Hop til indhold

Muligvis kamphund,.????????


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Dit indlæg, T, bekræfter jo netop(som du også selv skriver..:-D) at det er fjolserne i den anden ende af snoren den er gal med...enhver kan købe en pitbull der er transporteret hertil i reservehjulsbrønden på Georg Olsens bil og solgt på en rasteplads for 1500kr....men det er ikke enhver der er stupid nok eller har så lav moral at de faktisk gør det....derfor har vi i DK masser af hunde af de racer, som er velfungerende og lever i bedste velgående uden at være til gene for nogen...der bor end mand en lille km fra mig, der lige har sagt farvel til sin amstaff efter 14år...nu har han fået en anden lille lækker hund af bull and terriertypen(en lovlig) og jeg skal sgu nok æde min hat(humör hue, så den er lang og tør) hvis han nogensinde kommer til at genere nogen med den...

 

Nå men min pointe var egentlig bare at loven som den er nu, lader de få tåber ødelægge det for de mange...ikke bare kamphunde-ejere, men hundeejere generelt, og det bør vi ikke acceptere....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dit indlæg, T, bekræfter jo netop(som du også selv skriver..:-D) at det er fjolserne i den anden ende af snoren den er gal med...enhver kan købe en pitbull der er transporteret hertil i reservehjulsbrønden på Georg Olsens bil og solgt på en rasteplads for 1500kr....men det er ikke enhver der er stupid nok eller har så lav moral at de faktisk gør det....derfor har vi i DK masser af hunde af de racer, som er velfungerende og lever i bedste velgående uden at være til gene for nogen...der bor end mand en lille km fra mig, der lige har sagt farvel til sin amstaff efter 14år...nu har han fået en anden lille lækker hund af bull and terriertypen(en lovlig) og jeg skal sgu nok æde min hat(humör hue, så den er lang og tør) hvis han nogensinde kommer til at genere nogen med den...

 

Nå men min pointe var egentlig bare at loven som den er nu, lader de få tåber ødelægge det for de mange...ikke bare kamphunde-ejere, men hundeejere generelt, og det bør vi ikke acceptere....

Jamen præcis. Hvis nogle skal påbydes noget, så vil jeg egentligt hellere have, at det bliver et stamtavle påbud. Ikke fordi jeg normalt synes at der skal være regler om alt muligt, men så sikrer man sig da, at der ikke render en masse mere eller mindre fornuftige blandinger og tavleløse kræ fra Polen rundt, som ingen ved hvor stammer fra. Og ingen opdrættere avler jo efter at få hunde, der kan slås.

 

Men det er du nok ikke helt enig i, kunne jeg forestille mig :mrgreen: Tænker bare det er et ret godt alternativ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jamen præcis. Hvis nogle skal påbydes noget, så vil jeg egentligt hellere have, at det bliver et stamtavle påbud. Ikke fordi jeg normalt synes at der skal være regler om alt muligt, men så sikrer man sig da, at der ikke render en masse mere eller mindre fornuftige blandinger og tavleløse kræ fra Polen rundt, som ingen ved hvor stammer fra. Og ingen opdrættere avler jo efter at få hunde, der kan slås.

 

Men det er du nok ikke helt enig i, kunne jeg forestille mig :mrgreen: Tænker bare det er et ret godt alternativ.

 

Tanken er god nok...men jeg bryder mig bare ikke om at nogen skal have monopol på hvilke hunde der er rigtige og ikke er...så både og...for jeg synes det ville være super hvis det kunne stoppe ulovlig import, men omvendt har jeg ikke noget problem med at folk har blandingshunde, og igen synes jeg ikke at de få tumper skal have lov at sætte dagsordenen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen præcis. Hvis nogle skal påbydes noget, så vil jeg egentligt hellere have, at det bliver et stamtavle påbud. Ikke fordi jeg normalt synes at der skal være regler om alt muligt, men så sikrer man sig da, at der ikke render en masse mere eller mindre fornuftige blandinger og tavleløse kræ fra Polen rundt, som ingen ved hvor stammer fra. Og ingen opdrættere avler jo efter at få hunde, der kan slås.

 

Men det er du nok ikke helt enig i, kunne jeg forestille mig :mrgreen: Tænker bare det er et ret godt alternativ.

 

Da jeg skrev det første gang (for en del år siden efterhånden) skal jeg love for det skabte drama :mrgreen:

Men efterhånden er der temmelig mange der godt kan se, at det ville give langt mere mening og tilmed give mulighed for ensartet og forståelig proces hver gang en lovovertrædelse eller bidskade blev anmeldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku
Politikerne har vel udvalgt de racer, fordi der var et problem med nogle af dem eller fordi man mente, at der potentielt kunne blive problemer med andre af dem. Og der HAR jo også været et problem med nogle bestemte racer, men det hjælper bare ikke at forbyde dem.

 

Jeg har gået i skole med en, der hængte ud sammen med nogle kriminelle og kom en del i det miljø. Hun havde haft en pittbull og ville have en mere, da hun måtte aflive den første. Og en del af hendes venner havde pittbulls. Fordi det var nemt, billigt og bekvemt. Jeg ved ikke hvad hendes venner gjorde, men hun købte begge hendes i Polen. De blev så kørt herop og hun kunne hente dem på en rasteplads. Hund og penge udveksles og så er man færdig der. Der blev ikke stillet nogle spørgsmål, forældrene havde hun set på et billede og andet vidste hun egentligt ikke. Og sælgeren spurgte da heller ikke om noget!

 

Og jeg har set flere tilfælde blandt min brors venner, da han også kom lidt i et skidt miljø, hvor hunden blev dasket til og råbt af. Og generelt var ret misforstået. Opdragelse var en by i Rusland og det var da bare sejt, hvis hunden var lidt "macho" og truende.

Jeg har selv haft en amstaff blanding og de har det vogtende og temperamentsfulde i sig - man behøver ikke fremelske det hos hunden. Hvis man gør det og tilmed slår den jævnligt, så skal det jo gå galt.

 

For god ordens skyld vil jeg godt lige sige, at jeg godt ved, at det ikke altid nødvendigvis kun er hos de købere, hvor det går galt. Men det er det jeg oplever. Og når man tænker over, at det er de typer, der køber hundene, så kan jeg godt undre mig, for det er jo ikke hundens skyld, at menneskerne er dumme. Men det er alligevel dem, der betaler prisen.

 

Det handler mere om personen i den anden ende af snoren, som ikke tænker sig om end det handler om hunden.

 

Jeg arbejder overfor en byggelegeplads, hvor der bla er kaniner, heste og geder. Om sommeren, de lyse aftener, er der ofte ballade dernede! Unge fyre kommer med deres kamphunde(eller blandinger deraf). Hidser hundene op foran gederne, som går i et indhegnet område. Sender deres hunde ind til hestene, som løber rundt.

 

Sådan nogle fjolser er der alle steder!

 

Nogle af de hunderacer der er på listen, er for de fleste danskere ukendte. Jeg tror ikke, de hunderacer vil blive populære her i landet?

I min omgangskreds er der een listeblanding(engelsk/amerikansk bulldog). Det er en familiehund, men alle naboerne er bange for ham, da han har tendens til at stikke af! Ellers er hunderacerne rottweiler og dobermann(dem som gerne vil være lidt smartere end os andre!).

 

I min overbevisning, kan et fjols lave den sødeste og mest tamme hund til en bidsk hund. Er fuldstændig enig i, at det er personen i enden af snoren, som har ansvaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Og tavle eller ej, hunden bliver ikke bedre af det. Rundkørseler er ikke lig med aggressiv adfærd.

 

Det ville også blive et større bøvl, da mange hvalpe af blandingshunde er uplanlagte.

