Hop til indhold

Om et døgn er jeg hundeejer igen.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Tak allesammen. :oops:

 

Jeg har nok haft den sjoveste opvågning. Vi fejrede jo dagen igår og så røg der lidt øl indenbords. Sådan noget skidt ryger som bekendt lige igennem og jeg vågner 2½ time efter at vi var gået iseng (forøvrigt uden ballade). Hunden sover endnu, så jeg lister ud på wc og når lige at åbne for sluserne, da jeg hører hvalpen inde fra soveværelset. Først er stille klynken, så en sirene og derpå et bump (hvilket betyder at Shandie har taget springet ud af kassen). Jeg tror jeg kan blive færdig,... det kan jeg IKKE og en lille sort, lykkelig skabning kommer styrtende ud i gangen og standser for at bide mig i tæerne. Er I klar over hvor svært det er at tørre sig, når man forsøger at få en hvalp til at lade være med at bide een i tæerne. :shock:

 

Nå, efter at have have sloges lidt om toiletbørsten og mine underbukser løber hun pludselig ind i stuen og så måtte jeg jo bare trække bukserne nogenlunde op og styrte hen og åbne til haven og det nåede vi skam, selvom mørket var så farligt at hun ikke turde gå mere end 50 cm ud og ramte måtten foran døren. Tilbage til wc for at blive helt færdig, med en hund i tæerne. Så løb hun igen og da tænkte jeg at det nok var bummelum der var på vej,.. bukserne op og huje foran hvalpen hele vejen hen til døren, men der nåede vi det altså lige akkurat ikke,.. men meningen var god nok, for vi havde retningen jo.

 

Nu var vi så begge to godt vågne og jeg besluttede at hun lige skulle have lov til at rase lidt af, fordi hun havde sovet så meget igår, og så kunne jeg jo lige fortælle lidt om hvor svært det kan være at få passet alt, samtidig. Mens jeg har skrevet har hun styrtet rundt og bidt i alt hvad der har været i nærheden og set hammerglad ud. Jeg har været oppe af stolen rigtig mange gange men det er godt nok længe siden jeg har moret mig så meget. Hun er fræk på en meget sød måde og så er der bare sådan noget tra-da-da-da-daa over hende, der gør at man slet ikke kan lade være med at smile.

 

Nu har hun så lagt sig til at sove igen, så jeg tror det er klogt at forsøge at få lidt søvn. Godnat HF.

 

Jeg er et tøset fjols! :damn: Tænk, jeg sidder her med tårer i øjnene, fordi jeg bliver så glad :oops: Du har SÅ meget fortjent at få en ordentlig røvfuld hundeglæde ind i dit liv, det har sgu ikke været sjovt det sidste år og ingen har mere end dig fortjent at få en toplækker glad-i-låget-hvalp :klap: Det er match made in heaven det der, jeg tror at den står 1-1 på hvem der er mest heldig af jer to :hjerte:

 

Og se så at få gang i det kamera!!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fuldstændig. Igår var jeg da glad for hende, men i nat og her til morgen er hun livet lidt op og virker bare til at være en fatastisk lille personlighed. Modig og selvstændig (kan underholde sig selv med sit legetøj) men alligevel kontaktbar/ søgende og egentlig meget blid.

 

Jeg lå på gulvet med hende og så kom hun til at tygge mig i fingeren, så det gjorde ondt og jeg sagde av (sådan lidt pivende). Hun stoppede brat, kiggede mig forbavset ind i øjnene med ørerne oppe og hovedet lidt på skrå, så lagde hun ørerne ned og slikkede mig forsigtigt på næsen. Så kan man da bare ikke lade være med at smelte.

 

Det går ikke det der, det er ALT for godt! Vi må ud og finde nogle mudderhuller :mrgreen::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen. :oops:

 

Jeg har nok haft den sjoveste opvågning. Vi fejrede jo dagen igår og så røg der lidt øl indenbords. Sådan noget skidt ryger som bekendt lige igennem og jeg vågner 2½ time efter at vi var gået iseng (forøvrigt uden ballade). Hunden sover endnu, så jeg lister ud på wc og når lige at åbne for sluserne, da jeg hører hvalpen inde fra soveværelset. Først er stille klynken, så en sirene og derpå et bump (hvilket betyder at Shandie har taget springet ud af kassen). Jeg tror jeg kan blive færdig,... det kan jeg IKKE og en lille sort, lykkelig skabning kommer styrtende ud i gangen og standser for at bide mig i tæerne. Er I klar over hvor svært det er at tørre sig, når man forsøger at få en hvalp til at lade være med at bide een i tæerne. :shock:

 

Nå, efter at have have sloges lidt om toiletbørsten og mine underbukser løber hun pludselig ind i stuen og så måtte jeg jo bare trække bukserne nogenlunde op og styrte hen og åbne til haven og det nåede vi skam, selvom mørket var så farligt at hun ikke turde gå mere end 50 cm ud og ramte måtten foran døren. Tilbage til wc for at blive helt færdig, med en hund i tæerne. Så løb hun igen og da tænkte jeg at det nok var bummelum der var på vej,.. bukserne op og huje foran hvalpen hele vejen hen til døren, men der nåede vi det altså lige akkurat ikke,.. men meningen var god nok, for vi havde retningen jo.

 

Nu var vi så begge to godt vågne og jeg besluttede at hun lige skulle have lov til at rase lidt af, fordi hun havde sovet så meget igår, og så kunne jeg jo lige fortælle lidt om hvor svært det kan være at få passet alt, samtidig. Mens jeg har skrevet har hun styrtet rundt og bidt i alt hvad der har været i nærheden og set hammerglad ud. Jeg har været oppe af stolen rigtig mange gange men det er godt nok længe siden jeg har moret mig så meget. Hun er fræk på en meget sød måde og så er der bare sådan noget tra-da-da-da-daa over hende, der gør at man slet ikke kan lade være med at smile.

 

Nu har hun så lagt sig til at sove igen, så jeg tror det er klogt at forsøge at få lidt søvn. Godnat HF.

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er et tøset fjols! :damn: Tænk, jeg sidder her med tårer i øjnene, fordi jeg bliver så glad :oops: Du har SÅ meget fortjent at få en ordentlig røvfuld hundeglæde ind i dit liv, det har sgu ikke været sjovt det sidste år og ingen har mere end dig fortjent at få en toplækker glad-i-låget-hvalp :klap: Det er match made in heaven det der, jeg tror at den står 1-1 på hvem der er mest heldig af jer to :hjerte:

 

Og se så at få gang i det kamera!!! :mrgreen:

 

Ihh, jeg bliver helt rød om ørerne. Tak Nollike, jeg er sgu glad for at jeg har lært dig og Noomi at kende. I er bare de bedsteste venner man kan ønske sig. :kys:

 

Åååh hvor kommer man til at savne at have hvalp igen når man høre dine beretninger :hjerte:

 

Indtil nu kan jeg godt forstå det. Det er super hyggeligt.

 

Godt man snart kan hente sin egen :vuf:, for det er da for cute at høre om :hjerte:

 

Pludselig får jeg helt ondt af dig og Soegaard. :shock: :ae: Jeg sidder bare her og fortæææller og fortææææller og I venter stadigvæk. Men heldigvis går tiden jo og nu kan vi snart udveksle historier,... det glæder jeg mig til, for det kan jo kun blive hyggeligt. Og så bliver det også hyggeligt at nulre et par fantastiske aussiehvalpe. :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

HOV HOV .... må jeg lige henvise til en anden tråd med meget søde hvalpe :fornaermet:

 

Men ja hun er da bare en smuksak... glæder mig til at den skal lege med min nede i mosen.... :vuf:

 

Årh ja, dem følger jeg tihvertifald også! Du har endda fået fedte-BP :mrgreen:. Men det er bare lidt noget andet, når hvalpen ligner ens egen elskede hund... :genert:

 

Det behøver jeg da ikke overbevises om. Audrey er jo en sød hund men Shandie skal bare være lidt ældre, så kan vi tage en tur i parken.

 

:klap: :banan: Det er sørme godt, at de vokser så hurtigt! :mrgreen:

 

Mosen?. Har du lavet komplot sammen med Noomi, for så kan du glemme det. Min hvalp skal altså lære at bade i rent vand. Og tørre sig i de andre hunde bagefter så jeg slipper for at få en våd hund med hjem. :lol:

 

Eeeehm... :hmm: Man skulle ikke lige tro, at du havde erfaring med racen, når du skriver sådan noget... :lol:

 

Deal, så kan Audrey og Noomi hjælpes ad med at vise hende de gode mudderhuller :slem:

 

___________________________ :slem: *****DIABOLIC LAUGHTER***** :slem: ____________________________

 

Fuldstændig. Igår var jeg da glad for hende, men i nat og her til morgen er hun livet lidt op og virker bare til at være en fatastisk lille personlighed. Modig og selvstændig (kan underholde sig selv med sit legetøj) men alligevel kontaktbar/ søgende og egentlig meget blid.

 

Jeg lå på gulvet med hende og så kom hun til at tygge mig i fingeren, så det gjorde ondt og jeg sagde av (sådan lidt pivende). Hun stoppede brat, kiggede mig forbavset ind i øjnene med ørerne oppe og hovedet lidt på skrå, så lagde hun ørerne ned og slikkede mig forsigtigt på næsen. Så kan man da bare ikke lade være med at smelte.

 

:lun: Hvor er det skønt Ascha! (hun lyder lidt som en, jeg kender.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lå på gulvet med hende og så kom hun til at tygge mig i fingeren, så det gjorde ondt og jeg sagde av (sådan lidt pivende). Hun stoppede brat, kiggede mig forbavset ind i øjnene med ørerne oppe og hovedet lidt på skrå, så lagde hun ørerne ned og slikkede mig forsigtigt på næsen. Så kan man da bare ikke lade være med at smelte.

Havde hun været en lille airedalehvalp, så havde hun med stor fryd efterfølgende bidt dig i næsen. Du er en heldig kvinde, der sådan anskaffer sig en GO' hund (ta' den, Sofus!). :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeehm... :hmm: Man skulle ikke lige tro, at du havde erfaring med racen, når du skriver sådan noget... :lol:

 

Træning, min kære, træning. :blink:

 

Ej, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan Shandie udvikler sig, men Ascha var jo en vandhund til tåspidserne, men vidste godt at man ikke måtte gå i vand med tøj på (altså halsbånd) og det virkede faktisk udmærket indtil hun fyldte 10- 11 år, så skred den lidt.

 

 

:lun: Hvor er det skønt Ascha! (hun lyder lidt som en, jeg kender.)

Jeg kan godt huske at Audrey mindede meget om flatteren.

 

Havde hun været en lille airedalehvalp, så havde hun med stor fryd efterfølgende bidt dig i næsen. Du er en heldig kvinde, der sådan anskaffer sig en GO' hund (ta' den, Sofus!). :shock:

Hvordan kan du så finde på at få sådan en størrelse helt frivillig?. :lol: Spøg til side, det skal man heller ikke længere væk end til springeren,.. den gør det også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan du så finde på at få sådan en størrelse helt frivillig?. :lol: Spøg til side, det skal man heller ikke længere væk end til springeren,.. den gør det også.

Og så igen og igen og igen? Jeg ved ikke....jeg må have noget med korttidshukommelsen. :shock:

 

Til gengæld er en airedale verdens skæggeste hund at leve sammen med. Kæft, man keder sig aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør alle andre heller ikke, min profil er lukket da jeg har mange personlige billeder liggende, så nej, jeg synes egentlig ikke at det er rimeligt at forvente at jeg adder Caro eller andre der måtte komme til, for at de skal se et billede af Aschas hvalp :vedikke:En ting er hvad der foregår herinde, Facebook er en del mere personlig i min optik.

 

Meget meget enig. Efter min profil blev ufrivillig slettet, så er jeg blevet meget mere kritisk med hvem der kan komme på min venneliste.

Og det var så lige OT:oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået taget et par anvendelige billeder. Det er selvfølgelig billeder af en træt hvalp, for alt andet er ganske umuligt,.. jeg får kun snudebilleder eller billeder af dele af hende.

 

[ATTACH=CONFIG]95207[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95208[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95209[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95210[/ATTACH]

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning, min kære, træning. :blink:

 

Ej, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan Shandie udvikler sig, men Ascha var jo en vandhund til tåspidserne, men vidste godt at man ikke måtte gå i vand med tøj på (altså halsbånd) og det virkede faktisk udmærket indtil hun fyldte 10- 11 år, så skred den lidt.

 

Mon det er for sent med det der træning nu? :hmm: Jeg er jo også blevet klar over, at Audreys følelser for vand ligger højere på termometeret end gennemsnittet.. :lol: Shandie bliver sikkert super velopdragen. Stakkels hund som er havnet hos en ejer, der vil være på forkant.. :klovn:

 

Jeg kan godt huske at Audrey mindede meget om flatteren.

 

Vist mere end jeg var klar over. Men det gør bare overhovedet ingenting! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er et tøset fjols! :damn: Tænk, jeg sidder her med tårer i øjnene, fordi jeg bliver så glad :oops: Du har SÅ meget fortjent at få en ordentlig røvfuld hundeglæde ind i dit liv, det har sgu ikke været sjovt det sidste år og ingen har mere end dig fortjent at få en toplækker glad-i-låget-hvalp :klap: Det er match made in heaven det der, jeg tror at den står 1-1 på hvem der er mest heldig af jer to :hjerte:

 

Og se så at få gang i det kamera!!! :mrgreen:

 

Pinligt nok sad jeg da også og blev helt tøsevåd i øjnene og måtte lige holde pause før jeg læste resten af tråden :oops:

 

 

 

 

Men ååååååååååhhhhhhhhhhh Ascha altså, verdens bedste opdate og hold kæft hvor lyder hun sød! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon det er for sent med det der træning nu? :hmm: Jeg er jo også blevet klar over, at Audreys følelser for vand ligger højere på termometeret end gennemsnittet.. :lol: Shandie bliver sikkert super velopdragen. Stakkels hund som er havnet hos en ejer, der vil være på forkant.. :klovn:

 

 

 

Vist mere end jeg var klar over. Men det gør bare overhovedet ingenting! :hjerte:

 

Det skal du da også bare være glad for, for så kan du træne nye vaner ind på lystavlen. De er jo kloge nok.

 

At dømme ud fra Shandie, er det vist også ret synd for hende med jævne mellemrum. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sker jo noget nyt hele tiden, i disse dage hvor vi lærer hinanden at kende, og dem der er ved at brække sig over at høre om min lille klump sort guld (godt tænkt Doberfan) må lade være med at læse med.

 

Alt er stadig idyl og råhygge. Dog har hun en forkærlighed for sine egne prutter :badr: og hun hader bilen som pesten, men det skal nok gå over, for sidstnævnte er ren uvilje.

 

Jeg havde besøg af min veninde og hendes bullmastiff igår. Han stod udenfor hoveddøren i snor og da jeg åbnede døren gik Shandie direkte ud til ham, med løftet hale og snuste til hans mule og gav ham et lille slik på læben. Hun ville gerne lege med ham (men det forstod han altså ikke helt) og fes rundt om ham og gøede. Senere fandt hun ud af at han havde en skæg pose hængende imellem sine bagben og tilsidst blev det lidt for meget for Teddy. Han snurrede lige rundt og så på hende,... Shandie reagerede ved at fjante en lille smule på afstand af ham og satte sig så ned og bed lidt i min kommode. Det forhindrede hende dog ikke i at prøve igen senere, så da de gik, måtte Teddy ud i kulden med våde boller. :lol:

 

Hun har fundet sig en ny sengeplads, på hylderne under mine sofaborde, og selvom jeg endnu ikke har fundet helt ud af mit kamera (det insisterer hårdnakket på at det er nat hele tiden) synes jeg da lige at I skulle se billeder af det alligevel.

 

Shandie 1 016.jpg

Shandie 1 002.jpg

Shandie 1 011.jpg

Shandie 1 013.jpg

Shandie 1 015.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...