han ville savne mig bare en smule, men nix :mrgreen:

 

Så gik han kold i armene på hende, mens han ellers pænt bare sad og kiggede på hvad der foregik.

 

Så kom han ind i bilen i buret og sove, og jeg fik dermed lidt burtræning foræret - Intet problem og han sov som en sten.

 

Til sidst kom han ud lidt igen og hyggede med mig og min søster og han er bare en lille stjerne :lun:

 

Ingen piven på vejen hjem og han lå bare lige så fint i buret :5up:

 

Og NU skal der slappes af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske jeg har verdens aller sejeste hvalp!

 

Han var jo med til træning i aften.

For første gang skulle han være i bur i bilen - 5 minutter var han lidt utilfreds, derefter lå han bare og hyggede med det medbragte legetøj.

 

Så blev han jo iført en snor for første gang - Heller ingen problem.

 

Så skulle han tjekke pladsen ud - Heller ingen problem, bare derudaf!

 

Så fik han hilst på hele holdet med logrende hale og hyggede vældigt med en af trænerne.

 

Så fik han hilst på et par søde hunde - Ingen problem og han er SÅ sej!

 

Så skulle han overlades til min søs, mens jeg trænede med Bamse.

Troede han ville savne mig bare en smule, men nix :mrgreen:

 

Så gik han kold i armene på hende, mens han ellers pænt bare sad og kiggede på hvad der foregik.

 

Så kom han ind i bilen i buret og sove, og jeg fik dermed lidt burtræning foræret - Intet problem og han sov som en sten.

 

Til sidst kom han ud lidt igen og hyggede med mig og min søster og han er bare en lille stjerne :lun:

 

Ingen piven på vejen hjem og han lå bare lige så fint i buret :5up:

 

Og NU skal der slappes af :mrgreen:

 

Der er kun ét problem med Yoda og tornadoerne......hvorfor er de heeeeelt derovre i det der mørke Jylland!?!?!? :megaked::fornaermet::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...