 

Hvorfor ikke lave et slags hundekort(kørekort)til hund? Noget man skal have inden, man kan reg en hund? Lære om dyrhold, det mest gænse ang træning og opdragelse. Og hvad loven siger mht forbud, løse hunde osv.

 

Det kunne måske også forhindre alle de impulse hvalpekøb, hvor hvalpen skal videreformidles inden den er 1 år pga man har fortrudt! For dem er der f... mange af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tavle eller ej, hunden bliver ikke bedre af det. Rundkørseler er ikke lig med aggressiv adfærd.

 

Det ville også blive et større bøvl, da mange hvalpe af blandingshunde er uplanlagte.

 

Hvorfor ikke lave et slags hundekort(kørekort)til hund? Noget man skal have inden, man kan reg en hund? Lære om dyrhold, det mest gænse ang træning og opdragelse. Og hvad loven siger mht forbud, løse hunde osv.

 

Det kunne måske også forhindre alle de impulse hvalpekøb, hvor hvalpen skal videreformidles inden den er 1 år pga man har fortrudt! For dem er der f... mange af.

 

Hvem giver udtryk for at mene det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanken er god nok...men jeg bryder mig bare ikke om at nogen skal have monopol på hvilke hunde der er rigtige og ikke er...så både og...for jeg synes det ville være super hvis det kunne stoppe ulovlig import, men omvendt har jeg ikke noget problem med at folk har blandingshunde, og igen synes jeg ikke at de få tumper skal have lov at sætte dagsordenen....

Faktisk synes jeg egentligt heller ikke, at det burde være nødvendigt, for selvfølgelig er der velfungerende amstaffblandinger. Jeg kan tage Charlie som eksempel, som faktisk er den mest harmoniske hund jeg har haft ift. andre hunde. Hans eneste "problem" var ressourceforsvar, men han var også blevet sultet det første halve år af hans liv - så det skyldes nok mere det end noget genetisk.

Så selvfølgelig kan det være et problem at skære alle over en kam igen, men omvendt så synes jeg det er bedre end det vi ser nu. I dag kan man jo købe en listehund fra den ene dag til den anden, men hvis man pludselig skal til at betale +5000 kroner for den, tænker man sig nok lidt mere om.

 

Men er da glad for at du til dels er enig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler grundlæggende ikke om hvilke hunde der giver størst problemer, for det vil der aldrig være enighed om.

Det handler om at HVIS der skal være en hundelov, så skal den være til at administrere. Det skal være muligt at blive oplyst om hundenes præcise ophav og ejerskab. Det kan lade sig gøre ved brug af en database som hundeweb hvor disse oplysninger lagres. Det vil osse være muligt at danne sig et overblik over om der fra en bestemt linje/et bestemt opdræt, oftere noteres bidskader, sådan at man kan gå ind og sanktionere på disse ting. Man kan stille hundenes opdrættere til ansvar for hvad de producere og hvem de sælger til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku
Hvem giver udtryk for at mene det?

 

Ingen...

Men synes bare ikke vi skal lovgive om hunden er raceren eller ej. Eller om der er tavle på den. Alt kan snydes med, hvis man er klog nok til det.

 

Hunden bliver ikke værre af, at den ikke har tavle, det er min pointe. Hvis alle hunde skal være ren race, så vil der muligvis opstå indavl og det kan medføre helt andre probl. Også mht tempermentet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tavle eller ej, hunden bliver ikke bedre af det. Rundkørseler er ikke lig med aggressiv adfærd.

 

Det ville også blive et større bøvl, da mange hvalpe af blandingshunde er uplanlagte.

 

Hvorfor ikke lave et slags hundekort(kørekort)til hund? Noget man skal have inden, man kan reg en hund? Lære om dyrhold, det mest gænse ang træning og opdragelse. Og hvad loven siger mht forbud, løse hunde osv.

