Hop til indhold

kan man tillade sig ( at blande sig )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst CesarMillan
jeg kan ihvertfald sige at jeg slet ikke ser en sammenhæng mellem IPO hunde og brugshunde i dette her indlæg, som udelukkende handler om pågældende hunds trivsel, og om man evt kunne gøre noget for at hjælpe denne stakkels hund, som tydelig ikke trivedes:hmm:

så indlægget af Cesar Milan om IPO hunde slet ikke hører under denne tråd eller om hvorvidt man kan lide racerne i brugen :shock:

 

Nej, der ingen sammenhæng. Det skrev jeg allerede på snuserens indlæg, der spurgte ind til min holdning om hundeloven.

 

Den burde man ikke tage op.

 

Ellers er min person eller måden hvorpå jeg skriver er ikke til debat. Jeg har intet at stå til regnskab for. Jeg skriver ikke mere på det der. Men skrev af høflighed.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:mrgreen:

Jeg er ret sikker på, at CesarMillan tidligere har været her på forum (og utallige andre hundeforums lød det til fra brugere, der kendte ham/hende i forvejen) under et andet brugernavn. Dengang brugte han (jeg tror, at det er en mand, selvom h*n har registreret sig som kvinde denne gang) alle sine indlæg på at tordne mod IPO-hunde og snakke om hundebid - både om de gange, han selv var blevet bidt, og om at IPO-træningen får hundene til at bide. Indlæggende mindede formmæssigt meget om CesarMillans indlæg i denne tråd (nogle gange nærmest sorte og uforståelige).[/QUOTE]

 

:fyfy: Ingen skal forsøge at udkonkurere snuser her :slem:....det kan slet ikke betale sig, at gøre forsøget!:stupid::blink:

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på, at CesarMillan tidligere har været her på forum (og utallige andre hundeforums lød det til fra brugere, der kendte ham/hende i forvejen) under et andet brugernavn. Dengang brugte han (jeg tror, at det er en mand, selvom h*n har registreret sig som kvinde denne gang) alle sine indlæg på at tordne mod IPO-hunde og snakke om hundebid - både om de gange, han selv var blevet bidt, og om at IPO-træningen får hundene til at bide. Indlæggende mindede formmæssigt meget om CesarMillans indlæg i denne tråd (nogle gange nærmest sorte og uforståelige).

Jukon, ikk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Hvem er Jukon?

 

Synes det er et underligt forum.

 

Til spørgsmålet: Kan man tillade sig at blande sig

 

Kan man konkludere: Ja tilsyneladende. Man skal henvende sig personligt folk, og give et godt ord igen. Må være på tide det danner præcedens :)

 

Ellers: For de rene er alting rent.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Synes ikke rigtig jeg kan genkende det skrevne. Jeg medgiver gerne at min viden på ipo ikke er stort.

 

Men jeg vil gerne forsøge mig. Hvis jeg møder en ipo hund, under en stemning, der ligner en trænings situation. Jeg løber på en bestemt måde og bevæger mig som en figurant. Derudover viser frygt.

 

Vil du mene en utrænet hund reagere på samme måde som en ipo hund?

At det ikke sker tit er fordi folk går op i deres hunde.

 

Meget muligt min viden om hunde ikke strækker sig. Derfor bygger på fordomme.

 

Jeg har ikke et problem med hunde eller racer. Mere den tilgang til racerne som nogen repræsentere, her især at racer skal bruges til vagthunde. Hvilket ikke er et problem når hundene er bag indhegning, men et problem når de kommer derfra og ud på offentlig vej i en lige linie.

 

Man bliver nød til at selektere. Man kan ikke sende dyrenes beskyttelse ud til en person som overholder loven. Det mener jeg ikke man kan. Det er ellers politiet opgave.

 

Er der en sag at komme efter, gør man personen en tjeneste ved at pointere det.

 

Man må konfrontere problemet. Jeg mener hurtigt det kan udvikle sig i en retning ingen ønsker.

 

jamen jeg må fortælle dig at langt de fleste hundebid ikke er hunde, som er brugshunde trænet hvis det er det du mener og jeg ser langt flere aggressive hunde, som reagere med og bide mennesker, end jeg ser og tilfældet er med brugshunde IPO

 

IPO er en sport og har intet som helst med hundebid og gøre, men var engang et redskab for at vælge de gode og dårlige hunde fra i avlen, at programmet så idag intet har med et godt redskab og gøre for udvælgelse og gøre er en anden ting. :slem:

 

jeg har selv kørt kørt vagt med hunde i, mange år og disse hunde fungere på lige fod med alle andre hunde når de har fri.

 

MHT. til om du ikke har et problem med de racer, det skrev du jo selv længere oppe i dit indlæg at du ikke brød dig om de racer, som er brugt til vagt og IPO lignende sport

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Schæferen bider meget. Det har ikke noget at gøre med brugshund, skriver du. Ergo må det være tilgang til schæferen. Det samme gælder rottweilere.

 

Brugsegenskaber legitimere på en eller anden måde tilgangen.

 

Problemerne kommer ikke fra eliteudøvere. De er lidt som mig selv. Der ingen som behøves at forsvare sporten. Ikke et direkte angreb.

 

Jeg har et problem i det øjeblik man oplever bliver trukket op i en park af en veltrænet schæfer. Det har jeg heldigvis kun oplevet en gang. Jeg har et problem når nævnte racer flyver i hovedet min hund over distancen. Der mange racer jeg kan trække ind i det. Læs racer brugt som vagthunde.

 

Jeg bryder mig ikke om hunde der oplæres til bid og rusk. Specielt ikke for sjov i haven.

 

Man skal på med fiske efter detaljen, der ikke er der. Debatten høre til i en anden tråd, og jeg er ikke sikker på min deltagelse.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Schæferen bider meget. Det har ikke noget at gøre med brugshund' date=' skriver du. Ergo må det være tilgang til schæferen. Det samme gælder rottweilere.[/b']

 

Brugsegenskaber legitimere på en eller anden måde tilgangen.

 

Problemerne kommer ikke fra eliteudøvere. De er lidt som mig selv. Der ingen som behøves at forsvare sporten. Ikke et direkte angreb.

 

Jeg har et problem i det øjeblik man oplever bliver trukket op i en park af en veltrænet schæfer. Det har jeg heldigvis kun oplevet en gang. Jeg har et problem når nævnte racer flyver i hovedet min hund over distancen. Der mange racer jeg kan trække ind i det. Læs racer brugt som vagthunde.

 

Jeg bryder mig ikke om hunde der oplæres til bid og rusk. Specielt ikke for sjov i haven.

Man skal på med fiske efter detaljen, der ikke er der. Debatten høre til i en anden tråd, og jeg er ikke sikker på min deltagelse.

 

ja det det er også en af de mest udbredste racer i verden, og blandt en af de mere misforståede racer hvor folk har glemt det er en arbejdshund de har og at racen har behov for at arbejde, og frustration er desværre en del af racen grundet kedsomhed og uvidenhed lad mig sige det sådan de trivedes sjældent som udelukkende som familiehund.

 

men de schæferhunde som bider eller andre brugsracer er sjældent trænede hunde men tværtimod det modsatte kedsomme hunde, der mangler noget og tage sig til andet end og forsvare ejendommen.

 

ja men så må jeg nu give til kender at du ikke kan lide os og mine hunde da de præcis købes med gerne ekstreme drifter for bide lege og ruske lege generelt langt over normalen selv for bruglinjerne :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Der kan være flere grunde til racen er udbredt. Jeg betragter racen som værende meget lidt social.

Det udelukker ikke at jeg sommetider selv har tænkt på at købe en schæfer.

 

Man kan kalde tilgangen misforstået.

 

Ja måske. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg vil ikke dyrke det.

 

PS findes der vagthunde debatter. Læs dem. Læs nogen hunde-træneres indlæg rundt omkring på nettet. Se på det udefra. Der ligger noget latent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Der kan være flere grunde til racen er udbredt. Jeg betragter racen som værende meget lidt social.

Det udelukker ikke at jeg sommetider selv har tænkt på at købe en schæfer.

 

Man kan kalde tilgangen misforstået.

 

Ja måske. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg vil ikke dyrke det.

 

den er langt mere social idag end den oprindelige desværre, hvor mange har tendenser til labbe temperament :hmm: ikke noget jeg støtter op om, fordi samfundet har ændret sig ændrer man også racernes egenskaber og naturlige måde og være på som dengang fremavlet. alle racer skal jo ikke være sociale ligesom feks en retriver og syntes tit det er forkert at man sammenligner dem, og så er det de mindre sociale eller lign som man kalder for de unormale synd racerne har jo alle deres særheder så der burde være lidt til enhver smag.

 

jeg elsker schæferen men kan sagtens de dens dårlige sider :genert:

 

mine egne hunde er selv meget sociale med mennesker og elsker kontakt, hvorimod de var mere skarpe i 80'erne desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Dyrenes Beskyttelse. Listen over kredsformænd er her: Kredsformænd | Dyrenes Beskyttelse

 

Og til alle andre - vil I ikke nok holde op med at fodre trolde her på forum. Der bliver sådan et svineri over det hele aspirat.gif

 

Pssst.. jeg tror DF er Dansk Folkeparti og ikke Dyrenes Beskyttelse :-)

 

 

...DF og V har ikke lavet andet...
Oprindeligt postet af milder batmusen

 

kan godt være jeg spørger dumt men hvad er DF er det dyreværnsforeningen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg anser schæfer som hyrdehund for større dyr, ikke som "brugshund".

 

ja det er så langtfra det jeg ser den som idag da igen udvinklingen har taget en anden retning end kun som hyrdehund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg anser schæfer som hyrdehund for større dyr, ikke som "brugshund".

 

Ved ikke meget om racen. Man skal nok ikke tro på alt hvad man høre.

 

 

:sjov::sjov::sjov: Nej hvad skulle man dog kunne bruge sådan en vovhund til! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg anser schæfer som hyrdehund for større dyr, ikke som "brugshund".

 

Ved ikke meget om racen. Man skal nok ikke tro på alt hvad man høre.

 

så er det jo højst besynderligt at det er en af de mest alsidige racer, og gør sig eller kan det indenfor de fleste brugshunde sporter langt mere end som hyrdehund, hvor der er racer, som formentlig er langt bedre til sådan en stillet opgave da avlen har været mere koncentreret i den retning end både feks schæfer, belgiske hyrdehunde osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...