Lonny Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Et væmmeligt drama udspillede sig i Brunnsparken i Gøteborg mandag, da en rottweiler pludselig angreb en blot seks-årig dreng. Hunden, der havde sat sin kraftfulde kæbe fast i den lille drengs lår, slæbte den hjælpeløse dreng hen over pladsen i parken, før tilildende folk i parken kom ham til undsætning. Drengen kom ikke tilskade og det er optaget på den video som også er i artiklen, og her ser det ud til at hunden har fat i drengens bukser Jeg syntes ikke hunden virker aggressiv, men hvad er det mon så der sker? Jeg forstår udemærket at drengen er blevet frygtelig bange, og at de omkringstående folk er blevet skræmte. Men når jeg sådan helt objektivt sidder her (og på ingen måde er følelsesmæssigt påvirket) og kigger på filmen, så ligner det ikke et angreb? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Har du et link? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Ps. Jeg har ikke lyd på min computer, så jeg ved ikke om lyden ville ændre mit syn på optagelsen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Ja, jeg vil også godt bede om et link? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Tror det må være her: Ekstra Bladet - TV: Rottweiler angreb seks-rig i Gteborg Drengen synes helt klart ikke det er sjovt, men den har tilsyneladende kun fat i bukserne, og ikke låret, som der står i artiklen. Det ses tydeligt, da bukserne bliver trukket af, at drengen ikke har så meget som et blåt mærke. Hunden ser ud som om den synes det er en herlig leg, men det skal selvfølgelig ikke ske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes det virker lidt voldsomt, hvis det bare er leg. De fleste hunde jeg kender ville slippe, når legekammeraten skriger og den endda bliver slået og sparket - det synes jeg i hvert fald det ser ud til, at den gør. Men det kan selvfølgelig godt være, at det bare hidser den endnu mere op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Har du et link? Ja, det ville selvfølgelig nok gøre det lettere for jer at svare Ekstra Bladet - TV: Rottweiler angreb seks-rig i Gteborg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes det virker lidt voldsomt, hvis det bare er leg. De fleste hunde jeg kender ville slippe, når legekammeraten skriger og den endda bliver slået og sparket - det synes jeg i hvert fald det ser ud til, at den gør. Men det kan selvfølgelig godt være, at det bare hidser den endnu mere op Det tror jeg rent faktisk det gør. Hvis vi nu forestiller os at hunden tror den har gang i en trækkeleg og legetøjet pludselig begynder at hvine, så giver det jo meget god mening at den kører endnu mere op Og når jeg leger trækkeleg med Luna, så dasker jeg tit til hende, netop for at hun kan lære at forbinde lidt hårdhændet behandling med den sjove leg (læst i bog af Anders Hallgren), så hvis denne hund også plejer at lege på den måde, så vil slag måske igen bare få den til at tro at "ih hvor har vi det sjovt"? Det er jo først da den får et slag over snuden, at den slipper, så måske er det først her den opfatter at det ikke er en leg? Det jeg så ikke rigtig kan forstå er, hvordan i alverden opstod situationen, hvad fik hunden til at opfatte drengen som legetøj, og hvordan kom de to så tæt på hinanden at det overhovedet kunne lade sig gøre :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Jeg syntes faktisk at det er mest synd for hunden. så vidt jeg ved er rottweiler de eneste hunde der låser i kæberne? Og den journalist der har skrevet indlæget har godt nok en blomstrende fantasie, man kan mere end bare tydeig se at hunden har fat i bukserne. Og så bliver hunden også slået, ikke lussing-slået men med knyttnæve. Det ser ikke ud som om den er agressiv, mere chokeret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lululolabu Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det kan godt være, men ingen fornuftig ejer slår bare med knytnæve løs på snuden? Ingen sparker da sin hund når den eger meden...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det ligner for mig en trækkeleg - hunden hverken knurrer, rusker eller forsøger at bide "mere", den holder bare fast og trækker. Men klart at den stakkels dreng er skræmt fra vid og sans. Godt det kun var bukserne den havde fat i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Tror det må være her: Ekstra Bladet - TV: Rottweiler angreb seks-rig i Gteborg Drengen synes helt klart ikke det er sjovt, men den har tilsyneladende kun fat i bukserne, og ikke låret, som der står i artiklen. Det ses tydeligt, da bukserne bliver trukket af, at drengen ikke har så meget som et blåt mærke. Hunden ser ud som om den synes det er en herlig leg, men det skal selvfølgelig ikke ske. Jeg syntes også mere at det ligner at hunden tror det er en leg, og at drengen bestemt ikke syntes det er sjovt... Men så vidt jeg kan se af filmen, så har hunden snor på, så hvordan kom den så tæt på drengen at den kunne gribe fat i hans bukser, og hvad fik den mon til at tro at drengen var legetøj :hmm: Og nej, hunden har ikke fat i drengens lår, og hunden angreb ikke! Vi kan jo alle godt blive enige om at en 6-årig dreng ikke slipper uden en skramme hvis en så stor hund virkelig havde angrebet ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det jeg så ikke rigtig kan forstå er, hvordan i alverden opstod situationen, hvad fik hunden til at opfatte drengen som legetøj, og hvordan kom de to så tæt på hinanden at det overhovedet kunne lade sig gøre :hmm: Uf Drengen råber hjælp mig på meget bange vis (du skrev at du ikke har lyd på). Ja jeg undrede mig også lidt, men det må da næsten være noget med at den har rykket sig fri, for den har stadig snor på. Måske drengen har løbet og leget og så har hunden bare tænkt, yes. Kan godt ske den ikke har bidt, men puhh hvor er den dreng blevet bange. Så bid eller ej, så skal der godt nok spændes nogle snore rundt om maven i al fremtid så den aldrig kan rykke sig fri igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 så vidt jeg ved er rottweiler de eneste hunde der låser i kæberne? Ingen hunde låser i kæberne. Men nogle er så stædige/oppe at køre at de nægter at give slip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det kan godt være, men ingen fornuftig ejer slår bare med knytnæve løs på snuden? Ingen sparker da sin hund når den eger meden...? Nu så jeg ikke nogen sparke til hunden, men i det den bliver slået på næsen slipper den jo også, så her indser den helt klart at det ikke længere er sjovt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Uf Drengen råber hjælp mig på meget bange vis (du skrev at du ikke har lyd på). Ja jeg undrede mig også lidt, men det må da næsten være noget med at den har rykket sig fri, for den har stadig snor på. Jeg har ikke lyd på, men jeg kan tydelig se skrækken i hans ansigt, stakkels, stakkels dreng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Ingen hunde låser i kæberne. Men nogle er så stædige/oppe at køre at de nægter at give slip. Og det er temmelig racebestemt, hvilket jeg ikke kan begribe at folk der har hunde af den type nægter at indse. Hvis de gjorde havde vi ikke alle de episoder. Nu så jeg ikke nogen sparke til hunden, men i det den bliver slået på næsen slipper den jo også, så her indser den helt klart at det ikke længere er sjovt Kommer en hund, som en rottweiler, til at halte fordi den bliver slået på næsen?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Kommer en hund, som en rottweiler, til at halte fordi den bliver slået på næsen?. Det vil jeg ikke tro, gør den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Noget helt andet jeg kom til at tænke på er, hvis nu hunden havde fat i drengens lår, hvad havde folk så forestillet sig at få ud at at hive og trække i hhv. hund og dreng :hmm: Hvis vi nu kigger på hvad der skete med bukser, så prøv at forestille jer hvilke skader den stakkels dreng ville have fået hvis den havde haft fat i hans lår Jeg ved godt at det højst sandsynlig er en refleks, men noget af det dummeste er stadig at begynde at trække i de to parter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det vil jeg ikke tro, gør den Næppe, men denne hund halter faktisk kraftigt da den forlader stedet, ergo siger min logik mig, at der er nogen der har gjort andet end at slå den på næsen. Dele af klippet er skjult bag tilskuere så vi får nok aldrig at vide hvad der er sket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Nu roder jeg måske i en hvepserede.. Men uden af hvad jeg kan se, så er drengen af etnisk oprindelse. Helt ud af egen erfaring, så ved jeg at både børn og voksne absolut ikke har et kuk forstand på omgang med hunde. Har selv oplevet at både børn og voksne næsten stiller sig skrigende med både arm og ben i vild panik. Og hvis det kun har været en stor unghund, så kan den altså ha misforstået situationen. Jeg lod også mærke til at den trak noget på sit ene forben, da den blev halet afsted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Grim episode for alle parter, sikken en kryster der bare stikker af , og stakkels stakkel dreng :ae:, men når det så er sagt, er jeg sikker på, at hvis hunden ville skade drengen, havde den ikke kun nøjedes med bukserne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Oktober 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Det kan godt være, men ingen fornuftig ejer slår bare med knytnæve løs på snuden? Ingen sparker da sin hund når den eger meden...? Jeg har slået min gamle tæve oven i hovedet med en skovl engang. Hun var oppe at slås med en venindes tæve og ville bare ikke gi slip. Skovlen stod nærmest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Næppe, men denne hund halter faktisk kraftigt da den forlader stedet, ergo siger min logik mig, at der er nogen der har gjort andet end at slå den på næsen. Dele af klippet er skjult bag tilskuere så vi får nok aldrig at vide hvad der er sket. Det gør vi nok ikke, desværre, for jeg syntes at det udfra et rent objekt synspunkt kunne være lærerigt at se hvad der egentlig sker i sådan en situation, hvordan opstod den, og var folk med til at gøre situationen værre eller bedre. Ikke ment som at folk nu skal få deres hunde til at overfalde små børn imens de optager det, så vi alle kan lære af det, men når det nu alligevel blev filmet kunne det have været rart at få hele historien med. Men hvad tror du at situationen er, ser du en hund der overfalder en lille dreng? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2012 Men uden af hvad jeg kan se, så er drengen af etnisk oprindelse. Altså, nu kan jeg ikke lige huske det fine ord for en dansker der er født i denmark, men rigtig mange af dem ved søreme heller ikke hvordan de skal omgås hunde... Men hvis vi nu forestiller os en lille dreng der stiller sig op og vifter med arme og ben imens han skriger alt hvad han kan, så tror jeg at ret mange hunde ville reagerer mindre hensigtsmæssigt på denne opførsel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts