Hop til indhold

Neglesliber, er den pengene værd?


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Vi har et problem med Lucas negle, de er hårde som sten, og efter hun har fået gigt, bliver de slet ikke slidt nok. Da vi har valgt det hårde underlag lidt fra.

 

Hendes blodåre ligger langt ude, og vi skal slide dem noget mere, før den trækker sig tilbage.

 

Det skal lige siges det er dyrlægen der klipper hendes negle, da de er så hårde som de er. Jeg har opgivet og betaler mig fra det ;-)

 

Jeg tænker så om vi skulle investere i en neglesliber. Dur den, eller er det spild af penge? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg har én, der er beregnet til mennesker og den tager det værste af Ina's negle, der bliver afsindigt spidse når de bliver klippet (aner ikke hvorfor). Hun er dog en lille hund og har ikke specielt hårde negle. Lyden kræver dog lidt tilvænning, men ellers ville jeg faktisk bare bruge en neglefil istedet for :) Det gør min mor altd på hendes to labblandinger og det virker ganske glimrende :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie fik konstateret dårlige negle for lidt over et år siden ved lidt af et tilfælde, da hun flækkede den ene negl ret alvorligt nytårsaften 2011.

 

Dengang smuldrede hendes negle ved klipning som hvis man tager en knivtang i blødt træ og havde egenligt altid gjort det.

 

Hun blev startet op på en bedre olie end før + biotin og E-vitamin og i løbet af to måneder blev hendes negle hårdere end Emmas (Emma har normale negle).

 

Jessie har altid haft svært ved at slide de to midterste negle på hver forpote og de er lange med en nerve ret langt ude.

 

Jeg har de sidste par år slæbet hendes negle og har derfor mærket slibningen på både dårlige negle, normale negle og hårde negle.

 

Jeg har brugt en sliber fra Aerolus (tror jeg den hedder) og en sliber fra Andis.

 

Andis-sliberen er stor at have i hånden, da det er hele maskinen man har i hånden og man har den i hånden relativ lang tid ved hårde negle.

 

Aerolus-sliberen har vedhæftet slibedelen i et håndtag, der ligger godt i hånden og er nemt at arbejde med.

Til gengæld er der flere samlinger, hvor der kan gå noget i stykker og min har været i udu længe, da jeg fik et hysterisk anfald på den under et skift af slibehovedet.

Jeg har minus tålmodighed med elektronik, der ikke virker og jeg kom til at hive det hele fra hinanden i mit hysteri. Min mand har kigget på den, men den virker ikke længere optimalt.

 

Jeg kan få Jessies negle kortere end jeg kan ved klipning og jeg går ikke tilbage til udelukkende at klippe.

Jeg klipper Emmas spidser med en klosaks inden slibning, da hendes negle er hvide og jeg kan se hvad jeg laver, men de sidste milimetre sliber jeg også på hende.

 

Hvis du vil, kan du prøve at have min Aerolus i hånden kontra Andis' model.

Andis ligner en Dremmelmaskine, men jeg synes håndtaget på den anden er nemmere at arbejde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie fik konstateret dårlige negle for lidt over et år siden ved lidt af et tilfælde, da hun flækkede den ene negl ret alvorligt nytårsaften 2011.

 

Dengang smuldrede hendes negle ved klipning som hvis man tager en knivtang i blødt træ og havde egenligt altid gjort det.

 

Hun blev startet op på en bedre olie end før + biotin og E-vitamin og i løbet af to måneder blev hendes negle hårdere end Emmas (Emma har normale negle).

 

Jessie har altid haft svært ved at slide de to midterste negle på hver forpote og de er lange med en nerve ret langt ude.

 

Jeg har de sidste par år slæbet hendes negle og har derfor mærket slibningen på både dårlige negle, normale negle og hårde negle.

 

Jeg har brugt en sliber fra Aerolus (tror jeg den hedder) og en sliber fra Andis.

 

Andis-sliberen er stor at have i hånden, da det er hele maskinen man har i hånden og man har den i hånden relativ lang tid ved hårde negle.

 

Aerolus-sliberen har vedhæftet slibedelen i et håndtag, der ligger godt i hånden og er nemt at arbejde med.

Til gengæld er der flere samlinger, hvor der kan gå noget i stykker og min har været i udu længe, da jeg fik et hysterisk anfald på den under et skift af slibehovedet.

