Hop til indhold

Han er STADIG han-aggressiv!


Gæst jepsen
 Share

Recommended Posts

Jeg var lige ved at smække en anden hunde-ejer en på lampen her til aften. Jeg har normalt stor tålmodighed mht andre ejere, men lige ham her ......

 

Han har en en mindre hund. Eller stor terrier om man vil.

 

Dupond har 2 gange været på en, da den ikke fatter almindelig hunde-sprog som: "Bliv væk eller jeg smider dig til jorden, knurrer og gøer af dig, så du kan forstå, at denne verden er MIN klub og det er MIG der bestemmer her".

 

Her til aften komme de mod mig. Jeg får Dupond i sit og fastholder ham i blikket, så han kun koncentrerer sig om mig. Mon ikke den hjerne-døde ejer låser flex-linen op og lader hunden løbe hen mod min!

 

3 gange får jeg sagt: "Han er han-aggessiv". Ingen reaktion fra ejer og hans hund bøver sig hen mod os. "HAN er han-aggressiv" Stadig ingen reaktion. "HAN ER HAN-AGGRESSIV for helvede" får jeg sagt, da hans hund nu står lige i fjæset på Dupond. "Hm Hmm" siger den anden ejer!!

Hva fanden betyder "Hm Hmm"??

Da Dupond ikke kan holde sig længere, så vender han sig lige om, klasker hunden i jorden og får sagt på Dupondsk, at det der er ikke i orden makker. Jeg får Dupond med mig og lige som vi har vendt os og begynder at gå, så har den hjerne-døde tosse frækheden til at sige, at "HAN i alle fald ikke gad have sådan en aggressiv hund"!

 

NØJ jeg blev tosset! Stik-hamrende helt oppe i skyerne tosset. Jeg fik liret en frygtelig masse af omkring hunde-aggressivitet, hunde-sprog, adfærd, rang blandt hunde og hvad jeg ellers kunne komme i tanke om.

 

Hvad f***** sker der for, at nogle folk bare ikke accepterer, at alle hunde ikke behøver hilse på hinanden.

 

Hvad værre er .... Jeg mødte andre på min tur, som også havde været oppe og toppes med ham. De kunne så sige, han var kommet forbi dem og havde advaret dem mod "en stor sort rottweiler, som bare ville æde dem begge".

 

Så står man der med sådan et mærkat på hunden. Rottweiler min bare r**.

 

ÅH jeg bliver så forbandet sur.

 

Min hund gider sgu da ikke æde andet end gulerødder og agurker ud over tør-foderet alligevel .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du skal male brune pletter på Dupond og lade ham lege rottweiler lidt:mrgreen:

 

Ej, jeg kan sgu godt forstå at du er tosset! Men altså, måske du skulle brøle næste gang "han BIDER!!!!". Ikke at han gør det, men det er måske en bedre advarsel end "han-aggressiv"?!

 

Og så må du fantasere om ejeren og en voodoodukke, eller et eller andet. Platte hævntanker hjælper altid mig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du blev tosset.

Jeg har haft samme problem da vi havde Tico(langhåret schæfer). Tico blev overfaldet af en goldentetriver da han var syv måneder, og det glemte han aldrig og var på vagt hver gang der var andre hunde. På Trænigspladsen var han og på vagt. Jeg gik tur med Tico hver dag og mødte den samme mand næsten hver dag og jeg sagde til ham om han ikke godt ville være venlig ikke at lade sin hund løbe over vejen og hen til min hund, han fattede det ikke:damn:. Hver gang måtte jeg vende Tico bort og få ham i siit, så han ikke fik øjenkontakt med den anden hund. Samme problem har jeg haft med de små hunde vi har, bare lade en stor hund drøne lige hen til mine små der er i snor. Nej mange er ligeglade for de siger deres gør da ikke noget, den sys jeg jeg mega dum, for ikke alle hunde er venner med andre hunde. Vores Isa sender et signal og de andre forstå de ikke skal komme for tæt.

Ikke alle hunde kan læse andres hunde kropssprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er tosset på dine vegne. Det er sguda helt ufatteligt.

 

Kunne du ikke nøjes med at sige "er du sød at fjerne din hund" på en konstant og forståelig måde?

Grunden er vel underordnet og du skylder ikke en forklaring på at du ikke gider have en fremmed hund op i hovedet på din.

 

Jeg er enig i Hopsa og Anne1979's råd. Drop forklaringerne og sig bare tydeligt, bestemt og kontant: "Din hund skal ikke herhen!" eller noget lignende. Tumpede hundeejere kan ikke kapere forklaringerne om han-aggression m.m., men skal bare have klare beskeder, som ikke kan misforståes/diskuteres.

 

Lige med typer som ham der beskrives her, er det tvivlsomt om selv det ville virke :roll: Jeg har skam oplevet flere typer som end ikke forstår et: "NEJ! FJERN DEN HUND!"

Så skal de spørge hvorfor, og debattere, og sige at den jo ikke gør noget eller 'jamen det er jo en tæve' og derudaf, og i mellemtiden er stakkels hund nået helt hen til en.

Gudfaderbefuckingvares.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du har råbt til ham at din hund er aggressiv, så kan du ikke rigtig gøre mere(Man sidder jo næsten med tanken, så er han selv ude om det... men er selvfølgelig hundene det går ud over). Jeg er ubeskriveligt glad for folk, der siger deres hunde er aggressive. Sidste vinter gik vi forbi en hund.... ingen advarsler og går selvfølgelig ud fra hunden ikke gør noget... HAPS! Så sidder den i nakken på min hund. Damen trækker i hunden og går videre uden at sige noget......:???: Mystisk tænker jeg. Min ellers så dejlige hund er blevet nervøs omkring andre hunde nu og har da en mistanke om det er fra den episode :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med flertallet (hvor tit sker det lige! ;-)). Giv en mere tydelig advarsel - for børn og bøjet i neon. Der render stadig mange hundeejere rundt, som intet fatter.

 

Minder mig om en episode, jeg oplevede for flere år siden, med min gamle hund. Vi havde et lækkert område i den by, hvor jeg boede dengang, med et fortidsminde omgivet af græseng. Engang hvor jeg gik der med Bo, så jeg nogen komme med en Westie. Jeg tog Bo i snor - til gengæld slap de Westien, og den satte kurs lige mod os, med høj knurren.

- Vil du godt lige tage fat i din hund, sagde jeg. - Den skal ikke her hen.

- Jamen vi går altid her, lød svaret :roll:

Så måtte jeg jo sige at hvis hun ikke tog sin hund i snor, ville jeg slippe min (som var ca. 10 gange større). Så kan det nok være at Westien kom i snor.

Bo var god til at omgås andre hunde, og det er ikke sikkert at der var sket noget, men hvorfor tage chancen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i mange år brugt at råbe "han smitter!" og det er noget folk som regel har stor respekt for, det går jo ud over pengepungen og det kan de fleste forstå!

 

Dette begyndte jeg på efter at have mødt for mange hundeejere, som syntes det var en god ide at deres blev "sat på plads" af mine, når jeg trak aggressivkortet. I dag ville jeg aldrig bruge betegnelsen aggressiv om mine hunde, da det nemt kan blive "almindelig viden" at min hund er aggressiv. Skulle det en dag ske, at Pelle bed en anden hund, hvad jeg godtnok har svært ved at se for mig, ville det her i byen helt sikkert blive husket, at jeg selv havde kaldt ham aggressiv - og skal en aggressiv hund ikke bare have skylden for alt?

 

Derfor hellere råbe han smitter eller ikke må hilse pga. en operation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis andre hundeejere ikke kan forstå mig, når jeg siger at min hund ikke skal hilse - så fjerner jeg mig og min hund - jeg kan ikke se, hvorfor at det skal gå ud over min hund, at andre ikke kan høre/forstå.

Og der er ihvertfald ikke nogen grund til at stå og vente på at det går i ged.

 

Jeg står nu ikke og venter på, det går i ged. :D

 

Jeg får altid min hund i sit, når der kommer andre. Så laver vi kontakt-øvelser, da jeg ved, han kan være udfarende. Jeg mener helt bestemt, at enhver kan se, jeg træner med min hund lige her og nu i den her situation. Så kan de da bare gå forbi og tage hånd i hanke om egen hund, i stedet for at lade den løbe hen til min!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jamens Bondus

Min kammerat har en jagthund, og den er også ekstrem aggressiv overfor andre han-hunde. Han plejer at tage hans hund arme om hans nakke og lade den stå der imens den anden hundeejer tager sig sammen.

 

Ellers plejer "han bider" altid at virke.

 

Ærgelig oplevelse med ham der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står nu ikke og venter på, det går i ged. :D

 

Jeg får altid min hund i sit, når der kommer andre. Så laver vi kontakt-øvelser, da jeg ved, han kan være udfarende. Jeg mener helt bestemt, at enhver kan se, jeg træner med min hund lige her og nu i den her situation. Så kan de da bare gå forbi og tage hånd i hanke om egen hund, i stedet for at lade den løbe hen til min!!!

 

Hvis man ikke selv er vant til at træne med øjenkontakt, vil mange ikke ane hvad du laver. De vil se en hund som sidder pænt og roligt og derfor virker - nå ja pæn og rolig, og sådan en hund kan andre jo trygt gå hen til, mener de. Der er desværre hos mange hundeejere ikke skyggen af respekt for andre hundeejere og deres hunde. Det er typisk hundeejer som ikke selv oplever problemerne.

 

Vær opmærksom på at det at blive bragt i "sit" hos nogle hunde kan virke indskrænkende på deres frihed og derfor øge en negativ reaktion ved kontakt fra andre hunde. Hvis en hund er optaget af f.eks. øjenkontakt, kan den blive voldsomt forskrækket og negativ hvis den pludselig opdager at den anden hund er kommet alt for tæt på.

 

Jeg har naturligvis ikke set Dupond og kender heller ikke til dit træningsprogram, som kan være det helt rigtige lige til ham, men de fleste hunde håndterer bedre lidt bevægelse i sådan en situation end når de føler sig låst af et krav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke selv er vant til at træne med øjenkontakt, vil mange ikke ane hvad du laver. De vil se en hund som sidder pænt og roligt og derfor virker - nå ja pæn og rolig, og sådan en hund kan andre jo trygt gå hen til, mener de. Der er desværre hos mange hundeejere ikke skyggen af respekt for andre hundeejere og deres hunde. Det er typisk hundeejer som ikke selv oplever problemerne.

 

Vær opmærksom på at det at blive bragt i "sit" hos nogle hunde kan virke indskrænkende på deres frihed og derfor øge en negativ reaktion ved kontakt fra andre hunde. Hvis en hund er optaget af f.eks. øjenkontakt, kan den blive voldsomt forskrækket og negativ hvis den pludselig opdager at den anden hund er kommet alt for tæt på.

 

Jeg har naturligvis ikke set Dupond og kender heller ikke til dit træningsprogram, som kan være det helt rigtige lige til ham, men de fleste hunde håndterer bedre lidt bevægelse i sådan en situation end når de føler sig låst af et krav.

 

Jeg prøvede med lidt bevægelse, da jeg kunne se, han udviklede et "Jeg er kongeN" syndrom. Men det fungerede bare ikke. Desværre.

 

Når han ser en anden han, så ændrer han fuldstændig holdning. Han bliver 10 cm højere, halen op og krølle, ørerne frem og så "spankulerer" han frem. Han går ind foran mig og "viser vejen frem". I starten kunne han gøre udfald mod en anden han på 10 meters afstand. Bare stå og knurre og gø virkelig dybt!

 

Så jeg begyndte på, når jeg kunne se, han havde opfanget signaler fra mod-gående hund, at få ham i sit. Jeg taler med ham, jeg roser ham for at blive siddende, roser ham for ikke at knurre eller gø. Jeg ved, jeg ikke kan fastholde hans blik 100% hele tiden, at han vil se den anden hund an, men så roser jeg ham ekstra meget for f.eks. 20 sek øjenkontakt. Når den anden hund er gået forbi, så roser jeg ham til skyerne og vi kan gå videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede med lidt bevægelse, da jeg kunne se, han udviklede et "Jeg er kongeN" syndrom. Men det fungerede bare ikke. Desværre.

 

Når han ser en anden han, så ændrer han fuldstændig holdning. Han bliver 10 cm højere, halen op og krølle, ørerne frem og så "spankulerer" han frem. Han går ind foran mig og "viser vejen frem". I starten kunne han gøre udfald mod en anden han på 10 meters afstand. Bare stå og knurre og gø virkelig dybt!

 

Så jeg begyndte på, når jeg kunne se, han havde opfanget signaler fra mod-gående hund, at få ham i sit. Jeg taler med ham, jeg roser ham for at blive siddende, roser ham for ikke at knurre eller gø. Jeg ved, jeg ikke kan fastholde hans blik 100% hele tiden, at han vil se den anden hund an, men så roser jeg ham ekstra meget for f.eks. 20 sek øjenkontakt. Når den anden hund er gået forbi, så roser jeg ham til skyerne og vi kan gå videre.

 

Har du adfærdsbehandler på ham? For så vil jeg ikke blande mig, ellers har jeg et par kommentarer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

man kunne jo tage sin hund i snor og gå den modstte vej , her i huset bruger vi også den strategi at gå tur på tider af døgnet hvor man ikke møder så mange andre hunde, så bliver problemet jo noget mindre hvis man har en kønsagressiv hund.

Redigeret af anne-lise hansen
mangler
Link til indlæg
Del på andre sites

Du har for stor tillid til folks talenter som tankelæsere :) Medmindre at du er iført en vest med teksten " Vi træner - Hold afstand!", så kan du ikke forvente, at folk ved hvad du laver og kan respektere det.

Og selvom du ikke står og venter på at det går i ged - så lader du det stadig være op til andre at afgøre om deres hund kan komme til din - og give din hund en dårlig oplevelse og bekræfte den i "Bliv væk eller jeg smider dig til jorden, knurrer og gøer af dig, så du kan forstå, at denne verden er MIN klub og det er MIG der bestemmer her"-adfærden er vejen frem.

 

Hvis ikke folk forstår min anvisning første gang, så fjerner jeg deres mulighed for at håndtere situationen forkert, ved at jeg fjerne mig og min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også være kort og kontant. "Min hund kan ikke lide andre hunde.." Det der "han-aggressiv" er jeg ikke sikker på fiser ind:genert:

 

Den plejer jeg at bruge, at Pajko ikke kan lide andre hunde... og så går vi så langt væk fra stien som muligt. Det plejer folk at respektere. Heldigvis møder vi ikke ret mange løse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Input er helt klart velkomne. :) al den hjælp jeg kan få, tager jeg til mig med kys- hånd :)

 

Jojo, men hvis du er i gang med et forløb hos en adfærdsbehandler kan det blive rigtig forvirrende at jeg blander mig. Er du det?

Jeg ville nemlig selv blive møgærgerlig hvis jeg havde lagt en træningsplan til en klient og vedkommende så afveg planen eller tilføjede noget pga. en anden adfærdsbehandler som ikke har set hunden eller måske har en anden indgangsvinkel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo, men hvis du er i gang med et forløb hos en adfærdsbehandler kan det blive rigtig forvirrende at jeg blander mig. Er du det?

Jeg ville nemlig selv blive møgærgerlig hvis jeg havde lagt en træningsplan til en klient og vedkommende så afveg planen eller tilføjede noget pga. en anden adfærdsbehandler som ikke har set hunden eller måske har en anden indgangsvinkel.

 

Nej har ikke kontaktet nogen endnu. Jeg havde faktisk håbet, jeg kunne tage det i opløbet, da jeg syntes, jeg har rigtig god kontrol over Dupond og læser ham som en åben bog. Så hvad end du har ... Bring it on! Jeg er meget lydhør :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...