Hop til indhold

Rottweiler hvalp(100% ægte)


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Min søster har længe ville have enten en rottweiler eller en engelsk staffordshire han, og faldte så idag over denne Rottweilerhvalp(100 %ægte) - Rottweiler - GulogGratis.dk ... Men virker den ikke lidt skummel den artikel? Hun ringede til ham, og fik at vide at hunden har ikke sundhedsbog, chip eller vaccine men har fået loppekur? Ja den har åbenbart haft lopper.. Han sendte lige efter et billede, hvor hunden ser sød ud men har et hul i en pote som åbenbart er klemt i døren af et barn. Fint nok.

 

Han forklarede at hunden er så billig, fordi den ikke har microchip og sundhedsbog og at det er billigere hvis vi ordner det?? Lugter den forklaring ikke lidt af dumhed? :stupid:

 

Jeg syntes det virker som en mand der har anskaffet sig en rottweiler, og så er blevet træt af den.. Han siger jo også han har forældre dyrene.. Men ingen foto af dem eller resten af kuldet endnu, hvem reklamerer for EN hvalp hvis det er hans hunde der har fået hvalpe. Især alderen og der kun reklameres for en, er lidt skummel eller hvad?

 

.... Ser så også hans annoncer, han sælger hønsegårde. Hvem ved, det kan ske det hul i poten er hønsebid? ;) Ej... Men helt ærligt? Burde min søster takke af eller virker det fair nok? Hun er som mig, alle hunde har fortjent et godt hjem og så er stamtavler knap så vigtige. Det er ikke kun fordi hunden er billig hun vil have den. ;)

 

 

 

 

Undskyld jeg laver så mange indlæg... :shock:

 

gggg.jpg

 

Kan virkeligt ikke forstå den ikke har sundhedsbog, eller chip? Fatter ikke hvordan man kan lave hvalpe og sælge uden de basale ting som hvalpevacciner, chip og bogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke en ægte Rotte. Har aldrig set en rottehvalp med den snudefacon.

Din søster har ret, alle hunde fortjener et godt hjem, og hvalpen ser sød ud, raceren eller ej. Men i sådan et tilfælde som dette er der en risiko, og den må man gøre op med sig selv om man vil tage. Jeg synes det ser lidt for suspekt ud, men et besøg på stedet skulle kunne afgøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm har lige lagt mærke til den også har sår i hovedet.. Har hans barn også klemt hundens hovede i døren? Syntes virkeligt det lugter nu.. Og jeg syntes også den så mig lidt underlig ud, af en ren rotte at være. :SRottweiler hvalpe - Rottweiler - GulogGratis.dk har lige fundet dem her, de er da et bedre valg eller hvad? Syntes ihvertfald at forældrene ser fine ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm har lige lagt mærke til den også har sår i hovedet.. Har hans barn også klemt hundens hovede i døren? Syntes virkeligt det lugter nu.. Og jeg syntes også den så mig lidt underlig ud, af en ren rotte at være. :SRottweiler hvalpe - Rottweiler - GulogGratis.dk har lige fundet dem her, de er da et bedre valg eller hvad? Syntes ihvertfald at forældrene ser fine ud.

 

Jeg synes det ser mere reelt ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står jo stadig ikke noget om sundhedsstatus på forældrene? Hvorfor går hun ikke efter en hvalp med tavle, hvor hun kan tjekke sundheden tilbage i anerne?

 

jeg er helt enig - jeg ville bestemt også vælge en med stamtavle. Men når det er sagt, så virker annonce nr.2 mere reel end annonce nr.1, som jeg også lige skrev :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay han har lige ringet til min søster og sagde at hun skal betale 500kroner depositum og hente hunden den 1. september. Via kontooverførelse. What?

 

Intet depositum uden at man har været der selv og set hvalpen! Den slags typer valgte jeg fra da jeg selv ledte efter hvalp. Tror endda jeg lavede en tråd om det - det er fand'me frækt! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder dælme meget skummelt!

 

... betalingen bliver gennemført, pengene hævet, kontoen lukker, nummeret og annoncen findes ikke længere og bum... så har sælger tjent, og kan lave samme nummer igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Intet depositum uden at man har været der selv og set hvalpen! Den slags typer valgte jeg fra da jeg selv ledte efter hvalp. Tror endda jeg lavede en tråd om det - det er fand'me frækt! :evil:

 

Syntes jeg godt nok også, hvis jeg fik hvalpe i min hund ville jeg KRÆVE at se potentielt nye ejere til mine hvalpe, og meget gerne kunne "kontrollere" at de nu har den "have" de snakker om osv. :) Er det ikke standard at se folk an?

 

 

S´eren, syntes det virker meget muligt det er en scam. Men hvorfor vælger manden ikke en smukkere og mere troværdig historie så? :) Måske han tænker 2900kr er lidt, og så falder nogen dumme i fordi de vil redde den stakkels hvalp? Hmm hmm, skummelt er det ihvertfald nu jeg tænker over det. :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener helt bestemt, det er ulovligt at sælge en hvalp, uden chips, sundhedsbog og den har fået ormekur... samtidig skal man se sig rigtig godt for, som minimum må man kunne komme og se hvalpen, før man bestemmer sig, så kan man også bedre danne sig et indtryk af ejer og hunde. Jeg har selv prøvet at købe en hund uden papir, den mest kærlige og dejlige rotte, jeg har aldrig haft en så sød hund før, desværre viste det sig han havde meget svær HD allerede som 7 måneder, det var overhoved ikke nemt, da vi måtte sige farvel til ham kun 11 mdr gammel.

Hvis jeg var din søster, ville jeg nok se efter hvalpe med papir, det altid godt at tjekke de forskellige hjemmesider ud Rottweiler klubben Danmark (RKD) og Rottweiler.dk der er hvalpelister og omplaceringshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener helt bestemt, det er ulovligt at sælge en hvalp, uden chips, sundhedsbog og den har fået ormekur... samtidig skal man se sig rigtig godt for, som minimum må man kunne komme og se hvalpen, før man bestemmer sig, så kan man også bedre danne sig et indtryk af ejer og hunde. Jeg har selv prøvet at købe en hund uden papir, den mest kærlige og dejlige rotte, jeg har aldrig haft en så sød hund før, desværre viste det sig han havde meget svær HD allerede som 7 måneder, det var overhoved ikke nemt, da vi måtte sige farvel til ham kun 11 mdr gammel.

Hvis jeg var din søster, ville jeg nok se efter hvalpe med papir, det altid godt at tjekke de forskellige hjemmesider ud Rottweiler klubben Danmark (RKD) og Rottweiler.dk der er hvalpelister og omplaceringshunde.

sundhedsbog ormekur m.m. er der ingen regler for, men hvalpen skal være mærket og registreret i dansk hunderegister FØR den bliver 8 uger dvs før den forlader opdrætter, er den ikke det bør det meldes straks, det er den eneste måde man kan stoppe den slags på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det oser langt væk af useriøsitet... Jeg forstår slet ikke hvis man vil have en "ordentlig hund", at man kan overveje at købe "på den måde"?

 

Altså hvis man bare vil have en "rottweiler" og man egentlig er lidt ligeglad med alt andet, så jo da.. Men hvis man går op i sundhed og seriøsitet omkring racen: Så kontakt dog en opdrætter!

 

Jeg kan slet ikke forstå hvordan nogen kan overveje at købe hund på den måde... Ingen billeder, ingen informationer udover "flotte forældre". Nej tak...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...