Hop til indhold

Hvalp søges :-)


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Blomsterpigen

Hej.

 

Jeg søger en hvalp (han), det må godt være en blanding mellem rottweiler og lab. Den må meget gerne ha trækket som rottweiler :-):vuf:

 

Jeg har en hvalp fra 11-3-12.

 

Håber at nogle skriver måske en privatbesked eller her inde :-)

 

Knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det til dig selv? For så synes jeg umiddelbart det er en meget dårlig ide, at få endnu en hund allerede + hvis du ønsker en hund mere, bør du tage lidt hensyn til din første hund, som så vidt jeg husker ee en ret lille hund? En unghund blandet af rottwirler / lab kan skade en lille hund voldsomt i leg... Helt uden at ville det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Han er en blanding mellem foxterrier og F1 .. Og er ikke færdig med at vokse endnu, ja jeg tager hensyn til Percy, vi synes selv at det er en go idé og ha to hunde, og vi vil gerne ha at de begge skal være hvalpe.. Ellers kan de være svære at føre sammen hvis Percy er bliver ældre..

 

- Nej det er til Percy men også til min mand og jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager meget - og jeg håber at du tager det som kontruktivt - men jeg synes ligesom Amocca, at det er en rigtig dårlig ide!

 

1) Udfra Percy's behov som Amocca nævner ovenfor. Det er også noget pjat, at det sku' blive sværere at introducere en hvalp for Percy når han er blevet ældre.

 

2) Set udfra den vinkel, at I er "1. gangshundeejere" - eller i hvert fald rimelig uerfarne, så mener jeg også, at I har "rigeligt" at se til og "lære" mht. Percy.

 

3) Percy kommer fra et - lad os sige - tvivlsomt opdræt, og der ligger derfor en større udfordring foran jer ifht. andre hvalpe/hunde. Jeg synes netop at der gennem dine første tråde kom en god debat, hvori jeg var imponeret over jeres villighed til at lytte og lære i den forbindelse. At I købte Percy det sted I nu gjorde skyldes jo manglende erfaring og viden, og ingen bevist intention om at støtte den slags, men jeg synes virkelig det virkere til - på trods af en lidt "kaotisk" start her på HF - at I virkede som nogle søde og fornuftige mennesker, som har rykket sig meget langt på kort tid mht. viden, indstilling osv. Derfor er jeg meget forundret over, at I nu vil til at støtte den slags "hul-i-hækken-opdræt" igen??? Og det er da ærlig talt en smule useriøst at "annoncere" efter en blandingshund med træk som en Rottweiler... Misforstå mig ikke - jeg har selv en blandingshund - og der er intet i vejen med hende (bortset fra patella luxeration, multi-allergiker, reverse sneezing osv). Elsker min Duffy overalt på jorden, men i Guder, hvor ville jeg ønske, at jeg havde undersøgt sundheden bag forældrerne før jeg valgte hende! Det er en bekostelig affære skal jeg hilse og sige! Hvis I endelig ønsker en ny hvalp med de "træk", hvorfor så ikke lede efter en seriøs kennel, hvorfra I kan få en sund hund og som er 100% en Rottweiler - netop med de "træk" i ønsker?

 

Håber at I beslutter jer for at vente med at få hund nr. 2 - for Percy's skyld...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Hvis du vil tage hensyn til Percy, så venter du til han er 1½-2 år :-D Det er en rigtig dårlig idé at få endnu en hvalp, før den første hvalp er udvokset, er kommet godt igennem udviklingen fra hvalp til voksen... Det er i hvert fald hvad der tilrådes alle steder, netop fordi at den første hund er voksen og færdigudviklet og kan lære den nye hvalp hvordan man begår sig i hjemmet og der vil opstå et naturligt hieraki imellem dem... Hvis man får to hvalpe på nogenlunde samme alder, kan de ryge ind i kønsmodning på samme tidspunkt, og dette kan give store problemer...

 

Derudover er jeg også enig i det Amocca skriver, det kan være meget overvældende for Percy at blive storebror til en hvalp der bliver en del større end ham selv, og i øvrigt er det slet ikke sikkert at de to hunde har samme legemønster...

 

Hvordan kan det være at I vil have en blanding mellem formel 1 og rottweiler? Hvad ønsker I af en kommende hund? Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed, og for at vi her på hunde-forum kan komme med vores bedste råd og erfaringer :-D Mit indlæg er ikke kritik eller personligt angreb overhovedet, og håber derfor ikke at du vil tage det sådan op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Enig med de andre.

 

Det er er meget, meget nemmere at få en ny hvalp i huset, når man har en voksen og fornuftig hund, til at hjælpe med opdragelsen.

 

Risikoen for, at der kan gå noget galt mellem hundene, med SÅ lille en aldersforskel er også temmelig stor.

Når Percy er 1½-2 år, så vil han typisk altid være den der er højest i hierarkiet og det vil hvalpen respektere - Groft sagt.

Og på den måde risikere i slet ikke samme kampe, som i vil risikere nu.

 

I skal også være opmærksom på, at Percy stadig er langt fra udvokset - Og en Lab/rotte blanding lynhurtigt vil være noget større end ham og der kan gå ret så gruelig galt i legen, når der er så stor størrelses forskel og Percy stadig ikke er voksen og har en naturlig autoritet til at kunne sige fra med.

Legen vil også typisk være langt voldsommere, når Percy er så ung og de skader der kan ske nu kan være ganske alvorlige.

 

Mit helt klare råd er VENT! For guds skyld VENT!

 

Og ønsker i en rottes sind - Så køb en rotte og ikke en blanding.

Og køb den fra en god kennel.

Splinten, mor og mig herinde kan garanteret hjælpe med at anbefale nogle kenneler i kan bruge ventetiden til at kigge på!

 

Og når i nu har en hanhund - Så tag og overvej en tæve, for at mindske risikoen for kampe indbyrdes.

Men VENT! Der er slet, slet ingen grund til at have så travlt - Tværtimod, så kan det blive en enormt træls oplevelse for jer alle og det ønsker jeg ikke at se ske for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Den anden dag ville I have en JRT, hvordan kan det være at I nu vil have en blanding mellem formel 1 og rottweiler?

 

Jeg tror, at du forveksler hende med en anden bruger (Bella2008 hedder hun vist), der i forvejen har en DSG og vil have en JRT - jeg har i hvert ikke set Blomsterpigen søge en JRT. :blink:

 

Men derudover er jeg enig med de indlæg, der er skrevet her i tråden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Jeg tror, at du forveksler hende med en anden bruger (Bella2008 hedder hun vist), der i forvejen har en DSG og vil have en JRT - jeg har i hvert ikke set Blomsterpigen søge en JRT. :blink:

 

Men derudover er jeg enig med de indlæg, der er skrevet her i tråden. :-)

 

Ups ja, det har du da helt ret i... Det beklager jeg meget, og har rettet det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg stemmer i med koret - vent til din hvalp er blevet en voksen og forhåbentlig velfungerende hund. 4 måneder er Percy om et par måneder begynder hormonerne at køre rundt i kroppen på ham og så har I for alvor et arbejde foran jer.

Et godt tips er 2-3 år i mellem i sær hvis det skal være samme køn.

Der er næsten 3 år mellem mine beagler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder mig i koret:-)

 

Når i er førstegangshundeejere, er der rigtig meget der skal læres (det er der i øvrigt også som 2., 3., osv.), men jeres udfordringer med Percy er langt fra slut. Tværtimod har han endnu ikke nået hormon-alderen, hvor alle kræfter bør sættes ind på at styre hans hormoner og (mere eller mindre) ustyrlige teenage-hoved.

 

At få endnu en hvalp nu, vil efter min bedste overbevisning ende HELT galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vent, vent, vent....

 

Hvorfor vil du have en blanding mellem lab og rotte? Hvis du vil have en rotte, så synes jeg du skylder racen (især lige nu...) at gøre forarbejdet ordentligt og finde en ordentlig kennel. En rottehvalp med DKK tavle er efter mentaltestede forældre - det giver dig en idé om, hvilken hund du kommer til at stå med.

 

Køber du en blanding af de to racer - så husk at få dokumentation med, da du kan ende med en hund, der ligner en blanding af forbudte racer. Er vi rigtig uheldige, så ender du med en hund af forbudte racer efter 1. januar. Så overvej også om du er klar til en hund, der skal føres i snor og med mundkurv i offentligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Okay tror nogle misforstår mig IGEN !?

 

Jeg vil aldrig nogensinde købe en.hund fra sådan et sted mere..

Vi træner percy og det går godt. Min mand har haft hund før. Vi synes også bare at de før mere glæde af hinanden som hvalpe sammen.. End på den anden måde

. Jeg har fået det at vide fra fam. Af at det er bedst nu hvor percy er hvalp da han ellers vil begynde med at tisse inden for ellers..

 

Vi har faktisk fået mere erfaring der gør at vi tør og tage det skridt.. Men det er ikke ved hvem som helst.. Vi kigger rundt og har tænkt os at besøge nogle forskellige..

 

Jeg tænkte blot bare at i behandler hundene som man skal og sådan.. Og ville nok være mere tryg ved at købe her inde end andre steder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Jeg vil råde dig rigtig meget til at lytte til de indlæg her i tråden, det er virkelig erfarne hundeejere som har svaret dig... Såvidt jeg husker, ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, så har din familie tidligere givet dig råd om hund som ikke var særligt gode?

Han vil ikke begynde at tisse, hvis han bliver storebror som voksen, det er en gammel skrøne der ikke har noget på sig... Derimod har du fået rigtig mange gode råd her i tråden, og jeg er 100 på at folk herinde vil dig og ikke mindst Percy det bedste, og at der ikke er nogen misforståelser men derimod velmenende råd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Okay tror nogle misforstår mig IGEN !?

 

Jeg vil aldrig nogensinde købe en.hund fra sådan et sted mere..

Vi træner percy og det går godt. Min mand har haft hund før. Vi synes også bare at de før mere glæde af hinanden som hvalpe sammen.. End på den anden måde

. Jeg har fået det at vide fra fam. Af at det er bedst nu hvor percy er hvalp da han ellers vil begynde med at tisse inden for ellers..

 

Vi har faktisk fået mere erfaring der gør at vi tør og tage det skridt.. Men det er ikke ved hvem som helst.. Vi kigger rundt og har tænkt os at besøge nogle forskellige..

 

Jeg tænkte blot bare at i behandler hundene som man skal og sådan.. Og ville nok være mere tryg ved at købe her inde end andre steder..

 

Nej jeg tror ikke der er nogen der misforstår.

At bringe en hvalp op til at blive en fornuftig velfungerende hund er altså et stort arbejde - den der påstår at det er lettere med to hvalpe, ved ski ikke hvad der snakkes om.

 

Men nuvel det er dit valg - Held og lykke - det vil du få brug for (undskyld min sidste kommentar)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det mon selvsamme familie som foreslog at i skulle alfarulle Percy og skælde ham ud når han havde uheld?

 

Du virker meget stædig og måske (hvis jeg må være så fri) en smule naiv, og det er en farlig blanding. Jeg tror at alle herinde vil forsøge at tale dig fra hund nr. 2 nu, men hvis det ikke lykkes, skal du være klar over at konsekvenserne kan ende med at blive endog meget store. Desværre er det altid hundene der betaler prisen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay tror nogle misforstår mig IGEN !?

 

Jeg vil aldrig nogensinde købe en.hund fra sådan et sted mere..

Vi træner percy og det går godt. Min mand har haft hund før. Vi synes også bare at de før mere glæde af hinanden som hvalpe sammen.. End på den anden måde

. Jeg har fået det at vide fra fam. Af at det er bedst nu hvor percy er hvalp da han ellers vil begynde med at tisse inden for ellers..

 

Vi har faktisk fået mere erfaring der gør at vi tør og tage det skridt.. Men det er ikke ved hvem som helst.. Vi kigger rundt og har tænkt os at besøge nogle forskellige..

 

Jeg tænkte blot bare at i behandler hundene som man skal og sådan.. Og ville nok være mere tryg ved at købe her inde end andre steder..

 

Jeg tror ikke der er nogen der misforstår dig og tror du vil købe ved en hudnehandler..Vi prøver bare at fortælle dig at der kan blive store problemer med at have to hunde af samme køn på samme alder sammen!

Og det er ikke problmer i stil med at en voksen hanhund da måske godt lige kan finde på at markere et par gange, når der kommer en ny hund indenfor døren (ikke at jeg har hørt det ske særlig ofte), men alvorlige problemer, som slåskamp og konflikter hundene imellem, så i kan blive nødt til at skille jer af med den ene!

 

Skal det endelig være, så skal det være en af andet køn, hvilket så tvinger jer til at neutralisere den ene, så i ikke står med problemet når der er løbetid.

 

Men selvom en ny hund så er en tæve, så vil de stadig ramme teenage alderen på samme tid, hvilket vil stille kæmpe krav til jer. Prøv nu lige få en hund til at vokse op og blive fornuftig, før i får en mere:)

 

Hvis percy fortsat har god kontakt med andre hunde i sin opvækst, så vil han elske at få en legekammerat når han er 2 år, hvor han så kan hjælpe med at være den fornuftige og stoppe legen engang imellem. Det er nemlig et andet problem med to hvalpe/unghunde i hus på samme tid..Den yngste har ikke godt af at lege i flere timer om dagen non-stop, som unghunden kan præstere og så står i der og skal holde dem adskilt når de er alene og flere andre gange i løbet af dagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Neej jeg hører på hvad i siger.. Og jeg kan godt se hvor i vil hen :-)

Troede bare at de ville få glæde af hinanden på den måde :-):-)

 

Så når percy er omkring to år vil det være en idé en finde sammen race eller ihvertfald samme str?? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nej, nej. Nej..... En voksen hund bliver IKKE urenlig fordi der kommer en hvalp.

Jeg har 3 hunde og tro mig - jeg ville aldrig, aldrig nogensinde have to hvalpe på en gang.

