Hop til indhold

Thor.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet snydt for 320kr. af en person på bilgalleri..jeg har sendt dem alle beviser, og svaret er at "dem skal du nok ikke forvente at få igen"

 

Jeg har overværet et hjemmerøveri(der kom to og berøvede min underbo), men da jeg ringede derind fik jeg besked på at han bare kunne anmelde det selv,hvis han mente det var et problem...

 

Jeg har fået en bøde på 500kr. for defekt blinklys af en sur betjent der bare skulle have noget på mig....

 

jeg har måttet ringe ind og sige "hvis i ikke gider gøre noget ved det her, kan i sende en ambulance istedet"(så kom de ud af starthullerne)

 

Da jeg havde indbrud og opfordrede dem til at tage fingeraftryk grinede de og sagde "der er jo ikke begået mord her"...vel at mærke efter jeg havde siddet 2½ time og vente på de kunne komme ud og konstatere at "ja, der har da sørme været indbrud" og køre igen...

 

min autoritetstro kan på nogle punkter være på et meeeeget lille sted...

 

Nu skal det ikke lyde som om jeg synes de er nogle korrupte røvhuller allesammen...de gør det jo overordnet set rigtigt godt, og de er her jo for at beskytte os....men jeg må indrømme at jeg på nogle områder synes de fejler BIG time...og så kan man jo tænke, at siden jeg har haft så meget kontakt med dem, så er jeg "godt nok også uheldig", men ikke desto mindre er det min erfaring med dem....

At de ikke vil gøre mere ud af at du har mistet de penge, forstår jeg måske på en måde godt. Det ER jo et ret lille beløb, selvom jeg egentligt principielt ikke synes det bør komme an på beløbet. Men set fra deres synspunkt er der måske vigtigere sager?

 

Men at de ikke ikke tager en anmeldelse alvorligt, fordi det er dig, der ringer - det forstår jeg slet ikke. Altså, jeg går ud fra, at han var blevet syg på det tidspunkt, så han magtede det jo nok ikke. Ellers havde han vel selv ringet. Synes det er et virkelig uheldigt signal at sende, at han bare skulle leve med at få indbrud, hvis han ikke selv ringede.

Og at de ikke vil prøve at finde ud af hvem der har begået indbrud i din lejlighed, er da også helt åndssvagt. Det er sgu da deres job :vedikke: Og jeg ved næsten ikke om jeg skal grine eller græde over at du endda må bede dem om at tage fingeraftryk... Altså, det burde da virkelig ikke være nødvendigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 644
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst snuseren

En emsig betjent?.....er det ikke bare en betjent der er vejledt af KLOGE personer, der ved hvad denne persons vigtige arbejde som ordenshåndhæver er :vedikke: ..... flertalsbeslutning blandt dem af de 179 fremmødte der trykker på knappen når loven skal vedtages, og deres højt lærte juridiske vejledere:genert:....og dem er der jo selvfølgelig så mange flere af, nok mange tusinder :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
At de ikke vil gøre mere ud af at du har mistet de penge, forstår jeg måske på en måde godt. Det ER jo et ret lille beløb, selvom jeg egentligt principielt ikke synes det bør komme an på beløbet. Men set fra deres synspunkt er der måske vigtigere sager?

 

Men at de ikke ikke tager en anmeldelse alvorligt, fordi det er dig, der ringer - det forstår jeg slet ikke. Altså, jeg går ud fra, at han var blevet syg på det tidspunkt, så han magtede det jo nok ikke. Ellers havde han vel selv ringet. Synes det er et virkelig uheldigt signal at sende, at han bare skulle leve med at få indbrud, hvis han ikke selv ringede.

Og at de ikke vil prøve at finde ud af hvem der har begået indbrud i din lejlighed, er da også helt åndssvagt. Det er sgu da deres job :vedikke: Og jeg ved næsten ikke om jeg skal grine eller græde over at du endda må bede dem om at tage fingeraftryk... Altså, det burde da virkelig ikke være nødvendigt :lol:

 

Men hvis man lader sådan en gut gå, så bliver han jo bare ved...manden er 19, og når jeg tilbyder at droppe anmeldelsen om trusler og bedrageri hvis han bare afleverer mine penge(forlig), så er det da bare om at springe til for dem, så slipper de måske for en storkriminel om et par år, fordi han fik et seriøst chok...istedet kan han bare gøre som det passer ham, på trods af at jeg har sendt dem tydelige beviser på at svindlen er foregået...

 

Min underbo har ikke haft telefon i al den tid jeg har boet her, og tyverierne stoppede først da jeg tog sagen i egen hånd...men personligt kan jeg ikke se hvorfor det skal være min opgave at smide narkomaner på porten, når politiet burde komme ud...har fortalt om det her tidligere, og har som skrevet heller ikke set dem siden jeg havde fat i et par af dem....men det er da helt til grin...

 

De tog aldrig nogen fingeraftryk, han syntes som sagt det var decideret komisk at jeg kunne finde på at bede om det...:-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis man lader sådan en gut gå, så bliver han jo bare ved...manden er 19, og når jeg tilbyder at droppe anmeldelsen om trusler og bedrageri hvis han bare afleverer mine penge(forlig), så er det da bare om at springe til for dem, så slipper de måske for en storkriminel om et par år, fordi han fik et seriøst chok...istedet kan han bare gøre som det passer ham, på trods af at jeg har sendt dem tydelige beviser på at svindlen er foregået...

Se, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det... Må jo nok give dig ret... Pis :mrgreen:

 

Min underbo har ikke haft telefon i al den tid jeg har boet her, og tyverierne stoppede først da jeg tog sagen i egen hånd...men personligt kan jeg ikke se hvorfor det skal være min opgave at smide narkomaner på porten, når politiet burde komme ud...har fortalt om det her tidligere, og har som skrevet heller ikke set dem siden jeg havde fat i et par af dem....men det er da helt til grin...

 

De tog aldrig nogen fingeraftryk, han syntes som sagt det var decideret komisk at jeg kunne finde på at bede om det...:-/

Jamen, jeg kan heller ikke helt forstå, hvorfor man ikke må anmelde på andres vegne i sådan en situation... Når man anmelder noget, er det jo fordi der er sket noget ubehageligt for en... Jeg er da ikke sikker på, at jeg ville tænke over at ringe, hvis jeg lige var blevet opsøgt af et par narkomaner.. Man bliver da forskrækket og bange og så er det da ikke sikkert, at det er det første man tænker på.

 

Og det sidste er jo bare sørgeligt... Troede sgu egentligt det var standardprocedure, når man kom ud til sådan noget... Især hvis de begår indbrud et andet sted og de bliver taget... Så kan man jo se hvor meget de har lavet tidligere... Forstår det ikke helt... Det virker sgu useriøst... Og træls for dig... :ae: Man er vel også lidt nervøs for at de kommer igen...?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

... stakkels hund, at komme afsted på den måde :(

På en fb støttegruppe for Lars Bo Lomholt har han slået dette op :

 

‎"Krokodillestang".. Ja undskyld men jeg vidste ikke hvad man kalder sådan en stang med en lykke til at stramme.

"Catchpole" er nok den rigtige benævnelse.. I har sikkert set den i flere forskellige Amerikanske udsendelser om dyrepoliti der skal ud og indfange vilde og farlige hunde. Med eller uden muskler !!

 

Da Jette den skæbnesvangre dag fik besøg af politiet med den triste meddelelse om beslutningen om Thors aflivning, var Thor naturligvis hjemme. De måtte vente i over 1 time på at internatejeren dukkede op for at hente Thor.

I ventetiden var der "go ro og orden" og Thor opførte sig eksemplarisk og ifølge Jette var han meget begejstret for de to politifolk, som kælede med Thor.

Da internatindehaveren dukkede op, var Thor stadig glad og frejdig og umiddelbart begejstret for internatejeren.

Det gik da op for Jette, at det rent faktisk var alvor.. Hun kunne ikke forstå at det kunne være rigtigt, da der jo på bøden stod, at sagen var afsluttet, når bøden var betalt. Hun troede simpelthen ikke på at det kunne være rigtigt.

Da internatejeren skulle afsted med Thor vælger han at anvende en Catchpole, og her gik Jette nærmest i chok. Hun var så rystet at hun ikke ville gå med ud på gaden da han gik med Thor.

Det sidste hun hørte inde fra entréen var at Thor hylede og peb højlydt og efterfølgende et langt gggrrrrrrrrrrrrrrrr fra Thor.

Imponerende måde at håndtere en efter Jettes udsagn rolig og sød hund.

Det var her Thor led sit første knæk og fik et gevaldigt hak i tilliden til mennesker.

Det fanme trist.

 

 

 

Ekstra Bladet - Sådan har hunden Thor det i dag

 

Link til indlæg
Del på andre sites

... stakkels hund, at komme afsted på den måde :(

På en fb støttegruppe for Lars Bo Lomholt har han slået dette op :

 

‎"Krokodillestang".. Ja undskyld men jeg vidste ikke hvad man kalder sådan en stang med en lykke til at stramme.

"Catchpole" er nok den rigtige benævnelse.. I har sikkert set den i flere forskellige Amerikanske udsendelser om dyrepoliti der skal ud og indfange vilde og farlige hunde. Med eller uden muskler !!

 

Da Jette den skæbnesvangre dag fik besøg af politiet med den triste meddelelse om beslutningen om Thors aflivning, var Thor naturligvis hjemme. De måtte vente i over 1 time på at internatejeren dukkede op for at hente Thor.

I ventetiden var der "go ro og orden" og Thor opførte sig eksemplarisk og ifølge Jette var han meget begejstret for de to politifolk, som kælede med Thor.

Da internatindehaveren dukkede op, var Thor stadig glad og frejdig og umiddelbart begejstret for internatejeren.

Det gik da op for Jette, at det rent faktisk var alvor.. Hun kunne ikke forstå at det kunne være rigtigt, da der jo på bøden stod, at sagen var afsluttet, når bøden var betalt. Hun troede simpelthen ikke på at det kunne være rigtigt.

Da internatejeren skulle afsted med Thor vælger han at anvende en Catchpole, og her gik Jette nærmest i chok. Hun var så rystet at hun ikke ville gå med ud på gaden da han gik med Thor.

Det sidste hun hørte inde fra entréen var at Thor hylede og peb højlydt og efterfølgende et langt gggrrrrrrrrrrrrrrrr fra Thor.

Imponerende måde at håndtere en efter Jettes udsagn rolig og sød hund.

Det var her Thor led sit første knæk og fik et gevaldigt hak i tilliden til mennesker.

Det fanme trist.

 

 

 

Ekstra Bladet - Sådan har hunden Thor det i dag

 

Puha, er godt nok glad for at det ikke er mig, der måtte gå af min hund på den måde :megaked: Og synd for Thor, at han ikke engang er blevet passet ordentligt under opholdet på internatet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad ville I selv gøre?

 

I skal ud og hente en hund som er aggressiv? Vil I virkelig synes at det er ansvarligt at sende en person ud som med sine blå øjne og en nylon snor skal hente en såkaldt aggressiv hund? SELVFØLGELIG bruger han den catchpole, at hunden vælger at reagere sådan, er der jo ingen vidner på hvorfor den gør, Jette SER jo ikke hvad der sker.

 

I mine øjne igen et forsøg på at sætte det hele over styr.. Selvfølgelig bliver der brugt en catchpole, og det er der i mine øjne INTET galt i! (Og der er ikke beviser for hvorfor hunden knurrede, så at antyde den skulle være behandlet forkert/ondt er forkert.. Selvfølgelig lider hunden et knæk ved at skulle tvinges, det ville alle hunde jo gøre)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad ville I selv gøre?

 

I skal ud og hente en hund som er aggressiv? Vil I virkelig synes at det er ansvarligt at sende en person ud som med sine blå øjne og en nylon snor skal hente en såkaldt aggressiv hund? SELVFØLGELIG bruger han den catchpole, at hunden vælger at reagere sådan, er der jo ingen vidner på hvorfor den gør, Jette SER jo ikke hvad der sker.

 

I mine øjne igen et forsøg på at sætte det hele over styr.. Selvfølgelig bliver der brugt en catchpole, og det er der i mine øjne INTET galt i! (Og der er ikke beviser for hvorfor hunden knurrede, så at antyde den skulle være behandlet forkert/ondt er forkert.. Selvfølgelig lider hunden et knæk ved at skulle tvinges, det ville alle hunde jo gøre)....

Men shii, hvis man forestiller sig at det er ens egen hund, der bliver trukket afsted på den måde, mens man kan stå inde bagved døren og høre den pive uden at kunne gøre noget ved det - det er altså ikke en særlig rar tanke! Rationelt set var det da sikkert et klogt valg set fra deres side, men det ændrer vel ikke på, at man godt kan have ondt af både ejeren og Thor, fordi man kan sætte sig ind i hvor ubehageligt det må være.

 

Og så handler det vel heller ikke kun om at folk bliver forargede/chokerede/what ever over hvordan hunden blev hentet, men også om at hunden faktisk var ret skidt, da den blev taget fra internatet. Og det er sgu ikke i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad ville I selv gøre?

 

I skal ud og hente en hund som er aggressiv? Vil I virkelig synes at det er ansvarligt at sende en person ud som med sine blå øjne og en nylon snor skal hente en såkaldt aggressiv hund? SELVFØLGELIG bruger han den catchpole, at hunden vælger at reagere sådan, er der jo ingen vidner på hvorfor den gør, Jette SER jo ikke hvad der sker.

 

I mine øjne igen et forsøg på at sætte det hele over styr.. Selvfølgelig bliver der brugt en catchpole, og det er der i mine øjne INTET galt i! (Og der er ikke beviser for hvorfor hunden knurrede, så at antyde den skulle være behandlet forkert/ondt er forkert.. Selvfølgelig lider hunden et knæk ved at skulle tvinges, det ville alle hunde jo gøre)....

 

Thor var IKKE aggressiv og Jette vælger ikke, at følge med ud på gaden, da manden går med Thor, forståeligt nok, hun har vel også set og hørt tilstrækkeligt indenfor. Der skal da ikke meget forestillingsevne til, at forestille sig det scenarie der har udspillet sig, da internat ejeren lagde løkken om halsen på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor var IKKE aggressiv og Jette vælger ikke, at følge med ud på gaden, da manden går med Thor, forståeligt nok, hun har vel også set og hørt tilstrækkeligt indenfor. Der skal da ikke meget forestillingsevne til, at forestille sig det scenarie der har udspillet sig, da internat ejeren lagde løkken om halsen på hunden.

 

Men han var DØMT aggressiv, så derfor er internatet jo nød til at tage sine forholdsregler.. Når man har et job som det, så må man bare tage sine forbehold; Der findes RIGTIG mange ejere som siger "Den har aaaaaldrig bidt før". Og så bider den alligevel.

 

Og måske har hun hørt og set en masse, men det er ikke det der står i historien. Der står:

 

Thor blev hentet med catchpole; Dette er i mine øjne helt okay, og intet chokerende i det.

 

Thor pev og "græd" bag en lukket dør; Ingen så hvad der skete, derfor kan vi kun gisne om hvad der er sket.

 

Thor knurrede bag denne dør også.

 

 

Til sammenligning kan jeg fortælle at Dexter græd så meget da han var i bad, at vores nabo igår kommenterede at hun hørte ham for første gang nogen sinde og om han var syg eller kommet til skade? Blev han stoppet i en catchpole ville han ikke bare pive, han ville skrige og gå dybt amok, uanset hvor meget man brugte den korrekt.

 

Og du har helt ret: Du kan forestille dig lige så meget du ved, men det betyder IKKE at det er sandheden. Det eneste der antyder at noget dårligt er sket Thor er at han pev, og ærligt tror jeg at mange hunde ville pive hvis de skulle trækkes væk fra deres ejer i en catchpole. Så hvad er det chokerende eller forkerte i den historie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, han er IKKE dømt, jeg gentager, IKKE DØMT! Der har siddet en kvajpande af en politimand/politijurist og vurderet sagen, og vedkommende beslutter at Thor skal fjernes fra hjemmet. At en hund bider en anden hund er på ingen måde ensbetydende med at den kan finde på at bide et menneske, så hvorfor bruge et ekstremt middel som sådan en catchpole? Og så er det sgu da ikke underligt hvis Thor ikke har fået tillid til det fjols under opholdet:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, han er IKKE dømt, jeg gentager, IKKE DØMT! Der har siddet en kvajpande af en politimand/politijurist og vurderet sagen, og vedkommende beslutter at Thor skal fjernes fra hjemmet. At en hund bider en anden hund er på ingen måde ensbetydende med at den kan finde på at bide et menneske, så hvorfor bruge et ekstremt middel som sådan en catchpole? Og så er det sgu da ikke underligt hvis Thor ikke har fået tillid til det fjols under opholdet:evil:

 

Okay så ikke dømt, men lad os sige du arbejder på et dyreinternat til hverdag (Det har jeg gjort skal det lige siges), og du møder utilregnelige hunde på ugentlig basis. Hvis du skal ud for at indhente en hund der er "mistænkt" for at være aggressiv... Tror du så ikke at du tager dine forbehold? Ærlig talt ville jeg aldrig nogen sinde have gået i nærheden af en utilregnelig hund, uden nogen former for sikkerhed... Det er vildt så meget skade et hundebid kan gøre, og derfor synes jeg at det eneste korrekte at gøre er at tage hunden med en catch pole, også selvom det er et overgreb på hunden.

 

Når en mistænkt afhentes af politiet vedrørende voldssager osv. vil du også se at de bliver smidt i håndjern, medmindre der er en helt klar grund til ikke at gøre dette.

 

Min stedfar var mistænkt for påsat brand og han blev smidt i håndjern.. Der var sgu ingen der råbte op om psykisk forkert behandling af ham, på trods af at han ikke havde udvist nogen voldelige tendenser; Men man skal nu engang tage forbehold, specielt når anklagen er aggressivitet.

 

Så jeg ser intet galt i at der tages forbehold for dette fra internatets side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mistænkte hentes IKKE i håndjern, med mindre det er en meget alvorlig forbrydelse, eller deres opførsel i øvrigt giver anledning til at tro de ikke vil arte sig.

 

Hvis det var mig der havde hentet Thor, ville jeg have bedt ejeren, som jo var på stedet, om at lægge en mundkurv på hunden. Proportionalitetsprincippet bør også gælde med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
:genert: Finder hele sagsbehandlingen af Thor mere end mærkelig, nærmest som om politiet ønsker at gøre grin med sig selv og andre, udskriver en bøde for en forselse, og længe efter vil man aflive, det virker ikke somom der er styr over noget fra den kant... ikke at det overrasker mig :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da det havde været meget nemmere hvis personen der kom for at hente Thor havde bedt ejeren om at sætte hunden ind i bilen med linen på. Klart at det er svært for en fremmed at få en hund til frivilligt at gå ind i en bil, men ved ankomst til internatet må det være ret let at få den ud igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

som jeg husker så er Thor vurderet af hundepsykolog/internatindehaver Mads Jørgensen som ustabil og farlig, så her har politiet vel handlet ok, de har ladet hunden vurdere af en "fagperson" og stoler på "fagkundskaben".

 

Og det var jo ham der hentede Thor hjemme ved Jette. Og Thor er først blevet vurderet EFTER afhentningen. Og jeg ville sgu både håbe og forvente at min hund ville æde en idiot der hentede hende med catchpole, smed hende i et bur uden ordentligt leje, ikke gav nok foder, ikke gik tur osv.

 

Jeg håber det skinner igennem at jeg intet, absolut intet, har til overs for den såkaldte internatejer:evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt heller ikke at den behandling har været okay... Men har vi set billedbeviser fra da Thor er kommet ud? Ved vi at dette er sandt eller er det igen bare ord?

 

For da de har ændret sagen flere gange, så må jeg ærligt indrømme at jeg ikke stoler på hverken Jette eller politimand, de har jo ændret deres udsagn før, så hvorfor ikke pynte lidt på dette også...

 

Jeg siger bestemt ikke at det ikke er sandt, jeg savner bare noget beviseligt materiale, når nu de har pyntet (eller ja det ved vi jo ikke engang, pludseligt var der bare en hel masse andet sket, og den lille hund havde hoppet aggressivt ud fra under en container, fremfor at Thor og jette "bare" var blevet forskrækket fordi de kom om et hjørne)...

 

Dertil sagt så ville jeg da som ejer også have spurgt om jeg ikke kunne få lov at sørge for hunden kom ud i buret, men det ved vi jo ikke om er blevet afvist... Dernæst ville jeg bestemt hvis jeg havde været i hendes tilfælde have filmet dette... Havde hun gjort det så havde hun jo haft bevis for hendes oplevelser, og selvom jeg ville elske at støtte hende 100%, så mistede jeg altså bare lidt da sagen pludselig blev lavet om da den mødte politimanden og Thor pludselig ikke var blevet forskrækket men nærmest angrebet

 

Ja.. Sagen er nok bare for indviklet for mig.. Men når alt kommer til alt, så kan jeg bare ikke se hvorfor den catchpole er så forfærdelig, når man skal hente en hund til vudering om den er aggressiv eller ej. DOG vil jeg mene at det er forkert at den person som skal vurdere hunden, er den som henter hunden, da hunden jo får et tillidsbrud fra starten til denne person, da det altid vil være et overgreb på hunden, at benytte en catchpole. (De færreste hunden er jo trænet og vænnet til det). Så det virker underligt at det er ham selv der har hentet den, der ville jeg personligt have sendt en ansat.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ville være rart med billedbeviser , men som jeg har forstået er Jette en ældre dame og det er jo ikke sikkert at hun har haft mulighed for at optage " seancen " - det er altså ikke alle der har eks mobiler der kan alt muligt, der er jo også den mulighed at hun har været så chokeret at hun ikke har tænkt på det . Men da Thor blev fjernet fra internatet må det have været muligt - især hvis den var så dårlig burde politimanden have sørget for bevis for Thors dårlige tilstand med henblik på en senere dyreværnssag mod internatejeren , og her ville billedbevis jo være oplagt .

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ville være rart med billedbeviser , men som jeg har forstået er Jette en ældre dame og det er jo ikke sikkert at hun har haft mulighed for at optage " seancen " - det er altså ikke alle der har eks mobiler der kan alt muligt, der er jo også den mulighed at hun har været så chokeret at hun ikke har tænkt på det . Men da Thor blev fjernet fra internatet må det have været muligt - især hvis den var så dårlig burde politimanden have sørget for bevis for Thors dårlige tilstand med henblik på en senere dyreværnssag mod internatejeren , og her ville billedbevis jo være oplagt .

Jeg tænker det samme. Hvis nogen slæbte af sted med Bobo, som hylede og pev, så ville jeg ikke lige tænke på at optage det. Og så tror jeg da også, at det bliver dokumenteret, at hunden har været rigtig skidt, da den blev afhentet. Vi har måske ikke fået set billederne, men jeg håber da virkelig, at det bliver anmeldt. Det kan ikke være rigtigt at en hund skal få sår og en lungebetændelse fordi den skal være på internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...