Hop til indhold

GROSSSPITZ ny race i Danmark


Gæst Alpha Basen Qimmeq
 Share

Recommended Posts

Gæst Spilop
Der er også Tyson (ok, han er en blanding, but still). :engel:

 

 

Jeg har set en rigtig fin kleinspitz engang Cody hed den og Tyson er også rigtig fin det, men han tæller jo ikke rigtigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Jeg har forklaret at jeg ikke har noget ønske om at være hemmelighedsfuld, men som jeg har nævnt, lægger jeg ikke andres private oplysninger om private forhandlinger ang. hundekøb eller omplacering af mine hunde offentligt ud, dermed absolut ikke ment, at jeg ikke senere, når og hvis jeg ellers får tiden til det lægger flere oplysninger ud både om mine hunde, men også om racen generelt. MEN det må ske i mit tempo, intet ondt ment med det.

til TS: jeg er fuldstændig enig med CAS og andre i at det da ikke hjælper dig at få solgt dine hunde i det her forum, hvis du fortsætter med at være så hemmelighedsfuld - den facon er brugerne altså for bevidste og kritiske til at se det fornuftige i

 

i stedet for at de interesserede skal skrive private beskeder til dig ville det da være meget nemmere for alle at du lægger oplysninger op her i forum hvor du jo er startet med at fortælle om den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forklaret at jeg ikke har noget ønske om at være hemmelighedsfuld, men som jeg har nævnt, lægger jeg ikke andres private oplysninger om private forhandlinger ang. hundekøb eller omplacering af mine hunde offentligt ud, dermed absolut ikke ment, at jeg ikke senere, når og hvis jeg ellers får tiden til det lægger flere oplysninger ud både om mine hunde, men også om racen generelt. MEN det må ske i mit tempo, intet ondt ment med det.

 

Hvor er det lige du bliver bedt om at lægge "andres private oplysninger om private forhandlinger ang. hundekøb eller omplacering" ud på åbent forum? Det eneste jeg læser at folk beder dig om, er at fortælle om racen og om de hunde du vil af med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forklaret at jeg ikke har noget ønske om at være hemmelighedsfuld, men som jeg har nævnt, lægger jeg ikke andres private oplysninger om private forhandlinger ang. hundekøb eller omplacering af mine hunde offentligt ud, dermed absolut ikke ment, at jeg ikke senere, når og hvis jeg ellers får tiden til det lægger flere oplysninger ud både om mine hunde, men også om racen generelt. MEN det må ske i mit tempo, intet ondt ment med det.

 

hvad vil du egentlig her hvis du ikke bruger HF som et sted hvor man kan spørge og få et svar som alle kan se så de ikke også behøver at spørge om det samme?

 

hvilke private ting har brugerne spurgt dig om?

 

jeg synes kun jeg har set generelle spørgsmål som andre kunne have glæde af at se svarene på

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indlæg var ment meget venligt og konstruktivt, jeg vil ikke snage i dit privatliv, jeg prøver at hjælpe dig ind i forum - at din hjemmeside er under konstruktion betyder ikke, at man du kan lægge forkerte info om lovkrav op, nogle vil google den og læse den og tro det er fakta.

 

Jeg ønsker dig helt ærligt det bedste, men hvis du vil finde en familie til dine hvalpe / omplaceringer, så er jeg bange for du må ud med lidt mere specifik information om hver enkelt hund og (med risiko for, du bliver virkeligt fornærmet) skrue lidt op for charmen og være bare en smule imødekommende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Min facon er nøgtern og er da ked af, hvis du/I opfatter det som negativt - det er to forskellige ting.

Jeg har skrevet, hvorfor min hjemmeside er på engelsk og at jeg ikke har haft tid til at opdatere så meget p.g.a. dødsfald i familien, hvilket har berøvet en masse tid og kræfter fra mig -

m.h.t. kundeservice - ja så vælger jeg til stadighed den nøgterne facon og man kan ikke gøre alle tilpas - og m.h.t. hjemmeside - ja så må jeg gentage, at jeg selv bestemmer hvornår en evt. oversættelse sker. Tiden er jo først moden om lidt.

