Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ih, så blev jeg helt glad igen (og håber vi tænker på den samme), for det har virkeligt gået mig på.

 

Det må næsten være det samme! Vi har vel egentlig kun været til det ene stævne sammen..?? :hmm: Jeg har i hvert fald kun fået den gode kage én gang, så tror jeg ville huske hvis der var flere gange... :mums: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige hurtigt.... Må tage resten i morgen :-)

 

Mht alder så var Cider da kun 2 1/2 mener jeg... Og Primadonna 3 1/2?

 

mht antal løb på en dag tænkte jeg også på det mentale. At den også psykisk når at være moden nok til at håndtere opgaven. Men det er selvfølgelig også individuelt fra hund til hund hvornår de er klar. Men "rå" hunde er mere smadret (trætte) efter en dag til stævne end en erfaren. Eller det er min opfattelse. De skal også lære det aspekt. Når vi har unge heste med sætter vi dem ved siden af en garvet, ældre hest, da den mere erfarne hests adfærd smitter, dvs unghesten lærer hurtigere at bruge sin energi "korrekt". Til hingstekåring med en stald fuld af 3 og 4 års som sover "udenbys" for første gang er der uro og gang i den de første par dage og de kære små babyer er så trætte til sidst....

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er ikke kun landsholdet jeg egentlig tænkte på. Løber mod nogle herovre fra Sjælland som på deres første sæson er gået fra kl 1 - kl 3. De sagde til mig at hvis jeg ville være med sku jeg træne i xxx og anskaffe mig en sheltsie. For det gjaldt om at komme i kl 3 så hurtigt som muligt. Begge har også unghunde/hvalpe på vej som er i fuld gang med træningen, så de er klar til starte stævner når de er 18 md - og med hurtig oprykning for øje.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige hurtigt.... Må tage resten i morgen :-)

 

Mht alder så var Cider da kun 2 1/2 mener jeg... Og Primadonna 3 1/2?

 

mht antal løb på en dag tænkte jeg også på det mentale. At den også psykisk når at være moden nok til at håndtere opgaven. Men det er selvfølgelig også individuelt fra hund til hund hvornår de er klar. Men "rå" hunde er mere smadret (trætte) efter en dag til stævne end en erfaren. Eller det er min opfattelse. De skal også lære det aspekt. Når vi har unge heste med sætter vi dem ved siden af en garvet, ældre hest, da den mere erfarne hests adfærd smitter, dvs unghesten lærer hurtigere at bruge sin energi "korrekt". Til hingstekåring med en stald fuld af 3 og 4 års som sover "udenbys" for første gang er der uro og gang i den de første par dage og de kære små babyer er så trætte til sidst....

 

Jo, der er selvfølgelig også hunde der er kommet på landsholdet som rimelig unge (ikke mindst små-/mellemhunde kan jeg forestille mig?), men er det mest almindelige alligevel ikke at de har nogle år på bagen? Må tilstå at det ikke er noget jeg har tænkt vildt meget over, og kender ikke ret mange af dem så godt at jeg ved hvor gamle de er...

 

Selvfølgelig vil en ung og ny hund bli' mere træt til sine første stævner, end en ældre og erfaren. Meeen, at sætte løbene ned fra fire til to, vil jo næppe ha' nogen indvirkning på det fysiske slid, hvilket vel er essensen i denne debat? Og jeg tror heller ikke det vil få folk til at udsætte træningen - ikke dem vi snakker om her, dem der går i gang for tidligt og for meget. Til gengæld er der jo rigtig mange andre, "almindelige løbere", der i forvejen kun melder til i et par klasser til deres første stævner, for at se hvad hunden orker. Så den mulighed findes jo, og bli'r også brugt. Men helt sikkert er det meget individuelt - nogle hunde bli'r vildt trætte af så mange indtryk, medens andre nærmest ikke reagerer på det, eller allerede er vant til lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er ikke kun landsholdet jeg egentlig tænkte på. Løber mod nogle herovre fra Sjælland som på deres første sæson er gået fra kl 1 - kl 3. De sagde til mig at hvis jeg ville være med sku jeg træne i xxx og anskaffe mig en sheltsie. For det gjaldt om at komme i kl 3 så hurtigt som muligt. Begge har også unghunde/hvalpe på vej som er i fuld gang med træningen, så de er klar til starte stævner når de er 18 md - og med hurtig oprykning for øje.

 

Ja, den slags vil jo altid findes... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bryder mig bare ikke om at man skal komme med sine meninger/holdninger(især hvis man får det til at lyde negativt) om "navngivne" personer som ikke er til stede.

 

For mig er hun lige så ukendt som en amerikaner eller dem man ser fra Crufts - til gengæld har jeg lige fundet 'ham med old english sheepdog' på facebook og vi er blevet venner, har starks skrevet, hvor dybt imponeret jeg er over ham, han er jo...seriøs :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bryder mig bare ikke om at man skal komme med sine meninger/holdninger(især hvis man får det til at lyde negativt) om "navngivne" personer som ikke er til stede.

Hvem er disse navngivne personer? Ja, jeg lagde en af Sarahs videoer ind - men det var slet ikke min hensigt, at det skal handle om enkelt personer. Du kommer med en masse hentydninger hele tiden uden at følge dem til dørs, og jeg synes faktisk det er en smule tarveligt.