Aldrig!

 

Det bliver kun nemmere at få hvalp når Percy er blevet ældre.

Får i en hvalp nu kan det virkelig være opskriften på en katastrofe!

 

Og hør på hvad splinten skriver - hvis i vil have en rottes sind så tag dog og køb en ægte rotte fra en ordentlig kennel

Link til indlæg
Del på andre sites

1) Okay tror nogle misforstår mig IGEN !?

 

Jeg vil aldrig nogensinde købe en.hund fra sådan et sted mere..

Vi træner percy og det går godt. Min mand har haft hund før. 2) Vi synes også bare at de før mere glæde af hinanden som hvalpe sammen.. End på den anden måde

. 3) Jeg har fået det at vide fra fam. Af at det er bedst nu hvor percy er hvalp da han ellers vil begynde med at tisse inden for ellers..

 

4) Vi har faktisk fået mere erfaring der gør at vi tør og tage det skridt.. Men det er ikke ved hvem som helst.. Vi kigger rundt og har tænkt os at besøge nogle forskellige..

 

5) Jeg tænkte blot bare at i behandler hundene som man skal og sådan.. Og ville nok være mere tryg ved at købe her inde end andre steder..

 

1) NEJ

 

2) VI = I vil have hvalp nr. 2 for jeres egen skyld.. Ikke Percy.

 

3) Kan du ærlig talt ikke selv se hvor dumt det "råd" lyder? 2 md. (eller lidt mere) som hundeejer gør altså ikke en til en verdensmester indenfor hundehold... Bare se på mig! Jeg havde schæfer som hjemmeboende og har Duffy på 3 år som min 1. hund - og jeg lærer noget nyt stort set hver dag...

 

4) I er stadigvæk meget uerfarne. Og det er da ikke noget i vejen med. Men kald det hvad I vil... At lede efter hund på den måde igen, er da ærlig talt ikke et hak bedre end da I fandt Percy. Det kan godt være at søgningen er rykket ud over den nærmeste nabo/bondegård/by, men I har da stadigvæk ikke fået mere erfaring/eller lært noget, når I kopier den samme adfærd - og støtter den samme type mennesker (bredt sagt)!

 

5) Hvis du netop har den tiltro til brugere på HF, så burde du lytte mere til hvad vi skriver herinde af råd til dig. Folk mener det bedste for dig - og Percy!

Link til indlæg
Del på andre sites

Neej jeg hører på hvad i siger.. Og jeg kan godt se hvor i vil hen :-)

Troede bare at de ville få glæde af hinanden på den måde :-):-)

 

Så når percy er omkring to år vil det være en idé en finde sammen race eller ihvertfald samme str?? :-)

 

eller i hvert fald en type, som leger på samme måde som Percy.

 

Jeg kender ikke så meget til rotten, men labben er meget fysisk i deres leg. Derfor (bl.a.) bryder mange mindre hunde sig ikke om at lege med dem fordi det hurtigt bliver meget voldsomt for en lille hund.

 

Mine to (der er 3 år imellem) har stor glæde af hinanden og leger meget samme. Hund nr. 2 er ikke en dårlig idé, men det er en rigtig god idé, at hund nr. 1 er voksen og nogenlunde færdigopdraget for nøj hvor bruger man meget tid på hvalpen i perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Neej jeg hører på hvad i siger.. Og jeg kan godt se hvor i vil hen :-)

Troede bare at de ville få glæde af hinanden på den måde :-):-)

 

Så når percy er omkring to år vil det være en idé en finde sammen race eller ihvertfald samme str?? :-)

 

Yes, det er en meget bedre ide :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine er blandinger, men af samme type og størrelse. Karla var 3 år da Johna kom og de leger hver evig eneste dag og har gjort det siden dagen efter Johna kom hjem 8 uger gammel....

 

Jeg er glad for jeg ventede indtil Karla var helt voksen inden nr 2 kom. Hun har praktisk taget opdraget johna helt selv... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Neej jeg hører på hvad i siger.. Og jeg kan godt se hvor i vil hen :-)

Troede bare at de ville få glæde af hinanden på den måde :-):-)

 

Så når percy er omkring to år vil det være en idé en finde sammen race eller ihvertfald samme str?? :-)

 

Jamen de ville da sikkert også synes det var mega fedt med en legekammerat non-stop, men bare ikke særlig godt i længden og man er jo altså nødt til at se flere år frem når man planlægger at forøge sin familie med et medlem mere:)

Og de har meget mere fornuftig glæde af hinanden når percy er voksen og kan lære fra sig og forhåbentlig være et godt forbillede:)

 

Og "ventetiden" kan i jo så bruge på at lære om forskellige racer og hunde generelt, samt på at få Percy så fornuftig som i gerne vil have ham:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...