Ascha Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Nu synes jeg snart at Shandie kender dyrlægen lidt for godt. Jeg har haft hende i knap 8 uger og vi har haft 5 besøg hos dyrlægen allerede. Først havde hun øremider og så fik hun øjenbetændelse lige efter. Så var der godt nok et besøg hvor hun bare blev vaccineret, men så fik hun orm og igår måtte vi så afsted igen. Torsdag aften var vi på besøg hos min mor og på et tidspunkt kom Shandie til at tisse på et tæppe der lå foran havedøren. Mens jeg hentede papir, prøvede min mor at samle tæppet sammen så hun kunne hælde tåren ud i haven. På et tidspunkt skubber min mor til Shandie, for hun ville jo være med, der skriger højt og styrter hen og sætter sig rystende imellem mine ben. Hun blev ved med at skrige længe og jeg blev egentlig lidt gal på min mor over at hun jo måtte have overdrevet det skub en smule. Jeg kiggede på Shandie for at se om hun gjorde noget der kunne lede mig på sporet af hvor det gjorde ondt, men hun sad bare og græd. Igår, da jeg sad og legede lidt med Shandie, kom jeg til at skubbe lidt til hendes hals og så kom der et kort hyl. Jeg prøvede at dreje hendes hoved lidt til siden og det var tydeligt at det gjorde ondt (hun er ellers ikke en tøsehund) og til al held havde min dyrlæge et afbud og kunne se os med det samme. Hun kunne godt se at Shandie havde ondt når hun blev strukket helt ud, men mente at det nok bare var en forstrækning, da der ellers intet var at mærke på hverken muskler eller fleksibilitet i resten af kroppen (og det er jo dejligt at høre). Kuren hedder ro og ingen leg med andre hunde indtil hun ikke har ondt mere. Ro. Hvordan søren sørger man for det, når man har en hvalp de andre ude i skoven kalder "racerbilen"?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Nogle gange kan der være mange ting der bare dukker op - det er træls. Heldigvis er det småting men forstår godt dine tanker. Jeg var også afsted med Oscar rimelig tit da han var hvalp - ofte med ørerne (det viste sig så senere at hænge sammen med hans maveproblemer) Darwin rendte så meget rundt i de første uger, at han blev overanstrengt og blev beordret i ro og det var ikke nemt når der nu var to dejlige "legeonkler" - så jeg var rigtig glad for at vi brugte bur så han kunne slappe af derinde. God bedring til Shandie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Nårh stakkkels Shandie:ae: og stakkels dig, der skal holde hende i ro:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Øremider, øjenbetændelse og orm tænker jeg på som helt almindelige børnesygdomme ifm. den svækkelse en hvalp som flytter kan være udsat for, dog er øremider og orm jo nok noget hun haer medbragt hjemefra. Jeg forstår din frustration! Kan hun dreje hovedet frit, men vil bare kke fordi det gør ondt? Jeg tænker naturligvis på om en nakkehvirvel har forskubbet sig og skal justeres af en anden fagperson end en dyrlæge God bedring med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Stakkels, lille Shandie:bighug: Jeg synes også at jeg rendte til dyrlæge med Bella konstant da hun var hvalp. Men hun er da heldigvis vokset fra det:-) God bedring til hende, og held og lykke med det der ro:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg er heller ikke ved at græde over det, men synes bare ikke jeg rendte sådan til dyrlæge med de andre to, da de var små. Og som I jo også nævner er det småting, men alligevel noget man bliver nødt til at tage afsted med. Til Ninjamor: Det er ikke sådan at hun ikke kigger lige meget til begge sider, hvis man prøver med en godbid. Det er først i yderpositionen at hun siger av (og kun til den ene side, heller ikke op og ned) men jeg tænkte det samme som dig, især fordi Shandie faktisk har lavet et par flik-flak og nærmest landet på hovedet ved flere tilfælde. Min dyrlæge er bare rigtig god til at mærke hunde efter, så jeg stoler på hende når hun ikke henviser videre (det har hun altid gjort hvis hun har været i tvivl). De gange hvor vi så har været afsted, har min egen dyrlæge fundet de samme ting som kiropraktoren. Jeg havde planer om at besøge Thomas Ingvorsen i Ll. Skensved for at få mærket Shandie igennem, men nu trækker jeg den altså lige et par måneder fordi min dyrlæge siger at Shandie er meget fleksibel i alle led,.. lige på nær... og hun mente at vi lige skulle se tiden an. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bjæf Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Rigtig god bedring med hende! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 God bedring med hende :ae: Og held og lykke med ro-delen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 The Touch Jeg ville straks ringe til Lone , hvis hun var min hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Det lyder rigtig træls. Vi kender alt for godt det med at rende til dyrlægen konstant. Det gør vi stadig... Jeg betvivler bestemt ikke din dyrlæge, men nogen gange kan det bare være en god idé at komme til en ledmanipulatør eller kiropraktor. De kan somme tider finde noget at rette. Det behøver ikke nødvendig vis sidde i nakken. Der kan også være muskler andre steder fra, som trækker og gør at hun bevæger sig anderledes. Men alt det har jeg ikke så meget forstand på. Vi går jævnligt til manipulatør og får rettet Silles ryg og bækken. Hun pisker rundt og er ikke god til at passe på sine krop. Hun har HD og kompenserer for det, så det sætter sig i ryggen. Rigtig god bedring til hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Tak for alle jeres råd, jeg vælger dog ikke at lytte til dem (uh, det lyder godt nok grimt når man siger det højt) skulle bare have lidt luft. Ja, jeg kunne gøre dit og jeg kunne gøre dat,.. det er mig der ser hunden, mig der kender dyrlægen og HF har det med at skyde en lille smule over målet ved det mindste. Ja, jeg ved godt at jeg også selv er med til det og at jeg sikkert havde skrevet det samme hvis jeg havde siddet i den anden ende, men lige i dette tilfælde vil jeg nu stikke en finger i jorden og afvente situationen. Som min dyrlæge sagde til mig, så kunne jeg gå hjem og nyde weekenden, velvidende at jeg bare var lidt pyldret (sådan sagt på en sød måde). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Årh stakkels lille sorte slyngel :ae: Noomi var også et skravl som hvalp, vi rendte også alt for meget til dyrlægen, men nu er der ingenting (7-9-13 og alt det der), så mon ikke det bliver bedre med tiden :ae: Noomi-kys til Shandie med ønske om snarlig bedring og ture i hundeskoven :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Ja jeg er også god til at komme med gode råd, så ligegyldig om du vil ha’ det eller ej så kommer det her. Jeg synes du skulle skifte dyrlæge, for det er da en noget overlegen besked at komme med, at du skal nyde weekenden samtidig med ordre om at holde en flathvalp i ro, for det er da kun en nydelse hvis man er sadomasochist. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Nå , så kom Britta, der jo er erfaren flatter-ejer og opdrætter på banen Og ja, hvis det var cockerer(spaniel), det drejede sig om , så ville jeg også sige- What??? hvad stiller jeg op med dens overskudsenergi.Stesolid eller ??? bur eller hvad??? Og så ved jeg jo ,at Britta også er kendt som jeg, som Lone F. fan. Altså få det rettet ,som dr dyr ikke kan finde og lad den hund udfolde sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Det var nu lidt en joke. Da min Ida (cavalier) var hos dyrlægen med sit delvist overrevet korsbånd, stod jeg også der med hår der begyndte at stritte mere og mere og jeg tror jeg så meget vild ud i øjnene, samtidig med at jeg prøvede at overbevise dyrlægen om at det skulle gåes og løbes væk. Det kunne jeg så ikke overbevise hende om så det var ro i 3 uger, vi overlevede det endnu en gang, men sjovt var det ikke. Det er nok ligegyldig hvilken hvalp det er, hvalp og ro nej tak. Men ja jeg er også tilhænger af at rette hvis der er skævheder, og helst også så hurtigt som muligt, men det lyder jo til at Aschas dyrlæge mærkede hende godt igennem, så mon ikke det er en forstrækning. Og så vil jeg også ønske god bedring, for det er forhåbentlig ikke ro i flere uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Nå , så kom Britta, der jo er erfaren flatter-ejer og opdrætter på banen Og ja, hvis det var cockerer(spaniel), det drejede sig om , så ville jeg også sige- What??? hvad stiller jeg op med dens overskudsenergi.Stesolid eller ??? bur eller hvad???Og så ved jeg jo ,at Britta også er kendt som jeg, som Lone F. fan. Altså få det rettet ,som dr dyr ikke kan finde og lad den hund udfolde sig. Det kan ikke blive dyrlægens ansvar hvordan en hvalp skal kunne holdes i ro, det er bare kuren h*n kan anbefale. Ligesom adfærdsbehandleren heller ikke kan påtage sig at løse en hundeejeres praktiske problemer ifm. adfærdstræning. Man kan jo kun sige hvad der skal til, så er resten op til ejeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Det var nu lidt en joke. Da min Ida (cavalier) var hos dyrlægen med sit delvist overrevet korsbånd, stod jeg også der med hår der begyndte at stritte mere og mere og jeg tror jeg så meget vild ud i øjnene, samtidig med at jeg prøvede at overbevise dyrlægen om at det skulle gåes og løbes væk. Det kunne jeg så ikke overbevise hende om så det var ro i 3 uger, vi overlevede det endnu en gang, men sjovt var det ikke. Det er nok ligegyldig hvilken hvalp det er, hvalp og ro nej tak. Men ja jeg er også tilhænger af at rette hvis der er skævheder, og helst også så hurtigt som muligt, men det lyder jo til at Aschas dyrlæge mærkede hende godt igennem, så mon ikke det er en forstrækning. Og så vil jeg også ønske god bedring, for det er forhåbentlig ikke ro i flere uger. Jeg har aldrig prøvet at skulle holde en hvalp i ro, for heldigvis må hun godt gå rolige ture og være aktiv, bare det er under kontrollerede former hvor hun ikke laver pludselige eller voldsomme bevægelser. Ellers tror jeg sgu også at jeg var direkte til indlæggelse om nogle dage. 3 uger hvor hvalpens ben skal holdes i ro,... det er jo sådan noget man har mareridt over om natten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Nå , så kom Britta, der jo er erfaren flatter-ejer og opdrætter på banen Og ja, hvis det var cockerer(spaniel), det drejede sig om , så ville jeg også sige- What??? hvad stiller jeg op med dens overskudsenergi.Stesolid eller ??? bur eller hvad???Og så ved jeg jo ,at Britta også er kendt som jeg, som Lone F. fan. Altså få det rettet ,som dr dyr ikke kan finde og lad den hund udfolde sig. Egentlig synes jeg du er en smule fræk her. Du kender ikke min dyrlæge, ved ikke hvilken uddannelse/ evner hun har, og alligevel antager du at hun overser noget,.. trods det jeg har fortalt om hende. Det er da dejligt at du er tilfreds med Lone (jeg har selv været hos hende nogle gange) men vælger bare en kiropraktor, som jeg synes er dygtigere, istedet. Dog skal der være en grund til det og det er der ikke hvis min dyrlæge tager så afslappet på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Hej igen Ascha. Det var overhovedet ikke frækt ment fra min side. Så hvis jeg har skrevet sådan må du undskylde. Jeg har bare for mange mærkelige historier om hunde, der har haft noget forskubbet, som dr. dyr ikke kunne finde og indimellem er nogle af disse, især agilityhunde nærmest blevet dødsdømt hos ellers dygtige dr dyr. Og så en tur til retning og hunden lever aktivt, til den er 13 uden legemlige skavanker. Min fornemmelse er stadig at dyrlæger tager afstand fra disse behandlinger, dog synes den dyrlæge der foretog alt røngten på Angelikas mallemuttæve, at det burde forsøges, da røntgen intet galt viste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Tak for alle jeres råd, jeg vælger dog ikke at lytte til dem (uh, det lyder godt nok grimt når man siger det højt) skulle bare have lidt luft. Ja, jeg kunne gøre dit og jeg kunne gøre dat,.. det er mig der ser hunden, mig der kender dyrlægen og HF har det med at skyde en lille smule over målet ved det mindste. Ja, jeg ved godt at jeg også selv er med til det og at jeg sikkert havde skrevet det samme hvis jeg havde siddet i den anden ende, men lige i dette tilfælde vil jeg nu stikke en finger i jorden og afvente situationen. Som min dyrlæge sagde til mig, så kunne jeg gå hjem og nyde weekenden, velvidende at jeg bare var lidt pyldret (sådan sagt på en sød måde). Det er ellers ikke mange jeg har hørt er blevet anbefalet at tage til kiropraktor, som er kommet hjem uden der var det mindste at rette. Jeg tænkte da nøjagtigt det samme, har lige været ved en dyrlæge der prøvede at få min hund til at dreje sit hoved bagud sådan at det ligesom skulle røre hans egen krop, og det ville han ikke. Han fik så rettet en halshvirvel ved en kiropraktor agtig type. Af ren nysgerrighed, hvem har du brugt? Men selvfølgelig kan det da være en forstrækning og synes da det er fint du ser hvordan det går, det kunne jeg også selv finde på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Hej igen Ascha.Det var overhovedet ikke frækt ment fra min side. Så hvis jeg har skrevet sådan må du undskylde. Okay, jeg er bare meget glad for min dyrlæge og synes hun er fantastisk dygtig, netop til at mærke om tingene er i orden. Jeg har bare for mange mærkelige historier om hunde, der har haft noget forskubbet, som dr. dyr ikke kunne finde og indimellem er nogle af disse, især agilityhunde nærmest blevet dødsdømt hos ellers dygtige dr dyr. Og så en tur til retning og hunden lever aktivt, til den er 13 uden legemlige skavanker.Min fornemmelse er stadig at dyrlæger tager afstand fra disse behandlinger, dog synes den dyrlæge der foretog alt røngten på Angelikas mallemuttæve, at det burde forsøges, da røntgen intet galt viste. Jeg stoler heller ikke på dyrlæger i mange tilfælde, men lige her gør jeg. Dels er hun fagdyrlæge, dels er hun ret hurtig til at sende videre. Hun kender mig særdeles godt og ved, at der stort set ikke er grænser for hvad jeg bruger penge på når det gælder min hunds helbred. Havde hun haft en begrundet mistanke om at der kunne være andet i vejen, havde hun kommenteret det da jeg begyndte at tale om Thomas Ingvorsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Jeg har det nok lidt som Ascha tror jeg, nogen gange ( mange) kan man ikke rigtig skrive noget her, før man straks skal tage sin hund med til diverse behandlere, og dyrlægerne ved faktisk ikke rigtig hvad de laver , og smider man et billede, så er der straks nogen der synes ens hund ser ud som om den har en skævhed et eller andet sted og må til behandler straks:hmm: Synes det er fint, der findes alternativer til dyrlægen, og både kiropraktor og massør og alternative dyrlæger har da helt sikkert sin berettigelse, men slå nu lige bare en smule koldt vand i blodet:blink: Uanset hvilken person jeg har på min massage briks, vil jeg altid kunne finde noget at behandle, alle mennesker har myoser eller skæve facet led, og det samme må gælde vores hunde, disse ting er dog langt fra behandlingskrævende, og rigtig meget har ingen indflydelse på vores bevægelsesfrihed:-D Der må være plads til at "læsse af" uden at vi skal rende til alle mulige forskellige behandlere, blot for at være den perfekte hunde ejer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Jeg har det nok lidt som Ascha tror jeg, nogen gange ( mange) kan man ikke rigtig skrive noget her, før man straks skal tage sin hund med til diverse behandlere, og dyrlægerne ved faktisk ikke rigtig hvad de laver , og smider man et billede, så er der straks nogen der synes ens hund ser ud som om den har en skævhed et eller andet sted og må til behandler straks:hmm: Der må være plads til at "læsse af" uden at vi skal rende til alle mulige forskellige behandlere, blot for at være den perfekte hunde ejer Nu kan jeg næsten kun gå ud fra at du henviser til hende med den lyse hvalp som står med benene trukket ind - hvis de kommer til en kiropraktor og der ikke er noget, så skal man som regel ikke betale, så hvad skulle det skade?! Er slet ikke enig i at folk overgør, jeg postede for ikke så længe siden min yngste hund med nogle sære røde knopper, folk skrev det går over af sig selv, og det gjorde det. Nu kan jeg så forstå at flere kender til osteopati, som jeg selv lige har været til med min hund, jeg ville godt nok ønske jeg havde hørt mere om det for LANG tid siden. Muligvis har vi bare gået og symptombehandlet, det ved jeg ikke endnu, men håber selvfølgelig det viser sig at denne behandling er det der skal til så vi ikke skal til kiropraktor 5 gange om året. Til slut, så er det jo virkelig svært at vide hvilken slags dyrlæge andre folk har, det har Ascha så udspecificeret i sidste indlæg og det lyder da som en der har super godt tjek på det, men jeg har selv stået ved Claus Sloth som da blev rost til skyerne, og han sagde 'ja den hund får sgu gigt, skævt bækken medfødt, hej dødsdom - han når nok ikke at blive særlig gammel'. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Nu kan jeg næsten kun gå ud fra at du henviser til hende med den lyse hvalp som står med benene trukket ind - hvis de kommer til en kiropraktor og der ikke er noget, så skal man som regel ikke betale, så hvad skulle det skade?! Er slet ikke enig i at folk overgør, jeg postede for ikke så længe siden min yngste hund med nogle sære røde knopper, folk skrev det går over af sig selv, og det gjorde det. Nu kan jeg så forstå at flere kender til osteopati, som jeg selv lige har været til med min hund, jeg ville godt nok ønske jeg havde hørt mere om det for LANG tid siden. Muligvis har vi bare gået og symptombehandlet, det ved jeg ikke endnu, men håber selvfølgelig det viser sig at denne behandling er det der skal til så vi ikke skal til kiropraktor 5 gange om året. Til slut, så er det jo virkelig svært at vide hvilken slags dyrlæge andre folk har, det har Ascha så udspecificeret i sidste indlæg og det lyder da som en der har super godt tjek på det, men jeg har selv stået ved Claus Sloth som da blev rost til skyerne, og han sagde 'ja den hund får sgu gigt, skævt bækken medfødt, hej dødsdom - han når nok ikke at blive særlig gammel'. Nej jeg henviser ikke til hende med den lyse hvalp selvom det ellers er et glimrende eksempel Faktisk er mit indlæg lidt affødt af, at jeg selv lige har fået hvalp, og gentagne gange den forløbne uge, har taget mig selv i at studerer om han nu også går rigtigt på benene om hans ryg ser rigtig ud osv.osv. :stupid: Som jeg skrev, har alle behandlere deres berettigelse, men det må vel også være muligt at "læsse af" uden straks at skulle forsvarer at man ikke har besøgt mindst 7 forskellige behandlere:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Nej jeg henviser ikke til hende med den lyse hvalp selvom det ellers er et glimrende eksempel Faktisk er mit indlæg lidt affødt af, at jeg selv lige har fået hvalp, og gentagne gange den forløbne uge, har taget mig selv i at studerer om han nu også går rigtigt på benene om hans ryg ser rigtig ud osv.osv. :stupid: Som jeg skrev, har alle behandlere deres berettigelse, men det må vel også være muligt at "læsse af" uden straks at skulle forsvarer at man ikke har besøgt mindst 7 forskellige behandlere:-D Din hund er da garanteret helt fin, men det er altså ikke vores skyld at du går og kigger på ham :kys: Synes også man skal lære det selv, at se bevægelserne osv, men derfor er det jo fint at nye brugere overhovedet får at vide at det er værd at holde øje med. Jeg opdagede selv at min gik skævt der for 2 år siden. Og det med massage og at alle har myoser osv, det er jeg helt enig i, men så kan man jo se om det ændrer noget ved det man fandt underligt ved hundens bevægelse eller ej - gør det ikke, så er der vel ikke den store grund til at tage til massør/kiropraktor/andet igen. Selvfølgelig må man da læsse af, men nu er det jo et debatforum fyldt med damer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts