Hop til indhold

Lige steriliseret og piver :(


Museklik
 Share

Recommended Posts

Vi hentede Freya hjem fra dyrlægen for en times tid siden. Hun har ligget og sovet, men nu piver hun. Fik at vide, at hun var smertedækket til i morgen tidlig, hvor jeg så fik medicin med til en uge. Hvordan har jeres haft det bagefter?

 

Det skal siges, at hun har to operationssår - fik også fjernet en knude ved skuldrene, hvor der sidder dræn nu :megaked: Jeg har så ondt af hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun piver så behøver der ikke nødvendigvis at være pga. smerte..? Hvis hun lige er vågnet op, så kan hun jo også "bare" ha' det dårligt, føle sig lidt underlig og omtåget? Hvilket sikkert også kan gøre at man piver lidt. Men bli'r det ved, så ville jeg ringe dyrlægen og spørge, måske kan du lige gi' hende noget ekstra smertestillende. Jeg har kun fået steriliseret én af mine, for mange år side, og så vidt jeg husker var hun frisk igen ret hurtigt. God bedring med det lille pus! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella var virkelig pjevset (og var det også efter AD/HD-billederne). Jeg tror at det er narkosen de reagerer på. Man kan jo blive utilpas, men så er der jo for dyr (og børn) det der med at de ikke forstår hvad der sker??

 

Hvis det bliver værre med piveriet, synes jeg du evt. skal give hende en halv smertestillende. Jeg må indrømme at jeg har tendens til at være rundhåndet med smertestillende til hunden, da jeg slet ikke kan bære tanken om at de skal have ondt.

 

God bedring til hende:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy lå også og peb efter jeg havde hentet hende. Lå ved siden af hende men lige meget hjalp det. Hun er ret pylret, men var også i tvivl om hun havde smerter. Min far kom forbi (Duffy elsker min far) og han sad med hende i 30 min, og det hjalp! Efter det lagde hun sig til at sove og nogle timer efter var hun ved at være frisk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte at ringe til dyrlægen og spørge. Hun sagde, at det med sikkerhed ikke var smerte, for hun var godt dækket ind. Jeg skulle vente til i morgen tidlig med ny smertestillende og hvis jeg vurderede, at hun havde ondt, så efter midnat.

 

Hun sagde, at det mest sandsynlige var en reaktion på narkosen og at hun er konfus. Hun opfordrede til at se om hun ville en tur med i haven eller lignende. Men det vil Freya ikke. Hun rejser sig, kigger på mig, som om jeg talte russisk og lægger sig igen. Hun er ligeglad med fluer (som ellers jagtes vildt) og hun vil ikke have en klat leverpostej... Så hun har det bestemt ikke godt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Både min gamle tæve efter sterilisation og Chino efter kastration var en kaskade af ynk. Chino spiste ikke, drak ikke og gik sågar ud i det fjerneste hjørne af haven for at lægge sig til at dø :roll: Der gik to dage før han var på toppen igen.

 

Jeg synes du skal lade hende være, og se om hun ikke lægger sig til at sove. Lad være med at pylre og prøve at få hende til at gøre og spise alt muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har det meget bedre imorgen :) cookie har også været en pivfis alle de gange hun har været i narkose.. og jeg var selv ikke bedre efter en narkose, ingen smerter, jeg var bare så skidt og ked af det uden grund at jeg sad og græd i en time efter. McD-mad fik mig på benene igen :) (eller altså, ben og ben, jeg lå på sofaen i ugevis, men jeg var ikke skidt mere hehe )

Nogle, både mennesker og dyr reagerer hårdere på narkose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror det er ret så normalt.

 

Begge mine (især Bamse) er total pivet og afsindig ynkelige efter narkose - Det skære i hjertet at se på, men havde i hvertfald ikke indtryk af, at det skyldes smerte.

Pive-smerten lyder ganske, ganske anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...