Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spændende spændende. og nøøj, det tog noget tid før jeg spottede den ulv! De ulvebilleder er jo den rene "find ulven"-leg..

 

Det er jo vildt som der bliver set ulve hele tiden? Jeg synes egentlig det er lidt spændende og hyggeligt. Så længe de ikke får en brobizz, og heller ikke flytter op til sommerhuset! De skal blive der hvor de er nu!

 

Da jeg omsider fik øje på den, tænkte jeg, at det kunne såmænd godt kunne ligne et uskarpt billed af min Rex.

 

He he..jeg gik og tænkte på det samme i går, da jeg var ude og gå med hundene . Godt, at der er broer imellem jyderne, svenskerne og os sjællændere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål. jeg tænkte det samme? Medmindre man har kortlagt familien og hans kuld på en eller anden måde?? Jeg ved ikke hvor meget de registrerer ulvene i Tyskland? Det kan være de "kender" det kuld han er ud af?

 

De har sporet den, vha DNA, til en flok ved den tysk/polske grænse, som forskere i området kender godt. Jeg formoder det er derfor de også kender til det kuld den kom fra og hvor mange af hvert køn der var i kuldet.

 

Ulveflokkene i Tyskland er vist kortlagt ret detaljeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej, det var relevant!

 

Måske er det i virkeligheden en varulv? :hmm:

 

Så behøver de heller ikke spekulere i hvor langt en ulv rejser om dagen. For om dagen er den jo en mand m/k som bare kører i bil! Og en bil kan jo snildt tilbagelægge 100 km på en dag :klap:

 

Så hvis nogen har en mand m/k som kommer hjem og siger, at han/hun ikke skal have noget mad, fordi man snuppede lige lidt på vejen hjem, så kommer forklaringen her :mrgreen:

 

Ulven æder krondyr - dr.dk/P4/Østjylland/Nyheder/Silkeborg

 

Nogen som ved hvornår det bliver fuldmåne igen? :genert:

 

Tadaa...månekalender :mrgreen:

 

Månepositioner 2013 & 2014

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis nogen har en mand m/k som kommer hjem og siger, at han/hun ikke skal have noget mad, fordi man snuppede lige lidt på vejen hjem, så kommer forklaringen her :mrgreen:

 

Ulven æder krondyr - dr.dk/P4/Østjylland/Nyheder/Silkeborg

 

Vildt :shock: Altså et krondyr er da pænt stort, så jeg havde ikke lige forestillet mig, at en ulv kunne nedlægge sådan et.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nu er der vist ingen tvivl om, at det ER en ulv:

 

FOTO: Her er den jyske ulv - TV 2 Nyhederne

 

Ehhhh.....

 

Nogen kan måske huske, at jeg har fortalt, at jeg bor lige klods op og ned af en kæmpe plantage....

 

Det er så plantagen der ligger i direkte forlængelse af Harrild hede.

Den hede ligger dermed små 5 km. fra hvor vi bor.

 

Såeee.... Det ved jeg sgu' ik' lige hvor glad jeg er for, det fund der :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhhh.....

 

Nogen kan måske huske, at jeg har fortalt, at jeg bor lige klods op og ned af en kæmpe plantage....

 

Det er så plantagen der ligger i direkte forlængelse af Harrild hede.

Den hede ligger dermed små 5 km. fra hvor vi bor.

 

Såeee.... Det ved jeg sgu' ik' lige hvor glad jeg er for, det fund der :hmm:

 

Og dine hunde render løse på marken, ikke :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...