Hop til indhold

PACK-BONDING


Gæst Sally's mor
 Share

Recommended Posts

Har fulgt lidt med i denne tråd, og nu set udviklingen på facebook - først tænkte jeg super, så får TS og SOR da talt sammen.. men så kom den med at hvis TS skulle mødes med træneren 10 min før næste træning, så skulle hun betale for det? Øeeh, det har jeg godt nok aldrig oplevet en sige til mig, til træning, sorry men det er sgu lidt sjovt.

 

Ja hun skulle være gået til SOR og spurgt mere til det, men nu er TS så ikke den første som undrer sig over packbonding konceptet, og vist heller ikke den første på HF som laver en tråd om det. Synes heller ikke hun har skrevet en masse svineri om SOR, det bliver nok mudret lidt sammen med at flere mennesker stiller sig uforstående i denne tråd - hvilket jeg også selv gør, selvom jeg så ikke lige har skrevet med.

 

Der er da også tråde om DCH og DKK træning. Der synes jeg ikke der lægges op til at man ikke må oprette en tråd og diskutere det? Hvad er forskellen?

Flere har jo, i denne tråd, skrevet at hun skulle tage og snakke med SOR og det havde TS vel også tænkt sig at gøre :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kort fortalt muler de rundt i at TS gerne vil snakke med Lise. Lise siger at alle er velkomne til at ringe, TS vil ikke tage den telefonisk. Lise har ikke tid før/efter træning, og tilbyder igen telefon. Og skriver så, at hun med glæde tilbyder "gratis" tid over telefonen, og at hun ikke synes det er rimeligt at TS skal have en ydelse (personlig rådgivning ifm. træning) gratis, når andre skal betale. Og så går der lidt mudder i den (og jeg læste ikke længere).

 

Personlig rådgivning?? Jeg forstår det som at hun gerne vil høre lidt mere om hvad det er der er humlen i packbonding, skal man virkelig betale for at få foredrag i teori, på det træningshold man i forvejen betaler for at gå på?? Hvis træneren ikke har tid til at forklare hvad hendes principper er, må hun da få opdateret sin hjemmeside, så man kan forstå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Personlig rådgivning?? Jeg forstår det som at hun gerne vil høre lidt mere om hvad det er der er humlen i packbonding, skal man virkelig betale for at få foredrag i teori, på det træningshold man i forvejen betaler for at gå på?? Hvis træneren ikke har tid til at forklare hvad hendes principper er, må hun da få opdateret sin hjemmeside, så man kan forstå!

 

Lise skriver jo personlig rådgivning (eller lignende) på fb. Og hun tilbyder at ikke-TS (:-)) må ringe.

 

Men jeg er da enig i at allerede fordi man ikke lige kan gennemskue hvad træningen går ud på, er sket fejl fra SOR's side. Omvendt træner jeg i DcH, og jeg undrede mig da tit over på unghundeholdet, hvad vi skulle bruge en given øvelse til. Men så må man jo spørge:vedikke:

 

Jeg har ikke noget problem med indholdet, men måden det bliver sagt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare at jeg skriver, at Lises øvelser giver mere mening i den virkelige verden,end DCH ind i mellem gør ;-).. Og at hendes foredrag om pack bonding var godt. Og at jeg er kommet frem til at det måske ikke betyder så meget hvad metoden hedder, så længe den giver mening i hverdagen..

Men det er ikke hvad I andre læser...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lise skriver jo personlig rådgivning (eller lignende) på fb. Og hun tilbyder at ikke-TS (:-)) må ringe.

 

Men jeg er da enig i at allerede fordi man ikke lige kan gennemskue hvad træningen går ud på, er sket fejl fra SOR's side. Omvendt træner jeg i DcH, og jeg undrede mig da tit over på unghundeholdet, hvad vi skulle bruge en given øvelse til. Men så må man jo spørge:vedikke:

 

Jeg har ikke noget problem med indholdet, men måden det bliver sagt på.

 

Hvor kommer personlig rådgivning ind i billedet? Det handler om at folk ikke forstår hvad packbonding konceptet går ud på, jeg kan ikke læse nogen som beder om personlig rådgivning til ekstra træning eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare at jeg skriver, at Lises øvelser giver mere mening i den virkelige verden,end DCH ind i mellem gør ;-).. Og at hendes foredrag om pack bonding var godt. Og at jeg er kommet frem til at det måske ikke betyder så meget hvad metoden hedder, så længe den giver mening i hverdagen..

Men det er ikke hvad I andre læser...?

 

Jo dine indlæg giver lidt dobbelt-konfekt.

Først undres du - så ser du ideen eller hvad man skal sige og så føler du dig forulempet.

 

Det er i sidste del filmen knækker - for der er jo ingen grund til at lave indlægget om "at have stukket snuden for langt frem", hvis du allerede har set ideen, OG ovenikøbet allerede har lavet en aftale om at mødes med Lise på søndag tidligere og snakke om de ting du har undret dig over (og det kan jo ses på FB at i aftaler at mødes og BAGEFTER laver du en post herinde og fremhæver det på FB - virker lidt fjollet :-D).

 

Men håber I får en god snak. Egentlig tror jeg din opfattelse af SOR mere bunder i menneskelige forskelligheder end selve træningen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg er da enig i at allerede fordi man ikke lige kan gennemskue hvad træningen går ud på, er sket fejl fra SOR's side.

Jeg er helt enig. Idéen bag Pack Bonding burde have været forklaret tydeligt den aften, hvor der var teori, for selve navnet giver - i hvert fald mig - associationer til ulve og deres indbyrdes forhold/bindinger. Og man kan ikke gætte sig til specielt meget, når man så læser om SOR på fb, hvor der står: "Pack Bonding er først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker". Alligevel kan man efterfølgende læse, at "Pack Bonding koncentrerer sig først og fremmest om at lære dig, hvordan du kan befri din hund for liner....".

 

Jamen, det er vel en teknik at lære at befri sin hund for liner? Og Pack Bonding var jo netop først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker?

 

Jeg får altså ikke et meget klart billede af Pack Bonding ved at læse den fb-side, og jeg forstår bedre nu, hvorfor folk også har svært ved at forklare idéen bag metoden, selvom de har været kursister på stedet. Men hvis de i øvrigt har været helt tilfredse med undervisningen, så er alt godt. :shock:

 

Omvendt træner jeg i DcH, og jeg undrede mig da tit over på unghundeholdet, hvad vi skulle bruge en given øvelse til. Men så må man jo spørge:vedikke:

Jæs, den er nem nok. Alle øvelser i DcH lægger op til, at hund og fører kan udføre dem til en konkurrence. :slem:

 

Jeg har ikke noget problem med indholdet, men måden det bliver sagt på.

Hvad tænker du specielt på? Jeg kunne egentlig kun finde et problem med indholdet og det var den med "børnehavemudderkast". Det var ikke pæn. Den kom så til gengæld fra en anden kursist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally's mor
Kort fortalt muler de rundt i at TS gerne vil snakke med Lise. Lise siger at alle er velkomne til at ringe, TS vil ikke tage den telefonisk. Lise har ikke tid før/efter træning, og tilbyder igen telefon. Og skriver så, at hun med glæde tilbyder "gratis" tid over telefonen, og at hun ikke synes det er rimeligt at TS skal have en ydelse (personlig rådgivning ifm. træning) gratis, når andre skal betale. Og så går der lidt mudder i den (og jeg læste ikke længere).

 

I andre, er det en fair gengivelse? Ellers sig lige til, så retter jeg:genert:

 

Anne bliver lige nød til at gøre opmærksom på at ztreg ikke er TS=Trådstarter, idet det var mig som startede denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig. Idéen bag Pack Bonding burde have været forklaret tydeligt den aften, hvor der var teori, for selve navnet giver - i hvert fald mig - associationer til ulve og deres indbyrdes forhold/bindinger. Og man kan ikke gætte sig til specielt meget, når man så læser om SOR på fb, hvor der står: "Pack Bonding er først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker". Alligevel kan man efterfølgende læse, at "Pack Bonding koncentrerer sig først og fremmest om at lære dig, hvordan du kan befri din hund for liner....".

 

Jamen, det er vel en teknik at lære at befri sin hund for liner? Og Pack Bonding var jo netop først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker?

 

Jeg får altså ikke et meget klart billede af Pack Bonding ved at læse den fb-side, og jeg forstår bedre nu, hvorfor folk også har svært ved at forklare idéen bag metoden, selvom de har været kursister på stedet. Men hvis de i øvrigt har været helt tilfredse med undervisningen, så er alt godt. :shock:

 

Som instruktør er det naturligvis aldrig rart at få luftet "det snavsede vasketøj" offentligt, men skal man være helt objektiv, må jeg give dig ret i det du skriver her.

 

Der blev i trådens start bedt om erfaringer med træningsstedet og det har trådstarter nu fået helt frisk fra fad.

Ingen andre som har haft trænet på stedet har kunnet/villet fortælle, nu gør ztreg det så og får på puklen :hmm:

 

Jeg og andre har tidligere spurgt instruktøren hvad der gemmer sig bag begrebet pb og har aldrig kunne få svar. Naturligvis vil manglende, eller undvigende svar, øge nysgerrigheden eller måske endda skabe mistillid.

Derfor er det godt købmandsskab at sørge for at melde klart ud hvad angår struktur og træningsmetoder.

 

Ztreg skriver er sted, at det er den manglende sammenhæng mellem teori og praksis som forvirrer hende og ligegyldigt hvad man kalder sin træning, kan man vel godt være enige i at disse to ting skal passe sammen.

 

Som instruktører kan vi aldrig helt undgå utilfredse kunder og selv ville jeg da være grumme ked af at blive omtalt negativt på et offentligt forum, omvendt ville jeg selv gribe fat i vedkommende, privat, hvis jeg var uenig eller undrede mig, det har jeg gjort før. Hvorfor vente på at kunden skal henvende sig, når jeg selv kan gøre det og få klaring på eventuelle misforståelser.

 

Set udefra er det ikke så smart at tage en diskussion på FB, den skal være mellem sælger og køber uden tilskuerer efter min mening, det andet kommer der som regel ikke noget godt ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig. Idéen bag Pack Bonding burde have været forklaret tydeligt den aften, hvor der var teori, for selve navnet giver - i hvert fald mig - associationer til ulve og deres indbyrdes forhold/bindinger. Og man kan ikke gætte sig til specielt meget, når man så læser om SOR på fb, hvor der står: "Pack Bonding er først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker". Alligevel kan man efterfølgende læse, at "Pack Bonding koncentrerer sig først og fremmest om at lære dig, hvordan du kan befri din hund for liner....".

 

Jamen, det er vel en teknik at lære at befri sin hund for liner? Og Pack Bonding var jo netop først og fremmest en simpel og logisk måde at anskue tingene på, snarere end det er teknikker?

 

Jeg får altså ikke et meget klart billede af Pack Bonding ved at læse den fb-side, og jeg forstår bedre nu, hvorfor folk også har svært ved at forklare idéen bag metoden, selvom de har været kursister på stedet. Men hvis de i øvrigt har været helt tilfredse med undervisningen, så er alt godt. :shock:

 

Som instruktør er det naturligvis aldrig rart at få luftet "det snavsede vasketøj" offentligt, men skal man være helt objektiv, må jeg give dig ret i det du skriver her.

 

Der blev i trådens start bedt om erfaringer med træningsstedet og det har trådstarter nu fået helt frisk fra fad.

Ingen andre som har haft trænet på stedet har kunnet/villet fortælle andet end helt overordnet, nu prøver ztreg så og får på puklen :hmm:

 

Jeg og andre har tidligere spurgt instruktøren hvad der gemmer sig bag begrebet pb og har aldrig kunne få svar. Naturligvis vil manglende, eller undvigende svar, øge nysgerrigheden eller måske endda skabe mistillid.

Derfor er det godt købmandsskab at sørge for at melde klart ud hvad angår struktur og træningsmetoder.

 

Ztreg skriver er sted, at det er den manglende sammenhæng mellem teori og praksis som forvirrer hende og ligegyldigt hvad man kalder sin træning, kan man vel godt være enige i at disse to ting skal passe sammen.

 

Som instruktører kan vi aldrig helt undgå utilfredse kunder og selv ville jeg da være grumme ked af at blive omtalt negativt på et offentligt forum, omvendt ville jeg selv gribe fat i vedkommende, privat, hvis jeg var uenig eller undrede mig, det har jeg gjort før. Hvorfor vente på at kunden skal henvende sig, når jeg selv kan gøre det og få klaring på eventuelle misforståelser.

 

Set udefra er det ikke så smart at tage en diskussion på FB, den skal være mellem sælger og køber uden tilskuerer efter min mening, det andet kommer der som regel ikke noget godt ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og henvisningerne til facebook gruppen.

 

Jeg synes, at det er utrolig flot, at man til enhver tid kan kontakte træneren pr telefon med alle mulige spørgsmål - udover de 8 træningsgange, hvor man jo også kan stille spørgsmål - samt en teoriaften, hvor man også kan spørge såvel til teori samt metoder og konkret ind til ens egen hund.

 

Jeg har gået til træning mange forskellige steder og hos forskellige trænere. Ikke ret mange har en hel teoriaften inklusiv i deres kursus - og jeg har aldrig haft et tilbud om at kunne kontakte træneren fri pr telefon og stille spørgsmål såvel konkrete samt til metode og teori.

