Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Louie har fået 2 x disk i de åbne. Den i AGÅ var hans skyld, fordi han åbenbart valgte at tyvstarte for første gang i sin karriere. Så jeg blev helt paf og var lidt bagefter i min handling hele tiden, så fik ham trukket rundt om et spring, der bare skulle have være lige på. Men resten af løbet var rigtig fint, og banen var rimelig kringlet. Det bedste var næsten, at mine spioner på sidelinjen spottede, at han sprang perfekt i de sidste spring, der var serpentiner :banan:

 

I spring fik jeg os disket. Han løb forbi et spring, jeg fik ham over, men væltede pinden af, da jeg ramte springet og det var et let et i plastik. Så der var vi oppe på ti fejl. Resten af banen gik rigtig fint, lige indtil anden sidste spring på vej ud, hvor han løb uden om og jeg ikke gik ind og rettede det, men bare løb videre over sidste spring. Lidt dumt, for nu får vi jo bare et disk i stedet for en placering.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ag2: endnu en gang fik jeg min hund disket. Han løb ellers fejlfrit. Sådan kan det jo gå. Glemte at dreje kroppen lidt, så fik ham drejet udenom et spring i stedet for indenom. Men er så glad for løbet :banan:

 

Rimelig dårlig statistik indtil videre:

 

2 løb med en vægring

5 løb med disk

 

Men alligevel er jeg SÅ glad. Kunne ikke have håbet på mere og er så springforhåbningsfuld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg hjemme fra dag 2. i Albertslund.

Det gik desværre ikke så godt i dag resultatmæssigt - jeg fik os disket i begge klasseløb, men der var heldvis også en masse gode ting i løbene og jeg er simpelthen så stolt af min lille turbo-terrier!

 

Før diskene havde vi i begge løb fået en væring og en fejl i slalommen. Det har virkelig været vores nemisis denne weekend. Pyha hvor er det altså irriterende. Der skal virkelig arbejdes! Som altid går det jo "desværre" bare godt med den til træningerne, så det er bare med at klø på og gøre hende endnu mere sikker i den!

 

Jeg var helt energiforladt i dag - ved ikke hvad der skete. Havde ingen energi og overskud. Det var helt klart også medvirkende til de "dårlige" resultater ...

 

TAK til alle der deltog for 2 hyggelige dage!! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik en 6. plads i dagens sidste løb, SP2. Kunne dog godt mærke på ham, at han var træt efter to lange dage, så han sprang som "i gamle dage", hvor han var langt bagved mig, og jeg måtte vente og vente på ham (sådan føltes det i hvert fald). Fik 5 fejl på en buet tunnel, hvor han kom ud af den forkerte ende og jeg måtte sende ham ind igen og 5 fejl på næstsidste spring, hvor han var ret mærket og løb udenom det, fordi det var lettere, tror jeg. Fik desuden 15 sekunders tidfejl... Så 25 fejl i alt. Ik' så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prinsesse er nu meldt til samtlige konkurrence i agility på Sjælland efter sommerferien. Måske melder jeg fra til den i Odsherred. Ved ikke hvor de vil have vi skal løbe agility, men sidste år da jeg var deroppe i lydighed var der så meget fært i jorden at selv min lille border pige gik i snus:stupid: Måske man skulle tage til vestfyn i stedet :hmm:

Uha, det lyder ikke som et sted for en terrier :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige så gode vi var i går, så ringe var vi i dag..! :lol: Vi løb kun SP1 og AG1 i dag, og det var godt nok nogle svære klasse 1-baner!! I det første løb, SP1, gik det fuldstændig op i hat og briller, og jeg løb ikke en gang banen færdigt. AG1 gik noget bedre, men jeg var træt og forvildede mig i en rundkørsler, og fik sendt Iso i et forkert tunnelhul. Resten gik egentlig ok, på nær et par nedrivninger. Men med gårsdagens løb friske i hukommelsen så skal jeg ikke brokke mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde taget ja-hatten på i dag og var så dygtig, at jeg kunne huske 3 ud af 4 baner i dag :) :klap:

 

Vi lagde ud med AGÅ, hvor vi blev nr. 4 ud ca. 40 hunde. Jublen ville ingen ende tage, indtil jeg fandt ud af, at vi havde fået 0,08 i tidsfejl - og derved misset et DM udtag. Jeg er stadigvæk meget stolt og glad for vores fine placering, men hold k... hvor er det nitte med den skide tidsfejl!!!

 

SPÅ fik jeg smidt Duffen forkert ind i slalom IGEN x 4 i denne weekend :damn: WHY? Starten af løbet indtil slalom var ikke så pænt, Duffen 'tyvstartede' faktisk, i det hun startede et split sekund før jeg var helt klar, så starten (første del af løbet) blev lidt keglet fordi jeg ikke nåede at placere mig 100 % de steder som jeg havde planlagt i min handling. Efter slalom føltes det bare pisse fedt rent ud sagt, og sådan så det også ud på videoen bagefter.

 

Det var vores debut i de åbne klasser, så jeg er mere end tilfreds! Shit AG klassen var svær, hvor SP klassen var super sjov synes jeg.

 

 

AG 2 var klassen, hvor jeg ikke kunne huske banen! På trods af en væring (fik sendt duffy udenom og heeeele vejen rundt om en tunnel) og efter slalom troede jeg, at vi var disket fordi at jeg havde sendt hende i en forkert slalom, så jeg stoppede op og stå stenene indtil det gik op for mig, at det var den rigtige! Så var det bare om at sætte i gang ;-)

 

På trods af alle de svinkeærinder, så vandt vi f... klassen, da alle åbenbart var ligeså store kegler som mig ;) :banan:

 

 

Sidste klasse var SP2, og her gav vi max gas (sådan følte jeg det i hvert fald). Jeg "talte" til Duffen hele vejen og pressede hende (og mig vel) hele vejen. Der var nogle momenter, hvor Duffy var den velkendte pirahna og hvor vi er langsomme (kunne se det på videoen efterfølgende), men ellers var det Duffy-power banen rundt.

 

Det var spænding til det sidste om den sidste placering (og en pind), idet vi var fire hurtige fejlfrie. Duffy og jeg endte som nr. 3 og fik en pind!!! :banan:

 

 

Er rigtig glad lige nu, men kan også konkludere, at jeg får ødelagt de slalomindgange mere og mere - det skal trænes... NU! Fremadsendelsen/selvstændigheden er heller ikke god nok, og min fart/handling er også stadigvæk også for tung og langsom. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg hjemme, efter en suuuperdejlig weekend "over there"!! Ja, altså djævleøen, ikke USA eller sårn nowet... :lol:

 

Det har været den fedeste weekend, med agility og familiehygge i flere mange dage, pga. lidt forlænget weekend. Det var SÅ hyggeligt at møde så mange HF'ere til stævnet, og så mange som jeg mødte for første gang - det er virkelig rart at få sat ansigt på! Desværre havde man jo ikke lige tid til at snakke ret meget sammen - eller se hinanden løbe, øv! - da der hele tiden skete noget i begge ringe. Og jeg kunne også godt mærke at jeg vistnok (?) var den eneste der løb med stor hund, for hver gang jeg havde tid til at mingle lidt, så var alle HF'ere ude at gå bane eller løbe! :lol: Men lidt blev det da til, og det var superhyggeligt!

 

Iso har virkelig været en stjerne til hele stævnet, at det gik "mindre godt" ( :pift: ) om søndagen var absolut ikke hendes skyld. Banerne var virkelig pissesvære for de store hunde, og derudover var jeg selv træt, og slet ikke "på" som om lørdagen. Iso's sår har set helt fint ud, det var stort set lukket, kun et lille hjørne var en lille smule åbent, men det lukkede sig i løbet af weekenden. Jeg havde også gruet for mine fødder, som hævede helt vildt op i løbet af ugen op til Albertslund, men de var helt ok igen lørdag morgen, heldigvis!

 

Jeg synes banerne om lørdagen var helt fine (jeg løb kun klasse 1-banerne), ligetil og med godt flow, dog med nogle "steder" hvor man godt kunne være røget på røven hvis ikke man lige havde læst linjerne rigtig. Om søndagen derimod... SP1 var virkelig svær (for de store hunde i hvert fald), og det var altså lidt bittert at stå og kigge på SP2 bagefter, og konstatere at den faktisk var langt nemmere end 1'eren..! Det kan altså irritere mig grusomt, det er uretfærdigt, og man føler sig virkelig snydt. AG1 var også til den svære side - lade-sig-gørelig, men unødvendigt svær for en klasse 1. Jeg har ikke set resultater endnu, men er lidt spændt på at se hvor mange store hunde der egentlig kom igennem den SP1, i forhold til SP 2...

 

Jeg opdagede først om søndagen at resultaterne blev lagt ud i det uhyrligt søde og nostalgiske lille "resultat-telt", men SÅ fik jeg også studeret dem nøje! Og affotograferet dem... :genert: Iso har nogle viiirkelig gode tider i springklasserne, må man sige. I AG-klasserne bruger jeg meget tid, jeg holder hende på felterne, og det har jeg tænkt mig at fortsætte med lidt endnu.

 

Det var virkelig hyggeligt at møde alle HF'ere, og jeg håber virkelig at jeg kommer til at møde jer sjællændere snart igen, selv om det ikke bli'r så tit jeg kommer derovre. Det kunne være så fedt at få lavet en rigtig HF-lejr til et stævne engang, så man kunne komme til at snakke lidt mere sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg næsten færdig med at kæmpe mig igennem en million videoer på mit kamera.......

 

Til dem som har lyst, så er her par stykker af Duffen's og mine løb.

 

Som jeg har skrevet tidligere, så kæmper jeg meget med Duffy's pirahna/hoppebolds-tendenser, hvilket kombineret med fede-Dorit her, gør at vi er for langsomme og mangler flow. Det er bare så frustrerende, for har stadigvæk drømmen om der der super flydende løb med en hund som bare er fremmede (og ikke hapser mig i siden) :cry:

 

Dog, hvis jeg ikke fik lavet alle de slalom-fejl (:damn:), så ligger vi faktisk indenfor banetiden i klasseløbene, hvilket jo er fantalastisk!

 

SP2

 

SP2 søndag

 

AGÅ

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det bare mig... Men når jeg ser det AGÅ hvor du får 0,08 i tidsfejl, så synes jeg godt nok at banetiden er sat skrapt nok. Ok, det er DM-udtagelse, så der er måske strammet lidt ekstra op, men alligevel. Hun løber sq stærkt, og med undtagelse for de piranha-hop så er det sq uden svinkeærinder, der synes jeg det er strengt at der skal være tidsfejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det bare mig... Men når jeg ser det AGÅ hvor du får 0,08 i tidsfejl, så synes jeg godt nok at banetiden er sat skrapt nok. Ok, det er DM-udtagelse, så der er måske strammet lidt ekstra op, men alligevel. Hun løber sq stærkt, og med undtagelse for de piranha-hop så er det sq uden svinkeærinder, der synes jeg det er strengt at der skal være tidsfejl...

Jeg har ingen forstand på det, da det er første gang at vi har løbet de åbne klasser.

 

Susanne/Dweet som vandt løb i 38,xx sek og Natascha/Cider (tror jeg) i 36,xx sek, så banetiden er vel sat efter "de seje"? Jeg løb ligesom i 48,08 - 12 sek langsommere end hurtigste tid! Jeg var 0,52 sek fra 2. pladsen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen forstand på det, da det er første gang at vi har løbet de åbne klasser.

 

Susanne/Dweet som vandt løb i 38,xx sek og Natascha/Cider (tror jeg) i 36,xx sek, så banetiden er vel sat efter "de seje"? Jeg løb ligesom i 48,08 - 12 sek langsommere end hurtigste tid! Jeg var 0,52 sek fra 2. pladsen!

 

Banetiden er fast. X-antal meter ganget med forventet antal meter pr sekund hunden løber. Derfor giver det heller mening (i min verden) når de sætter den samme banetid i lille, mellem og stor. Det må vel forventes, at en stor hund løber flere meter pr sekund end en stor hund.

 

hvis dommeren efter x-antal hunde skønner, at banetiden er for hård / mild, kan han vælge at sætte den til et andet sekundantal

Link til indlæg
Del på andre sites

Banetiden er fast. X-antal meter ganget med forventet antal meter pr sekund hunden løber. Derfor giver det heller mening (i min verden) når de sætter den samme banetid i lille, mellem og stor. Det må vel forventes, at en stor hund løber flere meter pr sekund end en stor hund.

 

hvis dommeren efter x-antal hunde skønner, at banetiden er for hård / mild, kan han vælge at sætte den til et andet sekundantal

 

Men det gør de jo heller ikke..? Der er altid nogle sekunders forskel, i hvert fald fra stor til lille.

 

Dommeren kan nemlig netop ændre den på forhånd satte banetid, når h*n har set nogle hunde løbe. Og når de åbne klasser er for såvel klasse1-hunde som klasse3-hunde, burde man i min verden ikke sætte tiderne så stramme, at en hund der løber hurtigt og flydende får tidsfejl. Men måske er det pga. DM-udtagelsen, who knows. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Banetiden er fast. X-antal meter ganget med forventet antal meter pr sekund hunden løber. Derfor giver det heller mening (i min verden) når de sætter den samme banetid i lille, mellem og stor. Det må vel forventes, at en stor hund løber flere meter pr sekund end en stor hund.

 

hvis dommeren efter x-antal hunde skønner, at banetiden er for hård / mild, kan han vælge at sætte den til et andet sekundantal

 

Er den det i de åbne klasser da?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det bare mig... Men når jeg ser det AGÅ hvor du får 0,08 i tidsfejl, så synes jeg godt nok at banetiden er sat skrapt nok. Ok, det er DM-udtagelse, så der er måske strammet lidt ekstra op, men alligevel. Hun løber sq stærkt, og med undtagelse for de piranha-hop så er det sq uden svinkeærinder, der synes jeg det er strengt at der skal være tidsfejl...

 

Jeg synes, at banetiden var sat meget lavt, både i AGÅ og i et par af de andre løb. Der var så vidt jeg husker kun tre af de små hunde, der klarede AGÅ inden for banetiden, og det siger i min verden noget om, at den var sat for lavt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det gør de jo heller ikke..? Der er altid nogle sekunders forskel, i hvert fald fra stor til lille.

 

Dommeren kan nemlig netop ændre den på forhånd satte banetid, når h*n har set nogle hunde løbe. Og når de åbne klasser er for såvel klasse1-hunde som klasse3-hunde, burde man i min verden ikke sætte tiderne så stramme, at en hund der løber hurtigt og flydende får tidsfejl. Men måske er det pga. DM-udtagelsen, who knows. :vedikke:

 

Er den det i de åbne klasser da?

 

Ikke generelt nej, men det ses nu alligevel relativt ofte. Eller jeg er da ihvertfald stødt på det en del gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at banetiden var sat meget lavt, både i AGÅ og i et par af de andre løb. Der var så vidt jeg husker kun tre af de små hunde, der klarede AGÅ inden for banetiden, og det siger i min verden noget om, at den var sat for lavt.

 

Tyson og jeg "plejer" jo at få DM-udtag, når vi løber fejlfrit i de åbne. I søndags løb han ret langsomt i AGÅ (det viste sig jo så også efterfølgende, at han havde ondt i den ene skulder), så der var vi nok ikke nået under banetiden, selvom den havde været mere rimeligt sat. Men normalt kan vi sagtens løbe de åbne løb inden for banetiden, selvom vi roder rundt på en 8.-12. plads. Banetiden skal jo ikke sættes, så det kun er Dweet, Cider og Primadonna, der kan løbe under den - så kommer der i hvert fald ikke særligt mange med til DM. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske strammer DKK op? :vedikke: synes den generelle koncensus har været, at banetiderne var mere "flinke" hos Dkk. men måske var det kun dengang vi ikke havde fastsatte tider i dch, men at den hurtigste fejlfrie bestemte tiden....

 

jeg synes at banetiden skal være sat, så man skal løbe for at få udtaget, altså, så man ikke kan løbe safe-agility, men sonja har helt ret i, at hvis kun dweet, Cider og Primadonna kom i mål indenfor banetid, så har den nok været for barsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK har strammet (meget ) op for banetiden, men det gjorde de allerede sidste/forrige år? Måske den har fået et nyk igen i år?

 

Altså, jeg synes ikke, at at vores løb var særlig flydende, men vi var kun 0,52 sek fra 2. pladsen, og af dem som gennemførte, så ligger de fleste mellem de 47,50 - 60 sek.... Og så Dweet og Cider på hhv, 38,xx og 3,xx sek, så jeg synes måske, at den er lige i stram nok, for så er der kun nærmest landsholdshunde som kan komme med til DM.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK har strammet (meget ) op for banetiden, men det gjorde de allerede sidste/forrige år? Måske den har fået et nyk igen i år?

 

Altså, jeg synes ikke, at at vores løb var særlig flydende, men vi var kun 0,52 sek fra 2. pladsen, og af dem som gennemførte, så ligger de fleste mellem de 47,50 - 60 sek.... Og så Dweet og Cider på hhv, 38,xx og 3,xx sek, så jeg synes måske, at den er lige i stram nok, for så er der kun nærmest landsholdshunde som kan komme med til DM.

 

Ok, tak for info, jeg løber nærmest kun Maxizoo cup hos DKK og den løb jeg ikke sidste år, da den lå samtidig med WAO, så det var jeg ikke lige klar over... Det kan også afhænge ekstremt meget af dommeren. HP Dinesen fx sætter sjældent sine banetider før nærmest alle hundene har løbet-agtigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...