Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Var der ikke nogle der skulle til Skive i sidste weekend???

 

***************

 

Nå, men Joy er meldt til endnu en konkurrence i Jylland her til vinter. Måske kommer jeg også til Risskov, men jeg skal lige have styr på hvilken hund der skal med. Er Cassi sin skade kvit og oppe at køre, så kommer hun med i springklasserne. Hvis ikke, så er det Basse der kommer afsted.

 

Og så er det ellers om at få det store puslespil til at gå op med lydighedskonkurrencer, og agilitykonkurrencerne i både DcH og DKK. Nå, det gik jo meget godt i år, selvom det var lidt i overkanten at tage til konkurrence lørdag i agility og så i lydighed om søndagen. Men det kunne også kun lade sig gøre, fordi det ikke var den samme hund der skulle med begge dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå... I går fik jeg så at vide at vores konkurrence til september falder sammen med DKK's DM. Og da det er SM vi skal afholde, ja, så kan det jo godt give lidt problemer. Så nu skal vi lige i tænkeboks for at finde ud af hvad vi skal gøre.

 

Vi har allerede måtte droppe en rallykonkurrence, fordi der kun er to dommere i kredsen(hvilket er en skam, da Rally er ret populært).

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, store kvaler... :mrgreen:

 

Har lige siddet og meldt til lidt DCH stævner:

Odense i januar

Harlev og Vejle i februar

Vilhelmsborg i marts

og Odder i april

 

Men så vaflede jeg jo over på hundeweb og kan så se, at der er stævne i Årslev også d. 21.4. Det ville egentlig passe fint, da jeg gerne ville gå rally i Brenderup d. 20.4, så kunne jeg overnatte hos forældrene i Odense og så løbe agility i Årslev om søndagen... men ak, så misser jeg jo Odder, som plejer at være superhyggeligt (og have pokaler i alle klasser :lol:)

 

På den anden side, så løber vi så få DKK stævner, så der har vi stadig "noget at løbe for" - altså vi er ikke rykket op i kl3 i begge discipliner... :hmm:

 

Stort dilemma!

Link til indlæg
Del på andre sites

ER der et sted, hvor man kan se alle agilitykonkurrencer i 2013? kan huske at i gamle dage, var der en der lavede en samlet oversigt - men findes den endnu?

Mvh Carina, Bubben og lille Diesel

 

Njaaaeehhh... I de helt gamle dage var der Mugge Pinners side, ved ikke om det er den du tænker på? Den findes vistnok ikke mere. Så kom agilitysyd.dk som har haft en fin oversigtskalender med stævner fra både DKK, DcH og uden bog. Men så fik DcH sin egen online-tilmeldingsside, og DKK har jo hundeweb.dk - og efter det synes jeg agilitysyd er faldet lidt af på den..? Der bli'r i hvert fald ikke opdateret så godt som før, der er f.eks. ingen kalender for 2013 endnu. Så for egen del tjekker jeg i hvert fald både DcH's side og hundeweb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal afsted i dag, er meldt i 4 løb, men når nok ikke dem alle før jeg er nødt til at køre hjem. Sally skulle gerne være i lidt bedre form end sidst vi var afsted, efter at have leget med julegæstehunde i 2 uger, men agilityforhindringer har hun ikke set noget af, siden sidste konkurrence. Vi træner når vi er i byen! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super dag! Vi lagde ud med en fejlfri agilityrunde, som indkasserede en 3. plads :mrgreen: Det var en klasse der var udskrevet som graded 1-7, dvs hunde fra alle grades løber samme bane, men der er individuel præmiering i de forskellige grader. Så banen var lidt sværere end hvis det f.eks. kun er en 1-2/1-4 klasse, men Sally var så dygtig!

Derefter løb vi en springklasse. hvor hun desværre først rev en bom, og derefter lyttede for godt efter mig, og drejede indenom et spring hun skulle have været over.

Bagefter igen en agilityklasse, og en ny fejlfri runde! Hun var ret langsom, så ingen placering, men en fin "clear round" rosette til os :blink:

Hun virkede vildt frisk udenfor, men pustede lidt inde i hallen, tror simpelthen hun havde det enormt varmt derinde, det var meget mildt i dag, og hendes vinterpels er rigtig kommet igennem nu, hun ligner en bjørn.

Jeg tog mig sammen til at løbe den sidste springklasse, desværre tog hun en bom igen, og jeg lavede en dum fejl, hvor jeg fik sluppet hende af syne, og hun smuttede igen indenom et spring, hun blev lidt "arrhhh så gider jeg heller ikke, hvis du ikke kan finde ud af det, mor", og jeg diskede os med lidt opmuntrende leg, inden vi tog banen færdig, og det var lige den rette medicin, for hun fløj rundt på de resterende forhindringer, så dejlig en afslutning på en god dag! :lun:

Og det bedste, ikke en eneste slalomfejl hele dagen! Godt nok har de kun 6 pindes slalommer med, men det er jo for det meste starten der har drillet os, ikke senere hen. Super dag! Dejlig hund, som nu sover med bunden i vejret, på sofaen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super dag! Vi lagde ud med en fejlfri agilityrunde, som indkasserede en 3. plads :mrgreen: Det var en klasse der var udskrevet som graded 1-7, dvs hunde fra alle grades løber samme bane, men der er individuel præmiering i de forskellige grader. Så banen var lidt sværere end hvis det f.eks. kun er en 1-2/1-4 klasse, men Sally var så dygtig!

Derefter løb vi en springklasse. hvor hun desværre først rev en bom, og derefter lyttede for godt efter mig, og drejede indenom et spring hun skulle have været over.

Bagefter igen en agilityklasse, og en ny fejlfri runde! Hun var ret langsom, så ingen placering, men en fin "clear round" rosette til os :blink:

Hun virkede vildt frisk udenfor, men pustede lidt inde i hallen, tror simpelthen hun havde det enormt varmt derinde, det var meget mildt i dag, og hendes vinterpels er rigtig kommet igennem nu, hun ligner en bjørn.

Jeg tog mig sammen til at løbe den sidste springklasse, desværre tog hun en bom igen, og jeg lavede en dum fejl, hvor jeg fik sluppet hende af syne, og hun smuttede igen indenom et spring, hun blev lidt "arrhhh så gider jeg heller ikke, hvis du ikke kan finde ud af det, mor", og jeg diskede os med lidt opmuntrende leg, inden vi tog banen færdig, og det var lige den rette medicin, for hun fløj rundt på de resterende forhindringer, så dejlig en afslutning på en god dag! :lun:

Og det bedste, ikke en eneste slalomfejl hele dagen! Godt nok har de kun 6 pindes slalommer med, men det er jo for det meste starten der har drillet os, ikke senere hen. Super dag! Dejlig hund, som nu sover med bunden i vejret, på sofaen :hjerte:

 

Sikke et dejligt indlæg! Tillykke med jeres placering :-D Altid lækkert med en god stævnedag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super dag! Vi lagde ud med en fejlfri agilityrunde, som indkasserede en 3. plads :mrgreen: Det var en klasse der var udskrevet som graded 1-7, dvs hunde fra alle grades løber samme bane, men der er individuel præmiering i de forskellige grader. Så banen var lidt sværere end hvis det f.eks. kun er en 1-2/1-4 klasse, men Sally var så dygtig!

Derefter løb vi en springklasse. hvor hun desværre først rev en bom, og derefter lyttede for godt efter mig, og drejede indenom et spring hun skulle have været over.

Bagefter igen en agilityklasse, og en ny fejlfri runde! Hun var ret langsom, så ingen placering, men en fin "clear round" rosette til os :blink:

Hun virkede vildt frisk udenfor, men pustede lidt inde i hallen, tror simpelthen hun havde det enormt varmt derinde, det var meget mildt i dag, og hendes vinterpels er rigtig kommet igennem nu, hun ligner en bjørn.

Jeg tog mig sammen til at løbe den sidste springklasse, desværre tog hun en bom igen, og jeg lavede en dum fejl, hvor jeg fik sluppet hende af syne, og hun smuttede igen indenom et spring, hun blev lidt "arrhhh så gider jeg heller ikke, hvis du ikke kan finde ud af det, mor", og jeg diskede os med lidt opmuntrende leg, inden vi tog banen færdig, og det var lige den rette medicin, for hun fløj rundt på de resterende forhindringer, så dejlig en afslutning på en god dag! :lun:

Og det bedste, ikke en eneste slalomfejl hele dagen! Godt nok har de kun 6 pindes slalommer med, men det er jo for det meste starten der har drillet os, ikke senere hen. Super dag! Dejlig hund, som nu sover med bunden i vejret, på sofaen :hjerte:

 

Tillykke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

me too :mrgreen: Det burde i helt klart indføre derhjemme!! Det er helt vildt godt for moralen :lol:

 

ja totalt! de første mange kl3 løb jeg løb der måtte vi jo kæmpe os igennem med hiv og sving handlingsmæssigt, og det gik voldsomt udover farten, så selv hvis jeg løb den fejlfrit (og var vældigt stolt af mig selv), så var jeg jo ikke i nærheden af noget placering... der kunne jeg godt have brugt en "trøsteroset" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Njaaaeehhh... I de helt gamle dage var der Mugge Pinners side, ved ikke om det er den du tænker på? Den findes vistnok ikke mere. Så kom agilitysyd.dk som har haft en fin oversigtskalender med stævner fra både DKK, DcH og uden bog.

 

Lige netop Mugges side jeg kunne huske og Agsyd - netop fordi der også var "for sjov stævner" medtaget - jeg har dyrket Brugs de sidste mange år og der finder du intet på Dkk's side om konkurrencer, så tænkte at den nok heller ikke var fyldestgørende med Agility. Hvor kigger i henne, hvis i vil prøve et "for sjov stævne"?

Mvh Carina, Bubben og Lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige netop Mugges side jeg kunne huske og Agsyd - netop fordi der også var "for sjov stævner" medtaget - jeg har dyrket Brugs de sidste mange år og der finder du intet på Dkk's side om konkurrencer, så tænkte at den nok heller ikke var fyldestgørende med Agility. Hvor kigger i henne, hvis i vil prøve et "for sjov stævne"?

Mvh Carina, Bubben og Lille Diesel

 

DGI stævner findes på dgi's hjemmeside under agility - men synes ikke det er alle der er derinde... en god ide, er at sætte sig selv på agilitymailinglisterne på yahoo - så får en del... men ellers finder jeg vist egentlig ud af de fleste fo sjov stævner via mund til mund :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige netop Mugges side jeg kunne huske og Agsyd - netop fordi der også var "for sjov stævner" medtaget - jeg har dyrket Brugs de sidste mange år og der finder du intet på Dkk's side om konkurrencer, så tænkte at den nok heller ikke var fyldestgørende med Agility. Hvor kigger i henne, hvis i vil prøve et "for sjov stævne"?

Mvh Carina, Bubben og Lille Diesel

 

Tja, det med for-sjov-stævner/uofficielle stævner er sq svært... Agsyd er nok den onlinekalender der kommer tættest på. Men der er helt sikkert også en hel masse der aldrig kommer med på den. Og så må DGI vel ha' noget på sin side?

Link til indlæg
Del på andre sites

DGI stævner findes på dgi's hjemmeside under agility - men synes ikke det er alle der er derinde... en god ide, er at sætte sig selv på agilitymailinglisterne på yahoo - så får en del... men ellers finder jeg vist egentlig ud af de fleste fo sjov stævner via mund til mund :vedikke:

 

Synes ikke der rigtig kommer noget på de mailinglister, gør der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...