 

 

Imponerende

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og henvisningerne til facebook gruppen.

 

Jeg synes, at det er utrolig flot, at man til enhver tid kan kontakte træneren pr telefon med alle mulige spørgsmål - udover de 8 træningsgange, hvor man jo også kan stille spørgsmål - samt en teoriaften, hvor man også kan spørge såvel til teori samt metoder og konkret ind til ens egen hund.

 

Jeg har gået til træning mange forskellige steder og hos forskellige trænere. Ikke ret mange har en hel teoriaften inklusiv i deres kursus - og jeg har aldrig haft et tilbud om at kunne kontakte træneren fri pr telefon og stille spørgsmål såvel konkrete samt til metode og teori.

 

 

Imponerende

 

Jeg har aldrig oplevet andet end at man måtte ringe og skrive til træneren lige så tosset man havde lyst til. Det samme må mine kursister og jeg bliver også gerne lidt ekstra i begge ender af træningen for at svare på spørgsmål/sludre med kursisterne. Og teoriaften, den er jo ikke gratis, den er vel inkluderet i prisen?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og henvisningerne til facebook gruppen.

 

Jeg synes, at det er utrolig flot, at man til enhver tid kan kontakte træneren pr telefon med alle mulige spørgsmål - udover de 8 træningsgange, hvor man jo også kan stille spørgsmål - samt en teoriaften, hvor man også kan spørge såvel til teori samt metoder og konkret ind til ens egen hund.

 

Jeg har gået til træning mange forskellige steder og hos forskellige trænere. Ikke ret mange har en hel teoriaften inklusiv i deres kursus - og jeg har aldrig haft et tilbud om at kunne kontakte træneren fri pr telefon og stille spørgsmål såvel konkrete samt til metode og teori.

 

 

Imponerende

Velkommen til HF, jeg håber du vil bidrage, også i fremtiden:-D

De fleste steder hvor jeg har trænet, har der været den service. Hvor har du trænet henne? Har du nogensinde haft brug for at ringe til træneren? De trænere jeg kender, vil med glæde tage en snak med en kursist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og henvisningerne til facebook gruppen.

 

Jeg synes, at det er utrolig flot, at man til enhver tid kan kontakte træneren pr telefon med alle mulige spørgsmål - udover de 8 træningsgange, hvor man jo også kan stille spørgsmål - samt en teoriaften, hvor man også kan spørge såvel til teori samt metoder og konkret ind til ens egen hund.

 

Jeg har gået til træning mange forskellige steder og hos forskellige trænere. Ikke ret mange har en hel teoriaften inklusiv i deres kursus - og jeg har aldrig haft et tilbud om at kunne kontakte træneren fri pr telefon og stille spørgsmål såvel konkrete samt til metode og teori.

 

 

Imponerende

 

Velkommen til :-)

 

Det er min erfaring at dette er helt almindeligt, nogle kan så have bestemte tidspunkter man kan ringe på, så ja, jeg spørger som Luciente hvor du har trænet, siden du ikke har samme erfaring omkring spørgsmål?

 

Hos mig, for at tage den der er nærmest, opfordres kursisterne til at spørge, spørge og spørge. De kan ringe og maile alt det de vil og de får udleveret skriftligt materiale både på øvelser og med teoretisk stof.

 

Som privat instruktør må man sørge for dels at være opdateret dels at være sikker på at ens budskaber bliver forstået. Ellers kan det nemt gå galt som denne tråd og FB er et eksempel på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt med i denne tråd og henvisningerne til facebook gruppen.

 

Jeg synes, at det er utrolig flot, at man til enhver tid kan kontakte træneren pr telefon med alle mulige spørgsmål - udover de 8 træningsgange, hvor man jo også kan stille spørgsmål - samt en teoriaften, hvor man også kan spørge såvel til teori samt metoder og konkret ind til ens egen hund.

 

Jeg har gået til træning mange forskellige steder og hos forskellige trænere. Ikke ret mange har en hel teoriaften inklusiv i deres kursus - og jeg har aldrig haft et tilbud om at kunne kontakte træneren fri pr telefon og stille spørgsmål såvel konkrete samt til metode og teori.

 

 

Imponerende

 

Velkommen til. Jeg siger som de andre - det er vel kutyme både med en teoriaften, og at kursisterne kan kontakte træner med spørgsmål..? Sådan har det i hvert fald været alle de steder jeg har trænet, og også der hvor jeg selv er træner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...