Hop til indhold

Og sådan skal man så IKKE gøre...


Therese
 Share

Recommended Posts

Vi har nok alle sammen gjort et eller andet, som måske ikke lige har været helt gennemtænkt og i hvert fald ikke har haft den ønskede effekt... Jeg kunne godt tænke mig, at I andre ville dele jeres, mere eller mindre heldige, forsøg på at opdrage jeres dyr, som er slået fuldstændig fejl, så jeg ikke behøver sidde og føle mig tumpet helt alene :mrgreen:

 

Tit kan vi heldigvis grine af det bagefter, men der er selvfølgelig tilfælde til den lidt mere alvorlige side og de er selvfølgelig også velkommen, hvis man har brug for at dele sine frustrationer..

 

Nå, men jeg vil selvfølgelig lægge ud med en lille sjov historie om hvordan man ikke bør lære en labrador at lade være med at jage katten :genert:

 

I går var vi (mig og Bobo) nede sent om aftenen og jage genboens kat væk, fordi den slås med vores kat. Den bed ham i sidste uge, så han bare har blødt udover det hele og det vil vi selvfølgelig gerne undgå sker igen. Jeg sidder oppe på mit værelse og hører pludselig to katte skrige og hvæse og sprutte.. Jeg når at tænke "Nej, nu... kan det fandeme være nok..." Får bevæget mig nedenunder, griber min badesandal i farten, flår i døren som selvfølgelig er låst, bander lidt mens jeg får den låst op, kommer ud og ser lige en katterøv forsvinde i farten.

Jeg stiller mig derude lidt, klar med vandslangen, så den kan få noget vand, hvis den kommer igen. Det gør den så ikke, så jeg beslutter mig for at få dyrene med ind. Dét er Bobo bare ikke klar på, så fanden tager ved dyret og han styrter efter katten. Normalt kan jeg godt få ham til at stoppe, men man er nødt til at råbe efter ham og af hensyn til naboerne ville jeg ikke stå udenfor klokken lort og brøle efter ham.

Så hvad gør man så?? Man fyrer selvfølgelig sit eneste våben (en badesandal) efter hunden. Badesandalen flyver gennem luften, rammer Bobo lige i røven, han stopper op midt i en bevægelse (og han havde fart på, så det så virkelig skægt ud!) og med et ordentligt grynt kigger han lidt på badesandalen, smider sig ned i legebuk og kommer styrtende med badesandalen og vil lege med den..

 

Tvivler kraftigt på at han overhovedet fattede, hvorfor han skulle have en sko i røven. Han har bare tænkt, at jeg da må være ufatteligt dårligt til at kaste, men det skal da ikke skille os ad... Derfor kan vi da godt lege.... :stupid:

Men så kan man jo lære at lade være med at være så upædagogisk og kaste ting efter sin hund :lol:

 

Jeres tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man gerne vil træne kontakt i fri ved fod på "anderledes steder", som fx op af en vindeltrappe... så skal man for det første lade være med at have en kop kaffe i hånden! Hvis man alligevel har kaffen i hånden, så skal man undlade at hælde kaffen ned i de lille glade fjæs der går og stirrer op på een :genert: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var ung teenager havde jeg stadig ikke lært om de "nye" metoder, så hvis en hund ikke gjorde hvad man sagde, så skulle den have et slag over snuden :oops:

 

Det var åbenbart så godt indlært hos mig at jeg overhovedet ikke tænkte over det, så da hunden nappede mig i hånden skyndte jeg mig at give den et slag over snuden, hvilket altså er ret dumt når man har hånden inde i munden på hunden :genert:

 

Men så kunne jeg lære det, kunne jeg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var ung teenager havde jeg stadig ikke lært om de "nye" metoder, så hvis en hund ikke gjorde hvad man sagde, så skulle den have et slag over snuden :oops:

 

Det var åbenbart så godt indlært hos mig at jeg overhovedet ikke tænkte over det, så da hunden nappede mig i hånden skyndte jeg mig at give den et slag over snuden, hvilket altså er ret dumt når man har hånden inde i munden på hunden :genert:

 

Men så kunne jeg lære det, kunne jeg :blink:

