Hop til indhold

Har I meget legetøj I skifter imellem?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Jeg kan jo købe mig fattig i legetøj, for jeg synes hurtigt hundene bliver træt af det samme. :vedikke: (Okay Smilla har så sin kæmpe regnbuebold, den slår aldrig fejl :rolleyes:). Men hver gang jeg forsøger med noget andet legetøj falder interessen for det hurtigt. Og så spekulerer jeg lidt på, er det godt at skifte meget ud i legetøjet, så man hele tiden har noget 'nyt' og spændende (eller gammelt man ikke har set længe). Eller er det vigtigt hunden får et bestemt favoritlegetøj? Hvad giver mest i forhold til træning? Er der nogle forskrifter omkring det? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så total utjekket, at mine altid har alt legetøj tilgængelig :oops: inkl. Karlas bolde, som er hendes ypperste træningsbelønning... Den eneste undtagelse er Johnas kaninskindsreb, men det er kun fordi hun pelser det mes det samme, hvis det ligger frit tilgængeligt....

 

Karla holder meget af bolde, men jeg er den magiske ingrediens... alene er bolden ikke specielt sjov - der skal et menneske til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger pt kun ting med piv til træning (og det driver de andre til vanvid:lol:).

 

Vi har en pivebold, en hjemmelavet fængselssok (sok med pivebold i) og en kong Wubba. Hun elsker egentlig bolden mest, men er blevet opfordret til at bruge noget legetøj vi også kan lave trækkeleg med, så derfor sok og Wubba.

 

Alt træningslegetøj er også tilgængeligt herhjemme, og er yndlingslegetøj!

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeej - køber da nærmest næsten intet legetøj til hundene..... eller....

 

Jeg køber tit nyt træningslegetøj - alt for tit! Og hundene er sådan ca. skråt ligeglade for det er, som Amocca skriver, mennesket i den anden ende, der er den magiske ingrediens. Vilya leger næsten aldrig med legetøj alene - hun kan trække lidt med Kimmi eller gnufle en smule i en bamse, men hvis jeg kaster den sjove grønne bold, den sære sorte trække bold, Kong Wubbaen, den lyserøde øre-flyver-bold, den helt nye fantastiske Kong pivedims eller hiver den magiske lammeskindsfletning, lille hvide Miki, hjemmelavet fleecetov med kaninskind, tiger-ruske-halen eller den-som-de-store-hunde-har-bidedimsen frem - sååååå går hun bersærk. Sjovt nok går hun lige så meget bersærk, hvis jeg smider mig ned i playbow, slår lidt med hænderne og siger grrrrrrrr..... Det er bare helt vildt dårligt for shopping-genet at bruge en gammel sok, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde kan desværre godt se en kvalitetsforskel i en gammel sok og et dyrt lammeskinds-trækketov med frynser og piv fra clean run. :lol:

- Men I har da ret, det er mennesket i den anden ende, der gør forskellen. Hvorfor havde jeg ikke selv tænkt så langt. :oops: Med undtagelse af få bolde og pivdyr som hundene herhjemme godt selv lidt kan piske en stemning op over, så er de også rimelig ligeglade med at legetøjet ligger fremme. Så måske skal jeg bare se stort på den 'regel'. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Barney ELSKER sit legetøj! Han kan hygge sig i timevis med en bamse, gris, bold eller lignende. Han har en kasse i stuen og i den kan han selv vælge. Han elsker det simpelthen og ligger gerne med det selv. Yndlingsbeskæftigelse: at gå rundt og få grisen til at sige "runk runk runk" mens mor og far skal se tv :D

 

Til træning har jeg en bold med snor, et pelsdyr og to ens bolde som jeg bestemmer over. Jeg kan selv bedst lige bolden med snoren da den både kan kastes og leges trækkeleg som er det barney helst vil. Desværre så vil han ikke aflevere snor-bolden. Han henter den, tager fat i snoren og løber og slår med hovedet så bolden svinger vildt omkring ham og rammer ham selv. Fatter ikke at det ikke gør ondt, men han ELSKER det simpelthen :P så hvis vi er et sted hvor vi ikke er alene til træning, så bruger jeg enten trækkeleg eller han får lov at hente de to ens bolde. De afleveres promte da man ikke kan løne og svinge med dem (uden snor), og fordi jeg har lavet bytteleg med dem, hvilket bare virker super! :) Så nej jeg skifter egentlig ikke.. Men overvejer om jeg kunne få noget bedre end bolden med snor i, til at lege trækkeleg. Synes den er lidt hård ved fingerne når 29 kg. hund står og kæmper :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil vove den påstand at hvis hunden over tid finder sit legetøj kedeligt, så er det fordi man ikke fra starten af har bygget nok værdi på legetøjet. Cassi er ufatteligt glad for reb, så jeg har måtte købe tre nye hvor muligheden bød sig.

 

Hun kan godt lege med andre ting, men det er altså hendes reb der er det BEDSTE...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...