Hop til indhold

hvor meget skider jeres hunde?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

grunden til at jeg spørger er fordi at min hvalp på 20 uger skider 5-6 gange om dagen? er det normalt? hans afførring er fin osv, og han virker til at trives og tager på som han skal..

har hørt at hvis de bliver fodret med billig hvalpefodder, at de vil skide mere, men Thor får altså hills sciense plan? som vist nok ligger i den lidt dyrere ende..

 

vil det hjælpe noget at skifte foder? skal jeg kontakte dyrelægen?

 

det er som sådan ikke noget problem, men har bare undret mig meget, og det er noget han har gjort lige siden vi fik ham som 8 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder for mig lidt i overkanten, men hvis han er af en type med stor %- vis tilvækst, kan det nok ikke altid være anderledes.Og jeg vil tro det bliver mindre med alderen.

For os mennesker er det også meget forskelligt hvor tit vi kvitterer vore måltider.

Hvis han trives , er mæt og maven fungerer, er det synd at lave skift.

Link til indlæg
Del på andre sites

han vokser extremt meget. han tager gerne 1-2 kilo på i ugen. lige nu er jeg lige stoppet med at øge hans mad, fordi han lige har haft orm, og han begyndte at bule reeet meget ud efter det. hehe så han får ca 400 g om dagen, fordelt på 3-4 måltider lige for tiden, og har fået det i 2 uger nu. men jeg lader vær med at skifte så. og ja, babyer skider jo selvfølgelig også meget:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre... Hvalpe skider rigtig meget :lol:

 

Du kan skifte til et andet foder, for at se om det ændres.. Men hvis lortene er fine, og der ellers ikke er noget i vejen, ville jeg ærligt ikke synes det var meget...

 

Jeg ved ærligt ikke hvor mange gange om dagen Penny skider.. Tror 2-3 gange (Hun er 5 mdr).

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mindes, at hvalpe skider oftere end voksne hunde, så tror virkelig ikke, at du skal bekymre dig, hvis han ellers trives. min hund holder sig nu heller ikke tilbage rent skidemæssigt, han afleverer 3-4 gange om dagen.

 

Hmm.. Tror måske Halfe fik mere mad her end han plejer så? :mrgreen:

 

2 gange dagligt... Sjældent 3 gange..

 

Se første ingrediens i Hills foder? Med garanti korn eller majs...

 

Jeg ville prøve et andet foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

han vokser extremt meget. han tager gerne 1-2 kilo på i ugen. lige nu er jeg lige stoppet med at øge hans mad, fordi han lige har haft orm, og han begyndte at bule reeet meget ud efter det. hehe så han får ca 400 g om dagen, fordelt på 3-4 måltider lige for tiden, og har fået det i 2 uger nu. men jeg lader vær med at skifte så. og ja, babyer skider jo selvfølgelig også meget:)

 

1-2 kg er da for meget?

 

Og min hund på +50 kg får 420 gram om dagen?

 

Nu ved jeg så ikke hvad din hund er blanding af, men gigant racerne ... Er det ikke max 1 kg om ugen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Tror måske Halfe fik mere mad her end han plejer så? :mrgreen:

 

2 gange dagligt... Sjældent 3 gange..

 

Se første ingrediens i Hills foder? Med garanti korn eller majs...

 

Jeg ville prøve et andet foder...

 

det er james wellbeloved han får - det er uden korn. og skidningen var det samme på acana, orijen, lukullus, marcus mühle, olivers og ... golden eagle. så har han vist heller ikke prøvet mere. men altså, når nu han elskede bassils, må jeg næsten gå på kompromis med mine principper - hvad hed det helt præcist? for det skal han da have næste gang, så, forkælede lille skidemaskine :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er james wellbeloved han får - det er uden korn. og skidningen var det samme på acana, orijen, lukullus, marcus mühle, olivers og ... golden eagle. så har han vist heller ikke prøvet mere. men altså, når nu han elskede bassils, må jeg næsten gå på kompromis med mine principper - hvad hed det helt præcist? for det skal han da have næste gang, så, forkælede lille skidemaskine :mrgreen:

 

Tror nu ikke han elskede Bassils mere... Tror bare han mente det var HANS! :mrgreen:

 

Men Royal Canin sensation mener jeg det hedder.. Der er en schæfer på 15 kgs posen...

Link til indlæg
Del på andre sites

1-2 kg er da for meget?

 

Og min hund på +50 kg får 420 gram om dagen?

 

Nu ved jeg så ikke hvad din hund er blanding af, men gigant racerne ... Er det ikke max 1 kg om ugen?

han er blanding af golden retriver, samojedespids, berner sennen, og eurasier. vi regner med at han kommer op omkring 40-50 kilo. hans mor vejede 45, og Thor (vores hvaps) var en halv gang større end alle de andre i kuldet

 

altså min dyrelæge har sagt at han skal tage mindst et kilo på i ugen. det var dengang han var henholdsvis 12 uger. jeg gav ham egentlig bare det der stod doseret på posen ud fra hans vægt og alder. men vores dyrelæge sagde så at han skulle have mere mad, fordi han var undervægtig. og det kunne jeg egentlig godt selv mærke.

jeg fandt så ud af at han havde haft orm, og det har nok været derfor at han ikke har ville tage på.. han fik så ormekur, men det er vært at dosere hans mad ned, for hans appetit var jo stadig ligeså stor. jeg lavede faktisk en tråd om hvad jeg skulle gøre for at undgå at han blev mega tyk. og de fleste skrev at han skulle have det han kunne æde, uden at blive for tyk. så det har vi gjort. men jeg har så undladet at øge hans portioner, fordi han er ved at blive liiidt tyk nu..

 

jeg tog et billede igår som jeg lige kan vedhæfte. synes han har en lidt for stor mave, men det regner jeg med kan løbes af, i takt med at han vokser, og ikke får øget sin mad? de fleste hundeejer vi møder, synes han er som en hvalp skal være. "for den skal have noget at vokse af"

 

DSC00997.jpg

 

DSC00993.jpg

DSC00994.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo ikke udtale sig om hvor meget en hvalp skal øge vægten når den er blandet af 45 racer, man må se og mærke på hvalpen og ud fra det vurdere om den får for meget eller for lidt.

Ud fra billederne mangler hvalpen i hvert fald ikke noget, jeg ville skære en smule ned for kalorieindtaget til den er skudt noget mere i vejret. Jeg ville osse få tjekket om den evt. er lidt skæv i bækkenet eller om der er en anden grund til at den står så konsekvent med begbenene ind under kroppen, det plejer at være tegn på en form for kompensation.

 

 

Til det med gigantracerne som Bassil skrev noget om, så nej der er ikke noget der hedder max et kilo om ugen. Granderne ligger gennemsnitligt på 1½ til 2 kilo om ugen, i perioder endda 2½ kilo.

Vægten er ikke afgørende, det handler udelukkende om hvordan hvalpen står på sine ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...