Gæst Håbløs Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Prøver at fortælle i korte træk. Har et styks labrador blanding på 5 ½ år med massive alene hjemme problemer. Siden han mistede sin bedste ven for 2 år siden, har han ikke kunne være alene hjemme og det bliver værre og værre. Han ødelægger og hyler, er meget stresset. Jeg har trænet helt fra bunden, en million gange efterhånden. Han har lidt plads, så ingen stress over for mange rum. Musik/radio. Han får en time at falde ned på efter en ½-1 times morgentur, efterfulgt af morgenmad i haven. Han kan sagtens være i andre rum i hytten og i haven, uden problemer. Han går endda selv ind i sin kurv i soveværelset, hvis han er "træt" af mennesker. Jeg føler at jeg har gjort alt efter "bogen", men det vil bare ikke lykkes. Vi er flyttet og startede forfra med alene hjemme træning. Første gang, han var alene hjemme, kom jeg hjem til et splittet hjem. Gangen og badeværelset, som han har fået, rå i ruiner. Han havde gået på samtlige døre, som var kradset helt i bund. Alt var revet ned på badeværelset, gangen sejlede i vand, da han havde væltet sin vandskål. Prøver bur. Han vænnes langsomt til det. Sover i det og nyder den lille hule, han har fået sig. 2 dage alene hjemme. På 2 dagen har han splittet buret ad og skrabet hele snuden op på sig selv. Jeg har ikke brug for nedladende kommentarer, da jeg er bundulykkelig over dette og jeg aner ikke mine levende råd mere. En ting er de fysiske ting, han smadrer/ødelægger, men når han også skader sig selv, bliver jeg ked af det og bange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Velkommen:vinken: Jeg har desværre ingen gode råd, så vil bare sige:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 det lyder frygteligt hårdt! flere herindefra har kæmpet med alene-hjemme-problemer, og der er ingen tvivl om, at det er enormt følelsesmæssigt opslidende. jeg tænker, at der måske er én ting, i kan gøre: sætte alt ind på at skaffe pasning til ham i dagtimerne, så hans separationsangst ikke provokeres dagligt og dernæst få en træningsplan fra en dygtig adfærdsbehandler, så i stille og roligt og uden stress kan opbygge hans alenetolerance. er det en mulighed for jer? der er helt sikkert nogen herinde, der kan rådgive jer om valg af adfærdsbehandler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Det her lyder måske dumt, men hvis han var ok da i havde en anden hund, kan i så ikke få en hund mere? Lidt utraditonelt måske, men har i prøvet (med en vens hund evt) om detville virke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Håbløs Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Jeg har heldigvis gået hjemme i et stykke tid og har derfor netop trænet det "blidt", men ja, det vil bare ikke lykkes. Jeg er også begyndt at tænke om der var mulighed for en sød person, som var hjemme i dagtimerne, kunne passe ham. Han er jordens nemmeste skønneste hund og fungerer SÅ godt. Lige på nær hans alene hjemme problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Årh jeg føler jeg med jer, det må være frygtelig at ens hund slet ikke kan være alene hjemme. Kender du måske en som har en anden hund der alene hjemme om dagen, så kunne de måske være alene sammen, enten hos dig eller vedkommende du kender ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 altså jeg ved, at flere herinde ligesom dig har trænet virkelig grundigt og helt fra bunden, men har oplevet, at det først har rykket, når der er kommet adfærdsbehandler på. at en plan at forholde sig til har gjort forskellen. men det kræver nok, at du kan indrette dig, så han aldrig er alene udover træningen, og jeg kan godt forstå, hvis det virker uoverskueligt. måske pinpoynters forslag kunne virke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Håbløs Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Jeg har også tænkt tanken og prøvede sågar med en kat som selskab, men det hjalp ikke. Men selvom han er alene hjemme med andre hunde (det er også prøvet), er han stadig meget stresset og sidst, han var alene hjemme med to andre hunde, var han hoppet over lågen og havde ødelagt nogen ting. De to andre hunde var ikke hoppet med. Derfor har jeg meget mine tvivl om at det kan afhjælpes med en ekstra hund. Derudover er der også noget økonomi i at have to hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Det lyder godt nok slemt :ae: Hatten af for at i bliver ved med at prøve! Har i brugt nogle beroligende midler sammen med træningen - ikke sovepiller eller dem hvor hunden ikke kan bevæge sig men er fuldt vågen, men naturmedicin. Har selv prøvet baldrian dråber + bachs resque remedy + zylkene til min hund, det hjalp rigtigt meget (han var bange for fyrværkeri). Hunden er ikke dopet men virker som om den har nemmere ved at få lidt ro i kroppen. Og ellers tænker jeg også en adfærdsbehandler vil være en rigtig god ide, hvis du skriver hvor i landet du bor, kan folk komme med forslag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Håbløs Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Jeg har også tænkt det med noget beroligende og skal forbi dyrlægen mandag for at hente zyklene. Jeg bor i Vestsjælland og har hørt rigtig godt om Lillien. Det er SÅ opslidende og er som sagt bundulykkelig over det, men jeg vil heller ikke opgive ham! For netop, udover sine alene hjemme problemer, er han virkelig den skønneste dejligste nemmeste hund. Velopdragen, kan gå løs, får næsten daglig ros over hvor dygtig han er, af folk, vi møder på gaden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Jeg synes det lyder som om de andre er inde på noget af de rigtige. Du skriver jo også at du allerede har prøvet helt fra bunden at vænne ham til det. Så jeg vil også mene at du måske skulle skaffe med en adfærdsterapeut. En ny hund lyder måske heller ikke så tosset hvis det da ellers passer ind i jeres liv. Min ene hund kan godt finde ud af at være alene hjemme, mens den anden laver ulykker hvis ikke den anden hund også er der. Så jeg kender også til problemet, bare ikke i samme grad som du beskriver. Hvor meget plads har han, og lukker i af til andre rum? Min gamle labrador ødelage alt indtil hun fik lov til at være i hele huset mens hun var alene. Alternativt kunne i prøve en "hundedagpleje" jeg ved godt det ikke er så udbredt i dk men i Sverige aflevere de jo næsten alle sammen deres hunde i hundebørnehave mens de er på arbejde og henter dem å vej hjem, præcis ligesom børnene. Mon man kunne finde sådan en i dk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst caro4805 Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Aww! Stakkels dig og vovse :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Overvej de halsbånd som hedder D.A.P eller adaptil som kan fås til hunde. De er forholdsvis effektive, de har hvert fald større dokumentere effekt end sereneum og zylkene. Du kan også prøve både halsbåndet og zylkene sammen, for at opnå større effekt, når problemet er så massivt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Med en hund med så store problemer (udviser han dem i øvrigt så snart han bliver for ladt eller kan han klare et vist tidsrum?), så tænker jeg i medicinsk hjælp til en start..Zylkene eller måske midler på recept..der er et specielt fremstillet med henblik på angst ved at være alene. Og så ellers alliere jer med nogen der har lyst til at passe ham når i er væk. Så dejlig som han lyder så MÅ der findes en hjemmegående, som vil elske at have hund uden alle forpligtelserne, måske en ældre der ikke længere kan klare at gå tur med en stor hund, men som bare gerne vil have selvskab i dagtimerne? Det håber jeg selv at finde engang når min ældste hund ikke kan mere og den yngste derfor skal være helt alene, hvilket hun ikke kan og nok næppe lærer heller... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Sorry forkert tråd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Velkommen til. Til dit spørgsmål: Det lyder som om du har givet op... Et par "gode råd" er ikke nok her, din hund skal ses og der skal fndes svar på en masse spørgsmål. 2 år er rigtig lang tid for en hund at have et problem, og ud over selve problemet som bliver vedligeholdt hver gang din hund er alene, er der nu også den vane han har dannet. Som jeg opfatter det, er det ikke længere udelukkende et separationsproblem, der er langt mere i det og det kan en erfaren adfærdsbehandler hjælpe med at afdække. Der er muligvis ting i hverdagen som skal ændres, vendes helt på hovedet, og hvis der skal være chance for succes må din hund ikke være alene, da dette vedligeholder hans følelser og adfærd. Dine følelser og adfærd omkring problemet spiller en kæmpe rolle. En hundeejer kan alene med sin bekymring for om det nu går, eller pga. evt. tidspres, holde problemet kørende da hunde er meget sensitive overfor deres menneskers stemning. Blandt andet derfor er det vigtigt med pasning mens du går i gang fra 0 Du skal dog have motivation til at få løst problemet ellers er det omsonst overhovedet at prøve, så det skal du først og fremmest finde ud af om du har Hvordan reagerer han når du kommer hjem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret November 10, 2012 Rapporter Share Besvaret November 10, 2012 Har du prøvet at filme ham når du træner? Og når du siger taget det helt fra bunden, hva snakker vi så om? Nogen er jo af den opfattelse, at når man "starter forfra" så går man ud og lukker døren i x-antal minutter. Min bandit fik pludselig problemer da han var 10 mdr (totalt vores egen skyld pga sjusk i grundtræningen som hvalp) Han åd dørpaneler og skoreoler. Jeg måtte forfra og det var helt hen til at rejse mig fra sofaen og tage tøj af og på en milliard gange indtil han sys jeg var idiot. Da jeg endelig nåede til at kunne komme ud af døren gik jeg kun ud og direkte ind. Det var efter samme opskrift som tidligere, indtil han sys jeg var en spade. Da jeg ku lukke døren mellem os snakker vi 1 sekund. For hver gang det gik godt blev der lagt 5 sekunder til. Og gik det skidt trak jeg 10 sekunder fra. Jeg satte stopur og kørte non-stop i 4 dage (3 timer af gangen trænede vi og så en pause på 2 timer). Jeg lavede en "regel" at når jeg var "kommet hjem" så skulle han falde til ro og være rolig i 3 min inden jeg startede igen. Jeg førte konkret dagbog over det, så jeg ku se hvor det glippede. Derudover filmede jeg ham når jeg ikke var i rummet. Og jeg købte noget perbermynteolie i matas og smurte på alle hans farvorit steder. Han smagte på det en gang og så ganske sur ud Nu lyder dit tilfælde noget værre end mit. Så tror også jeg ville overveje naturmedicin og evt en adfærdsbehandler, med mindre du har mod på at starte forfra igen med naturmedicin som din hjælper. Btw, så har min også adgang til hele huset, han stressede mere over små rum end hele huset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anders Odgaard Besvaret December 4, 2012 Rapporter Share Besvaret December 4, 2012 Hej, du skal omkring din dyrlæge og bede om et medikament der hedder Clomicalm. Det er angstdæmpende og må kun anvendes samtidig med adfærdstræning, f.eks. opmærksomhedstræning hvor hunden lærer, at der foregår ting i huset uden at den hele tiden behøver at blande sig. Programmet bliver mere og mere avanceret for hver dag og skal gennemføres af alle voksne medlemmer af husstanden 2 gange om dagen. Man føler sig lidt fjollet, når man løber rundt om hunden eller rundt i huset, ind og ud ad dørene, mens man klapper i hænderne, lukker køleskab op og i osv., men det virker. I træningsperioden må hunden ikke efterlades alene. Det tog 10 dage - så var mit problem løst. 30 tabletter koster ca. 130 kr. og der skal nok bruges 2 pr. dag afhængig af hundens størrelse og så skal han efterfølgende nedtrappes. Det tager ca. 20-30 dage i alt. Håber at svaret kan bruges og at du ikke har givet op endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Jeg har også tænkt det med noget beroligende og skal forbi dyrlægen mandag for at hente zyklene. Jeg bor i Vestsjælland og har hørt rigtig godt om Lillien. Det er SÅ opslidende og er som sagt bundulykkelig over det, men jeg vil heller ikke opgive ham! For netop, udover sine alene hjemme problemer, er han virkelig den skønneste dejligste nemmeste hund. Velopdragen, kan gå løs, får næsten daglig ros over hvor dygtig han er, af folk, vi møder på gaden. Lillien, er det mon ikke Liliequist? Hvis ja, så sidder du i held lige nu, for det er faktisk Ninjamor som har svaret dig allerede :klap: Og velkommen til Skulderklap herfra for at du forsøger at gøre noget ved hans problem, mange havde givet op nu :kys: Jeg håber meget at det lykkes for dig, hjælp fra Ninjamor vil nok være et rigtig godt bud :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Lillien, er det mon ikke Liliequist? Hvis ja, så sidder du i held lige nu, for det er faktisk Ninjamor som har svaret dig allerede :klap: Jeg tror det er Lillen Larsen som bor i Vestsjælland også Hende kan du i hvert fald også roligt ringe til. Held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Jeg tror det er Lillen Larsen som bor i Vestsjælland også Det er nemlig hende det er Jeg ville nok snarere have heddet Storen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Jeg tror det er Lillen Larsen som bor i Vestsjælland også Hende kan du i hvert fald også roligt ringe til. Held og lykke med det. Ups, hende kender jeg ikke Nå, men Liliequist kan i hvert fald også anbefales :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Det er nemlig hende det er Jeg ville nok snarere have heddet Storen Nå, men du må da give mig credit for at tro at det var dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret December 5, 2012 Rapporter Share Besvaret December 5, 2012 Jeg ville også overveje at tale med dyrlægen omkring camicalm, tror din hund er nået et punkt hvor ingen adfærdsbehandler har en ærlig chance, fordi hunden simpelthen er ude over grænsen for hvad den kan modtage og lærer når den er i den tilstand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 6, 2012 Rapporter Share Besvaret December 6, 2012 Synes du har fået mange gode råd herinde... Så hvad er det pt. endt med? og så lige sådan een :ae:, det må være træls og opslidende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts