Hop til indhold

sur lugt i bilen...


Sammy
 Share

Recommended Posts

Jeg var så uheldig/dum at punktere i går (dækket blev flænset lidt op efter at have været i kontakt med en høj kantsten :oops::damn:).

 

Min søster arbejder hos et bilfirma og det er tit der min bil kommer ud, når der er behov for assistance. Hun har tidligere bedt mig støvsuge og gøre bilen nærmest steril, da de kære mekanikere går meget op i biler og selv et enligt hundehår vil få dem til at rynke på næsen.... Jeg har egentligt tænkt, at når jeg nu betaler dem - i dyre domme... - for at ordne min bil, så må de tage et hundehår eller to med som ekstra bonus. Men har rettet ind, da det åbenbart betyder meget for for min søster, og hun altid er sød til at sørge for hurtig betjening, god pris og køre den frem/tilbage.

 

I går havde jeg så ikke lige den mulighed, da det bestemt ikke var en planlagt punktering/flænsning af mit dæk. Derudover var vejret i går helt elendigt og Enzo havde siddet våd i bilen et stykke tid. Resultat: bilen lugtede virkelig virkelig surt, da jeg hentede den i dag. Fik faktisk ret ondt af den hurtigtarbejde mekaniker... Generelt lugter der ikke SÅ surt, men syn's godt, at man kan lugte det er en hundebil, når låser mig ind i den om morgenen (Enzo har hundebur og et vet bed tæppe heri - som vaskes ved 60 grader forholdsvis jævnligt afhængig af hvad det har været udsat for...).

 

Enzo nyder at lægge sig i alt med vand og mudder, går ud fra at det er derfor bilen ofte lugter "lidt" surt. Som sagt især om morgenen, hvor jeg går ud fra at den våde vet bed har dampet hele natten.

 

Nogen gode råd til at få en lidt bedre duft i bilen? Wonderbaum er ikke en option, da jeg simpelthen syn's de lugter skrækkeligt men princippet kan bruges, hvis man kan finde noget med en lidt blidere duft??

 

Og til sidst....er det kun min bil der "dufter" herligt? :oops: (syn's ikke jeg kan huske at min bil lugtede så grimt, da jeg havde min tidligere hund....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes faktisk vores lugtede underligt allerede da vi fik den, men er bestemt ikke blevet bedre med 2 dyr som konstant er våde eller fyldt med jord/sand.

 

Kan heller ikke udstå stanken af wonderbaum men hældte på et tidspunkt lidt duftolie på en stofstrip som alligevel hang i forbindelse med gitteret bagtil, det hjalp faktisk og var slet ikke så stinke-agtigt som wonderbaum. Man kan vel også bare dryppe det lidt et eller andet smart sted, eller hænge en bamse/en klud/hvad end.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

køb/lån et nyt bildæk og smid i bilen natten over...det afgiver vist en helvedes masse duft....og ellers stil en skål med eddike i bilen...ja eddike stinker, men det tager alt andet, og eddike lugten sætter sig ikke...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er der ikke plads til til thor i bagagerummet, så han kommer om på bagsædet med sele. vi har købt sådan et betræk som et super nemt at tage af og på. så lægger han nærmest i en hængekøje omme bag i. selvfølgelig lugter der lidt af våd hund når vi har været på stranden osv. men det er ret hurtigt væk, når man tager betrækket af og vasker det. men tænker at et bur og tæppe har samme effekt?

 

faldt over denne guide hund i bilen - Nu lugter bilen af hund ! - Bilpleje

om det virker, aner jeg ikke et hak om:D

Link til indlæg
Del på andre sites

tør alle glatte flader af i rodalon, støvsug og luft ud.... er ikke så meget fan af det der med at kamouflere en hørm med en ny :genert:

 

Men så lugter der jo bare dagen efter igen, når han har været i bilen våd... :confused: (kan jo ikke rengøre og støvsuge efter hver køretur...) Han elsker som sagt at smide sig i alt muligt klamt mudder vand... Så det kunne være rart med en kamuflage duft :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så lugter der jo bare dagen efter igen, når han har været i bilen våd... :confused: (kan jo ikke rengøre og støvsuge efter hver køretur...) Han elsker som sagt at smide sig i alt muligt klamt mudder vand... Så det kunne være rart med en kamuflage duft :D

 

Kan du ikke bare tage det der tæppe ud og hænge til tørre hver gang det er vådt? Ikke nødvendigvis vaske det hver gang, men vådt hundetæppe lugter klart mere end tørt hundetæppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft sådan en sart mekaniker, der sagde at han næsten ikke kunne holde ud at arbejde i min bil, for den lugtede sådan af hund! Til hans undskyldning skal det siges at han er fra Mellemøsten, selv om han vist ikke er muslim, men under alle omstændigheder, det er sgu min bil! - eller var :megaked: - og de kan vel ikke bestemme hvordan den skal lugte. Synes det er lidt tøset når de kun skal tilbringe få minutter derinde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er jo ikke for at bilen skal stinke af eddike at man sætter eddike i...lugten forsvinder så snart man tager skålen ud...

 

såvidt jeg forstår er det snarere en kemisk reaktion der gør noget ved de molekyler der er i luften der giver stanken....men jeg er ikke sikker på præcis hvordan det forholder sig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også et bagsædedækken, og så ligger der godt nok tæpper ovenpå. Det betyder at det der er fugtigt, hurtigt kommer ud af bilen for at blive vasket eller tørret. Min gode, gamle toyota lugter ikke, men jeg ryger jo også (ikke når Bella er i bilen), og det betyder at jeg ofte har vinduet åbent. Når jeg synes den virker lidt fugtug, skruer jeg helt op for varmen og ruller vinduet lidt ned. Så bliver fugten smidt ud af bilen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så lugter der jo bare dagen efter igen, når han har været i bilen våd... :confused: (kan jo ikke rengøre og støvsuge efter hver køretur...) Han elsker som sagt at smide sig i alt muligt klamt mudder vand... Så det kunne være rart med en kamuflage duft :D

 

 

Tag et gammelt håndklæde med og få det værste af ham inden han hopper ind?

 

Efter at mine forældre har fået ny bil er reglerne også strammet vældigt op, så har håndklæde med til vovserne og tæppe henover buret så det de ryster af sig ikke lander i hele bilen..

jeg var ved at brænde sammen over at jeg ikke bare kunne smide dem ind og køre, men nu syns jeg faktisk det er ok - og ikke så besværligt som jeg synes det hele lød :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tørrer altid Luna inden hun kommer ind i bilen. I min fars gamle bil, lå hun på bagsædet på sådan et sædebetræk. I den nye er der kommet andre boller på suppen, så der er hun i stofbur.

 

Men jeg har altid tørret hende, inden hun røg i bilen. Også i den gamle. Det må også være mere behageligt for hende selv, tænker jeg:genert:

 

Og ja eddike er kanon. Det bruges også til at fjerne røglugt etc. Ja og fjerne kalk i hundens vandskål. Så jeg ville tage en lille skål, hælde eddike i og lade det stå natten over. Hæld eddiken ud igen om morgenen, når du skal afsted. Og gøre det hver aften/nat.

 

Og hænge vet bed'en til tørre og ja, tørre ham inden han hopper ind:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddike tricket lyder som en rigtig god idé.

Jeg har lige fulgt lidt med på sidelinien, har nemlig selv samme problem med vores bil.

 

Hundeburet står fast bag i bilen, med gulvtæppe sat fast i bunden, men hunden ind og ud til træning mange gange er aftørring ikke en mulighed

Men hold op den bil lugter MEGET surt i våde perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare tage det der tæppe ud og hænge til tørre hver gang det er vådt? Ikke nødvendigvis vaske det hver gang, men vådt hundetæppe lugter klart mere end tørt hundetæppe.

 

Det var også det jeg først tænkte på. Great minds Doberfan :mrgreen:

 

Og ellers som en foreslog, så tør Enzo af... eller okay nu det er Enzo, tør det værste af ham inden han kommer ind. :mrgreen: Og det håndklæde kan du så tage med ind (det er lidt lettere at bære på en vetbed-dimsen).

 

Eddike-tricket lyder også godt!

 

Iøvrigt så tror jeg altså at det lettere kommer til at lugte af mere når hundene er våde, synes i hvert fald vores bil lugter noget mere af hund hvis Ozzie en enkelt gang har siddet der i våd tilstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gode råd til at få en lidt bedre duft i bilen? Wonderbaum er ikke en option, da jeg simpelthen syn's de lugter skrækkeligt men princippet kan bruges, hvis man kan finde noget med en lidt blidere duft??

 

Og til sidst....er det kun min bil der "dufter" herligt? :oops: (syn's ikke jeg kan huske at min bil lugtede så grimt, da jeg havde min tidligere hund....)

 

 

Pil det våde vetbed ud af bilen, når du parkerer den om aftenen. Det er bare ikke skidegodt for hverken interiør, elektronik, og metal at være fugtig hele tiden.

 

Luft ud. Hvis du har en carport eller en garage, så brug den, og lad et vindue stå åben. ALternativt nøjes med det når det er godt vejr.

 

Og eddike som Hundefatter skriver, tager en del lugt.

 

En gang imellem kan man jo gøre bilen hovedrent indvendig, inklusive tæpper, gulvmåtter, og sæder, med et rensemiddel der er egnet til det. Om det er nødvendigt kan kun din egen næse afgøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres indlæg :5up:

'

Kan du ikke bare tage det der tæppe ud og hænge til tørre hver gang det er vådt? Ikke nødvendigvis vaske det hver gang, men vådt hundetæppe lugter klart mere end tørt hundetæppe.

Jo, men problemet er at min hukommelse er som en si - og parkeringspladsen er et stykke fra indgangsdøren, og jeg i forvejen konstant glemmer at tage vet bed'en med ud i bilen igen, når den er inde og blive vasket. Men hvis den skal med hver gang kan det jo selvfølgelig være at jeg får lært at huske det hehe.

 

Synes det er lidt tøset når de kun skal tilbringe få minutter derinde :lol:

haha også jeg - dog ikke i går, for føj den lugtede :oops:

 

Hehe eller bare som en tørret dusk hængende over silles plads;)

Fnis ja, god ide :-D

 

 

Og ellers som en foreslog, så tør Enzo af... eller okay nu det er Enzo, tør det værste af ham inden han kommer ind. :mrgreen: Og det håndklæde kan du så tage med ind (det er lidt lettere at bære på en vetbed-dimsen).

 

Eddike-tricket lyder også godt!

 

Iøvrigt så tror jeg altså at det lettere kommer til at lugte af mere når hundene er våde, synes i hvert fald vores bil lugter noget mere af hund hvis Ozzie en enkelt gang har siddet der i våd tilstand.

 

hehe ja men de lange mavehår kan virkelig gemme på meget og som sagt er han jo konstant våd, den knejt. Men ja, har normalt håndklæder i bilen, det må jeg lige have derud igen. OG ja helt klart våd hund der stinker mest. Syn's ikke sådan der lugter for vildt, når han har været tør med (det sker dog også meget sjældent, så måske jeg bare har glemt det)

 

Pil det våde vetbed ud af bilen, når du parkerer den om aftenen. Det er bare ikke skidegodt for hverken interiør, elektronik, og metal at være fugtig hele tiden.

 

Luft ud. Hvis du har en carport eller en garage, så brug den, og lad et vindue stå åben. ALternativt nøjes med det når det er godt vejr.

 

Og eddike som Hundefatter skriver, tager en del lugt.

 

En gang imellem kan man jo gøre bilen hovedrent indvendig, inklusive tæpper, gulvmåtter, og sæder, med et rensemiddel der er egnet til det. Om det er nødvendigt kan kun din egen næse afgøre.

 

Har desværre hverken careport eller garage, men må rulle lidt ned når DMI lover tørvejr :) Den bliver selvfølgelig gjort hovedrent ind imellem, men ja det er nok vet bed'en som er skurken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vist noget med at bambus kul skulle virke vildt godt til at fjerne lugte - har dog ikke prøvet det.

Det nok dyre end eddike men så bliver man fri for at skulle skifte eddike hver dag.

 

Det skulle virke i ca. 2 år også kan man bruge det i potteplanterne bagefter :hmm:

tilfældig hjemmeside:

Bambuskul - trækul - aktivt kul - et rent naturprodukt - kulstænger - kulstave - Houseofcoal.dk - Houseofcoal.dk

 

også syntes jeg det lyder vildt mærkeligt med alle de lugt sarte mekanikere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...