Buddha Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Gad super godt at have et par gode hundesenge, især en med det memory fome der til Egon, men har ikke lige 2*700kr til det. Så overvejede om jeg kan lave en selv - jeg kender godt det lag der ligger øverst på denne seng (bladr gennem billederne): Orthopaedic Dog Bed Rectangular at zooplus men tror i det er en speciel madras nedenunder? Hvad vil være smart at betrække sengen med? Stof vil vel være lidt fjollet, efterår og våde beskidte hunde taget i betragtning? Kan nok ikke finde ud af at lave 2 sider på sådan en sag, men kan vel godt lige klemme ballerne og få lavet noget ala dette, altså lidt hævet til hovedet i den ene side: Ultimate Dog Mat - Dog Beds at Hayneedle Hvis man har mindre hunde end mig, så er der nogle rimelig fede ideer til senge her: 8 Amazing Recycled Dog BedsThe Green Groove Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Bella har sådan en med memoryfoam, og den er vildt lækker. Jeg ved ikke hvad der er under den bølgede overmadras, men det virker til at være noget specielt skum af en art. Mon ikke du kan finde noget på en genbrug eller på dba.dk? Betrækket bør nok være noget nylon, ala en fatboy. Dog tror jeg det er ret dyrt? Jeg har gjort det i Bellas seng, at jeg har købt en bademåtte i Ikea i sådan nogle lækkert, blødt materiale. Den kan vaskes på 60 grader. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Hvad med at betrække selve sengen med sådan noget fake skind..? Det er Iso's elskede seng-sofa betrukket med, og det er dødpraktisk, bare at støvsuge og /eller tørre af. Man skal bare tænke på at ha' noget meget åndbart stof i bunden, ellers bli'r det for tæt. Sådan à la sofahynder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 (rettet) Luca har sådan en seng du linker til, og det er kun toppen der er tryk aflastende, resten er alm skumgummi... Redigeret November 12, 2012 af Charlotte1970 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Hvor ville jeg ønske vi kunne give vores hunde sådan noget.. Alt bliver tygget på, skrabet i, og selvfølgelig helt møgbeskidt Så tanken om en skummadras, og hvor meget Dexter vil nå at æde af det før han blev stoppet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Det eneste "fine" Siku har at ligge på, er et lammeskind! Ellers må han nøjes med sofaen, ligesom os andre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Det eneste "fine" Siku har at ligge på, er et lammeskind! Ellers må han nøjes med sofaen, ligesom os andre Hmm, nu fik du mig til at tænke... :hmm: Det eneste jeg sidder i her i huset er stort set min kontorstol, og en gang imellem gyngestolen. Iso har 2 hundekurve/senge, 2 sofaer, køkkensofaen og min seng... Kattene har de samme ting, plus hver sit lammeskind ude i bryggerset og en pude oppe på et skab... Min gyngestol er også tit optaget af den lille kat, der synes at det er hendes gyngestol... :hmm: Hvad har jeg gjort forkert?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Det eneste "fine" Siku har at ligge på, er et lammeskind! Ellers må han nøjes med sofaen, ligesom os andre Okay.. der ville nok ikke være så meget sofa til mig hvis mine 2 skulle ligge der når de ønskede at ligge blødt Og de synes lammeskind er til at flå i tusinde stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ccmi Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 En dejlig hundeseng siger Isa Hund har også en gammeldags drømmeseng hvor jeg har savet vipenden af, bundet nogle lammeller på fra en seng, klippet dynetæppe og sat nogle snore i så den sidder fast , og en anden dynetæppe ovenpå igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 men hvad med at købe en alm skummadras, æggebakkemadras også sy et betræk af indisk bomuld? det er billigt og kan skiftes ud eller vaskes efter behov? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ccmi Besvaret November 13, 2012 Rapporter Share Besvaret November 13, 2012 Her Isas drømmeseng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Herhjemme slår intet Taikis IKEA-pude. Den har også memory funktion selvom den er fyldt med gåsedun... Det består i, at når han ikke ligger på den, så falder min kæreste og jeg over den og får dermed sparket lidt luft ind i den, så den bliver blød og tilpasser sig hans krop, næste gang han lægger sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Ift. betrækket, har jeg dette trick fra hvalpetiden: Køb det billigste voksdug du kan opdrive - det må gerne være skærende grimt, bare det er det billigste. Dette syr du til et betræk der passer til puden, sengen, hvad det nu er. Så køber du det stof, du gerne vil SE på og hunden mærke, og laver TO betræk til puden/sengen/whatever af dette - husk lidt ekstra plads så det er nemt at få ud over voksdug betrækket. Når din hund så tisser eller er klam i kurven, tager du det gamle betræk af, tørrer lige voksdug-betrækket indenunder af med en våd klud, rodalon og tørrer det med lidt køkkenrulle - på med det rene betræk og til vask med det gamle. Voila! Jeg lavede også et sengetæppe på denne måde, da Taiki elskede at sove i vores seng men havde nogle uheld i forb. med sin blærebetændelse som hvalp. Der lagde jeg dog bare et stykke voksdug under sengetæppet, for jeg kan ikke sy, så det gør jeg mig ikke i. (pudebetrækket til IKEA-puden er købt, og voksdug-betrækket indenunder er sat sammen med hæfteklammer... Haha) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Buzz elsker denne: Den er alt for lille og egentlig var det pigernes. Men nu er det hans. Han krøller sig sammen på den til en lille kugle. Hans prinsessestol er afgået ved døden. Derudover har han sofaen og en børnemadras på gulvet. Jeg vil gerne have en ny sækkestol til ham, men det må lige vente til der er penge til den slags "luksus" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bagge71 Besvaret November 28, 2012 Rapporter Share Besvaret November 28, 2012 har nu lavet adskillige "senge" og puder,og hmm det hele ender med at ihvertfald den ene hu lægger sig på gulvet alligevel,både i stuen eller værelset og når der bliver tændt i pejsen,så ligger mini lige foran og er ikke til at rive væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts