Stefano Fava Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 Kender i det, når folk kommer op og giver en masse viden om hunde? Nogen gange kan man godt komme til at kradse sig lidt i skægget, for nogen ting lyder for godt/skidt til at være sandt? Eksempelvis fik jeg at vide, at man ikke skal købe schæferhunde i Danmark da de ALLE er indavlede, man skal derfor hellere til Tyskland eller Sverige. Har ikke selv viden indenfor schæferavl i Danmark, så jeg kan ikke udelukke han har ret - jeg kunne heller ikke diskutere det selvfølgelig så jeg stod bare som en skolepige og nikkede. Fordomme er som religion noget potentielt farligt noget. Men i denne tråd syntes jeg vi skal lege "påstand eller fakta". :klap: :confused:Påstand eller Fakta:confused: 1) Visse racer kan ikke svømme, som standard! Bulldog myten osv. (Påstand). 2) ??? 3) ??? Scenen er din. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Jeg har fået fortalt, at hunde som bære mundkurv eller sele over snuden, føler sig mere trygge (påstand). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Den gamle lederskabsteori! hunden må ikk sove i sengen, skal have sidst mad. (påstand) Og at bordet collies ikk må lege med pudler, da de minder om får (påstand) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 1) Man må ikke lege trækkelege med sin hund. Og den må i hvert fald ikke vinde! Så tager den magten. (påstand) 2) Når hunde humper, er det bare dominans. Det er vigtigt, at de selv finder ud af det. Og hvis hunden, der bliver humpet, ikke reagerer er den ligeglad. (påstand) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Den gamle lederskabsteori! hunden må ikk sove i sengen, skal have sidst mad. (påstand) Og at bordet collies ikk må lege med pudler, da de minder om får (påstand) Kæææft det er god humor - Godt du gør mig opmærksom på det, inden alle klubbens pudler bliver hyrdet og ender i en lille samlet flok, med en opmærksom Yoda stående som vogter :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Da jeg var til studenterfest i sidste uge var der en der spurgte mig "har du så fået dem opereret i kæben, eller tør du godt leve med dem som de er?"... Studsede længe over det spørgsmål....virkelig længe....inden jeg svarede "de er født med den brede mund"(anede ik hvad fuck jeg skulle svare...hehe) og hendes svar til det er "nej...du ved, de kan jo låse kæben hvis man ikke får dem opereret".... Ved ikke hvordan pokker den der lock-jaw myte kan have sat sig så godt fast i alle mulige mennesker....men jeg har dog aldrig før hørt om folk der troede man opererede....hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Giv ikke hunden råt kød, så bliver den aggressiv Giv ikke hunden ost, så mister den lugtesansen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Giv ikke hunden råt kød, så bliver den agressivGiv ikke hunden ost, så mister den lugtesansen Hvor fanden får folk sådan noget fra, altså? Og den med pudlen er altså også ret skør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Giv ikke hunden råt kød, så bliver den aggressivGiv ikke hunden ost, så mister den lugtesansen Så forstår jeg sgu da bedre hvorfor Carlo aldrig gider/kan finde ud af fodersøg, han får 2 skiver ost hver lørdag og søndag morgen ved morgenbordet :-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Kæææft det er god humor - Godt du gør mig opmærksom på det, inden alle klubbens pudler bliver hyrdet og ender i en lille samlet flok, med en opmærksom Yoda stående som vogter :klap: For ikke at tale om Bedlington terriere.. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 ...det er en F1'er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Haha.. Den med fårene er sjov.. Og den med osten er jo helt hen i vejret, Rex elsker ost, han kan lugte det helt nede fra den anden ende af huset.. Plus vi bruger det af og til til godbidssøg i haven.. Og F1 den er virkelig indgroet i næsten hele den danske befolkning, der iblandt labrador ejere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Hvis en tæve ikke får et kuld hvalpe bliver hun skør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Hvis en tæve ikke får et kuld hvalpe bliver hun skør. og hvis hun er skør, skal hun bare have et kuld hvalpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Kunne måske forklare alle de tåbelige hvalpe til salg ggg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Den gamle lederskabsteori! hunden må ikk sove i sengen, skal have sidst mad. (påstand) Og at bordet collies ikk må lege med pudler, da de minder om får (påstand) Hej, Tror aldrig at jeg kommer til at se en puddel igen uden at smile............... V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Påstand: Hunde må ikke have en legesko for så tager de alle sko Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 hunde må ikke have lov til at