 

Det er måske et tabu for dig - eller noget man lukker øjnene for - eller bare er ligeglad med, men andre mennesker (mig) har lov til at spørge ind til tingene. Bare fordi noget er på én måde, behøver det ikke at være den "rigtige".

 

Er det nu alderen på en persons hunde som jeg brugte som eksempel som nu får dig til at blive harm? Hva skal jeg så til en anden gang? Ignorere facts eller bare sige tsssch.... Den slags taler vi ikke om!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er disse navngivne personer? Ja, jeg lagde en af Sarahs videoer ind - men det var slet ikke min hensigt, at det skal handle om enkelt personer. Du kommer med en masse hentydninger hele tiden uden at følge dem til dørs, og jeg synes faktisk det er en smule tarveligt.

 

Det er måske et tabu for dig - eller noget man lukker øjnene for - eller bare er ligeglad med, men andre mennesker (mig) har lov til at spørge ind til tingene. Bare fordi noget er på én måde, behøver det ikke at være den "rigtige".

 

Er det nu alderen på en persons hunde som jeg brugte som eksempel som nu får dig til at blive harm? Hva skal jeg så til en anden gang? Ignorere facts eller bare sige tsssch.... Den slags taler vi ikke om!

 

Det er ikke tabu for mig, synes bare det ikke har noget at gøre i denne tråd:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

ALtså hvis du læser dine tidligere tråde igennem, så er det da klart for enhver hvilke personer der er tale om, også selv om navnene ikke nævnes, derfor "" om navngivne.

 

Nå, men gider sådan set ikke være mere med på den kaj... Synes man at noget ikke er som det skal være, så skal man jo rette forslag m.m. til dem der kan gøre noget, frem for at komme med udtalelser der kan forstås på måder der bare ikke rimmelige...

Link til indlæg
Del på andre sites

ALtså hvis du læser dine tidligere tråde igennem, så er det da klart for enhver hvilke personer der er tale om, også selv om navnene ikke nævnes, derfor "" om navngivne.

 

Nå, men gider sådan set ikke være mere med på den kaj... Synes man at noget ikke er som det skal være, så skal man jo rette forslag m.m. til dem der kan gøre noget, frem for at komme med udtalelser der kan forstås på måder der bare ikke rimmelige...

Jeg synes så ikke at DU er rimelig. Har lige kigget mine seneste indlæg/tråde igennem, og den eneste person som er nævnt med navn er Sarah, så jeg ved ikke ærligt talt ikke hvor dine "beskyldninger" kommer fra? At folk tolker ting kan vel kun være deres eget problem.

 

Nå, men nu må vi hellere sige slut, så du kan slippe for alle ubehagelighederne - og så vi kan komme tilbage på sporet.

 

Beklager til alle, at jeg fik kørt agility tråden ud på et sidespor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk, at diskussionen om, hvor tidligt og hvordan man skal/bør starte agilitytræning med sin hund er både relevant og interessant for denne tråd :-) - og jeg bliver klogere af alle indlæggene og af at høre andres holdninger og argumenter.

 

 

 

Hr. Louise er ret meget bedre end Hr. Petrine :klap:

 

Hr. Petrine er da blevet rigtig god sammen med Zamzam - laver fine svenskervendinger og alting. :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså diskussionen er relevant, men det er for mig unødvendigt at bruge personer som eksempeler. Og det er altså ikke vanskeligt at gennemskue hvem der er tale om når man nævner hundenes navne. Og så kan det godt være at det ikke skal forstås sådan, men man skal altså passe på nævne "personer" i et forum for det skrevne sprog kan meget nemt.misforstås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg synes faktisk, at diskussionen om, hvor tidligt og hvordan man skal/bør starte agilitytræning med sin hund er både relevant og interessant for denne tråd :-) - og jeg bliver klogere af alle indlæggene og af at høre andres holdninger og argumenter.

 

 

Nu er jeg en af dem der sidder og læser med på sidelinjen, fordi der måske/måske ikke gemmer sig en lille AG fan i mig og mit Dingledyr og for mig er det en yderst relevant debat.

Jeg har jo af gode grunde ikke rigtig noget at byde ind med, eftersom vi stadig er på overvejelses stadiet.

 

Men skulle vi nu komme i gang, så er det overordentlig interessant for mig, at vide hvilke råd og vejledninger jeg skal ignorere og hvilke jeg skal tage til mig, når det drejer sig om opstarten på AG med min hvalp.

Selvfølgelig har jeg sund fornuft og jeg kunne aldrig drømme om at pace min hund - Men derfor har jeg stadig fået lidt ny viden af denne debat.

 

Så synes det er ganske, ganske fornuftigt den bliver taget op :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er ok med Louise (og Hr. Louise :mrgreen: ) at jeg deler denne lille video af Cajsa til træning... Jeg synes de er så fine sammen....

 

[video=youtube_share;Vet_lfDCra4]

 

Haha, de ser søde ud sammen! Jeg blev helt glad da jeg så videoen, det piner mig jo ret meget at jeg ikke kan være i hallen når de træner :mrgreen: Men der er virkelig sket fremskridt, der går ikke lang tid for han er lige så god som Cajsa :engel:

Men lidt sjovt, jeg har altid brugt kommandoen "ud" når Cajsa skal tage et spring bagfra/fra den modsatte side, og René bruger den sådan lidt i flæng. Det har han fået strenge ordrer på IKKE at gøre, men sjovt nok kan man høre det højt og tydeligt på videoen - busted :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...