Hop til indhold

Gevir


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der bruger gevir som tyggeting? Vi har prøvet alt fra grise/okse/kaninører og alle varianter af oksehudsruller men der sker uvægerligt det, at hundene forsøger at sluge et for stort stykke og så må jeg have hele hånden ned i svælget for at hive det ud. Tyretissere og gulerødder er fine men er væk i løbet af et minut.

 

De får selvfølgelig ben af og til, men jeg ville gerne finde noget der ikke sviner vildt og som de kan hygge med indenfor i mere end to minutter.

 

Gevir synes som et rigtigt godt bud da de holder længe, splintrer ikke og det er svært for hundene at bide et stort stykke af og forsøge at sluge det. Problemet er, at de er latterligt dyre i forretningerne.

 

Vi har et par venner der er jægere, som gerne vil forsyne os, men så får vi et helt gevir, og vi har endnu ikke fundet en sav, der kan håndtere dem, og jeg er bange for at hundene prikker et øje ud hvis jeg giver dem hele, da der er mange små takker på.

 

Råd modtages med kyshånd, både mht. gevir og andre alternativer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt to stykker - og ja, de er ret dyre. Hundene er overhovedet ikke interesseret i dem, og det kan jeg sådan set godt forstå, da de er hårde som sten. Måske har vi fået fat i den forkerte slags, ved det ikke :vedikke: Men hvis dem, du har, er lige så hårde, må du hellere gøre dig gode venner med en mand med egen rundsav, for mindre tror jeg ikke kan gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man ikke lige selv har et par gedebasser i villakvartersbaghaven - hvor køber/ finder man så gedehorn?

 

Dyrskuer

 

Her kan du finde avlere der nok gerne vil sælge dig nogle horn, ellers kan du jo kontakte Dorthe fra Fynske gedeavlere (kan se at du er fra Svendborg) hun har helt sikkert nogle Medlemsprofiler. - www.123hjemmeside.dk/Fynske-Gedeavlere .

Link til indlæg
Del på andre sites

mine fik et stykke gevir, som lystigt blev tygget i. Smed det ud da der kun var et lille stykke tilbage, da de heller ikke er klogere end at de kunne finde på at sluge det. Potil, hun har allerede skrevet at gulerødder ikke varer ret længe, derfor.

 

ja, men de kan få (næsten) alle dem de vil... Flipsen kan ihvert fald nå at kværne en hel del :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg tror jeg har et godt forslag til dig.

 

Har købt dem her Tyggeben billigt hos zooplus: Cookie's Seaside Bone til Tjaldur og de er virkelige gode, de er meget hårde, men der er kallkun fyld inden i og en tørfisk i midten, så det bliver ved med at smage af noget. Tjaldur har haft det ene ben i 3 uger nu og mangler stadig halvdelen af den, han tygger og tygger og det er meget små stykker der ryger af, så han kan ikke bare sluge det hele. Han er nemlig også slem til at sluge ben, feks knudeben, han er lige ved at blive kvalt i dem og faktisk gider han dem ikke rigtig, hårde ben som politistave af tørret oksehud gider han ikke engang tage i munden.

 

Men dem her er både billige og gode og lækre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Fik nogen ved DKW på et tidspunkt...de er guld værd, og hundene ligger og gnasker løs på dem når de får dem udleveret...:-D...synes det er fedt de kan ligge og gnaske længe uden der sker ret meget, må være godt for tænderne...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik nogen ved DKW på et tidspunkt...de er guld værd, og hundene ligger og gnasker løs på dem når de får dem udleveret...:-D...synes det er fedt de kan ligge og gnaske længe uden der sker ret meget, må være godt for tænderne...:-D

 

Altså gevir eller ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...