 

Det kunne måske også forhindre alle de impulse hvalpekøb, hvor hvalpen skal videreformidles inden den er 1 år pga man har fortrudt! For dem er der f... mange af.

Nej, det siger jeg jo heller ikke :-D Sætter ikke lighedstegn mellem blandinger og aggressiv adfærd. På mange måder vil det bare kunne gøre en forskel.

 

Man kan se hvilke kombinationer der giver et dårligt/mindre godt temperament hos hvalpene.

 

Man undgår impulskøb af hvalpe, som man ikke kender noget til.

 

Man kan benytte sig af mentaltest og hvalpetest i sit opdræt. Ja, det kan opdrættere, der avler tavleløst også, men det gør de bare ikke.

 

Og så er der jo også bare det faktum, at opdrættere der elsker racen ikke avler amstaffer som vil kunne bruges som kamphunde. Det er jo noget helt andet, der er i fokus, når man avler seriøst.

 

Ja, jeg ved det ikke... Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved alting, men umiddelbart synes jeg ikke ideen er så dum :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen...

Men synes bare ikke vi skal lovgive om hunden er raceren eller ej. Eller om der er tavle på den. Alt kan snydes med, hvis man er klog nok til det.

 

Hunden bliver ikke værre af, at den ikke har tavle, det er min pointe. Hvis alle hunde skal være ren race, så vil der muligvis opstå indavl og det kan medføre helt andre probl. Også mht tempermentet.

Men hvis forældrene er registrerede i en avlsklub, så vil det jo være muligt at finde frem til dem. Det tror jeg bliver meget svært at snyde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg tænkte nu mere på, hvis man vil have en ulovlig hund, fik den impoteret fra udlandet(polen, rumænien, øst landene), så kunne papirene være på et andet uforståligt sprog, forældrenedyrene være opdigtet og ikke tilhøre nogen database. Snyd og bedrag.

 

Men jeg ved slet ikke nok om det. Men kunne bare forstille mig, at kloge folk kunne snyde med papierne.

 

En af mine gamle jagt venner hentede (ulovligt) en fin gravhund fra polen. Hvorfor hunden netop skulle komme fra polen, ved jeg intet om?! Men den var en rigtig go lille jagt gravhund...

Så det er ikke kun muskel hunde, som bliver hentet/impoteret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen...

Men synes bare ikke vi skal lovgive om hunden er raceren eller ej. Eller om der er tavle på den. Alt kan snydes med, hvis man er klog nok til det.

 

Hunden bliver ikke værre af, at den ikke har tavle, det er min pointe. Hvis alle hunde skal være ren race, så vil der muligvis opstå indavl og det kan medføre helt andre probl. Også mht tempermentet.

Men du kan jo netop undgå indavl når du har en stamtavle på hunden - og hvor der er omvendt en langt større risiko for indavl, når hunden ikke har en tavle, da du ikke har har (i mange tilfælde) nogen anelse om deres baggrund og hvem der er parret ind med hvad???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen...

Men synes bare ikke vi skal lovgive om hunden er raceren eller ej. Eller om der er tavle på den. Alt kan snydes med, hvis man er klog nok til det.

 

Hunden bliver ikke værre af, at den ikke har tavle, det er min pointe. Hvis alle hunde skal være ren race, så vil der muligvis opstå indavl og det kan medføre helt andre probl. Også mht tempermentet.

 

Ej men stop nu det vrøvl altså :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte nu mere på, hvis man vil have en ulovlig hund, fik den impoteret fra udlandet(polen, rumænien, øst landene), så kunne papirene være på et andet uforståligt sprog, forældrenedyrene være opdigtet og ikke tilhøre nogen database. Snyd og bedrag.

 

Men jeg ved slet ikke nok om det. Men kunne bare forstille mig, at kloge folk kunne snyde med papierne.

 

En af mine gamle jagt venner hentede (ulovligt) en fin gravhund fra polen. Hvorfor hunden netop skulle komme fra polen, ved jeg intet om?! Men den var en rigtig go lille jagt gravhund...

Så det er ikke kun muskel hunde, som bliver hentet/impoteret...

 

:5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte nu mere på, hvis man vil have en ulovlig hund, fik den impoteret fra udlandet(polen, rumænien, øst landene), så kunne papirene være på et andet uforståligt sprog, forældrenedyrene være opdigtet og ikke tilhøre nogen database. Snyd og bedrag.

 

Men jeg ved slet ikke nok om det. Men kunne bare forstille mig, at kloge folk kunne snyde med papierne.

 

En af mine gamle jagt venner hentede (ulovligt) en fin gravhund fra polen. Hvorfor hunden netop skulle komme fra polen, ved jeg intet om?! Men den var en rigtig go lille jagt gravhund...

Så det er ikke kun muskel hunde, som bliver hentet/impoteret...

Nå, må hellere lige svare lidt konstruktivt på det her. Det vil som sagt være meget svært at snyde med, selvom det er fra et andet land. Jeg ved ikke hvordan de holder styr på det i de andre kennel klubber, men hos DKK bliver alle hvalpe registreret i deres respektive kennelklub med et nummer. Hvis du så står og overvejer at købe en hvalp fra et andet land, kan du søge på det registreringsnummer og dermed finde ud af en hel masse om forældrene - f.eks. om de er registrerede i pågældende klub :-D

 

Og nej, det er ikke kun listehunde, der bliver importeret, men det er stadig trist, når det sker :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku
:5up:

 

HVed du så hvad kennel klubberne hedder i de andre lande? Fx rumænien, serbien, egypten, tyrkiet? Er de troværdige? Hvordan er deres samarbejde med Dkk og FCI ? Registere de på samme måde, samme oplysninger og ikke mindst på samme steder(nettet)?

 

Det kræver jo at alle lande og klubber m.m. registere samme sted...

 

Ja, jeg ved intet om det, derfor spørg jeg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

HVed du så hvad kennel klubberne hedder i de andre lande? Fx rumænien, serbien, egypten, tyrkiet? Er de troværdige? Hvordan er deres samarbejde med Dkk og FCI ? Registere de på samme måde, samme oplysninger og ikke mindst på samme steder(nettet)?

 

Det kræver jo at alle lande og klubber m.m. registere samme sted...

 

Ja, jeg ved intet om det, derfor spørg jeg ;-)

 

Du kan finde alle FCI's medlemslande - og deres kennelklubber - her: FCI - Fédération Cynologique Internationale Klik på "members" så kan du søge på alle lande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo da :-D Men nu skrev Sus&Suki om ulovligt importerede hunde - og det er noget lort :mrgreen:

 

Men vi får ikke at vide hvad det ulovlige består i?

Så trist..... det ved jeg ikke før jeg ved om det handler om et bagagerum med et kuld hvalpe på 5 uger, eller om der bare ikke er søgt om indrejse, eller om hunden ikke lige havde attest på rabiesblodprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi får ikke at vide hvad det ulovlige består i?

Så trist..... det ved jeg ikke før jeg ved om det handler om et bagagerum med et kuld hvalpe på 5 uger, eller om der bare ikke er søgt om indrejse, eller om hunden ikke lige havde attest på rabiesblodprøve.

Jeg synes det er trist, at reglerne ikke bliver overholdt. Du synes noget andet og det er fint :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er fuldstændig enig i at vi skal have en lov der kan administreres , jeg mener ikke det skal være afhængig af race / ikke race hvilke sanktioner man kan påbyde .

Tilgengæld synes jeg man skal lovgive om hvor outrerede en race må avles , jeg synes det bør være en lovmæssig ret at en race kan trække vejret - føde og bevæge sig normalt , der skal også være grænser for hvor meget AD / HD / PRA osv hunde må have når de parres - det ville på sigt give sundere hunde !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...