Hop til indhold

Min næste hund skal være lille!


HNP
 Share

Recommended Posts

Om maaaange år! Og jeg er ikke til små hunde! Synes min på 20 kg er lille ;-)

 

Sidder og surfer lidt rundt og bliver igen igen træt af at det kun er små hunde der må komme med bussen i Aalborg.. Jeg vil så gerne træne rally, men kan ikke komme til det fordi vi ingen bil har og aldrig får det.

 

Ren brok! Men jeg og min hund vil så gerne, og nu hader jeg busser igen!

 

Hvor lille eller stor er en lille hund der kan komme med i bussen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tager de grå busser, så må store hunde godt komme med.

Skal du med bybusser, så skal hunden kunne være i en taske.. så det kommer an på hvor stærk du er :blink:

 

Det ved jeg godt de gerne må, men synes det er ret besværligt at finde ud af et træningssted hvor der kører grå busser til og fra igen.. Uden mega ventetid.. Og hunden må jo ikke være beskidt i bussen, hvilket ikke er nemt efter en gang træning :stupid:

 

Der står hunden skal kunne være i en håndtaske i bybusserne, det er der ikke meget hund over..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg godt de gerne må, men synes det er ret besværligt at finde ud af et træningssted hvor der kører grå busser til og fra igen.. Uden mega ventetid.. Og hunden må jo ikke være beskidt i bussen, hvilket ikke er nemt efter en gang træning :stupid:

 

Der står hunden skal kunne være i en håndtaske i bybusserne, det er der ikke meget hund over..

 

Der er jo store håndtasker, det er vel bare en taske du kan løfte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den her tråd fik mig til at tænke på den gang jeg boede inde i byen (Odense), og havde lille hund... Der er unægtelig mange fordele ved lille hund, på den måde - det er bare mere handy. Men vi havde sq problemer med træning alligevel, for der gik ingen busser til vores agilitytræning, hverken bybusser eller andre. Jeg var så heldig at mine trænere hentede mig ved et busstoppested på vejen, og kørte mig også tilbage til det igen, hvis ikke jeg kunne få lift med nogen af mine medkursister. Et andet træningssted cyklede jeg til, med hunden i hundekurv. Det gjorde jeg faktisk også da jeg fik min første bordercollie, så fik jeg mig bare en cykeltrailer til begge hunde. Og så endte jeg med at købe mig en bil, for det der med træning og stævner, det er bare for besværligt uden. Og da jeg fik bil huskede jeg at køre dem af mine træningskammerater der ikke havde bil, så vi havde næsten altid nogen med i bilen. (Det var måske også en løsning for TS - måske kan du køre med nogen af de andre, hvis du kommer på et hold?) Ja, suk - det var den gang... Jeg savner sq at ha' lille hund indimellem... De er så... små og praktiske... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den her tråd fik mig til at tænke på den gang jeg boede inde i byen (Odense), og havde lille hund... Der er unægtelig mange fordele ved lille hund, på den måde - det er bare mere handy. Men vi havde sq problemer med træning alligevel, for der gik ingen busser til vores agilitytræning, hverken bybusser eller andre. Jeg var så heldig at mine trænere hentede mig ved et busstoppested på vejen, og kørte mig også tilbage til det igen, hvis ikke jeg kunne få lift med nogen af mine medkursister. Et andet træningssted cyklede jeg til, med hunden i hundekurv. Det gjorde jeg faktisk også da jeg fik min første bordercollie, så fik jeg mig bare en cykeltrailer til begge hunde. Og så endte jeg med at købe mig en bil, for det der med træning og stævner, det er bare for besværligt uden. Og da jeg fik bil huskede jeg at køre dem af mine træningskammerater der ikke havde bil, så vi havde næsten altid nogen med i bilen. (Det var måske også en løsning for TS - måske kan du køre med nogen af de andre, hvis du kommer på et hold?) Ja, suk - det var den gang... Jeg savner sq at ha' lille hund indimellem... De er så... små og praktiske... :-)

 

Jeg har overvejet cykeltrailer, men vil ikke ud på de store veje med en hund og tror også jeg går død inden jeg ville komme til et træningssted :oops: Samkørsel ville være lækkert, men jeg kender virkelig ingen der træner sin hund.. Og var jo heller ikke meningen at jeg skulle blive bidt af den slags :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke få den i en af ikeas de blå poser? Evt med 4 huller til benene så den selv kan hjælpe til.

 

Jeg kan godt løfte hende hun er jo bare en lille hund på 20 kg. Men hun kan ikke puttes i en håndtaske som er det de skal være i. Ellers havde det slet ikke været et problem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit forslag ville også være at cykle.. Vi har heldigvis "okay" til vores træningssted... vi går til toget (ca. en km), og så tager vi toget i 11 minutter, og så er der ca. 1,5 km til træningsstedet.. Men i regnvejr og bward er det langt! :lol:

 

Vi har et træningssted tæt på, hvor vi har gået. Men vi fik ikke noget ud af det, og stoppede fordi jeg blev ret ked af at gå der. Det var slet ikke godt for os det sted og vi lærte ingenting der. Det vi kan har jeg læst mig til på nettet.

 

Så eneste træningssteder ligger langt væk og er ikke muligt at cykle, ellers havde jeg gjort det for lang tid siden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet cykeltrailer, men vil ikke ud på de store veje med en hund og tror også jeg går død inden jeg ville komme til et træningssted :oops:Samkørsel ville være lækkert, men jeg kender virkelig ingen der træner sin hund.. Og var jo heller ikke meningen at jeg skulle blive bidt af den slags :slem:

Nej, men hvis bare du kommer i gang på et hold, så kan det være at du lærer nogen at kende der, måske er der endda nogen der bor i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser umiddelbart ud til, at du kan komme med en bus til Thistedvej/Lufthavnsvej i Nørresundby, den stopper knap en km fra DCH Ålborgs træningsplads... og der er busruter tættere endnu på DKK ålborgs træningsplads - men om det er landevejsbusser eller bybusser ved jeg ikke

 

Kender ikke de steder. Er det ikke sådan noget konkurrencenoget for racehunde? Men har fundet ud af vi kan gå til AAU busterminal og der kører nogle grå busser derfra, men skal se om en af dem kører til et træningssted eller om man kan skifte bus et sted.

 

Hvis nu man vender sin hund til dækken, så kan den vel godt komme med en bus selvom den er våd/ beskidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke de steder. Er det ikke sådan noget konkurrencenoget for racehunde? Men har fundet ud af vi kan gå til AAU busterminal og der kører nogle grå busser derfra, men skal se om en af dem kører til et træningssted eller om man kan skifte bus et sted.

 

Hvis nu man vender sin hund til dækken, så kan den vel godt komme med en bus selvom den er våd/ beskidt?

 

Det bestemmer du jo helt og aldeles selv. DCH og DKK er danmarks to største hundeklubber... og samtidigt de to største træningssteder i landet. De arrangerer begge to manegkonkurrencer jo, men langt de fleste af deres kursister ser sikkert aldrig en konkurrencebane, men hygger sig vældigt alligevel ;-) Og nej hundene behøver ikke have tavle. Jeg har to små blandingshund og er underviser og konkurrencedeltager i begge klubber :-)

 

Begge tæningspladser har rally.

 

Dkk Ålborg

 

DCH Ålborg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt samme problem. Her må hunde gerne komme med bussen (koster børnebillet) - der går bare ingen busser når der er hundetræning :stupid: Nærmeste klub, hvor jeg vil sætte mine ben, er 10 km væk. Kunne godt klares med cykel, i hvert fald i sommerhalvåret, men bulleren overraskede mig ved at blive for tung til den cykeltrailer, jeg havde købt. Ville sådan ønske jeg havde råd til en ladcykel :pray: Det har jeg bare ikke - og slet ikke bil. Savner sådan træning! Men det kunne altså aldrig få mig til at vælge en anden race, end den jeg vil have. Synes det er en mærkelig holdning at så skrotter man bare hunden og får en anden :shock: Ved godt det ikke var sådan ment, men det mindede mig om alle dem, der vælger DKK-hund udelukkende for konkurrencernes skyld, i stedet for at kæmpe for lige vilkår for alle :vedikke: Jeres busselskab bør selvfølgelig også tvinges til at tillade hunde. Når det kan fungere på Fyn, hvorfor så ikke i resten af landet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bestemmer du jo helt og aldeles selv. DCH og DKK er danmarks to største hundeklubber... og samtidigt de to største træningssteder i landet. De arrangerer begge to manegkonkurrencer jo, men langt de fleste af deres kursister ser sikkert aldrig en konkurrencebane, men hygger sig vældigt alligevel ;-) Og nej hundene behøver ikke have tavle. Jeg har to små blandingshund og er underviser og konkurrencedeltager i begge klubber :-)

 

Begge tæningspladser har rally.

 

Dkk Ålborg

 

DCH Ålborg

 

Ahh! Jeg troede kun det var for racehunde. Sikke klog jeg bliver idag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt samme problem. Her må hunde gerne komme med bussen (koster børnebillet) - der går bare ingen busser når der er hundetræning :stupid: Nærmeste klub, hvor jeg vil sætte mine ben, er 10 km væk. Kunne godt klares med cykel, i hvert fald i sommerhalvåret, men bulleren overraskede mig ved at blive for tung til den cykeltrailer, jeg havde købt. Ville sådan ønske jeg havde råd til en ladcykel :pray: Det har jeg bare ikke - og slet ikke bil. Savner sådan træning! Men det kunne altså aldrig få mig til at vælge en anden race, end den jeg vil have. Synes det er en mærkelig holdning at så skrotter man bare hunden og får en anden :shock: Ved godt det ikke var sådan ment, men det mindede mig om alle dem, der vælger DKK-hund udelukkende for konkurrencernes skyld, i stedet for at kæmpe for lige vilkår for alle :vedikke: Jeres busselskab bør selvfølgelig også tvinges til at tillade hunde. Når det kan fungere på Fyn, hvorfor så ikke i resten af landet?

 

Nu er jeg heldigvis ikke sådan en person der kun er til en slags hund. Der er mange jeg egentlig godt kan lide, og kan se mig selv med alle mulige slags hunde. Havde Schæfer/Slovac Cuvac før og har nu en hund af 4 racer. Der er ikke meget lighed mellem nuværende hund og den gamle. Men det er bare nemmere med en lille hund når man gerne vil træne og ikke har en bil, har jeg fundet ud af. Det er bussernes skyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan bære hende, er jeg sikker på at en blå IKEA pose sagtens kan bruges. Det er vel os en taske:mrgreen:

 

Jeg kan godt bære hende. Når hun har mudret sig til på tur eller i haven, så bærer jeg hende ud på badeværelset og bliver tørret. Gider ikke have mudderpoter på gulvtæppet når det kan undgåes ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...