Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Korvis, Amocca, Trixie... Hvad stod der i den mail ang. betaling og frister osv?

 

Der stod dette:

 

"En betingelse for deltagelse er dog, at du indbetaler kr. 820 for startgebyr og eventuel festmiddag inden 15. april.

 

Skulle du af en eller anden årsag have fortrudt din deltagelse, vil vi meget gerne vide det hurtigst muligt - der er en håbefuld venteliste.

 

Ved afbud før 1. juni refunderes hele det indbetalte beløb minus et gebyr på kr. 125,-. Ved afbud i perioden fra 1. til 22. juni refunderes 50% af det indbetalte beløb. Ved senere afbud, refunderes tilmeldingsgebyret ikke. Dog følges DKKs regler for 'Tilbagebetaling af gebyr'.

 

Camping

 

Du har mulighed for at campere tæt på stævnepladsen. Hvis du ønsker det, skal du følge vejledningen på stævnets hjemmeside. Det gøres på siden overnatning. Ved tilmeldingen skal du indtaste dit kontrolnummer, som er xxxxx. Hvis campingvognen er længere end 7 meter skal det noteres under bemærkninger.

 

Resultatbog fra DKK

 

For en god ordens skyld, skal vi gøre opmærksom på, at stævnet holdes i DKK regi. Hunden skal derfor have en Agility-resultatbog udstedt af DKK eller anden FCI anerkendt kennel klub, enten med hundens stambogsnummer eller, for ikke DKK/FCI stambogsførte hunde, med et agilitynummer.

 

Som dansker betyder det typisk, at man skal have en resultatbog for agility (den røde) fra Dansk Kennel Klub. Har man endnu ikke bogen, kan den bestilles fra DKKs hjemmeside.

 

Betaling

 

Betalingen til Fionia-Cup skal ske til nedenstående konto i Total Banken:"

 

Og så er der kontonummer og hvor meget man skal betale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud...

 

Hørte lige den bedste den anden dag. Der er folk som ikke vil komme til agilitykonkurrence hos os, fordi der kan være skydning hos jagtforeningen samtidigt(de nok 500 m væk).

 

Jeg ved ikke lige hvor man har hørt det fra, for jeg har da ikke gennem de sidste tre år oplevet at hunde skulle være gået hjem på grund af skyderi. Og vi har da ikke mindre hunde til vores konkurrence end der er til alle de andre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud...

 

Hørte lige den bedste den anden dag. Der er folk som ikke vil komme til agilitykonkurrence hos os, fordi der kan være skydning hos jagtforeningen samtidigt(de nok 500 m væk).

 

Jeg ved ikke lige hvor man har hørt det fra, for jeg har da ikke gennem de sidste tre år oplevet at hunde skulle være gået hjem på grund af skyderi. Og vi har da ikke mindre hunde til vores konkurrence end der er til alle de andre :hmm:

 

det er jo et reelt problem for nogle :vedikke: mine har ingen problemer, men har man en sludræd begynderhund kan jeg godt forstå man ikke har lyst til at risikere at den bliver bange på banen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
det er jo et reelt problem for nogle :vedikke: mine har ingen problemer, men har man en sludræd begynderhund kan jeg godt forstå man ikke har lyst til at risikere at den bliver bange på banen...

Meget enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo et reelt problem for nogle :vedikke: mine har ingen problemer, men har man en sludræd begynderhund kan jeg godt forstå man ikke har lyst til at risikere at den bliver bange på banen...

 

Enig! Min den gamle er skudræd - ikke rædselslagen, men nok til at det altså påvirker ham. Så hvis der var en reel risiko for at han kunne blive bange mens han var på banen - ja så ville jeg ikke løbe det stævne med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo et reelt problem for nogle :vedikke: mine har ingen problemer, men har man en sludræd begynderhund kan jeg godt forstå man ikke har lyst til at risikere at den bliver bange på banen...

Jeg var til et stv i smørum i efteråret. Lige pludselig - jeg havde ikke hørt noget - så måtte en af dem jeg havde fulgtes med, køre hjem med sin hund, da der havde været et skud eller lign., og hunden (BC) nu sad og savlede, peb, rystede og nærmest løb hen til bilen. Stakkels lille ven.

 

Så ja, enig med A!

Link til indlæg
Del på andre sites

DcH DM var et år placeret lige ved siden af IPO ringen. Lol, tror der er ringe i vandet endnu. Efter det år tror jeg faktisk at mange løbere fik øjnene op for at det også skal trænes.

Vi har en andedam ikke langt herfra, og masser af jagt herude, det perfekte sted at træne i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
mit åh gud skyldes at vi til dags dato aldrig har set hunde løbe skrigende bort.

 

min den gamle er meget skudræd og bange for torden. men han kan nu løbe fin agility alligevel;-)

men fordi du har til " gode" at se en hund løbe væk, er det jo ikke ens betydning med at det ikke kan ske til et stævne hvis der pludselig kommer skud..
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg tror slet ikke der nogensinde har været skudt ved vores agilitykonkurrencer(hører det ikke selv, for vi er jo vant til det). Men altså, men min mening er jo at agilityhundene skal kunne tåle lidt af hvert, for der kan bare ske mange ting til en agilitykonkurrence.

 

Jeg mener, jeg har da stadig tænkt mig at komme til Maribo, selvom jeg for et par år siden stod med en hund der nær var løbet af banen fordi den fik øje på bilerne på køreteknisk lige ved siden af.

 

Jeg er klar over at nogle hunde er meget skudrædde, men så er det jo et problem man må arbejde med. Det har vi da gjort med Joy, så han da kan løbe en agilitybane uden at bemærke det, eller som i sommers hvor vi løb mens det lynede og bragede omkring os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sikkert vi kommer til Vilhelmsborg alligevel. Mingus var lidt uoplagt til træning tirsdag; han havde ikke modvilje mod at springe som jeg før har set. Jeg har set videoer fra træning, og der er ikke noget at bemærke ved den måde han springer på. Men om aftenen da vi er kommet hjem bemærker jeg, at han er langsom til at rejse sig når han har ligget og sovet og han stønner ligesom imens. Jeg tænker med det samme at det ikke er så gode tegn. Dagen efter er han modvillig mod at springe op i sofaen da han skal have sele på. På gåturen er der intet, han er frisk og frejdig. Da vi kommer hjem, er der ingen problemer på de 4 udendørs trappetrin. Mingus går som regel altid lidt kluntet op ad trappper, han er generelt ikke typen der springer op. Men indendørs tager han de sidste to trapper meget, meget akavet, han nærmest trækker sig op på forbenene. Der er stadig intet når han går og han viser heller intet ubehag ved berøringer. Da kæresten kommer hjem om eftermiddagen, hopper han glad rundt, også i sofaen. Der har ikke været noget siden.

Så nu er jeg i tvivl om vi kommer på lørdag. I går var jeg helt sikker på at vi ikke kom, i dag er jeg nået til at det kommer lidt an på vejret. Hvis det er solskin og han kan være i en varm bil, tror jeg nok det skal gå. Vi skal kun løbe klasse 1, så det er en kort dag. Men nu må vi se hvad det ender med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis

Vi træner lige lidt mere.

Vi har ikke helt styr på slalom endnu og der skal generelt mere fart på.

Men håber da vi kan være med næste år :slem:

Men jeg skal se og lære, så kommer og lurer jeres tricks.

Og Buster skal vende sig til stemningen. :cool:

 

Det så da ellers så fint ud i Randers! Men hyggeligt at I kommer og kigger! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så også at Vilhelmsborg ville være et voldsomt stævne at starte som sit første officielle... Lige nu orker jeg slet ikke at skulle til stævne i weekenden :gab: ved ikke hvad der er galt med mig... Trænger så meget til varme og græs under forhindringerne.... Tror måske at jeg næste år helt dropper ridehusstævnerne... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ærligt tilstå, at da jeg tilmeldte mig var jeg 100 % sikker på det ikke ville være frostvejr.... Og nu siger de snestorm :shock:

 

Jeg orker næsten ikke endnu en isdag :???: Heldigvis har jeg jo super selskab :bighug:

 

det er nok også mest det jeg ikke orker. Jeg er så herreforkølet og igår da jeg kørte på arbejde var det minus fucking 14 grader! Nej men det må da for fanden holde op

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...