Du/I må regne med, jeg har igennem flere år har arbejdet bag kulissen og haft de fleste skrevne kontakter via andet end dansk som racerepræsentant, hvor en masse lovparagraffer skulle ordnes med diverse lande, idet ingen kendte racen her i landet - al det forarbejde har taget lang tid og atter - dette er min private hjemmeside og jeg har været pisket til at skrive den på engelsk, idet flere lande ikke forstår dansk.

Jeg tvivler ikke på at du/I kan læse, men hvis man refererer må det ske rigtigt.

M.h.t. trådsted: jeg har allerede skrevet om omplacering af hund der - og ang. om dette her er det rigtige sted, ja så står der:" præsenter dig selv" og det gør jeg via henvisning til min hjemmeside og undskyld, hvis det ikke går hurtigt nok for nogle med at få yderligere oplysninger - jeg har henvist til DKK og SPK og der kan man læse standarden.

Der skal nok komme flere oplysninger, når jeg får tid.

 

Jeg svarer næsten altid hver enkelt herinde - derfor kommer det til at stå som det gør - samt har jeg skullet lære forummet at kende og hvordan det virker.

Jeg tilsviner ikke nogen, men jeg tillader mig som nævnt, at skrive nøgternt i mit tempo, hvilket er noget ganske andet.

Jeg har utallige gange nævnt, at jeg ikke skriver som racerepræsentant her - det ville i så fald se meget meget anderledes ud og hvis der er en gruppe herinde, som ikke kan med mig som person, så må de finde andre græsgange, stadig ikke skrevet i nogen ond mening.

Lige til oplysning: Jeg er ikke avler, men opdrætter.

Jeg synes faktisk ikke, ikke at du kan være bekendt med sådan et svar til Petrine. Hun skriver et velment svar til dig - i en god tone - og så får hun sådan én tilbage i hovedet? Jeg er sikker på at Petrine - og vi andre for den sags skyld - godt kan finde ud af at læse! Not cool... :evil:

 

Mht. din hjemmeside. OK, tillykke med at du har et samarbejde, og det er grunden til at den er på engelsk? Hvis du gerne vil udbredt kendskaben til din race i DK - og gerne vil udvise.. Lad os sige.. En bedre "kundeservice" - kunne det være en ide, at få den oversat til dansk. Men det kommer måske heller ikke os ved?

 

IGEN: Denne tråd er oprettet på et forum under præsenter dig selv med overskriften Grossspitz, ny race... Nu begynder du at skrive om omplacering af dine egne hunde igen, og din rettighed til at være privat!?! :vedikke: Hvis emnet ikke er en præsentation eller som oplysning om racen, men i stedet, at du skal af med et par hunde, så skal du oprette en tråd i omplacering, evt. annoncemarkedet - og med en overskrift som stemmer overens med hvad du vil opnå i den tråd!

 

Jeg beklager meget, at jeg nu forstærker dig i din påstand om, at vi "går i flæsket" på brugere herinde, og kritiserer i et væk... Men come on! Prøv at læs hvad du selv skriver... Du skriver én ting, vi stiller et spg. ind til det, du svarer på noget helt tredje. :hmm: Derudover, synes jeg ikke, at du skriver i en særlig pæn tone selv, så hvad havde du ærlig talt selv forventet, at folks reaktion skulle være - når man får en sviner, hvis man vover sig til at stille dig et spg/komme med konstruktiv kritik/etc?

 

Som avler, som racerepræsentant for Grossspitz og for DKK, synes jeg desværre, at du har givet mig et meget tvivlsomt indtryk, og det er da rigtig ærgeligt, men igen - jeg reagerer blot på din "færden" her på HF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Nu er meget i verden jo relativt og når jeg skriver at min race kan bruges til f.eks. AG ja så behøver det ikke at være ensbetydende med at kunne gøre sig som hverken verdensmester eller andet stort, det har jeg aldrig påstået, men gøre sig i en herlig sportsgren for den alm. familie.

Det er dejligt at du bruger dine hunde som du gør og godt at du ved, hvor du kan finde lige netop det du søger næste gang, du skal have en hund som Boble.

Jeg er ikke bekendt med DIN race men jeg er temmelig bekendt med agility og derfor skrev jeg som jeg gjorde. En hund som måler lad os sige 43 cm er faktisk gangsk uegnet til konkurrence agility, selv border collier i den højde holder ikke længe. Og selv om racen er ny i DK, gør jo faktisk ikke at den er egnet til alt.

 

Spitzer i de andre størrelser er faktisk hellere ikke de mest brugte agilityhunde, jeg har løbe i 12 år og kun set en og de er da ikke nye i dk.

 

Jeg kender ikke grossspitz men tror mig jeg kender agility og hvis jeg var på udkig efter en agilityhund, så som Boble, så kiggede jeg et andet sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Rolig nu, det skal nok komme - har jo ikke fået tiden til det!

Hvor er det lige du bliver bedt om at lægge "andres private oplysninger om private forhandlinger ang. hundekøb eller omplacering" ud på åbent forum? Det eneste jeg læser at folk beder dig om, er at fortælle om racen og om de hunde du vil af med.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

- som jeg har nævnt ved et andet svar: folk der bare vil dyrke AG som hobby for fornøjelsens og motionens skyld, er velkomne til at bruge en af mine grossspitzer til det og det er dem der bestemmer, om de vil og kan bruge hunden, stadig set udfra alm. sjov og balladebrug. Så vidt jeg ved er jeg yderst rolig og mine svar er nøgterne. Det kunne måske tænkes, at man kunne stille diverse spørgsmål mere direkte og nøgternt til mig!

Stopuret afgøre om hunden er god til lige netop AG - færdig bum.....Den er ikke længere. En høj hund der bærer på flere kg end fx BC vil helt naturligt være langsommere og dermed ikke ligeså god/hurtig.. Det kan så være den er hamrende præcis, men det vinder en kommende ejer jo ikke præmier på :-D

 

Slå koldt vand i blodet når du læser og lad være med at tage boksehandsker på med det samme. Tag hellere fløjlshandsker, så kommer du længst og vi kan alle være glade...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er meget i verden jo relativt og når jeg skriver at min race kan bruges til f.eks. AG ja så behøver det ikke at være ensbetydende med at kunne gøre sig som hverken verdensmester eller andet stort, det har jeg aldrig påstået, men gøre sig i en herlig sportsgren for den alm. familie.

Det er dejligt at du bruger dine hunde som du gør og godt at du ved, hvor du kan finde lige netop det du søger næste gang, du skal have en hund som Boble.

Jeps Spilop, det skal nok gå:banan:

:banan::banan:

 

På et tidspunkt finder du en agilityhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Jeg vil meget gerne både besvare og stille spørgsmål, jeg bestiller faktisk ikke andet end at besvare en masse og har derfor ikke fået meget tid til at skrive andet, men der er en anden måde at stille spørgsmål på end angribende.

( Din er på en fin måde her - derfor kan man også svare på den måde ).

Ang. private ting: da jeg fik en forespørgsel som skulle behandles privat p.g.a. evt. udstationering bad jeg om at vedkommende henvendte sig til mig privat, idet deres private oplysninger ikke skulle ud til alle. Det er en respekt jeg viser mine evt. købere, ( det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke skriver mere om mine hunde her ) - der kom så flere svar henad vejen til mig herinde om hvorfor jeg virker så hemmelighedsfuld og senere en svær antydning om at jeg virker utroværdig, på trods af at alt er forklaret fra min side og har sine gode grunde. Jeg kan ikke lide, at mit kennelarbejde/racerepr.arbejde nedlades, især ikke, når jeg utrykkeligt skriver, at jeg IKKE skriver som racerepræsentant her. Pres efter oplysninger virker heller ikke fremmende for lysten.

Jeg kan forstå at folk er utålmodige efter at høre om denne sjove skønne ny race, hvilket jeg forstår så fulde, og jeg skal glæde mig til at fortælle mere om den - men hej, giv lige tid og klap hest, hund eller kat. Oplysninger skal nok komme, men min dag har færre og færre timer synes jeg og helt ærligt - hvor mange af jer som svarer mig er egentlig ægte interesseret i at høre om racen. Bare et SUK og undren herfra.

hvad vil du egentlig her hvis du ikke bruger HF som et sted hvor man kan spørge og få et svar som alle kan se så de ikke også behøver at spørge om det samme?

 

hvilke private ting har brugerne spurgt dig om?

 

jeg synes kun jeg har set generelle spørgsmål som andre kunne have glæde af at se svarene på

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hejsa til alle herinde

Eftersom jeg p.g.a. omstændighederne har måttet skrive min hjemmeside på engelsk, kommer der her på dansk, et lille rids af de vigtigste karakteristika for racen GROSSSPITZ: ( som har samme racestandard som de øvrige tyske spitzer. )

 

OPRINDELSESLAND: Tyskland

BRUG: Vagthund ( kaldehund uden agressivitet ) og familiehund

HISTORIE: Stammer helt tilbage fra stenalderens "Canis familiaris Ruethimeyer " og er ældste hunderace i Mellemeuropa.

Har siden været brugt på vingårde og måtte ikke kunne bestikkes.

TILHØRSFORHOLD i F.C.I.: Gruppe 5 Spitz og primitive typer

Sektion 4 Europæisk spitz

Uden brugsprøve

UDSEENDE: P.g.a. racens smukke pels er de attraktive, har megen underuld, ekstra flot er den store krave af hår rundt hals og skulder samt dens oprullede behårede hale. Hovedet er ræveagtigt med årvågne øjne, og med små spidse tætsiddende ører, kæk udstråling.

KARAKTER: Altid årvågen, levende og kærlig hengiven overfor sin ejer, meget lærenem, ingen jagtlyst, mistroisk overfor fremmede dog uden agressivitet, passer på hjem og beboere, robust, lever længe.

FARVE: Ensfarvet hvid, sort eller brun.

STØRRELSE og VÆGT: GROSSSPITZ: 46+/- dvs: 42-50 cm. vægt: harmonisk efter størrelse

 

Som ejer, første importør samt opdrætter af første kuld i Danmark under DKK, kan jeg varmt anbefale en sådan kærlig elskling.

Sideløbende med min kennel med siberian husky og grønlandshund gennem ca. 17 år, har jeg igennem de sidste 12 år inden første import af grossspitz, studeret racen samt besøgt mange udenlandske opdrættere.

Et stort forarbejde har jeg lagt samt arbejde i kennel klubben før/ved introduktion af racen, idet racen var ukendt her i landet. Mange problemer skulle løses ang. love osv. indenfor kennel klubben, inden det første kuld kunne se dagens lys her. Men det lykkedes og nu er de her.

Det har været anstrengende til tider, idet der har været mange forudfattede meninger om racen, inden den blev vist frem ved diverse arrangementer og lovene lagt fast. Men nu er racen ved at blive kendt rundt omkring - især har man kunnet se den i klubregi.

Stille og roligt bliver den lanceret, så folk kan nå at lære den rigtigt at kende.

Mine linier er lavet med henblik på netop at tilføre racen nyt blod, idet den igennem mange år, har været ved at uddø.

 

Hvis interesse for at blive en del af dette avlsprogram, se hjemmeside:Welcome to Gross-spitz,

kontakt mig her igennem eller privat: mail:[email protected]

 

Min hjemmeside er stadig under konstruktion - snart kommer billeder i f.eks. galleri, hvor alle mine hunde kan ses meget mere udvokset og derfor simpelthen flottere end på hvalpebillederne.

Hilsen og potaslag fra vapperne på Alpha Basen Qimmeq

 

 

 

 

 

Kære hundevenner.

Hermed præsenterer jeg en ny race i Danmark.

GROSSSPITZ.

Det er en af de 5 tyske spitzvarianter.

Hvis I ønsker at vide mere, gå til:Welcome to Gross-spitz eller mail:[email protected]

 

Hjemmesiden er under konstruktion!

 

Hilsen stolte ejer, første importør og opdrætter af racen:

 

Alpha Basen Qimmeq

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...