knurre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Påstand: Hunde må ikke have en legesko for så tager de alle sko Hey, det er altså ikke en påstand! Møffe fik en legesko, da han var lille, og han tager stadig sko den dag i dag! (og nej, vi snakker ikke om manglende læring fra ejers side, det er sleeeeet ikke min egen skyld, nej det er så ej!) (nu kan jeg nemlig let og behændigt give min moster skylden, men du formår du jo lige at ødelægge ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Der er en mand i min park som har 2 ulve (siger han).. Og han sagde til mig da Inca var lille, at jeg skulle sætte hende op på en af hans ulve's ryg, og så ville hun komme i bedre balance med sig selv :hmm:Jeg valgte dog bare at gå videre.. Ved ikke om der er andre som har fået det at vide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Der er en mand i min park som har 2 ulve (siger han).. Og han sagde til mig da Inca var lille, at jeg skulle sætte hende op på en af hans ulve's ryg, og så ville hun komme i bedre balance med sig selv :hmm:Jeg valgte dog bare at gå videre.. Ved ikke om der er andre som har fået det at vide Iiih, ham har jeg godt mødt. Det lyder jo helt hen i vejret det der, men der er også mange meninger om ham. Jeg mødte ham for nogle år siden med en anden berner og har ellers kun set ham på afstand, da jeg godt ved, at hans hunde ikke vil sætte pris på Møffes spontane adfærd, han er jo ikke nogen hvalp Anyways, ulvehybrider, det var det jeg fik at vide af ham, at han har... Og jeg har da ellers aldrig mødt jer, eller har jeg? Mindes ikke at have hilst på en Inca? :hmm: Hvilken del af parken går du i? Jeg befinder mig nede i den ende ved Damhussøen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Iiih, ham har jeg godt mødt. Det lyder jo helt hen i vejret det der, men der er også mange meninger om ham. Jeg mødte ham for nogle år siden med en anden berner og har ellers kun set ham på afstand, da jeg godt ved, at hans hunde ikke vil sætte pris på Møffes spontane adfærd, han er jo ikke nogen hvalp Anyways, ulvehybrider, det var det jeg fik at vide af ham, at han har... Og jeg har da ellers aldrig mødt jer, eller har jeg? Mindes ikke at have hilst på en Inca? :hmm: Hvilken del af parken går du i? Jeg befinder mig nede i den ende ved Damhussøen. Jaa han er en ret sær type :b Og han plejer at sige til mig at det er rene ulve, den ene fra Texas og den anden fra Canada, men ham om det ^^ Hmm, ved det faktisk ikke Jeg går mest nede på fodboldbanen, eller efter Landlystvej mod syd.. De eneste bernere jeg har set er Jason, og så en som plejer at gå løs, ofte med en dame som har en barnevogn :blink: Men så kender du sikkert nogle af de hunde jeg også kender Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Jaa han er en ret sær type :b Og han plejer at sige til mig at det er rene ulve, den ene fra Texas og den anden fra Canada, men ham om det ^^ Hmm, ved det faktisk ikke Jeg går mest nede på fodboldbanen, eller efter Landlystvej mod syd.. De eneste bernere jeg har set er Jason, og så en som plejer at gå løs, ofte med en dame som har en barnevogn :blink: Men så kender du sikkert nogle af de hunde jeg også kender Lille, søde Jaaayson, ham kender jeg ganske godt Så går vi samme sted, men er heller ikke så meget i parken længere, da Møffe har døjet med operationer i benet Da jeg mødte ham (manden med "ulvene") dengang i 2007, var den gamle tæve nogle og 80% ulv og hvalpen var 98% eller sådan noget, påstod han. Måske endda 100%. Aner ikke om det stadig er de samme han går med, den ene kan jo godt være død og han så har fået en anden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Han er sååå sød og legesyg Inca legede rigtig meget med ham da hun var lille, han var så overbærende og hun elsker stadig at møde ham, selvom det ikke sker så tit mere Jaa, det er noget i den retning.. Den gamle hedder Ronja og er 12-13 år, og "hvalpen" er 5-6 år og hedder Loopy. De lever i bedste velgående, og han tager stadig andre hunde med ud og gå nogle gange. Men de er nu ret søde, og Inca har lært en masse om flok mentalitet af at gå tur med Per og "ulvene", men hans råd tager jeg ikke til mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Han er sååå sød og legesyg Inca legede rigtig meget med ham da hun var lille, han var så overbærende og hun elsker stadig at møde ham, selvom det ikke sker så tit mere Jaa, det er noget i den retning.. Den gamle hedder Ronja og er 12-13 år, og "hvalpen" er 5-6 år og hedder Loopy. De lever i bedste velgående, og han tager stadig andre hunde med ud og gå nogle gange. Men de er nu ret søde, og Inca har lært en masse om flok mentalitet af at gå tur med Per og "ulvene", men hans råd tager jeg ikke til mig Fnis, det er nok meget godt Og Jayson er sød, ja Blid, mild, kærlig og rar :hjerte: Og glad! Og rigtig mor-syg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts