Gæst peter92 Skrevet Juni 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 Hej, min hund har ingen appetit og er næsten ved at falde når den går og det går selvfølgelig meget langsomt. Vi går stærkt ud fra at den døende og havde planlagt at få den aflivet så snart at dyrlægen åbner (imorgen). Jeg kiggede på forskellige symptomer, der var for forskellige hunde sygdomme, og kom ind på at de kan miste balancevenen, hvis de spiser slik, og vi fandt nogle rester af slik papir, hvor der kunne være alt fra nødder til chokolade i, hvilket som bekendt bestemt ikke er sundt for en hund. Der står under nødder, at de inden for 12 timer fra de har spist det begynder at blive svimmel og miste balancevenen og kan kaste op og få feber, og den kan tydeligvis ikke gå og den er meget varm, og har intet overskud. Hun begyndte at blive syg i fredags hvor hun ellers for nogle dage forinden fredag - kunne løbe og spise fint. Hun er ret gammel og har lugtet rigtig dårligt i længere tid, men er det muligt at det er pga. slik, og kan der gøres noget, i form af en indsprøjtning - eller er det mere sandsynligt at det er alderdom eller måske en slemmere sygdom i maven? Mvh. Peter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Hvorfor i alverden er den hund ikke hos dyrlægen lige nu? Ellere i fredags for den sags skyld? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Hej Peter Jeg må advare dig om at når vi her på Hunde-Forum ser indlæg som dit, så har vi en tendens til at tro at det er en troll, der prøver at få sat lidt liv i kludene herinde. Det er lidt svært at tro at nogen hundeejer, i så lang tid, vil ignorere alvorlige symptomer hos sin hund, og lade være med at tage til dyrlægevagten. Og dyrlægevagten er det eneste råd, jeg har til dig. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Det kan dyrlægen svare på. Og jeg har lidt svært ved at forstå at man ikke er gået dén vej med sådanne symptomer for længst. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Der findes masser af dyrlæger der har åbent, prøv ellers at søge på dyrlægevagten på nettet og ring til dem! Det lyder som om den lider slemt.. få den til dyrlæge nu! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Jeg ville ringe til dyrlægen med det samme. Det skal ikke vente til i morgen. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst peter92 Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Jeg ringer med det samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Hvis jeres egen dyrlæge ikke har døgn-åbnet, vil telefonsvareren henvise til en vagtdyrlæge. Og lad os høre, hvordan det går, ikk'? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Hej, min hund har ingen appetit og er næsten ved at falde når den går og det går selvfølgelig meget langsomt. Vi går stærkt ud fra at den døende og havde planlagt at få den aflivet så snart at dyrlægen åbner (imorgen). Jeg kiggede på forskellige symptomer, der var for forskellige hunde sygdomme, og kom ind på at de kan miste balancevenen, hvis de spiser slik, og vi fandt nogle rester af slik papir, hvor der kunne være alt fra nødder til chokolade i, hvilket som bekendt bestemt ikke er sundt for en hund. Der står under nødder, at de inden for 12 timer fra de har spist det begynder at blive svimmel og miste balancevenen og kan kaste op og få feber, og den kan tydeligvis ikke gå og den er meget varm, og har intet overskud. Hun begyndte at blive syg i fredags hvor hun ellers for nogle dage forinden fredag - kunne løbe og spise fint. Hun er ret gammel og har lugtet rigtig dårligt i længere tid, men er det muligt at det er pga. slik, og kan der gøres noget, i form af en indsprøjtning - eller er det mere sandsynligt at det er alderdom eller måske en slemmere sygdom i maven? Mvh. Peter Borreliose? Pludselig halthed og utilpashed kan skyldes borreliose, især hos ældre hunde. Unge hunde bliver sjældent særlig syge. Hvor gammel er din hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst peter92 Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Det ser meget rigtigt ud. Øv hvor jeg håber at det er dét - det lader sig nemlig til ikke at være så frygteligt svært at helbrede hende for. Og hun er 8-9 år gammel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst peter92 Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Vi kører iøvrigt ind til Københavns dyrehospital inden for en halv time. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst peter92 Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Vi kører iøvrigt ind til Københavns dyrehospital inden for en 20 min. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Vi kører iøvrigt ind til Københavns dyrehospital inden for en halv time. Jeg håber du kommer med en opdatering, når I er hjemme igen. Og at det er noget nemt at fixe. 8-9 år er ingen alder:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Silke er 10år. Og hun er lige startet behandling mod borreliose. Hun havde også borreliose sidste sommer. Men du har ret. Borreliose hos hund ligner en hund, der ikke har langt igen. Med antibiotika forsvinder symptomerne på få dage. Men borreliosen er ikke væk selv om hunden virker helt rask. Så det er meget vigtigt at fortsætte i rigtig lang tid med den antibiotika, som dyrlægen udskriver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Hvordan går det? Er I kommet hjem fra dyrehospitalet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst peter92 Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 hun blev aflivet, og har det forhåbentligt meget bedre nu. Hundelægen mente at hun var ret gammel og at hun havde en ret slem livmoderkræft. Jeg forlader nu hunde-forum.dk. Mvh. Peter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 hun blev aflivet, og har det forhåbentligt meget bedre nu. Hundelægen mente at hun var ret gammel og at hun havde en ret slem livmoderkræft.Jeg forlader nu hunde-forum.dk. Mvh. Peter. Åh Peter, det gør mig ondt:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 Fy for den lede, det er jeg ked af. Og ja, jeg gad nok heller ikke hænge her uden hund. Jeg kondolerer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 hun blev aflivet, og har det forhåbentligt meget bedre nu. Hundelægen mente at hun var ret gammel og at hun havde en ret slem livmoderkræft.Jeg forlader nu hunde-forum.dk. Mvh. Peter. --- Det er hårdt. Men det ved vi jo, når vi står og køber hvalp.. Sådan en er kun til låns.. Heldigvis opvejer glæderne den store sorg det er at miste. Måske ikke lige nu, men senere vil du huske alle de dejlige og ubetalelige øjeblikke, du har haft med din dejlige hund. Jeg går ud fra, at det var rottweileren, du nu mistede.. Sådan en kan jo godt være gammel som 9-årig.. De der livmodersygdomme er noget lort. Og der er altså rigtig mange tæver, der bliver syge og også mange, der dør når de når op i en vis alder, -på grund af livmodersygdomme.. Man kan undgå det ved at sterilisere tæven tidligt. Men man er jo ikke meget for at skære i en rask hund... Måske ser vi dig igen her på HF. Måske med en ny hund, som du får lyst til at vise frem.. Du skal være velkommen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2012 Det gør mig ondt. God tur over regnbuebroen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts