Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karla har løbet for dommeraspirnter idag og været meget dygtig og lvet mange fejl ig disks de kunne få lov at dømme :lol:

 

derefter trænede vi lidt felter og johnatrunten fik lavet sine slalomlektier (og var super sej! ) og fik trænet lidt felter... Nu har jeg trætte hunde og en dejlig varm sofa :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har løbet for dommeraspirnter idag og været meget dygtig og lvet mange fejl ig disks de kunne få lov at dømme :lol:

 

derefter trænede vi lidt felter og johnatrunten fik lavet sine slalomlektier (og var super sej! ) og fik trænet lidt felter... Nu har jeg trætte hunde og en dejlig varm sofa :-)

 

Ha ha, det er så dejligt når man kan komme med en hund der virkelig kan få dommeraspiranterne til at svede! :mrgreen: Jeg var af sted med Frostie til sådan noget en gang, jeg kan love for at armene fløj om ørerne på de stakler! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, det er så dejligt når man kan komme med en hund der virkelig kan få dommeraspiranterne til at svede! :mrgreen: Jeg var af sted med Frostie til sådan noget en gang, jeg kan love for at armene fløj om ørerne på de stakler! :sjov:

 

Hun fik lov at lege bold inden start (og et af løbene løb jeg med bolden i hånden)... Så hun komplet ustyrlig :lol: fnis

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var engang afsted med Joy, det var dog lydighed...

 

Suk, de måtte gerne have været lidt vågne... Vi nåede at bevæge os ind på et galt spor før vi fik en tilrettevisning og fri ved fod fik han lov til at gennemfører til trods for at han efter 1. ben gøede i et væk(tænk, en af aspiranterne synes han gik så pænt og ville give ham 10 :shock:). Den rigtige dommer var dog ikke helt enig med aspiranterne og havde været klar til at give os 0 i halvdelen af øvelserne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200325653698246

 

jeg trænede lidt slalom i haven med Buster i dag. Men syntes hele tiden jeg kommer til at kaste bolden for sent. Jeg vil jo ikke belønne hvis han springer den sidste port. Og så syntes jeg altså jeg belønner for sent. :-(

Skal man bare tage chancen og så kaste noget før, selv om man risikere at belønne for fejl. Eller betyder det ikke noget at belønningen kommer lidt sent?

Buster er nu blevet ret god til slalom hen over vinteren. Men i tirsdags begyndte vi så til Dkk træning igen, og der træner man kun slalom med buer. Det ville Buster overhovedet ikke, han sprang over og under og nægtede til sidst at nærme sig den slalom.

Så jeg lånte nogle buer og satte på slalommen herhjemme og så fandt han rimelig hurtig ud af hvad de buer betød.

Nu må vi se om han vil på tirsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg ville slet ikke træne slalom et sted hvor de VIL have man skal træne slalommen på en bestemt måde... Slet ikke hvis man normalt træner det på en anden måde...

 

Og så synes jeg du måske er en smule unfair ved den lille hund, når du har smidt springet så tæt på slalommen.

Så vil du ikke træne herude.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg går på et kæmpehold med 18 - 20 hunde og vi kan jo ikke gå og lave om på slalommen hele tiden. Så det måtte han bare lære. :cool:

Jeg ved godt at springet står lidt tæt på men det er frosset fast :roll: Så jeg har lavet det meget lavt, så det går nok.

Desuden springer jeg ikke rigtig med ham da jorden jo er frosset endnu. Men det skulle da gerne være slut om nogle dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende, det glæder jeg mig til at høre om. :-) Hos Lone Börger, ikke? Petrine er startet til træning derude om torsdagen (et let øvet/øvet hold, tror jeg), hun lød ret begejstret efter træningen i sidste uge.

 

Jo præcis :o) fedt at høre at petrine havde en god oplevelse, glæder mig også til at starte men kender hende ikke. Gør du??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo præcis :o) fedt at høre at petrine havde en god oplevelse, glæder mig også til at starte men kender hende ikke. Gør du??

 

Jeg har trænet på hold med hende hos Johanna Allanach her henover vinteren, og hun er i hvert fald sød og rar som medkursist. :-) Jeg ved ikke, hvordan hun er som underviser, men som sagt var tilbagemeldingen fra Petrine positiv efter første træningsgang, så det tyder jo godt. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet på hold med hende hos Johanna Allanach her henover vinteren, og hun er i hvert fald sød og rar som medkursist. :-) Jeg ved ikke, hvordan hun er som underviser, men som sagt var tilbagemeldingen fra Petrine positiv efter første træningsgang, så det tyder jo godt. ;-)

 

Tyder rigtig godt....og god start at hun er sød og rar. Det er i hvert fald også vigtigt for mig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200325653698246

 

jeg trænede lidt slalom i haven med Buster i dag. Men syntes hele tiden jeg kommer til at kaste bolden for sent. Jeg vil jo ikke belønne hvis han springer den sidste port. Og så syntes jeg altså jeg belønner for sent. :-(

Skal man bare tage chancen og så kaste noget før, selv om man risikere at belønne for fejl. Eller betyder det ikke noget at belønningen kommer lidt sent?

Buster er nu blevet ret god til slalom hen over vinteren. Men i tirsdags begyndte vi så til Dkk træning igen, og der træner man kun slalom med buer. Det ville Buster overhovedet ikke, han sprang over og under og nægtede til sidst at nærme sig den slalom.

Så jeg lånte nogle buer og satte på slalommen herhjemme og så fandt han rimelig hurtig ud af hvad de buer betød.

Nu må vi se om han vil på tirsdag.

 

Øv, jeg kan slet ikke se videoen... Den er nok lagt som privat eller noget?

 

Jeg synes også at slalomen er svær at belønne, ved indlæring. Netop det med at time, hvis man bruger en kaste-ting. Jeg tror at jeg fik belønnet rigtig mange gange hvor Iso snød mig med den sidste pind, men med tiden fik jeg vist lidt bedre føling med det. Men som sagt, jeg har ikke set din video, og ved ikke hvordan det ser ud...

 

Hvis buer er påtvunget, så skal du nu ikke være så ked af det. Buer er IMO en rigtig god metode, og du slipper f.eks. for netop det problem med at hunden snyder på sidste pind.

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200325653698246

 

jeg trænede lidt slalom i haven med Buster i dag. Men syntes hele tiden jeg kommer til at kaste bolden for sent. Jeg vil jo ikke belønne hvis han springer den sidste port. Og så syntes jeg altså jeg belønner for sent. :-(

Skal man bare tage chancen og så kaste noget før, selv om man risikere at belønne for fejl. Eller betyder det ikke noget at belønningen kommer lidt sent?

Buster er nu blevet ret god til slalom hen over vinteren. Men i tirsdags begyndte vi så til Dkk træning igen, og der træner man kun slalom med buer. Det ville Buster overhovedet ikke, han sprang over og under og nægtede til sidst at nærme sig den slalom.

Så jeg lånte nogle buer og satte på slalommen herhjemme og så fandt han rimelig hurtig ud af hvad de buer betød.

Nu må vi se om han vil på tirsdag.

 

Jeg kan desværre heller ikke se videoen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens træning var svær! Mit blonde hoved havde godt nok problemer med at huske banen, handle, løbe og overleve på samme tid :shock: Så er det heldigt min søde Luna bare er så glad og frisk -uanset hvor meget ged i den jeg laver. Altså får godt nok skæld ud, men det må jeg jo finde mig i - tøsen har jo ret :mrgreen:

 

Slalomkursus med Milo i går gik så godt! Han var en lille stjerne - dygtig gammelpot! Nu skal vi så starte på fart og motivations hold hos Spilop fra tirsdag - det bliver godt tror jeg på! :-D

 

Glæd dig, det er et super hyggeligt hold at gå på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Springet er flytte nu. Varmt vand kan gøre tricket.

Vi har kun fokuseret på slalom og plejer slet ikke at tage springet med.

Springet har blot stået der helt fra vi kun øvede med 4 pinde. Og der passede afstanden jo fint.

Men nu var springet jo slet ikke problemet. Var blot stolt over at Buster kunne tage alle 12 pinde nu helt af sig selv.

Og det selv om jeg kludre i belønning tit og ofte.

Jeg havde jo luret Rikke og Luna af og det har vi trænet efter. Selv lyden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Springet er flytte nu. Varmt vand kan gøre tricket.

Vi har kun fokuseret på slalom og plejer slet ikke at tage springet med.

Springet har blot stået der helt fra vi kun øvede med 4 pinde. Og der passede afstanden jo fint.

Men nu var springet jo slet ikke problemet. Var blot stolt over at Buster kunne tage alle 12 pinde nu helt af sig selv.

Og det selv om jeg kludre i belønning tit og ofte.

Jeg havde jo luret Rikke og Luna af og det har vi trænet efter. Selv lyden :blink:

 

Og nu kan jeg også se den! :5up: Jeg synes ikke det er alt for sent at belønne der, det er svært at belønne meget tidligere synes jeg. Det ligner vist meget min timing med Iso, og det er da gået ok. Med tiden får man også lidt bedre føling med det, og så falder belønningen automatisk en smule tidligere. Det ser rigtig fint ud, og flot at han er så fokuseret fremad, i stedet for at kigge på den stooore bold! :lol: Så vær du stolt, med rette! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...