Hop til indhold

Rengøring af foder og vandskåle.


Gæst Bjørnedrengen
 Share

Recommended Posts

Gæst Bjørnedrengen

Hvad vasker i foder og vandskåle af i. Jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Er det en myte at man ikke må vaske dem af i almindelig opvaske middel.??:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjørnedrengen
Jeg bruger bare varmt vand og sidder der lidt snask så skrubber jeg bare ekstra hårdt til :-)

Linda. det er også sådan jeg gør. Men jeg synes jeg har svært ved at få ,,slimet,, væk som kommer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

 

Varmt vand og opvaskemiddel. Pelle får til dels hjemmelavet mad og han slikker ikke skålen ren, så den må sættes i blød først, hvis den når at blive tør efter et måltid.

 

Slimet kan du få væk med en grovere opvaskebørste eller en skuresvamp, med den grønne grove side.

 

Vandskålen tager jeg med vand og børste dagligt, så der kommer ikke kalkaflejringer i.

Det er stålskåle jeg bruger.

 

Kattenes skåle bliver vasket i opvaskemaskinen

 

Jeg har aldrig hørt, at man ikke må bruge opvaskemiddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får foder i keramik skåle - beaglerne er gode til at "vaske op" men de får dog en tur med varmt vand og en sjat opvaskemiddel - ellers kommer de i opvaskemaskinen.

Vandskålen er af rustfri stål - den vaskes af hver dag med opvaskemiddel - den de har udenfor får samme tur hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mad og vandskål vaskes hver dag i opvaskemiddel.. Men jeg er ekstra opmærksom på at skylle den rigtig godt efter rengøring... Så den bliver vasket "rigtigt" først og derefter skyllet med vand.

 

Vi har aldrig haft problemer med at skålen kalkede til.. Vi har dog haft problemer med savl :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stellestar

Vand og madskålen bliver vasket med varmt vand og opvaskemiddel når jeg synes det trænger :)

Dog vasker jeg vandskålen oftere, da vandet ellers kan tage smag af evt snask og rester af mad ;) madskålen indeholder kun tørfoder - og den er næsten altid renest lige efter aftensmaden, så der er ingen problemer der ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger stålskåle. Vandet bliver skiftet hver morgen og ca. hver anden morgen får den en tur med børsten inden den fyldes igen. Den kalker derfor ikke til. Madskålen bruges primært til tørfoder, men når hun får noget snask, på (f.eks. fersk kylling) bliver den vasket af bagefter med varmt vand og sæbe.

 

Ca. 1 gang om ugen ryger de begge i opvaskemaskinen. Jeg har aldrig hørt de ikke må det !?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en indbygget opvasker i Luna, så det er sjældent, der er noget at vaske af:lol: Men er der, bruger jeg varmt vand og opvaskesæbe.

 

Vandskålen stiller jeg med vand og eddike og lader den stå og trække en dags tid eller mere (har 2 ens skåle, så bytter den bare ud)

Sådan en opvaskehund har vi også her hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...