Hop til indhold

Solgt hund. Køber fortryder


Gæst Milanboy
 Share

Recommended Posts

Gæst Milanboy

For alles skyld synes jeg lige at jeg skylder at følge lidt op.

 

Først vi gerne sige tak til alle der har tilbudt deres hjælp. Det gælder både rådgivning, økonomi og overtagelse af hunden.

 

Sagen er vi har gjort vores. Tilbudt forlig, tilbudt hende pengene tilbage. Alt uden held. Hun vil ikke aflevere hunden, og siger at alt køres gennem advokaten nu, og hun først stopper når hun har fået sine penge.

 

Jeg talte i fredags med Anne1979 herfra, tak for det :)

 

Jeg er ret overbevist om at hun ikke er gået til nogen advokat, og det hele er tomme trulser. Skulle hun være gået til advokat tager vi det dog helt roligt. Der skulle ikke være noget at komme efter.

 

Så tak for hjælpen til alle :) Og rigtig glædelig jul

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Helle1985

Nu har jeg lige været hele tråden igennem. Sikke dog en historie; stakkels jer og stakkels, lille hund!

Jeg fatter SIMPELTHEN ikke, hvordan nogle mennesker kan opføre sig på dén måde:( Jeg håber snart der kommer en løsning på det og allerhelst én, hvor hunden kommer væk derfra, for jeg er lidt bange for hvad der kan ske, når den nu "ikke kan bruges til noget"; bliver den smidt på gaden eller værre? Jeg vil ikke male fanden på væggen, men jeg er oprigtigt bekymret og jeg håber inderligt, at det hele ender med en dom til den lusede hundehandler og et godt hjem til den stakkels hund.

 

Det er rigtigt godt, at du søger hjælp herinde og ikke bare begynder at kaste dig ud i retssager med det samme ;) Der er så mange søde og kloge mennesker herinde og vi står nærmest i kø for at hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milanboy

Hej Alle.

 

Jeg tror nu der er sat definitivt punktum i sagen.

 

Jeg har snakket med den nye ejer idag. Og vil godt starte med at sige at jeg har bestemt ikke på fornemmelsen at hunden har det skidt. Tværtimod tror jeg de er meget glade for hunden (ellers havde de taget tilbudet om at levere den tilbage og få pengene).

 

Jeg fik idag en sms fra ny ejer i en helt ny tone. Venlig og flink. At hunden har fået konstateret galdesten, sten der efter dyrlæges udsagn har været et halvt år under vejs.

Det bliver en dyr omgang, så hun vil høre om vi er interesseret i at give 1000 kr

 

Jeg skriver pænt til hende at det er vi kede af at høre både på hende og hundens veje. Meeen at jeg jo tidligere havde tilbudt hende både at de fik 1000 kr, men også at vi kunne lade handlen gå tilbage.

Og da sagen nu er hos hendes advokat vil vi gerne afvente at høre fra ham.

 

Hun skriver så at den ikke er ved advokat endnu da de ville vente på prøverne. Og vi må forstå at det er frustrende ikke at kende hundens i historie, samt hun undskylder mange gange(for hvad ved jeg ikke).

 

Jeg lader hende forstå det også er frustrende for os, for vi er sådan set også blevet "snydt". Men at vi kun ønsker hunden det bedste hvilket også afspejler sig i det symbolske beløb de gav for hende.

Og fortæller hende vi intet har i klemme hverken moralsk eller lovmæssigt, og vi forsøgte at finde en fredelig løsning med hende. Og at hendes flabethed samt advokattrusler mm har gjort at man ikke helt har lyst til at hjælpe hende.

 

Mig og min kæreste er lidt uenige, den ene part af os er rigtig trætte af hende(ejeren), mens den anden taler for at give et tilskud til hunden. . For at lukke denne sag fuldstændig. (Under normale omstændigheder og hvis ejeren havde behandlet os pænt, havde vi helt sikkert gerne ville give de 1000kr. Det er kun fair).

 

Imens vi snakker om dette tikker en sms ind med indhold ala hun ikke kunne drømme om at lade hunden gå tilbage, så ville hun hellere aflive hende. Og vi skal ikke regne med at høre mere til om hun har det godt, og det må vi være glade for nu når vi har solgt hende syg og fået penge for hende.

 

Beskeden blev afsluttet med "Fy for saten siger jeg bare. Hundehandler" Og hun slutter af med at mene vi har forsøgt at snyde fra dag 1.

 

Det skal lige siges det er den første hund vi har haft. Ikke at det skal gå op i penge men vi har tabt rundt regnet 4-5000 kr på at have hende.

 

Som tidligere sagt betragter vi nu denne sag som lukket. Og jeg er 99,9% overbevist om at hunden har det fint, og nok skal få den hjælp den har brug for. Man behøver ikke være en dårlig hundemor fordi man er lidt hysterisk :)

 

Tak for støtten alle sammen. Glædelig jul

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville KUN give hende de 1000 kr. med en attest fra dyrlægen der beviser alt dette.

 

Jeg ville hvis jeg var dig KRÆVE dette, og ellers ville jeg faktisk, hvis jeg virkelig følte mig uretfærdig behandlet, gå videre med det. Det er ikke okay at true folk, end of story! Det er forkasteligt at hun kan slippe afsted med det, når hun har købt hunden under falske forudsætninger (At hun vil bruge den til avl).

 

I skal ikke give hende noget som helst uden at i har set beviserne fra dyrlægen, og er hun ikke villig til dette så er det hendes tab!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund :-(

 

.. Jeg synes heller ikke i skal give nogle penge til hende. Hvis hun absolut vil have nogle penge kan hun benytte en advokat og så kan Anne herfra hjælpe dig (virkelig flot tilbud!!).

 

Hvad med at vise hende denne tråd? Der står mange gode råd og måske kan hun se at det faktisk vil være bedre at give den til hopsa og få de 2000 kr retur. Ingen af jer får jeres vilje på den måde, men det er måske også bedst?

 

Jeg er bekymret ved at Janni siger at køber har solgt mange hvalpe tidligere. For det meste har hundene sådan et sted det ikke ret godt og jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det vil gå en steriliseret tæve sådan et sted. Forhåbentlig er det billede du så fra sofaen retvisende. Jeg håber!!

 

Øv. Jeg hader når hunden bliver taberen i menneskers dumme kampe :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde jeg været køber, tror jeg bestemt ikke jeg vil se på denne tråd, som et sted fyldt med gode råd(jeg kunne bruge til noget) hun bliver jo fremstillet som et meget dårligt menneske, har endda fået udleveret sit navn, og genkendt af nogen. Så det gavner ingen at hun ser denne tråd.

 

Jeg synes istedet, det vil være en god ide, at der kommer nogle billeder og en god beskrivelse af hunden frem - vi er en del, der jævnligt kigger hundeannoncer på både g&g og dba. Og det vil være muligt at reagere, hvis hun sætter hunden til salg igen. Ikke at jeg tror det hjælper meget, for fb er en populær race, og der vil altid være en eller anden naiv person, som falder i uden den store forundersøgelse:mad: men det kan da gøre livet surt for hende, hvis hun ønsker at sælge.

Men er også lidt bange for, at hunden intet fejler(derfor køber skifter opførsel og under ingen omstændigheder vil levere hunden tilbage) så den ender nok som fødemaskine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milanboy

Der er mange gode bud.

 

Jeg har ikke indtryk at køber er et dårlig menneske eller en dårlig "hundemor". Man ved selvfølgelig aldrig.

 

Jeg har personligt ingen interesse i at "komme efter hende" med sagsanlæg eller lign. Så det er slet ikke en mulighed for os.

 

Der er et billede af hunden som en kort beskrivelse lidt tidligere i tråden, jeg har selv holdt lidt øje med gul og gratis.

 

Vi har som sådan ikke nogen "vilje" vi vil have. Andet end vi bare ønsker hunden har det godt. Og havde hun behandlet os på en fornuftig og fair måde havde vi helt sikkert givet det bidrag på de 1000 kr mod fremvisning af papir fra dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milanboy

Ja det kan jo ikke sige med 100% sikkerhed. Meeeeen. jeg tror nu chancen er ret god alligevel:

 

Jeg fandt deres profil på hundegalleri.dk

 

Og det ser jo heldigvis ud til at hundende er glade og har det godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milanboy

Bedst som vi tror sagen egentlig af slut bliver jeg igen idag kontaktet af køber.

 

Igen en halv flabet SMS. "Nu er hunden død i hendes arme hos dyrlægen. Tak for 2000 kroners sorg til mig og mine børn".

 

Jeg skriver til hende:

 

Hej. Det er vi selvfølgelig rigtig kede af på både dine og børnenes veje. Også lidt flabet:

Men det er godt i trods har jeres andre hunde (som du ellers havde sagt i ikke havde).

 

Hun siger så, vi har kun hende ved ikke hvor du har det fra.

 

Jeg siger det kan man se på facebook og hundegalleri.dk

 

Hun siger så hun hverken er på facebook eller hundegalleri.

 

Hvorefter jeg slutter af med at det er sjovt at en anden kvinde har oprettet profil i samme navn og adresse som hende. Men jeg synes vi skal stoppe sagen her.

 

Hun har efterfølgende skiftet navn på hundegalleri.dk :)

 

 

Det blev lidt mudderkastning til sidst, og det ligner ikke mig. Men jeg er pænt træt af hende nu. Håber inderligt at sagen er afsluttet nu.

 

Desværre med den triste udgang for hunden :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror ikke du kan tjekke det nogen steder.

 

Men hvad er hendes navn og evt. fødselsdato?

Og hvis du har flere billeder af hende, så skal jeg nok give lyd hvis jeg falder over en der kunne være hende.

 

Øv, øv, øv at det skulle gå sådan for den stakkels hund - Uanset om det er aflivning eller endnu en omplacering, så er det fandeme ikke værdigt for en hund sådan at være kastebold :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådanne personer har gjordt deres private dyrevelfærdsarbejede alle de 25 år , jeg har haft hunde,.De går jo efter unge hunde, som folk ikke kan have mere og sæges så til en sådan person, der bare ønsker en hyggehund.

Sidst jeg hørte om den sjællandske kvinde fra Rødvig,ca. 15 hunde i bure og muligvis havde hun også heste til salg.

Men hun er vist kun dømt for kattemishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville sørge for hunden blev meldt død i DHR, og når ny ejer så kontakter dem for at skifte ejer, så ville de blive oplyst den er død :lol:

 

Blev den nogensinde skiftet til den nye ejer? Ellers kan du f.eks. melde hunden forsvunden, og hvis hunden er registreret død, så vil det jo komme frem.. Jo vist lidt spild af folks tid, men stadigvæk. (Du kan også kun melde den død, hvis den står i dit navn)

 

Har du billeder af hunden, smid det herinde, eventuelt med området hunden er solgt, og fornavn på ny køber (Men endelig ikke efternavn og adresse, da hun jo selvfølgelig ikke skal hænges ud). Men fornavn og et billede af hunden, så hvis en eventuelt ny bruger kommer herind, kan de se at de er blevet godt og grundig snydt! (Og eventuelt kan de jo så tage fat i sælgeren).

 

Jeg er også sikker på hunden er i liv, og HVIS den er aflivet, er det udelukkende fordi hun ikke kunne bruge den i avl....

 

Lad os håbe hun har solgt den til et godt hjem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig det er på sin plads at tage noget lærdom med fra denne tråd.... Hvis og når en hund skal skifte hjem, så vær omhyggelig i vurderingen af dem der måtte være interesserede. Det er muligt man ikke selv kan/vil/orker at have hunden, men man skylder altid hunden at handle i dens interesse. Man lader ikke folk komme og hente ens hund uden forudgående besøg, der skal være tid til at både køber og sælger tænker situationen grundigt igennem inden der træffes en endelig beslutning. Lav altid en skriftlig salgsaftale der fortæller hvilke aftaler der er mellem køber og sælger - OG SÅ VIDERE!

 

Ingen kan være bekendt at købe eller sælge et levende væsen ud fra devisen "jo hurtigere jo bedre"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig det er på sin plads at tage noget lærdom med fra denne tråd.... Hvis og når en hund skal skifte hjem, så vær omhyggelig i vurderingen af dem der måtte være interesserede. Det er muligt man ikke selv kan/vil/orker at have hunden, men man skylder altid hunden at handle i dens interesse. Man lader ikke folk komme og hente ens hund uden forudgående besøg, der skal være tid til at både køber og sælger tænker situationen grundigt igennem inden der træffes en endelig beslutning. Lav altid en skriftlig salgsaftale der fortæller hvilke aftaler der er mellem køber og sælger - OG SÅ VIDERE!

 

Ingen kan være bekendt at købe eller sælge et levende væsen ud fra devisen "jo hurtigere jo bedre"

 

Så sandt sagt Hopsa!

 

Tror desværre heller ikke hunden er død - hvis det var mig der fik sådan en besked ville jeg kime dem ned, for at høre hvad den var død af. Samt ringe rundt til alle dyrlæger i området fortælle historien og høre om den var blevet aflivet, og håbe de forbarmede sig lidt og håbe de ville oplyse mig om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi aner intet om hvad hunden er død af desværre :( Og jeg orker næsten ikke mere kontakt med hende. Er desuden ret overbevist om at hun intet vil sige om noget som helst.

 

Vi har selvfølgelig ikke en kopi af hendes chipnummer liggende :( Mente jeg havde gemt en, men havde jeg desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...