 

Hahaha... Ja, snak om at lære det på den hårde måde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den historie jeg husker bedst herinde fra, desværre kan jeg ikke huske hvem det var denne:

 

Vedkommende skulle lære sin hund fremadsendelse (tror jeg nok det var), og ville belønne med bold, men efter et utal af gange at have fået tyret bolden lige i hovedet på hunden, så anså hunden altså ikke længere bolden for at være en belønning og nægtede at udføre denne øvelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den historie jeg husker bedst herinde fra, desværre kan jeg ikke huske hvem det var denne:

 

Vedkommende skulle lære sin hund fremadsendelse (tror jeg nok det var), og ville belønne med bold, men efter et utal af gange at have fået tyret bolden lige i hovedet på hunden, så anså hunden altså ikke længere bolden for at være en belønning og nægtede at udføre denne øvelse :lol:

Hahaha... Den kan jeg også godt huske - tror det var en af Sabro tøserne, hvis jeg husker rigtigt... Var i hvert fald vildt sjovt :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille begyndte at tage vores sokker af og vi opmuntrede hende til det og så skal man "jagte" hende lidt mens hun har dem i munden. Det er meget hyggeligt... men det er altså træls når man har vasket tøj, at der mangler halvdelen af sokkerne, fordi hun selv har hentet dem ude i vasketøjskurven og smidt dem rundt omkring... Det må man jo gerne, mor og far leger jo med :mrgreen::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede også at berolige Sille i starten, når hun var ude i haven og gøede som en gal, ved at sige "det er naboen". Det har så resulteret i at hun I HVERTFALD gøer når man siger "det er naboen" :damn:

:blink:

Hahaha... "Nå, men mor siger, at det er okay at gø når det er naboen... Sååh... :mrgreen:" Og ja, tøjvask kommer pludselig til at tage meget lang tid, hvis man skal rende rundt og lede efter forsvundne sokker, inden man kan komme videre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den historie jeg husker bedst herinde fra, desværre kan jeg ikke huske hvem det var denne:

 

Vedkommende skulle lære sin hund fremadsendelse (tror jeg nok det var), og ville belønne med bold, men efter et utal af gange at have fået tyret bolden lige i hovedet på hunden, så anså hunden altså ikke længere bolden for at være en belønning og nægtede at udføre denne øvelse :lol:

 

Hahaha... Den kan jeg også godt huske - tror det var en af Sabro tøserne, hvis jeg husker rigtigt... Var i hvert fald vildt sjovt :sjov:

*rækker hånden i vejret og rødmer*

 

Det var Astagatoren der måtte lide under den der. Hun KAN godt sendes frem den dag i dag skal det lige siges, og dukker sig ikke længere når jeg kaster ting i hendes retning :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm, jeg har på en eller anden måde fået koplet "skal du ud og tisse" med at der må være katte i haven, så det er ikke just den smarteste sætning at sige indendøre i myslas selvskab..Især ikke hvis man så lukker hende ud kl 23 og hun vækker alle naboer..hmm.

 

Man kan sjovt nok sagtens sige samme sætning når hun er ude i haven uden reaktion..

 

ellers må jeg have gjort ufatteligt mange dumme ting, jeg tror hundene har tilgivet mig det meste, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Man skal ikke, gentager IKKE lære sine nyhjemkomne greyhounds at de bare skal pive lidt så kommer de i haven (renlighedstræning 1.0.1 for voksne hunde der ikke har lært det hjemmefra.. :evil: ) OG at de selvfølgelig får en godbid når de kommer ind igen, så det også er dejligt og positivt at komme tilbage. Praktisk en kold aften / nat at de hurtigt kommer ind og ikke skal gennemsøge hele haven for uindbudne insekter..OG at godbid til en = godbid til alle for at undgå jalousi..

 

De #¤&!!+`¨^^^@ snedige manipulerende hunde arbejder jo sammen, og skiftes til at være den der "pludselig" skal ud, så når det går rigtig lystigt til kan vi ikke bestille andet end at rende frem og tilbage og lukke hunde ud og ind og uddele godbidder. De slår sig på lårene af grin!! :evil::-D

Redigeret af Greyhounds
stavespasser
Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke, gentager IKKE lære sine nyhjemkomne greyhounds at de bare skal pive lidt så kommer de i haven (renlighedstræning 1.0.1 for voksne hunde der ikke har lært det hjemmefra.. :evil: ) OG at de selvfølgelig får en godbid når de kommer ind igen, så det også er dejligt og positivt at komme tilbage. Praktisk en kold aften / nat at de hurtigt kommer ind og ikke skal gennemsøge hele haven for uindbudne insekter..OG at godbid til en = godbid til alle for at undgå jalousi..

 

De #¤&!!+`¨^^^@ snedige manipulerende hunde arbejder jo sammen, og skiftes til at være den der "pludselig" skal ud, så når det går rigtig lystigt til kan vi ikke bestille andet end at rende frem og tilbage og lukke hunde ud og ind og uddele godbidder. De slår sig på lårene af grin!! :evil::-D

 

HAHAHA, ja de er ski smarte :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror dette er en klassiker: Træde hunden over tæerne når man indøver enten plads eller lineføring. Jeg har vist gjort det ved alle mine hunde :oops: Nogle kommer hurtigere over det end andre, men Leroy var ikke til at få på plads mindre en en halv meter fra mine fødder :stupid:

 

:lol: ja, det er en klassiker... Karla holder også respektfuld afstand i sin pladssidning :mrgreen: Johna er ikke så klog, så hun har den fineste klæbeplads :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror dette er en klassiker: Træde hunden over tæerne når man indøver enten plads eller lineføring. Jeg har vist gjort det ved alle mine hunde :oops: Nogle kommer hurtigere over det end andre, men Leroy var ikke til at få på plads mindre en en halv meter fra mine fødder :stupid:

 

:lol: ja, det er en klassiker... Karla holder også respektfuld afstand i sin pladssidning :mrgreen: Johna er ikke så klog, så hun har den fineste klæbeplads :rolleyes:

 

 

Meget klassisk, Zeus begyndte i en periode at sidde plads oven på MINE fødder i stedet, så kunne jeg have det for det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lære sin hund, at man leger bold ved at den bliver kastet og så tager hunden den, og så jagter man ham lidt. Det er sødt og sjovt når han er lille hvalp, men når han stjæler ungerne i kvarteret's bold og stikker af med den, og man jagter ham rundt i hunde indhegningen, og han bare IKKE er til at få fat i... så er det ikke så sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lære sin hund, at man leger bold ved at den bliver kastet og så tager hunden den, og så jagter man ham lidt. Det er sødt og sjovt når han er lille hvalp, men når han stjæler ungerne i kvarteret's bold og stikker af med den, og man jagter ham rundt i hunde indhegningen, og han bare IKKE er til at få fat i... så er det ikke så sjovt.

Årh, tal ikke om det! :lol: Kan virkelig nikke genkendende til den beskrivelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heller ikke en god idé at sige "Nåååårh" og "Aaaaaaarw" når ens hund som hvalp knurrer og gør af en kuffert, nogen har sat på fortovet mens de pakker bilen ud. Det henleder nemlig hunden til at blive bekræftet i sin første antagelse om, at det ikke er en kuffert men en mindre gnu.

 

For når han så som unghund, 14 kilo tung og en del større, ser en kuffert nogen uforsigtigt har stillet foran deres gadedør, sniger han sig nemlig ind på den, nedlægger den og efter at have flået i den for at sikre sig at den er død, forsøger han at pisse på den for at markere sin sejr.

Heldigvis havde jeg nået at indhente ham her og trak straks af med ham; ejerne af kufferten var knuste af grin og ingen hjælp.

 

 

Da vi kommer ind i lejligheden fiser hunden op i sin vindueskarm og ser, at kufferten står op igen (fordi ejerne har rejst den op igen). Det får ham til at flippe helt ud, for det må jo betyde at den ikke var helt død og bør have en omgang mere.

 

Heldigvis fik vi flæskesteg i går, så vi havde lidt rester at distrahere ham med, indtil de endelig fik pakket kufferten i bilen. SUK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...