Hop til indhold

Har hun passet på hende?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ok, nu kører min fantasi nok helt af med mig, men.... :engel:

 

Jvf. denne tråd http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/35894-kiropraktorbesog-teorier-tanker-og-skyld-med-skyld-pa.html

 

Karla har altid været meget "hys" når Johna hilser på andre hunde i snor, hvis de begynder at hoppe for vildt rundt og vil hoppe oven på hende (Johna), så har Karla gået "beserk" og knurret og skældt ud. Foregår hilsningen "ordentligt" - så sidder Karla bare ved siden af mig / bag mig og ignorerer at der er en anden hund...

 

Jeg har hele tiden tænkt, at det var fordi Karla er lidt en kælling og de skal ikke blive vilde i nærheden af hende, for så er det sværere at ignorere dem... men kan hun have passet på Johna? Eller drømmer jeg nu? :lol: Kan hunde finde på den slags?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville være kært hvis hun gjorde.. Men jeg har set adfærden ved mange hunde, hvor det ikke har været for at passe på, men mere for at være "betjent"... "Så skal der være ro og orden"...

 

Jeg tror ikke man nogensinde vil kunne få et "sikkert svar", men adfærden er jo meget typisk for "betjent hunde". Min veninde har en puddel der gør sådan, han gør det overfor stort set alle hunde, når han er sammen med Dexter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Molly er både en "Så opfør dig ordenlig" og betjent.Nu er hun jo også morhund , så det er her vel noget hun har tillagt sig, når hun har været ude med eget afkom, eller de græske plejehvalpe.Da Victor levede var han også meget beskyttende.

Molly flipper ikke ud, hun har aldrig været i nærheden af kamp med nogen. Hun ville aldrig sådan springe ud efter en anden hund. Og ville have svært ved at bruge bisserne, hvis det ikke lige måske drejede sig om en lille hvalp af hendes egen.

Flere hundeejere har fortalt mig, at deres hund har stor respekt for hende, og derfor er utryg ved min flok.

Og det forstår jeg egenlig ikke, kunne bedre forstå, hvis de var bange for en der virkelig flaner ud.

 

En af Molly og Victor hvalpe blev købt af en der havde en meget nervøs og uselvstændig hanhund, der så gerne ville lege med alle. Han fattede ikke at andre hanhunde ikke gad ham og fik indimellem en hård medfart pga hans dårlige sprog og opførsel. Da min hvalp var 10 mdr, gik han imellem uden kamp, når Simba var ved at komme galt afsted.Og Charlie er idag 10 år og har heller aldrig været i kamp ,men er da selv blevet ovefaldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde min gamle hund Andersen, gik jeg ofte tur med en veninde, der havde en meget usikker tævehund. Andersen gik konsekvent altid imellem, når vi mødte fremmede hunde. Og først når Andersen havde hilst på de fremmede hunde og hun havde set, at det var ok, turde hun forsigtig hilse.

Jeg tror at Andersen kunne mærke at hun var usikker og beskyttede hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kan du se om det har været derfor, når der er gået et stykke tid?

 

Jeg tror godt hunde kan passe på hinanden, Egon gik jo foran Benny da han var lille og lidt utryg ved fremmede mennesker der kom tonsende hen - gik det hurtigt, kunne Egon endda finde på at gø (glad gø, med logrende hale), så der helt sikkert var fokus på ham.

 

Og han gør det ikke mere, med mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg tror faktisk sagtens de kan passe på hinanden på den måde :)

 

Ina kan også blive sur, hvis Sonne leger for vildt med en anden hund, men det er helt sikkert fordi hun ikke gider al det hurlumhej og bare vil gå tur i fred :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu , desværre, bare karla er igoistisk;) Altså vil have ro omkring sig og sine. Som de andre siger så er det typisk for betjent hunde.

 

Mysla er ligesådan. Sheila må gerne hilse på hunde hvis det er stille og roligt, men lægger de op til leg eller ballade så er hun der med det samme. Hun passer så på sheila på den måde at hvis en fremmed løs hund kommer hen til sheila og hun derfor gør af den, så stiller mysla sig imellem og skælder den anden ud. Det samme gør hun hvis det er en af os andre i hende familie der kommer i kambulage med nogen (feks folk der formaster sig til at give knus;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...