Hop til indhold

Nana Bananna , idag 8 år.


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Idag bliver Nana ifølge sit pas 8 år.

Nana er født i et kuld på ??? af en jagttæve på øen Chios i det græske øhav.En dag i det kolde december 2004 bliver en kvinde ringet op at der i en landsby ligger 2 overkørte døde små hvalp på en vej.Og der er en herreløs tæve i området.Tæven skal skydes så hun ikke angriber får og geder.

Kvinden kører derud og leder og finder tæve en halstor hanhvalp og 5 små. De er iskolde af mange dages regn og tæven har en trafikskade på det ene forben. Hvalpene lever af deres egen afføring.Alle var sygelig tynde og underernærede.

Så kvinden fik lov at tage dem midlertidigt hjem , hun boede hos sine svigerforældre.

Sådan hørte jeg via Græske hunde om denne familie og bestemte at prøve at redde en tævehvalp.

Nana og tæven og søskende ankom til DK 12 jan. Den store hvalp måtte aflives.

Min dyrlæger fik et chok, da jeg dagen efter ankomst dukkede op med hende.Og hele natten var jeg bange for hun skulle dø.Gav hende væske i pipette.

Vi kæmpede med blærebetændelse, vild mange indvoldsorm og mavetarmbetændelse, og pludselig så trivedes hun. Folk kan stadig standse på gaden og spørge om hun er den lille hvalp, der lå i klapvogn i en kæmpe uldplaid med kun hovedet stikkende op.

Så selvom man er uønsket født i en muddergrøft kan det lykkes at vokse op som en prinsesse.

Nana ene søster blev desværre ikke 2 år, hendes immunsystem kom aldrig op at stå.17091.jpg

female lysegrønne øyne!.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...