Hop til indhold

Påstand eller fakta?

Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Kender i det, når folk kommer op og giver en masse viden om hunde?

Nogen gange kan man godt komme til at kradse sig lidt i skægget, for nogen ting lyder for godt/skidt til at være sandt? Eksempelvis fik jeg at vide, at man ikke skal købe schæferhunde i Danmark da de ALLE er indavlede, man skal derfor hellere til Tyskland eller Sverige. Har ikke selv viden indenfor schæferavl i Danmark, så jeg kan ikke udelukke han har ret - jeg kunne heller ikke diskutere det selvfølgelig så jeg stod bare som en skolepige og nikkede.

Fordomme er som religion noget potentielt farligt noget. Men i denne tråd syntes jeg vi skal lege "påstand eller fakta". :klap:

:confused:Påstand eller Fakta:confused:

1) Visse racer kan ikke svømme, som standard! Bulldog myten osv. (Påstand).

2) ???

3) ???

Scenen er din.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli
Den gamle lederskabsteori! hunden må ikk sove i sengen, skal have sidst mad. (påstand)

Og at bordet collies ikk må lege med pudler, da de minder om får :D (påstand)

:sjov:

Kæææft det er god humor - Godt du gør mig opmærksom på det, inden alle klubbens pudler bliver hyrdet og ender i en lille samlet flok, med en opmærksom Yoda stående som vogter :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Da jeg var til studenterfest i sidste uge var der en der spurgte mig "har du så fået dem opereret i kæben, eller tør du godt leve med dem som de er?"...

Studsede længe over det spørgsmål....virkelig længe....inden jeg svarede "de er født med den brede mund"(anede ik hvad fuck jeg skulle svare...hehe)

og hendes svar til det er "nej...du ved, de kan jo låse kæben hvis man ikke får dem opereret"....

Ved ikke hvordan pokker den der lock-jaw myte kan have sat sig så godt fast i alle mulige mennesker....men jeg har dog aldrig før hørt om folk der troede man opererede....hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds
:sjov:

Kæææft det er god humor - Godt du gør mig opmærksom på det, inden alle klubbens pudler bliver hyrdet og ender i en lille samlet flok, med en opmærksom Yoda stående som vogter :klap:

For ikke at tale om Bedlington terriere..

Bedlington.jpg

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Den med fårene er sjov.. Og den med osten er jo helt hen i vejret, Rex elsker ost, han kan lugte det helt nede fra den anden ende af huset.. Plus vi bruger det af og til til godbidssøg i haven..

Og F1 den er virkelig indgroet i næsten hele den danske befolkning, der iblandt labrador ejere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Påstand: Hunde må ikke have en legesko for så tager de alle sko

Hey, det er altså ikke en påstand! :fornaermet:

Møffe fik en legesko, da han var lille, og han tager stadig sko den dag i dag!

(og nej, vi snakker ikke om manglende læring fra ejers side, det er sleeeeet ikke min egen skyld, nej det er så ej!)

(nu kan jeg nemlig let og behændigt give min moster skylden, men du formår du jo lige at ødelægge :fornaermet: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en mand i min park som har 2 ulve (siger han).. Og han sagde til mig da Inca var lille, at jeg skulle sætte hende op på en af hans ulve's ryg, og så ville hun komme i bedre balance med sig selv :hmm:Jeg valgte dog bare at gå videre.. Ved ikke om der er andre som har fået det at vide xD

Iiih, ham har jeg godt mødt. Det lyder jo helt hen i vejret det der, men der er også mange meninger om ham.

Jeg mødte ham for nogle år siden med en anden berner og har ellers kun set ham på afstand, da jeg godt ved, at hans hunde ikke vil sætte pris på Møffes spontane adfærd, han er jo ikke nogen hvalp :lol:

Anyways, ulvehybrider, det var det jeg fik at vide af ham, at han har...

Og jeg har da ellers aldrig mødt jer, eller har jeg? Mindes ikke at have hilst på en Inca? :hmm: Hvilken del af parken går du i? Jeg befinder mig nede i den ende ved Damhussøen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, ham har jeg godt mødt. Det lyder jo helt hen i vejret det der, men der er også mange meninger om ham.

Jeg mødte ham for nogle år siden med en anden berner og har ellers kun set ham på afstand, da jeg godt ved, at hans hunde ikke vil sætte pris på Møffes spontane adfærd, han er jo ikke nogen hvalp :lol:

Anyways, ulvehybrider, det var det jeg fik at vide af ham, at han har...

Og jeg har da ellers aldrig mødt jer, eller har jeg? Mindes ikke at have hilst på en Inca? :hmm: Hvilken del af parken går du i? Jeg befinder mig nede i den ende ved Damhussøen.

Jaa han er en ret sær type :b Og han plejer at sige til mig at det er rene ulve, den ene fra Texas og den anden fra Canada, men ham om det ^^

Hmm, ved det faktisk ikke :o Jeg går mest nede på fodboldbanen, eller efter Landlystvej mod syd.. De eneste bernere jeg har set er Jason, og så en som plejer at gå løs, ofte med en dame som har en barnevogn :blink: Men så kender du sikkert nogle af de hunde jeg også kender :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa han er en ret sær type :b Og han plejer at sige til mig at det er rene ulve, den ene fra Texas og den anden fra Canada, men ham om det ^^

Hmm, ved det faktisk ikke :o Jeg går mest nede på fodboldbanen, eller efter Landlystvej mod syd.. De eneste bernere jeg har set er Jason, og så en som plejer at gå løs, ofte med en dame som har en barnevogn :blink: Men så kender du sikkert nogle af de hunde jeg også kender :D

Lille, søde Jaaayson, ham kender jeg ganske godt :lun: Så går vi samme sted, men er heller ikke så meget i parken længere, da Møffe har døjet med operationer i benet :-)

Da jeg mødte ham (manden med "ulvene") dengang i 2007, var den gamle tæve nogle og 80% ulv og hvalpen var 98% eller sådan noget, påstod han. Måske endda 100%. Aner ikke om det stadig er de samme han går med, den ene kan jo godt være død og han så har fået en anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er sååå sød og legesyg :D Inca legede rigtig meget med ham da hun var lille, han var så overbærende og hun elsker stadig at møde ham, selvom det ikke sker så tit mere :-)

Jaa, det er noget i den retning.. Den gamle hedder Ronja og er 12-13 år, og "hvalpen" er 5-6 år og hedder Loopy. De lever i bedste velgående, og han tager stadig andre hunde med ud og gå nogle gange. Men de er nu ret søde, og Inca har lært en masse om flok mentalitet af at gå tur med Per og "ulvene", men hans råd tager jeg ikke til mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er sååå sød og legesyg :D Inca legede rigtig meget med ham da hun var lille, han var så overbærende og hun elsker stadig at møde ham, selvom det ikke sker så tit mere :-)

Jaa, det er noget i den retning.. Den gamle hedder Ronja og er 12-13 år, og "hvalpen" er 5-6 år og hedder Loopy. De lever i bedste velgående, og han tager stadig andre hunde med ud og gå nogle gange. Men de er nu ret søde, og Inca har lært en masse om flok mentalitet af at gå tur med Per og "ulvene", men hans råd tager jeg ikke til mig :mrgreen:

Fnis, det er nok meget godt :mrgreen:

Og Jayson er sød, ja :lun: Blid, mild, kærlig og rar :hjerte: Og glad! Og rigtig mor-syg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites