Hop til indhold

Om et døgn er jeg hundeejer igen.


Ascha
 Share

Recommended Posts

:lun: Hvor sødt, men det ser nu ikke ud som en særlig behagelige sovestilling :lol: Gad vide, hvor længe hun bliver ved med at sove der. Jeg tænker sådan på om et års tid, når hun er blevet en smule større :mrgreen:

Jeg tror det stopper når hun selv føler at hun ikke kan være der, eller når hylden braser sammen. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der sker jo noget nyt hele tiden, i disse dage hvor vi lærer hinanden at kende, og dem der er ved at brække sig over at høre om min lille klump sort guld (godt tænkt Doberfan) må lade være med at læse med.

 

Alt er stadig idyl og råhygge. Dog har hun en forkærlighed for sine egne prutter :badr: og hun hader bilen som pesten, men det skal nok gå over, for sidstnævnte er ren uvilje.

 

Jeg havde besøg af min veninde og hendes bullmastiff igår. Han stod udenfor hoveddøren i snor og da jeg åbnede døren gik Shandie direkte ud til ham, med løftet hale og snuste til hans mule og gav ham et lille slik på læben. Hun ville gerne lege med ham (men det forstod han altså ikke helt) og fes rundt om ham og gøede. Senere fandt hun ud af at han havde en skæg pose hængende imellem sine bagben og tilsidst blev det lidt for meget for Teddy. Han snurrede lige rundt og så på hende,... Shandie reagerede ved at fjante en lille smule på afstand af ham og satte sig så ned og bed lidt i min kommode. Det forhindrede hende dog ikke i at prøve igen senere, så da de gik, måtte Teddy ud i kulden med våde boller. :lol:

 

Hun har fundet sig en ny sengeplads, på hylderne under mine sofaborde, og selvom jeg endnu ikke har fundet helt ud af mit kamera (det insisterer hårdnakket på at det er nat hele tiden) synes jeg da lige at I skulle se billeder af det alligevel.

 

[ATTACH=CONFIG]95249[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95250[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95251[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95253[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95254[/ATTACH]

 

Hvor er hun skøn, altså. :lun: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hold nu kæft hun er kær :lun:

 

Stort tillykke med hende Ascha - Hvor har du fortjent sådan en helt perfekt og gudesmuk hvalp!

 

Hun lyder simpelthen herlig og jeg nyder at sidde og læse dine opdateringer.

Kan faktisk ikke få nok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sker jo noget nyt hele tiden, i disse dage hvor vi lærer hinanden at kende, og dem der er ved at brække sig over at høre om min lille klump sort guld (godt tænkt Doberfan) må lade være med at læse med.

 

:stupid: Som om! :roll: Næh du, der er nærmere for lidt :banan:

 

Alt er stadig idyl og råhygge. Dog har hun en forkærlighed for sine egne prutter :badr: og hun hader bilen som pesten, men det skal nok gå over, for sidstnævnte er ren uvilje.

 

Ellers må hun ud og køre med Noomi :-D

 

 

Jeg havde besøg af min veninde og hendes bullmastiff igår. Han stod udenfor hoveddøren i snor og da jeg åbnede døren gik Shandie direkte ud til ham, med løftet hale og snuste til hans mule og gav ham et lille slik på læben. Hun ville gerne lege med ham (men det forstod han altså ikke helt) og fes rundt om ham og gøede. Senere fandt hun ud af at han havde en skæg pose hængende imellem sine bagben og tilsidst blev det lidt for meget for Teddy. Han snurrede lige rundt og så på hende,... Shandie reagerede ved at fjante en lille smule på afstand af ham og satte sig så ned og bed lidt i min kommode. Det forhindrede hende dog ikke i at prøve igen senere, så da de gik, måtte Teddy ud i kulden med våde boller. :lol:

 

:lol: Stakkels Teddy :ae:

 

Hun har fundet sig en ny sengeplads, på hylderne under mine sofaborde, og selvom jeg endnu ikke har fundet helt ud af mit kamera (det insisterer hårdnakket på at det er nat hele tiden) synes jeg da lige at I skulle se billeder af det alligevel.

 

[ATTACH=CONFIG]95249[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95250[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95251[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95253[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95254[/ATTACH]

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Nollike, hun var oppe og lege med Herluf igår. Alle de gange jeg kaldte på hende afbrød hun sin leg med det samme og kom hen til mig, så du kan glemme alt om at Noomi kan lokke hende i mudderhuller.:fornaermet:

 

 

 

 

..... altså indtil videre. :genert:

 

Jaah, men du glemte lige at skrive at hun også badede i fuglebadet ik'? Så der er håb forude :slem: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Nollike, hun var oppe og lege med Herluf igår. Alle de gange jeg kaldte på hende afbrød hun sin leg med det samme og kom hen til mig, så du kan glemme alt om at Noomi kan lokke hende i mudderhuller.:fornaermet:

 

 

 

 

..... altså indtil videre. :genert:

 

Bare vent... vi skal nok få den i hullerne i mosen :klap:

 

 

Gruppepreeeees!! :mrgreen:

 

 

Hvad er Herluf? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sgutte tid til at tage billeder, men en update kan jeg da godt komme med.

 

Jeg synes jeg vågner op med en ny hvalp hver morgen. Det er selvfølgelig fordi Shandie falder mere og mere til, men det har været sjovt at opleve (sådan husker jeg ikke det har været med mine andre hvalpe). Ting, hvor jeg har haft tanken: shit, den vane skulle hun helst ikke få, har været væk næste dag, helt af sig selv.

 

Hun er en ret nem hvalp at have med at gøre, synes jeg. Er jeg optaget af noget, tuller hun rundt og leger med sit legetøj eller ligger og hviler. Hun er nem at aflede hvis hun får sat tænderne i bukseben eller andre ting hun ikke må tage og der sker faktisk kun uheld hvis der er andre mennesker tilstede (så glemmer jeg nogle gange at se efter hende). :oops:

 

Det går stadigvæk ikke godt med at køre bil (har dog ikke været ude at køre de sidste to dage) jeg har intet trænet med hende endnu (andet end at få hende til at komme når jeg laver lyde) men nu er hun begyndt at blive i det rum jeg går ud af, hvis hun er træt, så jeg vil tage hul på alene hjemme træningen idag. Det er det jeg frygter allermest, men prøver at berolige mig selv med, at hun godt nok kan pive lidt når jeg lukker døren efter mig på wc men hurtigt holder op og går ind i stuen.

 

I går var min søster på besøg med sin papillon og hun var bange for Shandie, så for at holde Shandie lidt i ro, røg der lidt for mange forskellige tyggeting ned, hvilket resulterede i at hun var hoppet ud af kassen til morgen og havde haft tynd mave 2 steder inde i stuen. Heldigvis havde hun ikke trådt i det men det var en fæl lugt at vågne op til. Må have sat lidt højere kanter på den kurv hun sover i. Det har ellers fungeret perfekt indtil nu. Jeg sætter hende op sammen med et par bamser, som hun så lige ligger og gumler lidt i,... og så sover hun. Jeg har endda siddet og spillet lidt keyboard hvor jeg bare har "puttet" hende, uden problemer. Det er bare super fedt.

 

Selvfølgelig er der da ting der misser, f.eks. er hun begyndt at stikke af ude i skoven, men idag skal jeg have lidt flæskesteg med, hvis maven ikke er blød længere,... så må vi se om ikke det virker.

 

..... Lige nu ligger hun under mit skrivebord og sover og da jeg kiggede ned for et øjeblik siden, lå hun præcis som Ascha altid gjorde, med hoved og forben til den ene side og bagben ud til den anden. :lun:

 

Jeg sammenligner overhovedet ikke med Thailo (på nær det med at stikke af, var han jo stik modsat som hvalp), selvom jeg savner at have en hund der ved bare en lille smule om noget, men puha, hvor er jeg glad for at det er 6 år siden Ascha døde. Hold da op hvor jeg kan genkende mange træk når jeg ser på Shandie, selvom hun er mere selvsikker, mere kærlig og har mere gå-på-mod og energi/ vedholdenhed end Ascha. Nu lyder det som en helt anden type hund, men hendes væremåde og det at man kan mærke at der allerede cirkulerer lidt tanker rundt/ at der sker overvejelser,... det er fuldstændigt det samme. Nu håber jeg så bare at hun bliver lige så god en hund, for jeg er allerede smaskforelsket i min lille sorte ven. Det er lidt som at komme hjem efter en fest, i pænt tøj og pæne sko, og smutte i sutsko og nattøj. :-D Måske er flatten racen for mig, måske har jeg bare været heldig, men jeg synes altså det går forrygende godt.:banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...