Jeg har minus tålmodighed med elektronik, der ikke virker og jeg kom til at hive det hele fra hinanden i mit hysteri. Min mand har kigget på den, men den virker ikke længere optimalt.

 

Jeg kan få Jessies negle kortere end jeg kan ved klipning og jeg går ikke tilbage til udelukkende at klippe.

Jeg klipper Emmas spidser med en klosaks inden slibning, da hendes negle er hvide og jeg kan se hvad jeg laver, men de sidste milimetre sliber jeg også på hende.

 

Hvis du vil, kan du prøve at have min Aerolus i hånden kontra Andis' model.

Andis ligner en Dremmelmaskine, men jeg synes håndtaget på den anden er nemmere at arbejde med.

 

vi har netop været hos dyrlægen i dag, og fået klippet negle. De mente Lucas negle var lavet af jern eller beton :hmm:

Er der en af de modeller du har, der er kraftigere end den anden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg sliber neglene på mine..

Jeg har købt at par stykkker i Harald Nyborg (ganske almindeligt værktøj)..Den ene har man hele maskinene i hånden..Men jeg syens ikke den er tung.. Til den anden er der et langt kabel som slibedimsen sidder på..

 

Husk (hvis du bruger en menneske-maskine) at holde pelsen godt væk når di tager ulvekloen..Ellers kører pelsen ind i maskinen.

 

Til de maskiner følger der en masse små slibedimser med..Og hastigheden er variabel. Jeg synes ikke de reagerer på lyden, men mine er jo vant til klippemaskinen.

Jeg syens det er genialt med maskinen, for hunden trækker neglen til sig inden man kommer for tæt på nerven

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sliber neglene på mine..

Jeg har købt at par stykkker i Harald Nyborg (ganske almindeligt værktøj)..Den ene har man hele maskinene i hånden..Men jeg syens ikke den er tung.. Til den anden er der et langt kabel som slibedimsen sidder på..

 

Husk (hvis du bruger en menneske-maskine) at holde pelsen godt væk når di tager ulvekloen..Ellers kører pelsen ind i maskinen.

 

Til de maskiner følger der en masse små slibedimser med..Og hastigheden er variabel. Jeg synes ikke de reagerer på lyden, men mine er jo vant til klippemaskinen.

Jeg syens det er genialt med maskinen, for hunden trækker neglen til sig inden man kommer for tæt på nerven

 

Julen 2011 fik jeg sådan en slibemaskine du har haft vist herinde og glad var jeg, planen for intro til maskinen var i hus og glad viste jeg så en hyppig gæst maskinen efter nytår. Tror du så ikke hun tændte den og stak den lige op i snotten på Pelle med et "Pelle se"? :fyfy:. Hun plejede at stopfodre ham med guffer, så han stod gerne nærmest på skødet af hende og fik sig nu en grim oplevelse.

 

Efterfølgende reagerede han meget negativt på lyden, når jeg ville træne den og siden har maskinen ikke været fremme. Jeg har simpelthen endnu ikke haft ork til at rette op på det. Ikke engang et bagben kan jeg komme til medmindre jeg skal volde ham og det vil jeg ikke.

 

Charlotte, de meget hårde kløer bliver blødere efter iblødsætning f.eks. ved at soppe på stranden, jeg klipper gerne Pelles negle lige efter sådan en tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har netop været hos dyrlægen i dag, og fået klippet negle. De mente Lucas negle var lavet af jern eller beton :hmm:

Er der en af de modeller du har, der er kraftigere end den anden?

 

Næææ, de har samme ydeevne og jeg vil tro de har samme ydeevne som Dremmels maskiner eller andre værktøjsmaskiner i familie med dem.

 

Når jeg skal have nye slibehoveder til mine, så kan Dremmels bruges, så jeg gætter på de er meget identiske.

 

Og man skal også passe på pelsen ved brug af mine, da maskinen godt kan tage fat i pelsen.

 

Jeg er ret sikker på, at Aerolus' var noget halvdyr og Andis' kostede omkring 250 kr. og jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke aner hvad man kan købe Dremmels og des lige til i diverse byggemarkeder.

De kan sikkert fås billigere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke den vi købte ihvertfald. Sandpapiret var så fint at det næsten var komisk. Lyden var væmmelig synes Ninja, og hun ville ikke engang i nærheden af den når den var slukket. Hendes negle var lange, og vi havde ikke tid til at tilvænne hende den langsomt, så vi droppede det.

 

Nu sliber vi hendes negle manuelt med sandpapir :mrgreen:

Lige nu kan vi ikke komme længere ned, for så sliber vi på knoglen, og det bryder hun sig ikke om.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en negleklipper ( manuel ) til Tot & Racer , det har dog ikke været nødvendigt at klippe deres negle , dels er de jo hanhunde og skraber bagud som besatte når de har lettet ben og dels bliver de klippet hvis det er nødvendigt når de er til trim, hvis jeg brugte en maskine tror jeg ikke det ville gå - de hader bare jeg tænder føntørren til mit eget hår ! , mht. de oestermaskiner der ikke virker rigtigt må man da kunne reklamere over dem , de har vel ikke været helt billige ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Godt nok et gammelt emne, men jeg prøver alligevel ;-)

Jeg har en Dremel neglesliber som jeg er superglad for - har brugt den i flere år og den har været alle pengene værd :-D

Nu er jeg blevet spurgt om, hvilken neglesliber der ellers er god, for jeg kan ikke finde nogen ny Dremel til vedkommende.

Er der nogen der har gode erfaringer med andre slibere? Den skal være ledningsfri og det skal være muligt at købe nye slibehoveder til den.

 

Jeg har aldrig prøvet en neglesliber før, men har længe været nysgerrig... Har derfor lige bestilt en Oster fra zooplus, de har nemlig tilbud på den lige nu. Ledningsfri, og der kan købes nye slibehoveder til den, dog kun to slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres input. Havde ikke lige tænkt over det med pelsen :stupid: Luca er temmelig langhåret all over, - det skal nok blive et spændende forsøg.... :???:

 

 

Hvad med et par sokker hvor du lige klipper hul i tåén sådan at du kan trække dem op om benene på Luca , så de lige kan holde det værste pels væk ?

Til mit lille kræ bruger jeg tubestik(det fra hobbyshoppen til at lave julenisser af) til at holde pelsen væk når vi skal lave et eller andet ved poterne bare så jeg kan se hvad jeg laver. Det tager/holder selvfølgelig ikke det hele men det gør det betydeligt nemmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige modtaget min neglesliber - og selvfølgelig skulle den straks afprøves! :lol:

 

Den kom med to "hoveder", ét som er et massivt slibestens-hoved, og ét som man kan sætte løse slibebånd fast på. Der fulgte to løse slibebånd med, et groft og et finere. Der hører også en hætte med, som har små huller hvor man stikker kloen ind, det skal underlette styringen, men jeg går ud fra at det også hjælper på det pelsproblem der beskrives tidligere i tråden. Nu er Iso ikke ret behåret på fødderne, så jeg prøvede både med og uden hætten på. Med hætte på kan det ikke gå galt, det underletter virkelig styringen! Uden hætte tror jeg lige at jeg skal træne lidt mere før det går sådan helt perfekt. :lol:

 

Alt i alt, efter en ultrakort testtur, tror jeg at jeg bli'r rigtig glad for maskinen! Jeg kender godt Dremel som powertool til hus og hjem, og synes nok at Osteren minder rigtig meget om den. Den er slet ikke så kraftfuld, så trykker man for hårdt mod neglen så stopper maskinen simpelthen. Men det er der jo nok en dybere mening med, siden den er beregnet til at slibe "levende" negle med, og ikke døde materialer som metal og træ... Den sliber godt, synes jeg, men nu må jeg jo se hvor længe slibepapirer og slibehoved holder før de bli'r sløve. Men indtil videre - alle pengene værd! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med et par sokker hvor du lige klipper hul i tåén sådan at du kan trække dem op om benene på Luca , så de lige kan holde det værste pels væk ?

Til mit lille kræ bruger jeg tubestik(det fra hobbyshoppen til at lave julenisser af) til at holde pelsen væk når vi skal lave et eller andet ved poterne bare så jeg kan se hvad jeg laver. Det tager/holder selvfølgelig ikke det hele men det gør det betydeligt nemmere.

Luca flipper helt ud, hvis jeg prøver at give hende noget på fødderne. Har forsøgt!

Vi får forsat klippet negle hos dyrlægen - man skal vælge sine kampe med omhu, og dette er en af dem jeg har valgt fra :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...