Hop til indhold

At lave en hundeseng?


Buddha
 Share

Recommended Posts

Gad super godt at have et par gode hundesenge, især en med det memory fome der til Egon, men har ikke lige 2*700kr til det. Så overvejede om jeg kan lave en selv - jeg kender godt det lag der ligger øverst på denne seng (bladr gennem billederne): Orthopaedic Dog Bed Rectangular at zooplus men tror i det er en speciel madras nedenunder?

 

Hvad vil være smart at betrække sengen med? Stof vil vel være lidt fjollet, efterår og våde beskidte hunde taget i betragtning?

 

Kan nok ikke finde ud af at lave 2 sider på sådan en sag, men kan vel godt lige klemme ballerne og få lavet noget ala dette, altså lidt hævet til hovedet i den ene side: Ultimate Dog Mat - Dog Beds at Hayneedle

 

 

Hvis man har mindre hunde end mig, så er der nogle rimelig fede ideer til senge her: 8 Amazing Recycled Dog BedsThe Green Groove

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har sådan en med memoryfoam, og den er vildt lækker. Jeg ved ikke hvad der er under den bølgede overmadras, men det virker til at være noget specielt skum af en art.

 

Mon ikke du kan finde noget på en genbrug eller på dba.dk? Betrækket bør nok være noget nylon, ala en fatboy. Dog tror jeg det er ret dyrt? Jeg har gjort det i Bellas seng, at jeg har købt en bademåtte i Ikea i sådan nogle lækkert, blødt materiale. Den kan vaskes på 60 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste "fine" Siku har at ligge på, er et lammeskind! Ellers må han nøjes med sofaen, ligesom os andre ;-)

 

Hmm, nu fik du mig til at tænke... :hmm: Det eneste jeg sidder i her i huset er stort set min kontorstol, og en gang imellem gyngestolen. Iso har 2 hundekurve/senge, 2 sofaer, køkkensofaen og min seng... Kattene har de samme ting, plus hver sit lammeskind ude i bryggerset og en pude oppe på et skab... Min gyngestol er også tit optaget af den lille kat, der synes at det er hendes gyngestol... :hmm: Hvad har jeg gjort forkert?? :vedikke:

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. betrækket, har jeg dette trick fra hvalpetiden:

 

Køb det billigste voksdug du kan opdrive - det må gerne være skærende grimt, bare det er det billigste.

 

Dette syr du til et betræk der passer til puden, sengen, hvad det nu er.

 

Så køber du det stof, du gerne vil SE på og hunden mærke, og laver TO betræk til puden/sengen/whatever af dette - husk lidt ekstra plads så det er nemt at få ud over voksdug betrækket.

 

Når din hund så tisser eller er klam i kurven, tager du det gamle betræk af, tørrer lige voksdug-betrækket indenunder af med en våd klud, rodalon og tørrer det med lidt køkkenrulle - på med det rene betræk og til vask med det gamle.

 

Voila!

 

Jeg lavede også et sengetæppe på denne måde, da Taiki elskede at sove i vores seng men havde nogle uheld i forb. med sin blærebetændelse som hvalp. Der lagde jeg dog bare et stykke voksdug under sengetæppet, for jeg kan ikke sy, så det gør jeg mig ikke i.

 

(pudebetrækket til IKEA-puden er købt, og voksdug-betrækket indenunder er sat sammen med hæfteklammer... Haha)

Link til indlæg
Del på andre sites

Buzz elsker denne:

 

 

 

20120716__60705077020.jpg

 

Den er alt for lille og egentlig var det pigernes. Men nu er det hans. Han krøller sig sammen på den til en lille kugle.

 

Hans prinsessestol er afgået ved døden.

 

Derudover har han sofaen og en børnemadras på gulvet. Jeg vil gerne have en ny sækkestol til ham, men det må lige vente til der er penge til den slags "luksus"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

har nu lavet adskillige "senge" og puder,og hmm det hele ender med at ihvertfald den ene hu lægger sig på gulvet alligevel,både i stuen eller værelset :mrgreen: og når der bliver tændt i pejsen,så ligger mini lige foran og er ikke til at rive væk.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...