Hop til indhold

Gode gerninger


Trei
 Share

Recommended Posts

Insprireret af Bella der fandt et benzindæksel - har jeres hunde fundet noget eller gjort andre gode gerninger?

 

Ozzie har indtil videre fundet to mobiltelefoner - den ene gang snuuuuuste og gravede hun i noget sne og op tog hun mobilen - det var en postmand, der havde tabt sin mobil, han havde forgæves ledt efter den og han havde til Ozzies store glæde en masser guffer som hun fik som tak for hjælpen, da han kom for at hente sin mobil. (Ozzie var meget ung dengang og havde faktisk sat et tandmærke i mobilen, hvilket jeg undskyldte for, men postmanden var heldigvis okay med det)

 

Den anden mobil fandt hun i noget høj græs hvor en pige, vi kendte, gik og ledte efter den - her fik Ozzie nærmest gudestatus hos hele den familie, som boede i nabolaget og som vi stadig ser af og til og de elsker stadig Ozzie og husker hendes heltedåd. :mrgreen:

 

Hun har også fundet to punge - den ene var lænset for penge, men der var stadig alle kort og papirer i, den tilhørte en person der boede ret langt væk, så vi afleverede den hos politiet. Den anden pung fandt hun for nylig - hun gik lidt foran mig på en sti og pludselig stopper hun op og viser at hun har fundet et eller andet, og så ligger der en pung foran hende på stien - jeg kigger i den og kan se at billedet på kørekortet samt alder passer på en dame vi havde set lidt før - vi sætter i galop og finder hurtigt damen, der bliver så glad for at blive genforenet med sin pung at hun først giver mig et kæmpe kram og så får Ozzie et også haha.

 

Så har hun været helt rolig og fredelig omkring nogle hunde/schæferforskrækkede folk - det er vel også en slags god gerning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh, hvor dejligt at prinsessen kan inspirere:-)

 

Bella finder tit ting i skoven. Skoven ligger i udkanten af Århus, der er en stor uoplyst p-plads ved indgangen til skoven, og gode veje/stier rundt i skoven. Det betyder at folk (læs TYVEKNÆGTE) ofte læsser deres "affald" af i skoven. Så vi har fundet tommer tasker, punge, pengekasser, en cykelhjelm, ødelagte nummerplader - og sidst men ikke mindst - en ark med glimmer-prinsesse-klistermærker:mrsgreen:

 

Generelt er Bella meget OBS på ting der er hvor de ikke plejer at være. Og det er nok også derfor hun finder så meget skrammel.... Af egentlige ting hun er blevet bedt om at søge efter, har hun fundet det tankdæksel, og så har hun engang fundet mine bilnøgler som jeg havde tabt i hundeskoven:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie tager edderkopper :) jeg er panisk angst når jeg ser en, og en dag da vi var alene kommer der en stor klam jord-edderkop vandrende hen af stuegulvet. Jeg hylede op og skreg "tag den tag den" og så tog hun den, men slap den længere henne i stuen og så hylede jeg op igen og åbnede terrassedøren og "tag den, ud, ud i haven" og sørme om hun ikke tog den og bar den udenfor... Hun har nok syntes at jeg var temmelig hysterisk.. og hvad undrer mig mere er at hun ikke slog den ihjel, hun bar den bare i munden. Det var en kæmpe god gerning! Og så "skyller" hun tit tallerkner af inden de ska vaskes op. Også en stor hjælp. Men udover det opfører hun sig faktisk ret egoistisk, når hun finder tabte ting tisser hun på dem. Så jeg håber ikke hun finder et bundt penge :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min münsterländer, han fandt mine forsvundne jagthandsker engang. Vi var på marken og træne, og der havde jeg åbenbart troet, at jeg puttede dem i lommen , men det havde jeg så ikke.

Vi var så ikke ovre at træne i de næste 3 uger, da jeg havde travlt med meget andet. Jeg tog så derover med alle hunde basserne, og münsteren løber ned i det fjerneste hjørne, og kom susende tilbage med mine handsker i munden, superglad var jeg, selvom mus eller andet kravl, havde spist lidt af læderet.

Jo der var også en episode, hvor jeg havde min welsh ude i et par skoleklasser (DKK Barn/Hund), den ene elev havde sin mor med, da hun var meget bange for hunde, men hun endte med at komme hen helt selv, og sætte sig ned og klappe ham, og hendes mor var meget glad :)

Der er sikkert flere ting, mine hunde har haft gjort, men det her er lige det jeg er kommet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Penny fanger også edderkopper.. Det var faktisk lidt synd for hende den første gang hun fangede en... Jeg kom ind i stuen og hun lå og legede med den.. Jeg siger "AAAAD Penny", hun kigger på mig og tager et skridt frem og træder på edderkoppen, som jo så sidder fast under hendes lille pote... Stakkels Penny kunne ikke forstå hvorfor edderkoppen ikke var sjov mere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det var så sødt at hun havde fundet det dækset så ja, så måtte vi da have sådan en tråd med gode gerninger. Bella lyder :lun: Er færdig af grin over at hun har fundet prinsesseklistermærker, hun ved helt klart at hun er en prinsesse :klap:

 

 

Årh potemis - Cookie er en sand helt!!!! Bare jeg kunne få Ozzie til det! Altså det med edderkopperne, ikke tisseriet haha.

 

Drentsche: Dygtige hunde!

 

Hvis vi skal have med hvad Ozzie gør for os hun kender uha, så gør hun mange gode gerninger :lun: Hvis man taber noget så er hun altid klar til at samle op og aflevere - pavestolt hver gang, faktisk så jo sværere tingen er at håndtere for hende, jo mere selvtilfreds er hun, hvis hun fx skal aflevere en dyne, uha, hun er sej så! Generelt flytte ting for os er hun god til og meget glad for. Hun kan også tage sokker af og aflevere dem bagefter. Hun er klar til at slikke gryder, pander, potter, tallerkener osv af inden de skal i opvaskeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle kat tog edderkopper og myg, jeg kunne kalde på hende og pege og 2 sek efter var tingen væk :lol:

 

Da Egon var lille fandt han flere gange en pengeseddel og også et par gange en 20'er, derudover fandt han små poser med pot - det blev et par kammerater glade for. Siden er det gået ned af bakke, nu finder han nærmest kun golfbolde, dem er han til gengæld virkelig mester i at finde på underlige steder.

 

Synes godt de kunne blive gode til at finde mine nøgler, især fordi de er væk hver anden dag, men de gider ikke rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle coton Daiwa fandt en gang nogle små batterier, som jeg selvfølgelig tabte udendørs, i mørke. Det var ret heltegerningsagtigt, syntes jeg! Og så har hun fundet et halsbånd i haven, som en af søsters hunde havde tabt. Det blev søster i hvert fald meget glad for, for det halsbånd var savnet, og vi troede det var væk for altid. Iso gør ingen som helst heltegerninger - ikke mere end at hun er til, og på den måde forskønner hver dag... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...